Sidan 61 av 400 Första ... 1151596061626371111161 ... Sista
  1. #1801
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Någon man ska köpa om man kan få ner i pris lite?

    http://www.blocket.se/stockholm/Niss....htm?ca=15&w=3

    Eller vad tycker ni om att köpa bilar som inte e kompletta vid köp?

    Jag själv skulle ALLDRIG köpa en bil som inte startar, om jag nu inte skulle få den för ett extremt bra pris. Då kan det nog bli lite intressant. Men ofta så blir det billigare att köpa en hel&fungerande bil direkt. Det kan ju bli så att när man skruvar ihop bilen så hittar man ju fel efter fel och i slutändan så kan det kosta bra mkt mer än va det smakar!

  2. #1802
    Nackdelen är att de verkligen väger TON, vilket försämrar både komfort och körkänsla samt ger en långsammare bil.

    Kika på OZ Superlegera, rätt bra fälg till din kaross.

    Det är inte mycket till 4wd där, måste fan vara 80/20% eller nåt
    Bilen han använder i filmen plockar ut 650 hkr MED restriktor enligt pressmedelandet, då bilen skulle bli för svår att kontrollera annars. Helt frisläppt ger den upp mot 850 hkr samt 890 Nm vid 4000 rpm . Inte illa för en 2-liters turbofyra!

    0-96 km/h på 2 sekunder, sedan en chassiinställning gjord för att ge minimalt med grepp. 4wd-systemet har aktiva diffar och ska ligga på 50/50 i grund.

    Så effekt för att slå loss hjulen finns det nog i överflöd.


    Citat Ursprungligen postat av The_Dude
    Går en 325i motor direkt i en 320i utan mod?
    Vilken version utav 3-serien?

    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    http://www.garaget.org/?car=68928

    Gillar inte heller laserblåa bilar, men denna gillar jag.
    H3dlund skulle stycka dig levande om han fick höra att du kallade den laserblå då han hatar det mest utav allt. Subarublå sägs det!

    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Nä nu jävlar snackar vi!!
    *in finland only*
    Bmw e30 med mercas OM606 motor dvs 3L 24v dieselsexa @ 433,5 KW/ 873nm (588HK) jävlar nestan 200hk/ liter i diesel
    EDIT: oho för snabbt ut nu med effekt..
    bänkar 450kw, dvs 612hk här och 908,7Nm @ 3bar
    Inte illa!

    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Kia sorento, nån som känner till för/nack delar med den bilen? årsm -04
    Man får mycket för pengarna, tycker de ligger ovanligt högt i andrahandsvärde (drygt 100 000 kr för en -04). Däremot har priset en baksida, däribland billigt materialval i inredningen vilket ger en plastig känsla samt dålig isolering vilket ger en hel del buller.

    4 stjärnor i Euro NCAP vilket faktiskt inte är så tokigt sett till lågbudgetstatusen. Nypriset för dieselversionen (som även verkar vara bästa motorn till karossen) låg kring 280 000 kr. Jämfört med Santa Fe är Sorento mer jeep och märkessystern mer stadsjeep.

    Har dock fått bra betyg i biltester då den är väldigt prisvärd sett till vad man får tillbaka om man kan överleva med billig känsla i inredningen och lite vägbuller.

    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Någon man ska köpa om man kan få ner i pris lite?

    http://www.blocket.se/stockholm/Niss....htm?ca=15&w=3

    Eller vad tycker ni om att köpa bilar som inte e kompletta vid köp?
    Den är på tok för dyr.


    Vänd på det hela lite, varför sätter man som ägare inte ihop en bil innan man säljer den? Oftast finns det ju ett bra skäl till det hela som man gärna döljer.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  3. #1803
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    H3dlund skulle stycka dig levande om han fick höra att du kallade den laserblå då han hatar det mest utav allt. Subarublå sägs det!
    Hahaha, tro mig. Han vet!

  4. #1804

  5. #1805
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Flickvännen köpte ny bil nyss. Eller hennes familj i alla fall. BMW 530 GT. Påminner om en Prius till utseendet tycker jag. Men inne är den riktigt lyxig.
    Känns som att åka buss!!

  6. #1806
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Nä nu jävlar snackar vi!!
    *in finland only*
    Bmw e30 med mercas OM606 motor dvs 3L 24v dieselsexa @ 433,5 KW/ 873nm (588HK) jävlar nestan 200hk/ liter i diesel


    http://teamlmd.1g.fi/kuvat/e30+330Cd/



    EDIT: oho för snabbt ut nu med effekt..
    http://teamlmd.1g.fi/kuvat/e30+330Cd/P6160010.AVI


    bänkar 450kw, dvs 612hk här och 908,7Nm @ 3bar
    både turbo o kompressor ?
    http://teamlmd.1g.fi/kuvat/e30+330Cd/05052010105.jpg

  7. #1807

  8. #1808
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Kanske det, har inte åkt i den än.

    Hur är det med storlekarna när det gäller BMW. Tex, 520, 525, 530. Skiljer det något i storlek mellan dem?
    Enda som skiljer där, är motorn. Du kan få alla med exakt samma utrustning i princip och dom är lika stora Dock finns endast 530D på dom nyaste modellerna. Motsvarigheten heter 528 igen Nästa steg är 535! Står en riktigt fin 535 på BMW i malmö, med ALL utrustning, kosta ju för fan 800k

  9. #1809

  10. #1810
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nackdelen är att de verkligen väger TON, vilket försämrar både komfort och körkänsla samt ger en långsammare bil.

    Kika på OZ Superlegera, rätt bra fälg till din kaross.

    Okej men nu förstår jag inte, krombeläggningen väger ju ingenting?


    Menar du att dom inte gör kromfälgar på alu legering?.

  11. #1811
    Haha!

    enda som skiljer där, är motorn. Du kan få alla med exakt samma utrustning i princip och dom är lika stora dock finns endast 530d på dom nyaste modellerna. Motsvarigheten heter 528 igen nästa steg är 535! Står en riktigt fin 535 på bmw i malmö, med all utrustning, kosta ju för fan 800k :o
    De kostar till och med mer! Då jag kollade hos BMW så kostade en E61 535D med ALL utrustning 981 000 kr... Det är ju sinnessjukt!

    Citat Ursprungligen postat av _p3mp_ Visa inlägg
    okej men nu förstår jag inte, krombeläggningen väger ju ingenting?


    Menar du att dom inte gör kromfälgar på alu legering?.
    Ah, du menar krombelagda fälgar. Trodde du menade riktiga kromfälgar.

    Det är egentligen bara lack på de med beläggning, då jag lackade mina fälgar kunde man få sådan färg som exempel, rätt coolt.

    Annars lite inspiration nedan:


















    Jag tror kromstilen skulle upplevas som "to much" ihop med din blåa färg. Tror detta är en liknande kulör?




    Vad för fälgar är det du har hittat förresten? Det är mest där (i fälgarnas design) som man snabbt kan se vad som klär en bil,
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  12. #1812
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg


    Vet inte xakt vad för fälgar jag är ute efter men något i stil med sista bilden. Ruff racing gillar jag. Men kommer leta tills i vår då jag köper dem.

    http://www.statusfalgar.se/280-chrom...-85-p-237.html


    Funderar på bbs lemans kopia vad tror du om det?

  13. #1813
    HEJ!

    Jag hade tidigare en Saab 9-5 blev påbackad såpass att försäkringsbolaget bestämde sig för att byta in den, så nu måste jag köpa en nyyyyyyyyyy.

    Har kollat på denna http://www.blocket.se/jonkoping/Volv....htm?ca=13&w=2.

    Era erfarenheter av S60? Vanliga typfel som ni vet som jag ska kolla extra på?

    Mvh!

  14. #1814

  15. #1815
    Finns lite småsaker:

    Defekta spindelleder
    Glappande krängningshämmarstag
    Chassibussningar
    Bromsar bak (rostskador)
    Dörrlister
    Centrallås (kan hända att bilen låser upp sig själv ibland)


    Såg annars välutrustad ut.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  16. #1816
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Kia säger väl det mesta?

    Nej, men ska inte säga för mycket. Kan inte så mycket om dom bilarna. Är säkert en vettig bil i prisklassen med låga försäkringskostnader och låg bränsleförbrukning. Men somsagt, säger inget om dom
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Vet inte speciellt mycket om bilen i sej. Kan tänka mej att kia ger ganska myket utrustning&storlek för varje spenderad krona.

    Vi har just nu en Hyundai santa fe V6 2007 "fullmatad" (systerbil till sorento) inne på verkstan, I mitt tycke så känns bilen riktigt billig och plastig i själva känslan. tex så är stereon av sådan typ som man köper på typ mds. dvs inte ens en integrerad orginal stereo, vilket känns "lite" B på en bil från 2007. Ha i åtanke att denna bilen har i princip allt du kan få till den, kan tänka mej att standar versionerna är ännu plastigare i känslan..

    Så nej. en kia är inget jag skulle satsa på iaf.
    Dom har börjat ta in Kia på farsans jobb också, enligt han så är dom inte så dåliga som dom verkar
    Själv vill jag ju ha en annan bil, gillar inte utseendet + den är klenare än bilen vi har nu (bara 140 hk) och drar mer. Sen så väger den också en del mer :/
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg

    Man får mycket för pengarna, tycker de ligger ovanligt högt i andrahandsvärde (drygt 100 000 kr för en -04). Däremot har priset en baksida, däribland billigt materialval i inredningen vilket ger en plastig känsla samt dålig isolering vilket ger en hel del buller.

    4 stjärnor i Euro NCAP vilket faktiskt inte är så tokigt sett till lågbudgetstatusen. Nypriset för dieselversionen (som även verkar vara bästa motorn till karossen) låg kring 280 000 kr. Jämfört med Santa Fe är Sorento mer jeep och märkessystern mer stadsjeep.

    Har dock fått bra betyg i biltester då den är väldigt prisvärd sett till vad man får tillbaka om man kan överleva med billig känsla i inredningen och lite vägbuller.
    Kollade aldrig på stereon, men sätena var simpla tyg säten.
    Ska iaf bara ha den under vintern, sen köper vi en ny Dom hade tänkt sig en kia sportex, tror det var 180-190 hästar, diesel. Enligt mig är dom enda fördelarna med bilen att den är fyrhjulsdriven, och att motorn inte behövs renoveras
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #1817
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Haha!



    De kostar till och med mer! Då jag kollade hos BMW så kostade en E61 535D med ALL utrustning 981 000 kr... Det är ju sinnessjukt!


    **
    Mjo, men detta var en bensinare som rullat ett par 100 mil . Bara man skriver på köpeskontraktet har man ju förlorat 100k på en sådan bil!

  18. #1818
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Fy satan vad rått! Nu i stora drag, vad behöver man göra med en sådan merca motor för att plocka ut så mkt effekt?
    Och om du är lite inne på diesel, Vad tror du man behöver göra på en BMW 535d år 07 för att plocka ut ca 400hk, Tänkte mest på att folk verkar plocka ut ca 330hk med endast omprogramering!
    Teemu peltola (black smoke racing) han som kör drifting med w123 mercan me dieselmotor (3a i europacup, typ?) .. hans motor är ifrån en w210 väyrönen mersu, oöppnad maskin OM606.
    -stor turbo
    -stor ic
    -moddad pump med större element
    med de 3 huvudsakliga ingredienserna har vi en motor som krämar ut ca 450hk om man så vill, och ja! det håller (kolla bara hur teemu kör med sin). nu ver detta ju iofs med 24 ventilars motorn.
    12 ventilaren med samma ingredienser räcker till runt 400-415hk oöppnad, dock hållbarheten är inte lika stor som 24 ventilaren.

    Ang bmwn tror jag större turbo samt intercooler behövs, ombygt grenrör samt insug och riva bort lite restriktioner i både andning och avgas. då borde man nå helt säkert 400hk med mappning!

    förresten fins det en bemu 535d med 400hk med chip redan
    http://www.garaget.org/?car=192829

    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Jepp! fins en merca diesel i lycksele med (merca 190 med 300 turbodiesel motor OM603 dvs 12v) med både turbo och kompressor t.om varit med i bilsport
    Senast redigerat av Michél den 2010-09-16 klockan 17:07.

  19. #1819
    Hämtade mina fälgar idag, skittrevlig kille som fixade så att de kördes upp från Helsingborg! Det var inte B&M fälgar som han sa, det var ACT. Bara positivt
    Spec:
    * 5x100
    * ET35
    * 7,5" breda
    * 16"

    Ska på min Honda Prelude -84. Ska inhandla spacers så de passar mitt 4x100 mönster. Och som Michel sa så kanske man behöver svarva fälgarna så de passar de spacers jag ska ha eller vice versa. Är grymt nöjd, älskar denna typ av fälgar! De är tyvärr rätt skabbiga så de ska glasblästras och pulverlackeras, frågan är dock om man ska behålla yttre ytan polerad? Vad tycker ni jag ska göra med dem? Sen vilken däckdimension ska jag köra tycker ni?






  20. #1820
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    De kostar till och med mer! Då jag kollade hos BMW så kostade en E61 535D med ALL utrustning 981 000 kr... Det är ju sinnessjukt!
    Utrustning kostar ju jävligt mkt, Men det får man ju räkna med. Sjukt tråkigt att köra runt i en splitterny fin bmw tom på finneser!
    F.ö så kostar en BMW 520d sedan med all utrustning 892550:- !! Känns lite väl svettigt att ge 900k för en 2 liters motor

    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Teemu peltola (black smoke racing) han som kör drifting med w123 mercan me dieselmotor (3a i europacup, typ?) .. hans motor är ifrån en w210 väyrönen mersu, oöppnad maskin OM606.
    -stor turbo
    -stor ic
    -moddad pump med större element
    med de 3 huvudsakliga ingredienserna har vi en motor som krämar ut ca 450hk om man så vill, och ja! det håller (kolla bara hur teemu kör med sin). nu ver detta ju iofs med 24 ventilars motorn.
    12 ventilaren med samma ingredienser räcker till runt 400-415hk oöppnad, dock hållbarheten är inte lika stor som 24 ventilaren.

    Ang bmwn tror jag större turbo samt intercooler behövs, ombygt grenrör samt insug och riva bort lite restriktioner i både andning och avgas. då borde man nå helt säkert 400hk med mappning!

    förresten fins det en bemu 535d med 400hk med chip redan
    http://www.garaget.org/?car=192829


    Jepp! fins en merca diesel i lycksele med (merca 190 med 300 turbodiesel motor OM603 dvs 12v) med både turbo och kompressor t.om varit med i bilsport
    Fy fan 400hk på chip! Det var ju inte dåligt

  21. #1821
    Fy fan, det var inte illa!

    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Hämtade mina fälgar idag, skittrevlig kille som fixade så att de kördes upp från Helsingborg! Det var inte B&M fälgar som han sa, det var ACT. Bara positivt
    Spec:
    * 5x100
    * ET35
    * 7,5" breda
    * 16"

    Ska på min Honda Prelude -84. Ska inhandla spacers så de passar mitt 4x100 mönster. Och som Michel sa så kanske man behöver svarva fälgarna så de passar de spacers jag ska ha eller vice versa. Är grymt nöjd, älskar denna typ av fälgar! De är tyvärr rätt skabbiga så de ska glasblästras och pulverlackeras, frågan är dock om man ska behålla yttre ytan polerad? Vad tycker ni jag ska göra med dem? Sen vilken däckdimension ska jag köra tycker ni?
    Tycker absolut du ska behålla fälgarna i samma färgtema som nu, det matchar bilen och ger bra retrolook.

    195/40-16" är rätt lagom på dem, tycker du ska undvika smalare däck då vägegenskaperna påverkas negativt (man vill ju ändå kunna pressa bilen lite). Det ger dig även möjlighet att sänka ner bilen till en lagom nivå.

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Utrustning kostar ju jävligt mkt, Men det får man ju räkna med. Sjukt tråkigt att köra runt i en splitterny fin bmw tom på finneser!
    F.ö så kostar en BMW 520d sedan med all utrustning 892550:- !! Känns lite väl svettigt att ge 900k för en 2 liters motor
    Det är riktigt dyrt, ja.

    Men håller med dig angående utrustning, om jag köper en Mercedes eller BMW vill man ju inte åka runt med tygstolar, liten motor och manuell AC. Man vill ju ha så mycket som möjligt i utrustningsväg, annars kan man lika gärna köpa "vilken" bil som helst då känslan blir densamma.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  22. #1822
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Tycker absolut du ska behålla fälgarna i samma färgtema som nu, det matchar bilen och ger bra retrolook.

    195/40-16" är rätt lagom på dem, tycker du ska undvika smalare däck då vägegenskaperna påverkas negativt (man vill ju ändå kunna pressa bilen lite). Det ger dig även möjlighet att sänka ner bilen till en lagom nivå.
    Tack för tipsen, verkar som de är klarlackade eller något nu, ganska grov oxidering på sina ställen så jag får se hur jag löser det. Sliprondell på borrmaskin kanske? hoppas inte jag får problem med ET osv, ska ju ha ganska breda spacers eftersom de ska från 5x100 -> 4x100

  23. #1823

  24. #1824
    Du kommer hamna på ET15, vilket inte är speciellt farligt. PCD-adapters breddar som minst ut 20mm.

    Angående sliprondell så kan jag garantera att det bästa är bläster, det för att inte slipa ner på själva aluminiumet utan endast få undan lack och oxid till en jämn yta.

    Nästa dyrare bil jag köper blir en 530d.. Men funderar lite på om jag ska köpa en e39 eller e61, ska vara kombi!

    Självklart är ju e61an mer attraktiv, men frågan är om den är värld dom extra pengarna? en fin 530d touring med m-paket och manuell låda med det mesta i utrustningsväg omkring -02 får man för 90k.. För att ens börja fundera på en e61 får man ju lägga ut 40k mer typ..
    Det som verkligen är ljusår bättre på E61 är bakvagnens uppbyggnad. I mina ögon värt de extra pengarna.

    Det som avgör är hur länge du ska behålla bilen, ska du behålla den 6 månader som du brukar göra är det mer värt med en E39. Ska du ha bilen 1-3 år skulle jag hellre lagt mer för att få en nyare konstruktion.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  25. #1825
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Fy satan vad rått! Nu i stora drag, vad behöver man göra med en sådan merca motor för att plocka ut så mkt effekt?
    Och om du är lite inne på diesel, Vad tror du man behöver göra på en BMW 535d år 07 för att plocka ut ca 400hk, Tänkte mest på att folk verkar plocka ut ca 330hk med endast omprogramering!



    Vet inte speciellt mycket om bilen i sej. Kan tänka mej att kia ger ganska myket utrustning&storlek för varje spenderad krona.

    Vi har just nu en Hyundai santa fe V6 2007 "fullmatad" (systerbil till sorento) inne på verkstan, I mitt tycke så känns bilen riktigt billig och plastig i själva känslan. tex så är stereon av sådan typ som man köper på typ mds. dvs inte ens en integrerad orginal stereo, vilket känns "lite" B på en bil från 2007. Ha i åtanke att denna bilen har i princip allt du kan få till den, kan tänka mej att standar versionerna är ännu plastigare i känslan..

    Så nej. en kia är inget jag skulle satsa på iaf.
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Nästa dyrare bil jag köper blir en 530d.. Men funderar lite på om jag ska köpa en e39 eller e61, ska vara kombi!

    Självklart är ju e61an mer attraktiv, men frågan är om den är värld dom extra pengarna? en fin 530d touring med m-paket och manuell låda med det mesta i utrustningsväg omkring -02 får man för 90k.. För att ens börja fundera på en e61 får man ju lägga ut 40k mer typ..
    E39 530d m-sport funderar på en själv som "dyrare bil"

  26. #1826
    tar bilar med disel mycke mindre än bensinare?

  27. #1827
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    tar bilar med disel mycke mindre än bensinare?
    Dom drar oftast inte tillräckligt lite för att det ska löna sig, i och med att skatten blir så dyr. Min erfarenhet iallafall.

  28. #1828

  29. #1829
    Det beror på vad för bil den sitter i samt vad för motor det är. Det som är betydligt skönare med diesel är att man har bra vridmoment där man som mest behöver det.

    Dom drar oftast inte tillräckligt lite för att det ska löna sig, i och med att skatten blir så dyr. Min erfarenhet iallafall.
    Gäller inte med de nya miljöreglerna. Nya skattebilar som har partikelfilter kostar mer eller mindre ingenting i skatt.

    Kör man mer än 1000 mil/år med nyare diesel lönar det sig mot skatten. Att bilen sedan får en riktigt trevlig karaktär är bara en bonus.

    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Jag vill nog behålla bilen ett längre tag egentligen, men du vet väl hur det brukar gå.. Så kommer väl bli 6-12 månader innan jag tröttnar!
    Då är nog en E39 ett betydligt bättre val.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  30. #1830
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Nästa dyrare bil jag köper blir en 530d.. Men funderar lite på om jag ska köpa en e39 eller e61, ska vara kombi!

    Självklart är ju e61an mer attraktiv, men frågan är om den är värld dom extra pengarna? en fin 530d touring med m-paket och manuell låda med det mesta i utrustningsväg omkring -02 får man för 90k.. För att ens börja fundera på en e61 får man ju lägga ut 40k mer typ..
    Som michél säger är ju en E61 kanske bättre om du ska behålla den länge. Men om man bortser från det, så är E39 en sjukt mycket snyggare kombi!

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det beror på vad för bil den sitter i samt vad för motor det är. Det som är betydligt skönare med diesel är att man har bra vridmoment där man som mest behöver det.



    Gäller inte med de nya miljöreglerna. Nya skattebilar som har partikelfilter kostar mer eller mindre ingenting i skatt.

    Kör man mer än 1000 mil/år med nyare diesel lönar det sig mot skatten. Att bilen sedan får en riktigt trevlig karaktär är bara en bonus.



    Då är nog en E39 ett betydligt bättre val.
    Vi vet alla hur Sjöblom äger sina bilar Och som jag nämnde ovanför, så är E39 mycket snyggare som kombi!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in