Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Schyssta länkar Bjorviken och Hejsvejs, ska snacka med farsan igen. Men som sagt så är Japanare helt uteslutet. Kommer aldrig gå, tyvärr. Försökt flera gånger med Honda Prelude, Mazda RX-8, Honda Civic, CRX, Nissan Skyline. Inget funkar.
    Kom på ett till krav jag har, turbo. Är helt jevla turbo sjuk. Kanske går över men. Vissa utav Golf GTi såg ju riktigt fräscha ut ni länka
    SÄG TILL DIN FARSA ATT INTE LÄGGA SIG I DITT JÄVLA BILVAL! Hans otroligt dåliga omdöme ska inte påverka dig, och det är trots allt du som ska använda bilen.

Tips är även att kolla Ibiza Cupra Mk2 (finns inga på blocket just nu men kanske kommer upp), lite lättare och därmed kvickare än Golf Gti men samma motor och allt. lite mer unika än Golf Gti också

Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Ett stort MEN, Har kört min mors C70 endel och kan säga så fort men leker lite (gasar mycket etc) så rör sig bensinmätaren lite för mycket! Inget billigt att tanka heller när tanken är lite större än min vanliga bil
    Dock så är de flesta bilarna med lite större motorer törstiga! Kanske nåt man får leva med
    Men så är det i min Ibiza också, och alla andra bilar med någorlunda kraft. Kan enkelt få upp min i 1,5 liter/mil utan att ens ta i... Men ska man leka så vet man om det, det kostar men samtidigt kan man tycka att det är värt det också.

MK4 V6 var det ja mena med 4hjulsdrift kolla på så många Golf med 6or så blev inte riktigt bra förut

Men va tycker ni om Golf MK4 V6 då?
    Kostar att äga kan man enkelt sammanfatta den med, men väldigt trevlig under vintern. Motorn är det väl inget jätteklös i, och är en sån där mer komfortinriktad spis än sportig.

Däremot en underbar bil att glida runt i, och visst rör den på sig om man vill också

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Hast:

http://www.blocket.se/lund/Volvo_780....htm?ca=20&w=2

sedan motorbyte till b230ft, och m90låda, fan va manligt det vore ;D
    edit: eller t5a ;D
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Hejsvejs: orka inte hålla på med citat på ditt inlägg.
    Men farsan kommer lägga sig hur jag än gör, försökt med alla sätt. Han vägrar släppa det.
    Aldrig riktigt gillat Seat, vet inte riktigt vad det är, men dom har aldrig fallit mig i smaken
    Ne men Golf 4 V6 verkar trevlig, så det blir nog mellan den och C70 2.4T valet får stå mellan.

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Hast:

http://www.blocket.se/lund/Volvo_780....htm?ca=20&w=2

sedan motorbyte till b230ft, och m90låda, fan va manligt det vore ;D
    edit: eller t5a ;D
    Skönt att handla med andras pengar?

Farsan tillåter inte japanare, fransmän och amerikanare. Annars hade jag nog köpt en 200SX eller något sånt. Men farsan gillar Volvo, eftersom han jobbar där, känner han massa folk med så vi får bra service där. Och så gillar han att Volvo bara går och går
    30-50k har jag tänkt mig
    han tillåter dig inte köpa japanare men han låter dig köpa ett märke som va tvungen att sälja sig själv till kineser för att deras bilar inte går att sälja? japanska bilar e fan så mcket bättre än nyare volvo. dock hade inte jag köpt en japsare för det men endå!;D
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    han tillåter dig inte köpa japanare men han låter dig köpa ett märke som va tvungen att sälja sig själv till kineser för att deras bilar inte går att sälja? japanska bilar e fan så mcket bättre än nyare volvo. dock hade inte jag köpt en japsare för det men endå!;D
    Nu var det ju inte så att Volvo var problemet, utan det är Ford som har ont om pengar. Jag kan massa om Kina affären men orkar inte hålla på.
    Jag har som sagt drömmar om Mazda RX-8, Honda Prelude och Nissan 200SX. Men alla drömmar slår ju inte in.

Mjo tycker nog försäkrings bolaget om med

Reg.datum
    Mar 2006
    Lightforce!

Nu var det ju inte så att Volvo var problemet, utan det är Ford som har ont om pengar. Jag kan massa om Kina affären men orkar inte hålla på.
    Jag har som sagt drömmar om Mazda RX-8, Honda Prelude och Nissan 200SX. Men alla drömmar slår ju inte in.

tycker bara att det e konstigt att alltid hänga kvar vid detta volvo. det med att dom bara går å går å går e en myt och ett gammalt minne. så var de på 2-7-900 serierna. men då var det typ så med alla bilar.
    Ris i föggen?

Brum

Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Brum
    Den där går bra!

Hejsvejs: orka inte hålla på med citat på ditt inlägg.
    Men farsan kommer lägga sig hur jag än gör, försökt med alla sätt. Han vägrar släppa det.
    Aldrig riktigt gillat Seat, vet inte riktigt vad det är, men dom har aldrig fallit mig i smaken
    Ne men Golf 4 V6 verkar trevlig, så det blir nog mellan den och C70 2.4T valet får stå mellan.

Skönt att handla med andras pengar?
    Äh, köp vad du själv vill ha. Om du nu kommer hem med en japs, kommer han tvinga dig sälja den då eller? Tycker han verkar lite enspårig om du inte får ha vad du vill bara för att han jobbar på Volvo. Ang. Golfen så är det mycket som Jesper säger. Är nog mer en komfortvagn än sportvagn, men det gör det inte till en tråkig bil för det.

Här ser du ju hur den går. Det är ju inte en Ferrari direkt

Men det är ju inte Volvon heller, och nu är detta ändå en T5.

Men, det är ju upp till dig i vilket fall. Inte upp till oss, och inte upp till din far, sålänge du betalar bilen själv! Om han nu ska stå för något kan jag se varför han ska ha så mycket inflytande.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    som första bil så tycker jag helt klart Golfen siffror duger. Och sen när de gäller C70 så blir de ju inte så nytt som 08a utan blir ju 99-00 något sånt.

Reg.datum
    May 2010
    första svängen med sierran idag fyrkrafs e bra skit

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    som första bil så tycker jag helt klart Golfen siffror duger. Och sen när de gäller C70 så blir de ju inte så nytt som 08a utan blir ju 99-00 något sånt.
    Om du inte vill ha en som gått längre än 25 k mil så får du nog betala lite mer än 50 k för att få en i fint skick
    *Syftar på C70
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Om du inte vill ha en som gått längre än 25 k mil så får du nog betala lite mer än 50 k för att få en i fint skick
    *Syftar på C70
    http://www.blocket.se/malmo/Volvo_C7...m?ca=23_11&w=3

AJ vad det sved, va?
    - Tog fan på mig "Dax att äga småpojkar"-brillorna!

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg

AJ vad det sved, va?
    Haha härligt tittat på den förut ser riktigt fin ut drömmen är ju att hitta en välvårdad i kopparfärgen

AJ vad det sved, va?

((HELT onödigt inlägg men var tvungen!))

AJ vad det sved, va?
    perfekt verkligen!
    Ris i föggen?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Denna gillar ja med
    http://www.blocket.se/vi/30353031.htm
    Kopparfärgen med stora ljudpaketet

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    men är det inte en rätt tråkig bil ändå?
    känns lite "medelålderskärring" liksom
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Passar fälgar från en v70 -03 på en 740 -91a ?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    men är det inte en rätt tråkig bil ändå?
    känns lite "medelålderskärring" liksom
    Mjo när den var ny var det säkert så, för då var det endast medelålderskärringar som hade råd med den (i de stora hela)
    Men jag tycker inte den är något vidare tråkig

Mjo när den var ny var det säkert så, för då var det endast medelålderskärringar som hade råd med den (i de stora hela)
    Men jag tycker inte den är något vidare tråkig
    den där saffran / koppar var fet, men skippar du Valnöten eller vafan det är o byter blire Perfect!
    www.Earpill.com - addictive music

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Henkaboy Visa inlägg
    den där saffran / koppar var fet, men skippar du Valnöten eller vafan det är o byter blire Perfect!
    Mjo de är planen, byta ut till aluminium eller kolfiber isf

Mjo de är planen, byta ut till aluminium eller kolfiber isf
    de va inte snyggt med trä inredningen i den. ett misslyckat försök att se lyxigt ut tycker jag! annars såg den ok ut
    Ris i föggen?

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    de va inte snyggt med trä inredningen i den. ett misslyckat försök att se lyxigt ut tycker jag! annars såg den ok ut
    Ne jag håller med, de värsta är ändå att trä inläggen är tillval (har katalogerna för C70 år 99,00,01) så det är alltså någon som betalat för det när dom köpte den, och då var det ändå aluminium lister standard

Reg.datum
    Jul 2010
    Kan slänga upp en kass bild på vad jag glider runt i nu för tiden

Tycker den ser helschysst ut faktiskt Takräcken och allt

Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Kan slänga upp en kass bild på vad jag glider runt i nu för tiden

Tycker den ser helschysst ut faktiskt Takräcken och allt
    Speed stripes av snö !

Dock kan jag tillägga att Toyota Prius underligt är en rätt trevlig vinter bil, om man nu sätter att köra säkert framför att sladda! Mycket vrid på låga varv är mums!
    En svensk tiger!

TOP GEAR gör det igen. Nu kommer de med en Christmas Special som kommer i två episoder. Första visades igår och finnes nu på diverse "ställen". Nästa kommer den 26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in