1. #3361
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Av ren nyfikenhet, vad är fel på Volvo? bra bilar med billiga reservdelar.
    Jag har alltid tyckt dem är dyra i drift och tråkiga att köra och leva med. lägger hellre pengarna på tyskt. En v70 är ju inte direkt mycket dyrare än en tysk. sen reservdelarna har jag inte uppfattat mycket billigare än en tysk från samma år. sen att dem gått 30 - 40000 mil det har ju även många tyskar också gjort. har själv en gammal w123 Mercedes i familjen som gått 520000 och nu börjar turbon bli lite halvtråkig men funkar ändå.

  2. #3362
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Tror också att det har med ekonomin att göra när en familj köper bil. En bmw 5-serie touring eller en A6 kombi kostar lite mer och det är kanske därför de väljs bort
    Njaa det vet jag inte riktigt, beror ju från modell till modell men våran Volvo gick uppmot en halv miljon iaf. Förstår fortfarande inte riktigt vad problemet med Volvo är, har aldrig kört Volvo, har ju inget körkort. Men vad gör Bmw och Audi bättre?

    Edit; skriver redan nu innan jag blir påhoppad, jag kan inte ett skit om bilar och försöker inte spela viktig. Vill bara veta varför Volvo anses så jävla dålig.

  3. #3363
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Njaa det vet jag inte riktigt, beror ju från modell till modell men våran Volvo gick uppmot en halv miljon iaf. Förstår fortfarande inte riktigt vad problemet med Volvo är, har aldrig kört Volvo, har ju inget körkort. Men vad gör Bmw och Audi bättre?

    Edit; skriver redan nu innan jag blir påhoppad, jag kan inte ett skit om bilar och försöker inte spela viktig. Vill bara veta varför Volvo anses så jävla dålig.
    En v70 D5 AWD -05 har en bekant. Fungerat kanon fram tills hösten-vinterkanten nu, pajar hela tiden. Veckolånga reparationer. 40 k kostade den under den korta perioden.
    Sist var det hela växellådan som behövde bytas, den rasade spontant på rak väg 1 km hemifrån efter en långfärd. Ägaren blev less och den ligger på blocket nu. Åter Subaru.

  4. #3364
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    En v70 D5 AWD -05 har en bekant. Fungerat kanon fram tills hösten-vinterkanten nu, pajar hela tiden. Veckolånga reparationer. 40 k kostade den under den korta perioden.
    Sist var det hela växellådan som behövde bytas, den rasade spontant på rak väg 1 km hemifrån efter en långfärd. Ägaren blev less och den ligger på blocket nu. Åter Subaru.
    Haha, nu när jag tänker efter så hade vi en Volvo xc70 av den gamla modellen förut där 4-hjulsdriften och en jävla massa annat gick sönder på, kosta runt 100 lök att fixa allt har jag för mig. Men Volvon vi har nu har det inte vart något problem med alls, vi har dock inte våra bilar så länge.

  5. #3365
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Av ren nyfikenhet, vad är fel på Volvo? bra bilar med billiga reservdelar.
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Undrar också, vafan är det för fel på Volvo? Vi har en Volvo xc70 II just nu och den är riktigt grym enligt mig, ska dock bytas ut. Men ändå. Vet inte riktigt om det är Volvo i allmänhet eller bara gamla Volvo bilar som ni inte gillar. Vore kul att se vad en Volvohatare har för anledning till hatet.
    Båda får samma svar.

    Jag personligen har det medfött. Har provat diverse Volvos, och även åkt genom tiderna och finner kvalitet och prestanda på deras bilar som urusel. Sedan skrev även Kocke att han inte gillade Vovlo, därför jag kom med min kommentar. Om han inte gillat Volvo innan, kommer han väl bara ångra det om han köper en. Så därför råder jag honom att låta bli! Att ni sedan har/gillar volvo, ert problem. Men jag gillar inte deras bilar, och kommer aldrig göra. Jag gillar BMW, och de som har ngt emot det... kom ann, tell me. Men vad fan bryr jag mig, för i grund och botten finns det en anledning till att de kostar så mycket mer. För att det är snyggare, bättre och roligare bilar _PUNKT_ .

  6. #3366
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Senast redigerat av EkaN^ den 2010-12-04 klockan 03:29.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  7. #3367
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Båda får samma svar.

    Jag personligen har det medfött. Har provat diverse Volvos, och även åkt genom tiderna och finner kvalitet och prestanda på deras bilar som urusel. Sedan skrev även Kocke att han inte gillade Vovlo, därför jag kom med min kommentar. Om han inte gillat Volvo innan, kommer han väl bara ångra det om han köper en. Så därför råder jag honom att låta bli! Att ni sedan har/gillar volvo, ert problem. Men jag gillar inte deras bilar, och kommer aldrig göra. Jag gillar BMW, och de som har ngt emot det... kom ann, tell me. Men vad fan bryr jag mig, för i grund och botten finns det en anledning till att de kostar så mycket mer. För att det är snyggare, bättre och roligare bilar _PUNKT_ .
    Okej. Även jag gillar Bmw och Audi mer, men jag hatar inte Volvo för det.

  8. #3368
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    En v70 D5 AWD -05 har en bekant. Fungerat kanon fram tills hösten-vinterkanten nu, pajar hela tiden. Veckolånga reparationer. 40 k kostade den under den korta perioden.
    Sist var det hela växellådan som behövde bytas, den rasade spontant på rak väg 1 km hemifrån efter en långfärd. Ägaren blev less och den ligger på blocket nu. Åter Subaru.
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Haha, nu när jag tänker efter så hade vi en Volvo xc70 av den gamla modellen förut där 4-hjulsdriften och en jävla massa annat gick sönder på, kosta runt 100 lök att fixa allt har jag för mig. Men Volvon vi har nu har det inte vart något problem med alls, vi har dock inte våra bilar så länge.
    påtal om v70, idag började den varna om låg kylarvätska, och sen stod det stanna bilen. inga teckan på läckage i garaget, tänk om de e topp-packningen som gått eller något? isf, farsan e så less på den så de blir en bmw 530Da touring iaf ( som ja sa vi skulle köpa aldra flrst (A))

  9. #3369

  10. #3370
    jag tycker att volvos gammla bilar (240 740 940) har vart bra bilar med stor kvalitet! det borde det inte finnas ett enda mot argument om. men sedan tycker jag även att det är dom tråkigaste bilarna som någonsin gjorts på denna värld (efter merca sug-diesel). jag gillar BMW för att jag älskar deras design och avgudar deras motorer. vet inte varför men enda sedan farsan köpte våran gammla bmw 523 E39 så har jag vart helt låst. sen så har jag nått emot framhjulsdrivna bilar för att dom flesta har motor-helvetet åt fel jävla håll! xD. det blir ju 100ggr jobbigare att skruva med skiten när motorn står på tvären. jag håller mig till BMW för det känns tryggt! och jag tycker att alla ska gilla det bilmärket som finns i deras hjärta! vare sig det är SAAB Volvo eller till och med Kia.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  11. #3371
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    är ju ändå inte dom 150hk? inte samma vrid som en 740 turbo heller?

    jag tycker att volvos gammla bilar (240 740 940) har vart bra bilar med stor kvalitet! det borde det inte finnas ett enda mot argument om. men sedan tycker jag även att det är dom tråkigaste bilarna som någonsin gjorts på denna värld (efter merca sug-diesel). jag gillar BMW för att jag älskar deras design och avgudar deras motorer. vet inte varför men enda sedan farsan köpte våran gammla bmw 523 E39 så har jag vart helt låst. sen så har jag nått emot framhjulsdrivna bilar för att dom flesta har motor-helvetet åt fel jävla håll! xD. det blir ju 100ggr jobbigare att skruva med skiten när motorn står på tvären. jag håller mig till BMW för det känns tryggt! och jag tycker att alla ska gilla det bilmärket som finns i deras hjärta! vare sig det är SAAB Volvo eller till och med Kia.
    jag har två bilmärken i hjärtat, BMW och volvo
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  12. #3372
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    är ju ändå inte dom 150hk? inte samma vrid som en 740 turbo heller?


    jag har två bilmärken i hjärtat, BMW och volvo
    precis! jag därimot har av nån anledning svårt att gilla nått annat än BMW å jänkare för tillfället... vet inte men kanske mognar ifrån detta beteénde snart!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  13. #3373
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    precis! jag därimot har av nån anledning svårt att gilla nått annat än BMW å jänkare för tillfället... vet inte men kanske mognar ifrån detta beteénde snart!
    BMW ligger mig RIKTIGT varmt om hjärtat, och frågar du mig är det de bästa bilarna som finns. Men det hindrar mig inte från att gilla andra Jag är själv ett stort fan av VW och gillar deras bilar starkt. Där följer en del Skoda och Seat modeller med också. Finns många olika åsikter om saker och ting, men när folk kommer med argument om t.ex. BMW är skit bara för många blattar kör det, så är det bara låta det gå in på ena sidan och ut på andra. De kommer nog också mogna en dag

  14. #3374
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    BMW ligger mig RIKTIGT varmt om hjärtat, och frågar du mig är det de bästa bilarna som finns. Men det hindrar mig inte från att gilla andra Jag är själv ett stort fan av VW och gillar deras bilar starkt. Där följer en del Skoda och Seat modeller med också. Finns många olika åsikter om saker och ting, men när folk kommer med argument om t.ex. BMW är skit bara för många blattar kör det, så är det bara låta det gå in på ena sidan och ut på andra. De kommer nog också mogna en dag
    ja det håller jag med om man får tycka illa om en bil pågrund av massa anledningar, men inte pågrund av att det till exempel är massa blattar som kör den. det finns ju självklart några andra bilar jag kan tänka mig med men mina krav e lite för stora för dom då jag inte tycker om när drivningen är på fel ände. tycker mest att det är problem med detta.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  15. #3375

  16. #3376

  17. #3377

  18. #3378
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Tänkte på slitage i låda, och allt tar ju stryk efter dom milen i chassi osv.. Jag har inga problem med det då jag äger/ägt flera 35k+ mil bilar. Men tänkte lite mer när man säljer vidare sen, känns som det kan bli svårsålt?
    enligt min mening brukar långmilade bilar ofta vara svårsålda. därav det billiga inköps priset
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  19. #3379
    http://www.bytbil.com/motornyheter/N...px?id=2vejakyg
    0-100 på 3 sekunder blankt är rätt grymt

  20. #3380
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Fan va ni verkar insnöade i Bmw! Förstår er lite faktist Dock är Audi mitt favorit märke.

  21. #3381
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Fan va ni verkar insnöade i Bmw! Förstår er lite faktist Dock är Audi mitt favorit märke.
    Dom är ju snyggast mellan 10-25 klassen överlägset om du frågar mej men tyvärr känns det som är dom är rätt slut körda och har mycket rappel, generellt alltså? det kanske bara är bull, men det är vad jag hört !

  22. #3382
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Vågar man köpa en långmilad (30-35k mil) diesel med automat?
    Beror ju helt på vad det är för bil! Skulle ALDRIG köpa en peugeot 205 diesel med dom milen, (eller köpa alls) men en nyare VAG eller Volvo lär ju vara lugnt....

  23. #3383
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Dom är ju snyggast mellan 10-25 klassen överlägset om du frågar mej men tyvärr känns det som är dom är rätt slut körda och har mycket rappel, generellt alltså? det kanske bara är bull, men det är vad jag hört !
    Är det bmw du pratar om nu eller?

  24. #3384
    Jo precis, och det är ju faktiskt så att ju mer mil den gått, desstu större chans att något dyrt går sönder? speciellt på automatlåde bilar känns det som!


    Beror ju helt på vad det är för bil! Skulle ALDRIG köpa en peugeot 205 diesel med dom milen, (eller köpa alls) men en nyare VAG eller Volvo lär ju vara lugnt....
    nej det är klart Tänker snarare en VAG eller Bmw diesel i 50k klassen som skall köras 10-20 mil om dagen minst!

  25. #3385
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Är det bmw du pratar om nu eller?
    aa exakt ;D audi har väl inte så mycket att komma med innan a4an enligt mej

  26. #3386
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    aa exakt ;D audi har väl inte så mycket att komma med innan a4an enligt mej
    Hah okej. Själv tycker jag att Audi ligger steget före alla andra märken när det gäller design. Har gillat Audi enda sedan dom började med sin nya design 2008 (?) Hoppas våran nya Audi lever upp till mina förhoppningar.

  27. #3387

  28. #3388
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Fan va ni verkar insnöade i Bmw! Förstår er lite faktist Dock är Audi mitt favorit märke.
    för mig är det designen motorn och drivlinan jag gillar. bakhjuls drift är gött. och sen så är oftast BMW bilarna (i ungdoms ekonomi klassen) rätt snygga.(enligt mig iallafall) för 15-30k så får du oftast en rätt snygg BMW med grym effekt
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  29. #3389
    Citat Ursprungligen postat av Conrad Visa inlägg
    Jag har alltid tyckt dem är dyra i drift och tråkiga att köra och leva med. lägger hellre pengarna på tyskt. En v70 är ju inte direkt mycket dyrare än en tysk. sen reservdelarna har jag inte uppfattat mycket billigare än en tysk från samma år. sen att dem gått 30 - 40000 mil det har ju även många tyskar också gjort. har själv en gammal w123 Mercedes i familjen som gått 520000 och nu börjar turbon bli lite halvtråkig men funkar ändå.
    520 000 mil är inte dåligt!
    Det är väl klart att det heter bröd i korv, man tar ju alltid brödet först

  30. #3390
    Citat Ursprungligen postat av qweck Visa inlägg
    520 000 mil är inte dåligt!
    skrev han enhet eller? TROR han menar km

    Skojj att slarva bort låshylsan till fälgarna eller?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in