1. #5371
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Har du kört nån eller är detta vad du läst på forumet ?
    Har provkört en (vid övningskörning). Hast vill inte ha någon Diesel då skatten är för hög och det skulle inte löna sig då jag kör för få mil per år.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #5372
    Inredningen börjar bli lite torr, så jag undrar om nån som har tips om några bra läderprodukter/lädervård, lädret är rött.
    North Korea is the Best Korea!

  3. #5373
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Nu är äntligen bilen ute o rullar igen efter vinterdvala o nymappad med 75 extra hk

    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  4. #5374
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Nu är äntligen bilen ute o rullar igen efter vinterdvala o nymappad med 75 extra hk

    Riktigt fin! Hur är det vid omkörningar osv med den då den är högerstyrd?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #5375
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Riktigt fin! Hur är det vid omkörningar osv med den då den är högerstyrd?
    Raka vägar är vill lite sämre med, men dom flesta vägar är inte direkt spikraka så man ser oftast om de kommer bilar dessutom är dom flesta vägar här nere 2+1 vägar
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  6. #5376

  7. #5377

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Jag tycker du ska vänta med bil, du svamlar hejsvejs om vad du ska ha, för 1 månad sen skulle du köpa en 850 för 7k. Ta det lungt istället.

    Nu är äntligen bilen ute o rullar igen efter vinterdvala o nymappad med 75 extra hk

    Ser bra ut!

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Riktigt fin! Hur är det vid omkörningar osv med den då den är högerstyrd?
    en till sak som är skanky är att växla med vänsterhanden o allt dedär

  8. #5378
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Raka vägar är vill lite sämre med, men dom flesta vägar är inte direkt spikraka så man ser oftast om de kommer bilar dessutom är dom flesta vägar här nere 2+1 vägar
    Riktigt fin !!!!!! högerstyrd = börja jobba som postbil

    Edit: bra svenska ....

  9. #5379
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg

    en till sak som är skanky är att växla med vänsterhanden o allt dedär
    Växlar faktist fortare med vänstan än ja gör med högra handen av någon anledning
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  10. #5380
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jag tycker du ska vänta med bil, du svamlar hejsvejs om vad du ska ha, för 1 månad sen skulle du köpa en 850 för 7k. Ta det lungt istället.
    Jo det är väll som när man var moppekåt,känns som om man bara kollar på bilar nu
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #5381

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    jaså, kan tänka mig hur det känns att sätta sig i den när du kört runt i nån brukis i vinter.

    Jo det är väll som när man var moppekåt,känns som om man bara kollar på bilar nu
    yess förmodligen, tycker det är för tidigt för dig att köpa bil nu, men det är enligt mitt tycke! men vänta lite med det

  12. #5382
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    jaså, kan tänka mig hur det känns att sätta sig i den när du kört runt i nån brukis i vinter.



    yess förmodligen, tycker det är för tidigt för dig att köpa bil nu, men det är enligt mitt tycke! men vänta lite med det
    Blir förmodlingen det, om det inte kommer upp nåt "fynd" dvs
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #5383
    www.genuinesaab.com

    Rejält bra sida för Saab freaks!

  14. #5384
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Wroem wroem


  15. #5385
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Wroem wroem

    GOD DAMN IT, va fin du gör den!
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  16. #5386
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Första rödljus racet gick ju faktiskt bra, fick en Rover 75 V8 bredvid mig, hörde att han varvade lite så tänkte va fan, så när de väl slog om till grönt så hängde han med tills jag la i 2ans växel

    Rover 75 V8:

  17. #5387

  18. #5388
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    GOD DAMN IT, va fin du gör den!
    Thx!

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ser riktigt fräscht ut!

    För att göra dig lite avis, returbilen öppnade i falkenberg i lördags. Då var det gratis att plocka hur mycket delar man ville mellan 10- 12. Kolla vad som fanns där.
    Lägger in bilderna i spoiler.
     





    Haha såg det där... Vart lagom lack! Men det är bara "lockbilar" Det är fan inte ofta man ser två T5-R på samma skrot samtidigt Enligt säkra källor ska dom ha varit plockade på allt riktigt godis...

    Fanns även en film på Facebook när dom öppnar. Haha helt brutalt, pressar sönder grindarna

  19. #5389

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819

  20. #5390
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jo det tror jag också att det var! Ja fyfan vad folk det var där, sjukt alltså.. var tills mestadels turkar och bönder vad jag kunde se, folk gamade verkligen sig! Några som hade med egenbyggd motorlyft som skulle stressa av motorn, slutade med att motorn trillade ner på en killes huvud så det rann blod från bakhuvudet, inget som hindrade dem dock. Jo jag vet inte, var inte ute efter några volvodelar så gick aldrig dit, men när vi kom (halv 11) var iallafall 850'n helt jävla rensad! Allting var verkligen borta från den, dörrar osv.. Och motorn försvann direkt tydligen.

    Edit: de vi fick med oss på 2 timmar var.. A- stolpe till s40, 2 st ventilkåpor, samt ett litet fack. Kåpa till en skoda pickup, vw caddy front. Ett nät man sätter bakom rutan på skoda pickuperna. Lite vw märken, slutdämpare, turkscoops till huven. Bagage lucka till e36 touring, även baklampor och lister runt om. 4 st njurar till bmw. Samt 2 sänkningsfjädrar från en e46 vi lyckades få av med hjälp av skiftnyckel och polygrip.

    Detta var nog det hela, inte illa för att ha kostat 0kr.
    Haha gött Men nästa gång dom öppnar en Returbilen är jag på plats! Missat 2 st öppningar nu

  21. #5391
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #5392
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Prismässigt, och för dom mil den gått, ett mycket bra köp. Men det är svårt att säga utan att ha kollat på den..
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  23. #5393
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Nu är äntligen bilen ute o rullar igen efter vinterdvala o nymappad med 75 extra hk

    Visst var du ute och körde i Kristianstad i lördags?

    Edit. En fråga. Hur är tex Vw Golf 3 Vr6 Syncro (icke kombi) att köra? Har övningskört mycket i en vanlig Golf 3a kombi, och gillar bilarna. Är det någon större skillnad, förutom motor och awd på syncron vr6?

    Samt, hur är dem i försäkring, skatt etc när man är 18 år och precis fått körkort? Reservdelar? Osv.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  24. #5394

  25. #5395
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Är inte mycket till AWD i dom, vad jag hört. Tror inte ens det är permanent fyrhjulsdrift (?).

    Försäkringen är inte billig direkt för en 18 åring för en vr6. Kan kolla vad det skulle kosta mig.

    Edit: på länsförsäkringarna skulle det kosta mig 16 982 kr per år för en halv försäkring. Och då bor jag i karlstad och parkerar i flerbilsgarage. Och är 18 år.

    Blev billigare än jag trodde det skulle bli
    Blir nog lite billigare för min del då. Bor på landet och i villa, eller kanske blir dyrare? Jag har inte en aning om hur det fungerar med försäkringar.

    Vad brukar det ligga runt med halvförsäkringar @ 18 år och en vanlig bil med runt 100-200 hk, runt 90-talare och en någorlunda vanlig bil?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  26. #5396
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Visst var du ute och körde i Kristianstad i lördags?
    jepp kan nog stämma
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  27. #5397
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    jepp kan nog stämma
    Som jag såg dig då vid bussterminalen runt 21.00 något! Helvete vad skönt den låter skönt
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  28. #5398

  29. #5399

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Tänkte kika in och visa vad jag gjort idag.







    Efter 20mil har 4 nya däck och 150 liter bensin gått åt.

  30. #5400
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha jaså? aah då är det på tiden!



    Det kommer kosta fan kan jag lova.
    Trist! Aja, någon bil hittar man väl säkert förr eller senare som passar
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in