Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Fast kom igen, det är fan något speciellt med en gammal volvo ändå

bekvämligheten, lukten från tyget, bara känslan och så vidare LOVE IT! klår ingen ny bil!
    jag tror till och med våran gammla massey ferguson traktor från 50 talet är roligare att köra än en gammal volvo. dom är ju verkligen ur tråkiga!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Som den svarta ser ut, så vill jag med ha min! Ska beställa baklampor och front snart alltså, så jävla fint! Försöker komma över m-bakdel med

ang. bultarna så räcker det att dra dom med loctite en gång!
    Så jävla fina bilar. Vet inte men verkligen ÄLSKAR E39 Touring
    Okej, bra att veta om bultarna, och antagligen så svarade du samma på min fråga i höstas, men minnet.... =P.

Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Tycker inte alls priset är saftigt på den svarta. 100k är den värd alla dagar i veckan (och mer där till enligt mej) Då den är rätt så perfekt med tanke på utrustningen osv. Sjukt läcker är den, nästan sugen på att själv dra och köpa den! Skulle passa skitfint som bruksbil.
    Självklart är inte priset saftigt för just den bilen inte, dock lite på gränsen av vad jag/vi vill lägga.
    Men som med allt (oftast). Ju mer du betalar, desto bättre skick.
    Men sen är det ju den turkosa 540'n. Förstår inte varför han inte fått den såld :S

Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    jag tror till och med våran gammla massey ferguson traktor från 50 talet är roligare att köra än en gammal volvo. dom är ju verkligen ur tråkiga!
    Nä nu ska vi inte överdriva Jag kommer i alla fall alltid älska gamla volvo bilar

Reg.datum
    Apr 2008
    Nä nu ska vi inte överdriva Jag kommer i alla fall alltid älska gamla volvo bilar
    P1800

http://www.blocket.se/sodermanland/V....htm?ca=20&w=3 Här grabbar har ni en redig volvo!
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    P1800

http://www.blocket.se/sodermanland/V....htm?ca=20&w=3 Här grabbar har ni en redig volvo!
    Oja

HAHA! fan va ful! men ack så fet!

Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Okej, bra att veta om bultarna, och antagligen så svarade du samma på min fråga i höstas, men minnet.... =P.

Självklart är inte priset saftigt för just den bilen inte, dock lite på gränsen av vad jag/vi vill lägga.
    Men som med allt (oftast). Ju mer du betalar, desto bättre skick.
    Men sen är det ju den turkosa 540'n. Förstår inte varför han inte fått den såld :S
    färgen sticker nog ut för mycket för att nån vill kunna slå till skulle jag kunna tro! jag tycker den e ball men frågan e hur lång tid de tar innan man tröttnar?
    Ris i föggen?

Reg.datum
    Apr 2008
    Oja

HAHA! fan va ful! men ack så fet!
    Nästan tuffare än min bil
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010

Men sen är det ju den turkosa 540n. Förstår inte varför han inte fått den såld :S
    Kan inte annat än att hålla med, E39 touring är riktigt fräscha

Angående den turkosa 540in så kan den ju vara såld då annonsen har legat ute i två månader. Och finns nog flera anledningar att den är svårsåld, tex:
    Färgen,inredningen. Visst läckert, men folk kan vara rädda för att bli trötta på bilen pga färgen.
    Milen. Visst lågmil så den bör ju vara lättsåld, dock så kanske folk misstänker att den är "mätarfiflad" då en 540 som rullar 1000 mil om året är extremt ovanligt (tyvärr)
    Priset. Prisvärd med tanke på milen, å andra sidan kan du lägga på ca 30k och få en 01-02 fullmatad med orginal m-sport vilket jag själv med största sannolikhet skulle ha gjort.

När vi ändå snackar 540i touring så kan jag säga att jag från och med (troligtvis) nästa vecka kommer äga en 540ia touring e39. Det får bli min "brukis" och Merca 500En blir "fin bilen"

Vi har köpt "ny" bil till familjen. Det blev en fullmatad (förutom radarfarthållare och head-up) BMW 545ia touring e61 utrustad med bla:
    Navigator prof (största),
    Komfortstolar (bmws fetaste),
    panoramasoltak,
    Stora klimatanläggningen,
    xenon,
    el-inställbar ratt m minne,
    båda framstolarna med minne,
    avbländbara speglar med minne,
    värme i alla stolar + ratten,
    luftfjädring,
    6-vxl steptronic/automat
    Osv, osv massa utrustning

¨
    Vi hämtar dock inte bilen förens någon gång nästa vecka :/ Sen har vi en riktigt fin vagnpark 3x V8 + 1x V6

Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    färgen sticker nog ut för mycket för att nån vill kunna slå till skulle jag kunna tro! jag tycker den e ball men frågan e hur lång tid de tar innan man tröttnar?
    Antagligen är det som du säger, allt för vågad färg.
    Man får fundera lite till och kanske provköra ett par till.

Kan inte annat än att hålla med, E39 touring är riktigt fräscha

Angående den turkosa 540in så kan den ju vara såld då annonsen har legat ute i två månader. Och finns nog flera anledningar att den är svårsåld, tex:
    Färgen,inredningen. Visst läckert, men folk kan vara rädda för att bli trötta på bilen pga färgen.
    Milen. Visst lågmil så den bör ju vara lättsåld, dock så kanske folk misstänker att den är "mätarfiflad" då en 540 som rullar 1000 mil om året är extremt ovanligt (tyvärr)
    Priset. Prisvärd med tanke på milen, å andra sidan kan du lägga på ca 30k och få en 01-02 fullmatad med orginal m-sport vilket jag själv med största sannolikhet skulle ha gjort.

När vi ändå snackar 540i touring så kan jag säga att jag från och med (troligtvis) nästa vecka kommer äga en 540ia touring e39. Det får bli min "brukis" och Merca 500E'n blir "fin bilen"
    Jo det är ju dedär med skruvade mätare, man vet ju aldrig.
    Var ju hyffsat utrustad ändå, men kanske lite väl "egen" färg.

Vilken blir det då =) ? Den svarta som jag hade i länken eller ?

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vilken blir det då =) ? Den svarta som jag hade i länken eller ?
    Tar över/köper för en symbolisk summa, morsans nuvarande 540iat e39 Riktigt välskött och mycket nytt&bytt på den. Bara dom senaste månaderna är tex detta bytt: luftfjädring bak, diverse stag/leder fram, framruta, kylare, ny programvara, vinterdäck, differential. Senast vi var på BMW så fick den även beröm för hur fint den gick i motor&låda "länge sedan jag hörde en 540 som låter så bra i motorn"

Helst så skulle jag såklart skaffa mej en facelift 01-03 med m-sport 16:9 navi osv, men det känns dumt att sälja ett så bra exemplar av 540 som "mitt"

Mitt M-paket verkar ha fastnat.. Någon som vet vad det betyder att det är unacceptable goods?

24/03/2011 13:18 SESHBG , Sweden 12.72 Not out for delivery Due to unaccaptable goods
    24/03/2011 07:31 SESHBG , Sweden 8.0 Stored
    23/03/2011 10:11 SESHBG , Sweden 2.0 Inbound to GLS location
    23/03/2011 10:10 SESHBG , Sweden 2.0 Inbound to GLS location
    18/03/2011 23:58 DE 001 Neuenstein, Germany 1.0 Outbound from GLS location
    18/03/2011 23:43 DE 001 Neuenstein, Germany 2.106 Inbound to GLS location manually sorted
    18/03/2011 23:43 DE 001 Neuenstein, Germany 2.0 Inbound to GLS location
    18/03/2011 17:33 DE 860 Naila, Germany 0.0 Data transferred to GLS System
    18/03/2011 15:47 DE 860 Naila, Germany 0.100 Data transferred to GLS System as preadvice

Tar över/köper för en symbolisk summa, morsans nuvarande 540iat e39 Riktigt välskött och mycket nytt&bytt på den. Bara dom senaste månaderna är tex detta bytt: luftfjädring bak, diverse stag/leder fram, framruta, kylare, ny programvara, vinterdäck, differential. Senast vi var på BMW så fick den även beröm för hur fint den gick i motor&låda "länge sedan jag hörde en 540 som låter så bra i motorn"

Helst så skulle jag såklart skaffa mej en facelift 01-03 med m-sport 16:9 navi osv, men det känns dumt att sälja ett så bra exemplar av 540 som "mitt"
    Ser ju faktiskt skitbra ut =)
    Miltal? Sv-såld?

Diffen, vanligt på dessa? Minns inte riktigt med inte sett att autopower tagit upp detta? Och tycker mig sett många med problem med diffen.

vad tror ni om en 523/323 till andra bil? tänker på E46/e39. kan även tänka mig 320 (med 170hk motorn). vad drar en 323 ungefär? e den mycket billigare än min 525:a tror ni?
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Mitt M-paket verkar ha fastnat.. Någon som vet vad det betyder att det är unacceptable goods?

24/03/2011 13:18 SESHBG , Sweden 12.72 Not out for delivery Due to unaccaptable goods
    24/03/2011 07:31 SESHBG , Sweden 8.0 Stored
    23/03/2011 10:11 SESHBG , Sweden 2.0 Inbound to GLS location
    23/03/2011 10:10 SESHBG , Sweden 2.0 Inbound to GLS location
    18/03/2011 23:58 DE 001 Neuenstein, Germany 1.0 Outbound from GLS location
    18/03/2011 23:43 DE 001 Neuenstein, Germany 2.106 Inbound to GLS location manually sorted
    18/03/2011 23:43 DE 001 Neuenstein, Germany 2.0 Inbound to GLS location
    18/03/2011 17:33 DE 860 Naila, Germany 0.0 Data transferred to GLS System
    18/03/2011 15:47 DE 860 Naila, Germany 0.100 Data transferred to GLS System as preadvice
    Mycket möjligt att det är för stort gods, att det är fel vikt på paketet (kanske står 4kg när det egentligen är tal om 10kg) osv.

Ett tips är att ta dig till Helsingborg och hämta ut paketet själv om du vill ha det direkt så slipper du krångel, alt. ring upp de som ska köra ut och snacka med de.
    Kan nämligen vara så att frakten blir dyrare i värsta fall än det var tänkt från början.

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    i princip lika mycket som en 525/325, så får du tag på en sådan till bättre pris/i bättre skick hade jag hellre kört på det. cylindervolym är inte alltid = hög förbrukning.

Btw, måste röja hemma på gården. har en bmw e34 som ska skrotas så behöver någon delar hojta bara till. det är en 518i 90-, har även lite volvodelar kvar, 240 grupp h ratt, dimljus, samt en 740 GL 85a som ska skrotas den med.
    hur ser dina dörrsidor ut bak? har dom släppt ovanför handtaget som dom flesta brukar göra på e34?

nej de vet jag^^ men efterssom både 323 å 523 har 2.5 men mindre effekt tänkte jag ifall de gjorde en mer snål variant.
    Senast redigerat av hablam den 2011-03-24 klockan 18:12.
    Ris i föggen?

Smutsig bil

Trots att man tvättade den för bara 2 dagar sen. hatar vägarna vi har just nu...

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Någon som vet vad det kostar att få bytt generator på en Ford Ka hos en icke aktoriserad verkstad?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ring och fråga?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Mycket möjligt att det är för stort gods, att det är fel vikt på paketet (kanske står 4kg när det egentligen är tal om 10kg) osv.

Ett tips är att ta dig till Helsingborg och hämta ut paketet själv om du vill ha det direkt så slipper du krångel, alt. ring upp de som ska köra ut och snacka med de.
    Kan nämligen vara så att frakten blir dyrare i värsta fall än det var tänkt från början.
    Okeydå .. blir tight .. jobbar hela helgen :/ Och till nästa fredag känns det som dom har fått iväg det! Kanske får skicka farsgubben i värsta fall. Eller någon på jobbet som är stationerad där uppe

Och hur vet jag vem som ska köra ut det då?

18 om två månade så börjar bli dags o köpa sig en bil nu!
    men vad fan ska man köpa? inte ås jävla lätt med begränsad budget..
    har stor beslutsångest om jag ska köpa en rolig lekbil men som på andra sidan kanske inte är så fruktansvärt komfortabel.
    eller köpa en drift säker bil som är skön att åka i o går relativt bra iaf. får fast jobb till sommaren så kanske är bättre o köpa andra alternativet o sne köpa nåt lite roligare när man sparat ihop mer pengar? vad tycker ni?

några krav för de driftsäkra bilen om man kalalr de så:
    diesel är ett måste
    fin o trevlig inredning
    gärna automat
    inte allt för slö!
    kombi eller sedan spelar mindre roll
    AC

krav för "lekbilen"
    diesel där med
    motor med lite knuff i
    bakhjulsdrift
    .

lite sugen på en gammal w123 eller 124 o skicka iväg pumpen till finland då farsan har lite kontakt så de går att fixa smidigt o lätt o till ett bra pris.
    men då gillar jag inte inredningen i nån av dom för fem öre iställe, o de är rätt viktigt tycker jag. kan inte bestämma mig..

länka lite tips på bilar tack! budgeten är 30-40 tusen

Citat Ursprungligen postat av mikeen Visa inlägg
    18 om två månade så börjar bli dags o köpa sig en bil nu!
    men vad fan ska man köpa? inte ås jävla lätt med begränsad budget..
    har stor beslutsångest om jag ska köpa en rolig lekbil men som på andra sidan kanske inte är så fruktansvärt komfortabel.
    eller köpa en drift säker bil som är skön att åka i o går relativt bra iaf. får fast jobb till sommaren så kanske är bättre o köpa andra alternativet o sne köpa nåt lite roligare när man sparat ihop mer pengar? vad tycker ni?

några krav för de driftsäkra bilen om man kalalr de så:
    diesel är ett måste
    fin o trevlig inredning
    gärna automat
    inte allt för slö!
    kombi eller sedan spelar mindre roll
    AC

krav för "lekbilen"
    diesel där med
    motor med lite knuff i
    bakhjulsdrift
    .

lite sugen på en gammal w123 eller 124 o skicka iväg pumpen till finland då farsan har lite kontakt så de går att fixa smidigt o lätt o till ett bra pris.
    men då gillar jag inte inredningen i nån av dom för fem öre iställe, o de är rätt viktigt tycker jag. kan inte bestämma mig..

länka lite tips på bilar tack! budgeten är 30-40 tusen
    Kör du tillräckligt mycket för att en diesel skall löna sig då ? Generellt sätt så är en diesel 5000 kr dyrare i skatt än motsvarande bensinare.

Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Kör du tillräckligt mycket för att en diesel skall löna sig då ? Generellt sätt så är en diesel 5000 kr dyrare i skatt än motsvarande bensinare.
    de gör jag garanterat!. men är väl inte just därför ja ska ha diesel. tankar genom fars företag= MYCKET billigare

Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Ni som har bilarna skriva på er och betalar försäkring själva. Vart har ni försäkringarna?
    Volvia

Man blir ju lite trött.. Inbrott i Jettan IGEN var 1månad sen sist! Och jag hade inget vettigt i den överhuvudtaget. (Eftersom allt försvann förra gången) Men de har förstört 2 rutor iallfall. Nu är det bara slänga den på skroten känns det som.

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Fyfan vad drygt. Är väl detdär med att lägga ut pengar på rutorna som är värst egentligen.

Idag kom polaren med en 320 touring -97. Jävligt gott stuk på aset men fyfan för skicket. Blir nog mycket pillande, kan lägga upp bild på den sen
    Värre är allt glas splitter i tygstolarna. Värsta som finns att få ut att glas splitter ur dem. Men får väl se vad som händer med bilen..

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in