Sidan 41 av 400 Första ... 3139404142435191141 ... Sista
  1. #1201
    Synd bara att han förstört bilen med en massa Trelleborgstyling. Är en riktigt fin bil i grunden men... Biltemanät i fronten, en matt huv som ser hemmalackad ut samt hellackerad i rött istället för att behålla de svarta detaljerna som gör sig bra på en E30. Även riktigt synd att dragkroken sitter kvar då han gjort en del jobb med bilen.

    Motorn är det intressanta med den däremot. Tror det begärda priset blir svårt att få ut då en iX inte är såpass speciell, en riktig M-tech2 ligger dock i den prisklassen.

  2. #1202
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Synd bara att han förstört bilen med en massa Trelleborgstyling. Är en riktigt fin bil i grunden men... Biltemanät i fronten, en matt huv som ser hemmalackad ut samt hellackerad i rött istället för att behålla de svarta detaljerna som gör sig bra på en E30. Även riktigt synd att dragkroken sitter kvar då han gjort en del jobb med bilen.

    Motorn är det intressanta med den däremot. Tror det begärda priset blir svårt att få ut då en iX inte är såpass speciell, en riktig M-tech2 ligger dock i den prisklassen.
    Det är ju rätt dåliga bilder.. Huven är bra gjord, kan hålla med om att det är lite halvt passande, men det är inget skit. Bilen är i absolut toppskick då han verkligen vårdat den riktigt väl när han haft den. "biltema-nätet" är ju något man kan ta bort själv, så det är ju en liten sak. Grejen med bilen är just skicket och utrustningen som sitter på bilen nu.
    Som jag förstått det hela han han själv slängt dit fyrhjulsdriften.

    Du får komma ner snart igen Mich, en massa du missat, och den bilen är i riktigt bra skick så du borde komma och hoppas på att få se den innan han ställer undan den

  3. #1203
    Börjar bli grymt sugen på bil igen... Är det här något att satsa på? Vad kan felet vara? Prisvärd?
    http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_e....htm?ca=16&w=2

  4. #1204
    8000 kr för att laga rost samt lacka 2 st framskärmar, båda bakskärmar, 4 dörrar under list samt insida och baklucka ut och invändigt.
    Värt?

  5. #1205
    Jag vet, senast jag kollade på bilen var sist då jag var nere. Den är fin men inte värd den summan han begär (en originalbil hade dock kunnat vara värd summan). ASA-fälgarna är inte heller några dyrgripar så det är lite knepigt med den bilen.

    Angående 4wd-systemet så är det en 325iX, såldes standard med 4wd. Är fördelat 37/63% mellan fram/bakhjul om jag minns rätt.

    Här är en äkta M-tech2, för ungefär samma pengar. Ligger högt i pris!

    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=3


    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Börjar bli grymt sugen på bil igen... Är det här något att satsa på? Vad kan felet vara? Prisvärd?
    http://www.blocket.se/goteborg/Bmw_e....htm?ca=16&w=2
    Om du vill hålla på att skruva kan det vara värt det. Däremot har bilen en hel del problem, gått 38 000 mil och är inte speciellt billig.

  6. #1206
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag vet, senast jag kollade på bilen var sist då jag var nere. Den är fin men inte värd den summan han begär (en originalbil hade dock kunnat vara värd summan). ASA-fälgarna är inte heller några dyrgripar så det är lite knepigt med den bilen.

    Angående 4wd-systemet så är det en 325iX, såldes standard med 4wd. Är fördelat 37/63% mellan fram/bakhjul om jag minns rätt.

    Här är en äkta M-tech2, för ungefär samma pengar. Ligger högt i pris!

    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=3




    Om du vill hålla på att skruva kan det vara värt det. Däremot har bilen en hel del problem, gått 38 000 mil och är inte speciellt billig.
    Vi får väl se Ligger ju en annan 325a ute, som har legat ute ett BRA tag. Den låg ute för strax över 50k från början också
    http://www.blocket.se/malmo/Bmw_325_...m?ca=23_11&w=0

  7. #1207
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    8000 kr för att laga rost samt lacka 2 st framskärmar, båda bakskärmar, 4 dörrar under list samt insida och baklucka ut och invändigt.
    Värt?

    8000:- för att få bilen fräsch är ju värt alla dagar i veckan

  8. #1208

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200



  9. #1209
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg


    Riktigt fräsch!! Lägg upp fler hela bilder på den!
    Vad är det för motor?

  10. #1210

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Riktigt fräsch!! Lägg upp fler hela bilder på den!
    Vad är det för motor?
    Tackar En 328ci är det.


  11. #1211
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  12. #1212
    Skillnaden är att det där är M-tech 1. Är inte samma värde i de bilarna.

    M-tech 2 och dess kjolpaket ligger galet i pris, ett originalpaket i felfritt skick kan ge 10 000 kr från rätt köpare.

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    "Bilen säljes för att jag har förlorat körkortet."

    Har han haft lite för kul med den tro?
    Man kan inte köra ifrån polisen med en sådan. En klasskompis blev omskriven i tidningen för drygt 4 år sedan efter en biljakt på drygt en kvart i södra Stockholm, gav upp då det helt enkelt inte gick att komma ifrån dem. 12 månader indraget kort och fint straffregister sen.

    Klart man inte lyckas åka ifrån polisen om alla blir av med körkortet...

  13. #1213
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Om du vill hålla på att skruva kan det vara värt det. Däremot har bilen en hel del problem, gått 38 000 mil och är inte speciellt billig.
    Vad är lagom för att ge för den på ett ungefär tycker du?

  14. #1214

  15. #1215
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag skulle knappt ge 10 000 kr för den. Förmodligen mindre då bilen inte är fungerande.
    Ja nu när jag tänker efter känns det jävligt dumt...
    Den här kanske är något att satsa på ist?
    http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_3....htm?ca=16&w=2

  16. #1216

  17. #1217

  18. #1218

  19. #1219
    Jag hade inte gett dom pengarna för en m50b25 som gått 30k mil. Dom börjar bli riktigt luriga efter 27-28k och uppåt!
    Kolla på en som inte gått så långt istället

  20. #1220
    en kolega på jobb faila idag med en jaguar från 84a

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  21. #1221
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    en kolega på jobb faila idag med en jaguar från 84a

    FAN VA FAIL!!

    Bild på skadorna?

  22. #1222

  23. #1223
    En volvo 240 från -88. Hur mycket dricker dom per mil? Bra nybörjarbil?

  24. #1224

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    En volvo 240 från -88. Hur mycket dricker dom per mil? Bra nybörjarbil?
    Bättre nybörjarbil finns inte, skall dricka runt 0,75 om den är kry i snurran.

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    FAN VA FAIL!!

    Bild på skadorna?
    Gissar att någon verkstadsägare inte blev så glad åt det där

  25. #1225

  26. #1226
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    En volvo 240 från -88. Hur mycket dricker dom per mil? Bra nybörjarbil?
    Enligt katalogen år 1989 så drar en 240 GL 9.2L/10mil blandad. Sen kan man vanligtvis räkna på några procent på förbrukningen. Om man räknar på att bilen drar 10% mer i verkligheten än på papper så ligger 240 gl på ungefär 10.1L/10mil

    240in är ju slö och törstig (sett till prestanda) så det är inget jag skulle ha satsat på iaf!

  27. #1227

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Du ska räkna med 0,9 som normal förbrukning vid lugn körning. Jag skulle satsat på 740/940 direkt då det knappt är någon merkostnad men bättre teknik och komfort. Däremot ger de bilarna dig ingen direkt körglädje men ska du bara övningsköra så är det inte så noga.



    Inte ens Volvo själva anger den förbrukningen utan ytterligare 2 dl/mil.
    Nu talar jag om en realistisk förbrukning om man kör lugnt och sansat. och inte gasar på i onödan. Att köra fort vinner man ingenting på.

    Alleex:
    240:n är perfekt nybörjarbil, en oerhört beprövad konstruktion som gårr till världens ände typ.bara tanka upp och köra hem igen typ.

  28. #1228
    Vad sägs om merca 190 kombi elel cab??





    w124T for life

  29. #1229
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Nu talar jag om en realistisk förbrukning om man kör lugnt och sansat. och inte gasar på i onödan. Att köra fort vinner man ingenting på.

    Alleex:
    240:n är perfekt nybörjarbil, en oerhört beprövad konstruktion som gårr till världens ände typ.bara tanka upp och köra hem igen typ.
    realistisk blandad förbrukning är väl ca tillverkarens angivelse + 10%?

    Jo 240in är ju en beprövad konstruktion och det finns knappt något som kan pajja. Men jag själv skulle ändå alldrig satsa på en 240i..

  30. #1230
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    FAN VA FAIL!!

    Bild på skadorna?
    har ingen bild på de, men ny motorhuv , laga / nya framskärmar , trösklarna och golvet helt åt helvete och hela fronten är mos



    btw fick i 325 motorn i 320in igår ;D nu ska jag snart ut och skruva på allt runt om





    och fick hem oljekylaren igår :



    undrar om någon vet vad delen uppe till vänset är ? och hur vet jag på vilket håll den ska sitta ?
    Senast redigerat av ciao_i_huet den 2010-08-19 klockan 18:51.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in