Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
Ja, det är inget konstigt? B28-vev i M50-block med B25-kolvar samt vanosstakar.

Däremot så ljuger han lite för han har försökt köra med turbokittet tidigare med original LMM och felplacerad oljeretur så bilen sög olja. Det är förmodligen största skälet till att sakerna idag inte är monterade.

Du kan väl åtminstone köpa en som faktiskt är vettigt byggd?

Med prut bör du kunna få denna för samma pengar:

http://www.blocket.se/sodermanland/B....htm?ca=11&w=3

Den här är sjukt bra byggd, med bakmonterad turbo. Rekomenderas!

http://www.blocket.se/skaraborg/BMW_....htm?ca=11&w=3

Eller köp den här att prutta runt med i vinter:

http://www.blocket.se/sodermanland/P....htm?ca=11&w=3
Snackade lite med killen och han verkade inte ha någon koll alls, han påstod att det var ett b28 block i gjutjärn..

Den vita 325an känns skabbig men tänkte åka och kolla och provköra iaf och se hur det ser ut irl!

540in såg bra ut, är rätt manligt och ha som vinterbil. Lätt ett alternativ!

Någon passat vill jag dock inte ha


Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
bilen är fortfarande på verkstaden
Varför inte bara köpa en beggad motor på skroten och kasta i, är nästan alltid garanti och dem flesta är provkörda innan dem är urplockade. Att byta en motor i en polo är inte så extremt svårt om man inte har tummen mitt i hand. Som det låter är det ett riktigt ras och har han riktig otur kan han ha krökt stakarna om det vill sig illa. Jag skulle nog köpt en ny snurra, känns både billigare och enklare.