fail... sist jag körde min bmw e30 320 så börja olje lampan lysa och motor temperatiren steg en bit över vad den ska vara, stanna direkt och hälde i lite olja , idag hade jag den på verkstaden och kolla under bilen, hela motorn var full av olja, tvätta rent och sen starta jag motorn och körde en sväng , körde in den och kolla igen , hade runnit olja igen ._. från toppen och inte lite utan det kom överallt ifrån toppen, sååå topp packningen är slut kan vi ju fastställa, och har hört och misstänker att toppen har blivit sne efter att den blev så varm...

jaha vad har jag för alternativ nu då?

1. renovera motorn
2 köpa ny orginal motor
3 köpa en m20b25 eller en m50b25
4 sälja min bil och köpa ny

1an tvekar jag på om de är lönt äns, kostar en jävla massa bara med alla saker nya.

2an om jag ändå ska byta motor kan jag väll likabra byta upp mig ?

3an svårt och få tag i en m20b25 ( förutom till 5serie, men där är de något med olje tråget, info ? ) och m50b25 ser inte likadan ut som original motorn och jag kan få problem vid besiktningen vilket jag hälst slipper.

4 köpa ny bil? käns onödigt då jag har lagt ner en del pengar på att få den att funka redan, har blandannat bytat dom flästa bussningarna, lagat bakvagnen, ny diff osv

vad ska jag göra vad låter rimligast ?

mest intresserad är jag av att trycka i en större motor i den