1. #4561
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Varför skulle man byta till fler på en ny bil?
    Grannen har en likadan och den har fyra utblås, så det kan man nog välja till.

  2. #4562
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Det är mammas nya GL.
    Kul att du har föräldrar som är mer kreativa än mina när det gäller nybilsköp. En väldigt fin bil förresten

    Mina föräldrar köpte en ny V70 förra året och gissa vilken färg - röd Lycka till att hitta den på parkeringen vid tex Gekås eller ett köpcentrum när man handlat. Motorn på 2 l med 140 hästar gör den inte roligare heller
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  3. #4563

  4. #4564
    Hej!

    Har en fråga kring vår Golf 3a som ständigt får nya problem. Den har rullat dryga 23 000 mil i skrivande stund och är bilen som jag övningskör i just nu.

    Det är så att växellådan kan vara otroligt äcklig och svår med växlarna. Ettan går inte att få i stillastående ifall man inte lägger i först tvåan och sedan snabbt upp till ettan. Trean kan också vara väldigt knackig att få i samt att femman har krabbat någon gång.

    Då är min fråga. Är det vanligt att växellådorna krabbar på äldre Golf?

    Den är från -96 och har som sagt gått en bit.

    Mvh.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  5. #4565
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Grannen har en likadan och den har fyra utblås, så det kan man nog välja till.
    Det kan inte vara så att han har en annan motor i den då?

    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Hej!

    Har en fråga kring vår Golf 3a som ständigt får nya problem. Den har rullat dryga 23 000 mil i skrivande stund och är bilen som jag övningskör i just nu.

    Det är så att växellådan kan vara otroligt äcklig och svår med växlarna. Ettan går inte att få i stillastående ifall man inte lägger i först tvåan och sedan snabbt upp till ettan. Trean kan också vara väldigt knackig att få i samt att femman har krabbat någon gång.

    Då är min fråga. Är det vanligt att växellådorna krabbar på äldre Golf?

    Den är från -96 och har som sagt gått en bit.

    Mvh.
    Det låter inte alls helt omöjligt. Vet att det är problem med Växellådorna på polo, och då det är samma motor i golfen så låter det som att det kan vara felet. Avvaktar och ser om någon vis man (Michél) kommer till undsättning. Men somsagt, i mina öron låter det som att växellådan håller på att ge upp då både jag och min polare hade liknande fel på våra Polos. Kostar runt 10k att fixa om man själv monterar av lådan och lämnar den till en växellådsexpert

  6. #4566
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Det kan inte vara så att han har en annan motor i den då?



    Det låter inte alls helt omöjligt. Vet att det är problem med Växellådorna på polo, och då det är samma motor i golfen så låter det som att det kan vara felet. Avvaktar och ser om någon vis man (Michél) kommer till undsättning. Men somsagt, i mina öron låter det som att växellådan håller på att ge upp då både jag och min polare hade liknande fel på våra Polos. Kostar runt 10k att fixa om man själv monterar av lådan och lämnar den till en växellådsexpert
    Jo, stämmer nog. Pappa sa sig också ha hört något om att det var vanligt att växellådorna krabbade på just den modellen utav motor/låda.

    Hoppas Michél kommer med bra svar snarast då
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  7. #4567
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Något som är vanligt är slitna "plastkulor" till länkaget. Kostar inga pengar alls att fixa, men är skittråkigt att byta.. Bytt sådana på en Seat Cordoba, man slapp cp-växla efter bytet iallafall.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  8. #4568
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Hämtar troligen en bmw 318is i veckan och ska slänga över den motorn i min(318i) passar min växellåda till den motorn? skulle vara skönt om nån här visste
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  9. #4569
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Får jag jobb nu till sommarn och sparar blir det här förstabilen alt en Bmw 328 E46 Hamman-edition(stavning). Bensinen och ägadekostnader skall jag och farsan dela på mot att han får låna bilen ibland och att jag hjälper han renovera/fixa huset.


    Uploaded with ImageShack.us
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  10. #4570
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Hämtar troligen en bmw 318is i veckan och ska slänga över den motorn i min(318i) passar min växellåda till den motorn? skulle vara skönt om nån här visste
    Jepp, lådan passar. Är det från E30 till E30 eller mellan vilka bilar ska motorbytet ske? M42an som sitter i E36 är inte riktigt samma som den som sitter i e30. Bl.a andra tändspolar och lite annat småplock som inte riktigt får plats. Bara så du har koll på att du får ihop det sen
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  11. #4571
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Lagt dryga 90 mil på en BMW 320 E36 idag, det var minsann kärlek vid första bakvagnskastet!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  12. #4572

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Grannen har en likadan och den har fyra utblås, så det kan man nog välja till.
    Nu ljuger du, -012an har inte kommit ut som AMG än.

  13. #4573

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Lagt dryga 90 mil på en BMW 320 E36 idag, det var minsann kärlek vid första bakvagnskastet!
    ~200mil med min 320 E36 , har fortfarande svårt att förstå att man kan få så mycket bil för så lite pengar

    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Nu ljuger du, -012an har inte kommit ut som AMG än.

    -12orna kommer väl inte ut förrän i september?

  14. #4574
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Nu ljuger du, -012an har inte kommit ut som AMG än.
    Kanske inte är en likadan då, fronten är jävligt lik iaf.

    Edit; märkte att jag hade jävligt fel och att grannen inte har samma bil. Såhär ser den ut ungefär;

    Senast redigerat av ozcaarl den 2011-02-25 klockan 17:54.

  15. #4575

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    ~200mil med min 320 E36 , har fortfarande svårt att förstå att man kan få så mycket bil för så lite pengar




    -12orna kommer väl inte ut förrän i september?
    Jo, just GL modellen vart klar lite tidigare så de som säljs från och med februari i år är -012. Dock kikade jag på nya CLSen, damn!

  16. #4576
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Jo, just GL modellen vart klar lite tidigare så de som säljs från och med februari i år är -012. Dock kikade jag på nya CLSen, damn!
    http://www.blocket.se/uppsala/Merced...=11&w=3&last=1

  17. #4577

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Pappa är bra sugen på en CLS55a, får se vart det slutar.

  18. #4578
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Pappa är bra sugen på en CLS55a, får se vart det slutar.
    min kompis har en sån, 06a amg, riktigt fin

    edit; http://www.blocket.se/stockholm/Merc...=11&w=3&last=1

  19. #4579
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Jepp, lådan passar. Är det från E30 till E30 eller mellan vilka bilar ska motorbytet ske? M42an som sitter i E36 är inte riktigt samma som den som sitter i e30. Bl.a andra tändspolar och lite annat småplock som inte riktigt får plats. Bara så du har koll på att du får ihop det sen
    Tack för svaret!
    Det är mellan 2st e30 Det som jag tror bli jobbigast är att elsystemet är annorlunda?
    Sen vet ja inte om du har koll på det men läst att det sitter lika spridare i m42 som i 535an?
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  20. #4580

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    min kompis har en sån, 06a amg, riktigt fin

    edit; http://www.blocket.se/stockholm/Merc...=11&w=3&last=1
    Vet en som har en CLS AMG -06 och hans bil har kostat han nästan 10k i månaden bara i värdefall... Fina pengar.

    Ser ut som något en överrik arab skulle snickra ihop

  21. #4581

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Vet en som har en CLS AMG -06 och hans bil har kostat han nästan 10k i månaden bara i värdefall... Fina pengar.

    Ser ut som något en överrik arab skulle snickra ihop
    Vad spelar det för roll? När han stämplar till på gasen vrålar det lite och sen är han uppe i 200.

  22. #4582

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Jo, just GL modellen vart klar lite tidigare så de som säljs från och med februari i år är -012. Dock kikade jag på nya CLSen, damn!
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Vad spelar det för roll? När han stämplar till på gasen vrålar det lite och sen är han uppe i 200.
    Jovisst, men finns billigare sätt o få den känslan

  23. #4583
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Tjollahopp, Hoppas ingen tycker min fråga är opassande!

    Morsan ska köpa ny bil (Begagnad), Något tips? MAX 100 000kr

    Bensinsnål men ganska stadig! Ingen liten bil alltså! - Länka gärna blocketannonser
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  24. #4584
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Polarens farsa köpte nya cls'en i förra veckan. Satan vilken snygg bil!!

  25. #4585
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Tjollahopp, Hoppas ingen tycker min fråga är opassande!

    Morsan ska köpa ny bil (Begagnad), Något tips? MAX 100 000kr

    Bensinsnål men ganska stadig! Ingen liten bil alltså! - Länka gärna blocketannonser
    Klicka på bilarna för att komma till blocket annonsen.

    BMW 525 -2003
    Subaru Legacy Kombi -2003
    Audi A6 Avant Quattro -2003
    Volvo XC90 2.5T -2003 - inte särskilt snål kanske
    Saab 9-5 Kombi -2006
    VW Passat Kombi -2007
    Skoda Octavia -2007
    Skoda Octavia Kombi -2008
    Volvo S60 D5 -2005

  26. #4586
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Tjollahopp, Hoppas ingen tycker min fråga är opassande!

    Morsan ska köpa ny bil (Begagnad), Något tips? MAX 100 000kr

    Bensinsnål men ganska stadig! Ingen liten bil alltså! - Länka gärna blocketannonser
    Volvo v50 rekomenderar jag starkt . Liten, ganska bensinsnål men ändå jävligt rymlig. Lastat ganska rejält i sånna innan. Bra komfort och bra kvalitet. Har 10 st v50 innom företaget, och enda som vart har varit lite små el fel.

    http://www.blocket.se/alvsborg/V50_a....htm?ca=15&w=3

    Beroende hur mycket din mor kör så kanske en diesel är å tänka på

    2.0D är jävligt pigg, men samtidigt väldigt snål. Ligger å snittar 0.45 på landsväg

  27. #4587
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Volvo v50 rekomenderar jag starkt . Liten, ganska bensinsnål men ändå jävligt rymlig. Lastat ganska rejält i sånna innan. Bra komfort och bra kvalitet. Har 10 st v50 innom företaget, och enda som vart har varit lite små el fel.

    http://www.blocket.se/alvsborg/V50_a....htm?ca=15&w=3

    Beroende hur mycket din mor kör så kanske en diesel är å tänka på

    2.0D är jävligt pigg, men samtidigt väldigt snål. Ligger å snittar 0.45 på landsväg
    Tycker tyvärr att V50n har förlorat lite av Volvos packåsna stämpel, svårt att få in stora saker i det lilla bagage utrymmet.

  28. #4588
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tycker tyvärr att V50n har förlorat lite av Volvos packåsna stämpel, svårt att få in stora saker i det lilla bagage utrymmet.
    Du, jag har testat tro mig. Bagaget räcker gott och väl för en vanlig familj. Självklart är ju v70 och dom större i bagage, men dom är ju i en liten annan liga

  29. #4589
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Du, jag har testat tro mig. Bagaget räcker gott och väl för en vanlig familj. Självklart är ju v70 och dom större i bagage, men dom är ju i en liten annan liga
    Jo men man kan ju få en V70 för samma pris ungefär, kanske inte lika fin och "modern" men. Och vad bi-fuel modellerna ligger på vet jag däremot inte.

  30. #4590
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jo men man kan ju få en V70 för samma pris ungefär, kanske inte lika fin och "modern" men. Och vad bi-fuel modellerna ligger på vet jag däremot inte.
    Men v70 är större å törstigare

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in