Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
GM är gamar på bilsidan, dem tömmer företag på teknisk kunskap och resurser, och sedan bara lägger ner det tömda företaget. och S**b hölls aktivt tillbaka av GM, dels för att inte skada den egna hjärtebilen Chevrolet., dels att skydda den inhemska GM-produktionen.
Känner flera som jobbar på S**b och alla säger att S**b hade haft ett flertal generationskiften på modellsidan om inte GM bromsat det. t.ex. den nuvarande 9-5.an togs fram redan för typ över 10 år sedan! och nya modeller liggeredan i pipelinen på att intruduceras som GM lade i malpåse. så kritiken mot GM är berättigad. Mer än berättigad.

Sedan att Ford sålde Volvo till kineserna är oförlåtligt, jag kommer aldrig mer att köpa en ny Volvo oavsett hur mycket pengar jag skulle ha. Köper ingen Volvo f.ö. som är nyare än när Ford tog över.
För mig gäller enbart SVENSKA Volvomodeller. Och jag tror på S**b, men tror ärligt att Volvos verksamhet i Sverige är borta inom fem år fr.om. nu. kineserna är sig lika om man så steker dem i smör.
S**b är idag ett premiummärke oxh har hittat en ny hungrig marknad, i och med klivet upp dit, nu slåss dem öppet med både Volvo S80 som med BMW, och andra kvalitetsbilar. Och jag tror dem kan kapa åt sig betydande marknadsandelar.
Jag tror inte ett skvatt på att SAAB är uppe i premium klass! å visst du må känna ett flertal som jobbar på SAAB som berättar sin historia. men du borde även se det från den andra sidan. GM har ju nämligen haft ett flertal jobbiga år själva. så om man nu ska berättiga vem som gjort "Fel" borde man även gå till GM å få höra vad dom säger.. vet inte riktigt hur du menar men tycker du att det var elakt gjort av ford att sälja volvo till kina?O.o jag kan faktiskt förstå varför de gjorde det.

vet inte om jag kollade på Fel 9-5:a men den kändes lika tråkig och Enkel som den förra. aningen snyggare design men fortfarande samma gammla tråkiga SAAB