Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
haha igår när jag gick in på bmw och skulle köpa lite delar till e30in så direkt när han i reseptionen ser mig slår han in mitt regg nummer ( han har lärt sig de utantill så mycket jag handlat där xD ) rätt komiskt

fick iallafall hem nya pinnbultar till grenrör och ventilkåpan samt muttrar , packning till avgasröret , servo pumps spännare och lite plast ringar till växelspaken


ska byta alla pinbultar till grenröret och till ventilkåpan var där någon som råkade knäckas, hoppas det knäktes så dom går att få upp lätt bara, har hört om något verktyg som ska finnas speciellt för att få upp knäckta pinbultar , någon som vet ? har för mig man borra ett hål i bulten och sen slog ner en stav av något slag och den skulle de gå och skruva upp.

Hade en M10-bult som hade gått av till luft-kompressorn på dumpern.
Bulten stack inte utanför motorblocket så jag trodde jag var tvungen att borra ut den.

Då kom en polare fram till mig med Biltemas Snabbrostlösare som kyler ner till -40 grader.
Bara ösa på med sprayen och sedan ta en mora-kniv och gänga ur bulten.
Fick kyla/spraya och sen gänga ur lite, och sen kyla lite igen. Sen var den ute.
Tusen gånger bättre än 5-56.
Kanske kan hjälpa lite iaf.

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Ovr...abbrostlosare/