Sidan 52 av 400 Första ... 242505152535462102152 ... Sista
  1. #1531
    EDIT: sist.
    Kolla vad jag hittade 3mil hemifrån
    http://www.findit.fi/sve/search/113636.htm#topofpage

    bra pris? är väl borbet fälgar antar jag?
    Hur tror ni de skulle sitta på min w124 300 turbodiesel kombi??


    förövrigt 8x18" med 235/40/18 däck på nu..

  2. #1532
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    EDIT: sist.
    Kolla vad jag hittade 3mil hemifrån
    http://www.findit.fi/sve/search/113636.htm#topofpage

    bra pris? är väl borbet fälgar antar jag?
    Hur tror ni de skulle sitta på min w124 300 turbodiesel kombi??


    förövrigt 8x18" med 235/40/18 däck på nu..
    Feta, men jag tycker att 16" är för litet. så behåll dina nuvarande!

  3. #1533
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    EDIT: sist.
    Kolla vad jag hittade 3mil hemifrån
    http://www.findit.fi/sve/search/113636.htm#topofpage

    bra pris? är väl borbet fälgar antar jag?
    Hur tror ni de skulle sitta på min w124 300 turbodiesel kombi??

    förövrigt 8x18" med 235/40/18 däck på nu..
    AMG 18" är det ända rätta ju
    http://data.motor-talk.de/data/galle...ullideckel.jpg

  4. #1534
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Precis! Fast BBS Lemans eller ett par feta rh split sitter ju också jävligt fint

  5. #1535
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Feta, men jag tycker att 16" är för litet. så behåll dina nuvarande!
    kan sänka mera isf skulle ju "passa" till vintern o ha vinterdäck på de men kanske lite väl breda fälgar ska hursom ha snyggare alt. 16" (15" nuvarnade vinterdäck)
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Oh yea! nära att jag skulle köpa hem 4st 8.5x18" ifrån sverige men av en ren slump (!!!!) hade michel vart och kollat på de och sa att de inte såg lika bra ut som på bild.
    men sådana sitter hårt på önskelistan!! eller dessa:






    eller...




    Men kanske man behåller de man redan har, kostade ju mig ~950€ med bra däck på..

  6. #1536
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Kolla vad jag hittade 3mil hemifrån
    http://www.findit.fi/sve/search/113636.htm#topofpage

    bra pris? är väl borbet fälgar antar jag?
    Hur tror ni de skulle sitta på min w124 300 turbodiesel kombi??


    förövrigt 8x18" med 235/40/18 däck på nu..
    Till vinterdäcken fungerar de. 16" är för litet för hjulhuset till Mercan, 17" är rätt optimalt om man även vill kunna åka lågt.

    Citat Ursprungligen postat av dracc Visa inlägg
    hur mycket ? äre nån märkbar skillnad? för har hittat en sån billigt och måste ha en ny
    Borde ju finnas fler alternativ att kolla på?

    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Oh yea! nära att jag skulle köpa hem 4st 8.5x18" ifrån sverige men av en ren slump (!!!!) hade michel vart och kollat på de och sa att de inte såg lika bra ut som på bild.
    Sverige är litet.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  7. #1537
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    kan sänka mera isf skulle ju "passa" till vintern o ha vinterdäck på de men kanske lite väl breda fälgar ska hursom ha snyggare alt. 16" (15" nuvarnade vinterdäck)

    Har själv ett par Nokian hakkapelita-4 225/55-R16 på 5 eker oz. (ser litet ut!) Funderar dock på 17/18" vintersulor (förutsatt att jag inte köper ny bil. ifall bilen kommer att användas på vintern, vilket jag inte har bestämt än. Så antingen så blire 17/18" vinter eller kanske typ en gammal A8 4.2q 96a som vintersläde



  8. #1538
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Feta, men jag tycker att 16" är för litet. så behåll dina nuvarande!
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Till vinterdäcken fungerar de. 16" är för litet för hjulhuset till Mercan, 17" är rätt optimalt om man även vill kunna åka lågt.


    Borde ju finnas fler alternativ att kolla på?

    Sverige är litet.
    Joo jag funderade det skulle man ha en 190 merca såå..
    men jag måste fundera, kan ju hitta andra vinterfälgar med. men de är så pass nära samt inte så dyra + de ser gansak bra ut

    det är så, men finland är mindre
    Senast redigerat av Fin saab den 2010-08-30 klockan 20:06.

  9. #1539
    Mumma

  10. #1540
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Mumma
    Nej

  11. #1541
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Mumma
    Nja.. E90 fälgar på e36 kanske inte var den bästa kombon.
    Tror dock att ett par bbs lm eller någon annan liknande splitfälg skulle sitta riktigt fint på din bimmer!

  12. #1542
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Nej
    I like a lot!

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Nja.. E90 fälgar på e36 kanske inte var den bästa kombon.
    Tror dock att ett par bbs lm eller någon annan liknande splitfälg skulle sitta riktigt fint på din bimmer!
    Fan vad du verkar ha gott om pengar grabben! Du kanske skulle kunna köpa några till mig?!

    BTW!! Gumball 3000 med Erik och Mackan på TV6 kl.22.00
    Senast redigerat av Bjorviken den 2010-08-30 klockan 21:52.

  13. #1543
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    I like a lot!



    Fan vad du verkar ha gott om pengar grabben! Du kanske skulle kunna köpa några till mig?!

    BTW!! Gumball 3000 med Erik och Mackan på TV6 kl.22.00

    Har inte gott om pengar... Sa bara vad jag tycker. och jag tycker verkligen att ett par split tex bbs lm skulle sitta riktigt fint på bilen..




    Tycker att Lemansen sitter sinnessjukt bra på e36an helt enkelt! Och om man inte vill/har råd att betala för orginalen så finns ju alltid replicorna också. Visst inte samma kvalité, men ändå.


    T.e.x. replicor 19" http://www.blocket.se/lund/19__BBS_L....htm?ca=11&w=3

    Fan missade nästan hela erik&mackan!!
    Senast redigerat av alleexs den 2010-08-30 klockan 22:36.

  14. #1544

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Beddingestrand
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Aoch! Jag läste helt fel, trodde det vart en cabbe.. Därför jag sa så högt pris Men ser fin ut ändå!



    Ska börja med att få honom att byta avgasrör

    Najs, E36a eller?
    Det som är så fint
    Nejfan e46!

  15. #1545
    Åker du runt med E90-hjulen nu, eller har du skaggat sådana? Ser ut som sommardäck på bilden nämligen.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  16. #1546
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Har inte gott om pengar... Sa bara vad jag tycker. och jag tycker verkligen att ett par split tex bbs lm skulle sitta riktigt fint på bilen..

    Tycker att Lemansen sitter sinnessjukt bra på e36an helt enkelt! Och om man inte vill/har råd att betala för orginalen så finns ju alltid replicorna också. Visst inte samma kvalité, men ändå.


    T.e.x. replicor 19" http://www.blocket.se/lund/19__BBS_L....htm?ca=11&w=3

    Fan missade nästan hela erik&mackan!!

    Jo, de kostade ju bara 11 000kr, ett riktigt kap. Så har man fälgar som är värda ungefär lika mycket som bilen...

  17. #1547
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Åker du runt med E90-hjulen nu, eller har du skaggat sådana? Ser ut som sommardäck på bilden nämligen.
    Åker runt med mors just nu, så är vinterdäck på - samt RFT, tunga jävla saker!! Men hämtar hem ett par egna imorgon (onsdag) om allt går som det ska!

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Jo, de kostade ju bara 11 000kr, ett riktigt kap. Så har man fälgar som är värda ungefär lika mycket som bilen...
    ÅÅÅHÅÅ! nu ska vi inte överdriva hära .. Men jag har varken lust eller råd att lägga 11k på ett par fälgar... inte just nu iaf!

  18. #1548
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg



    Borde ju finnas fler alternativ att kolla på?

    mjo de är klart men denna va billig och fanns här i stan.. skroten skulle ha 1000 o de är onödigt dyrt.. har m47 låda, b230f motor om de hjälper om de blir mycket skillnad

  19. #1549
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  20. #1550
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Hur långt är ett snöre?

    Köper man en bil för 500 kr är ju en full tank mer värt än bilen.

    Ett fordons värde ligger inte i pengarna det kostar utan vad man som ägare får tillbaka. Om då 11 000 kr är dyrt eller ej, det är en bra fråga.





    Helt klart är att LM-replikorna sitter bra på rätt bil och lack, speciellt den här versionen:

    Däremot tycker jag det är sjukt trist att folk låter fantasin stanna vid de "vanliga" versionerna utav BBS.

    (LM, RS, RM, CH)

    BBS har så sjukt mycket coolt att erbjuda bland de övriga modellerna, RF är en modell som fortfarande är rätt "dold" bland eftermarknadsdelarna och även ligger lägre i pris än RS/M trots samma struktur (dock annat centrum).







    Var inte rädda för nyskapande, finns inga hinder i bilvägen!


    Förresten Jesper, varför kollar du inte på Saab 9-3 SS? Faktum är att den bilen uppfyller de krav du har samt ligger rätt i pris. Mycket för pengarna, grymt bra chassi i Vectorversion. 1,8T med steg 1 har samma spec som Aeron (2-litersblock i dem) men kostar en pissumma att äga. Sug på
    karamellen.
    Bukla i ena fälgen där

  21. #1551
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Hur långt är ett snöre?

    Köper man en bil för 500 kr är ju en full tank mer värt än bilen.

    Ett fordons värde ligger inte i pengarna det kostar utan vad man som ägare får tillbaka. Om då 11 000 kr är dyrt eller ej, det är en bra fråga.





    Helt klart är att LM-replikorna sitter bra på rätt bil och lack, speciellt den här versionen:

    **

    **



    Däremot tycker jag det är sjukt trist att folk låter fantasin stanna vid de "vanliga" versionerna utav BBS.

    (LM, RS, RM, CH)

    BBS har så sjukt mycket coolt att erbjuda bland de övriga modellerna, RF är en modell som fortfarande är rätt "dold" bland eftermarknadsdelarna och även ligger lägre i pris än RS/M trots samma struktur (dock annat centrum).

    **





    Var inte rädda för nyskapande, finns inga hinder i bilvägen!


    Förresten Jesper, varför kollar du inte på Saab 9-3 SS? Faktum är att den bilen uppfyller de krav du har samt ligger rätt i pris. Mycket för pengarna, grymt bra chassi i Vectorversion. 1,8T med steg 1 har samma spec som Aeron (2-litersblock i dem) men kostar en pissumma att äga. Sug på karamellen.
    Dem sista BBS fälgarna du la upp bild på, är rätt schyssta. Finns ett par BMW Original som liknar dem väldigt mycket. Heter Style 19.. låg ett par på blocket för inte så längesedan, kostade inte mycket heller. Men som det ser ut nu hämtar jag ett par Style 158 imorgon. Sådana som sitter på min bil just nu Om inte någon annan kommer med ett bättre förslag för under 5k, 17 eller 18" och max ET35 Ska helst finnas i Skåne.

  22. #1552

  23. #1553
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Dem sista BBS fälgarna du la upp bild på, är rätt schyssta. Finns ett par BMW Original som liknar dem väldigt mycket. Heter Style 19.. låg ett par på blocket för inte så längesedan, kostade inte mycket heller. Men som det ser ut nu hämtar jag ett par Style 158 imorgon. Sådana som sitter på min bil just nu Om inte någon annan kommer med ett bättre förslag för under 5k, 17 eller 18" och max ET35 Ska helst finnas i Skåne.
    http://www.blocket.se/landskrona/Bre...tm?ca=23_2&w=1

  24. #1554
    Det där var nog den snyggaste E36an jag någonsin har sätt.

  25. #1555

  26. #1556

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Dem sista BBS fälgarna du la upp bild på, är rätt schyssta. Finns ett par BMW Original som liknar dem väldigt mycket. Heter Style 19.. låg ett par på blocket för inte så längesedan, kostade inte mycket heller. Men som det ser ut nu hämtar jag ett par Style 158 imorgon. Sådana som sitter på min bil just nu Om inte någon annan kommer med ett bättre förslag för under 5k, 17 eller 18" och max ET35 Ska helst finnas i Skåne.
    http://www.modbargains.com/_e/E46_Wh..._BMW_5x120.htm

  27. #1557
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Tar min fråga igen då jag inte fick några förslag. Tänkte skaffa en manuell bil lite senare som ska användas som övningskörningsbil och efter det som första bil. Men skulle vilja ha lite rekommendationer om lite olika modeller för under 5 tusen. Eller är det för lågt att kunna hitta något vettigt? Lite kan man ju fixa själv. Kraven är manuell och bensin änsålänge. Har ju spanat lite innan men skulle villja höra från er.

  28. #1558

  29. #1559

  30. #1560
    Vad är ET på dem då?

    Skojar du? ET -35 kan ju bli liiiite väl lågt på ett par 9" breda fälgar med tanke på att mina 10"are låg på ET20 och skrapade i som fasen!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in