Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Varför skulle du verka tyken om du frågar en sådan fråga?
    Då de bilarna drar MYCKET bensin (iaf "gamla" Escalade") så kan det missuppfattas. Men jag vill veta på ungefär, då de bilarna är väldigt fina.

Btw leder en auktion med ett par 25mm spacers samt ett par 30 mm spacers(dvs 2 av varje).
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Var iväg på en Volvo träff idag. Bilder finns under Bilder -> Träffar. Annars finns alla bilder på Garaget och Turbo Performance Club.
    Hursomhelst.
    Denna Golfen stod utanför, älskade stuket

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Var iväg på en Volvo träff idag. Bilder finns under Bilder -> Träffar. Annars finns alla bilder på Garaget och Turbo Performance Club.
    Hursomhelst.
    Denna Golfen stod utanför, älskade stuket

JävlaR! Så jävla fränt det ser ut när bakdäcket stycker ut så där mkt!

Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Var iväg på en Volvo träff idag. Bilder finns under Bilder -> Träffar. Annars finns alla bilder på Garaget och Turbo Performance Club. Hursomhelst. Denna Golfen stod utanför, älskade stuket
    Haha, jag vet inte hur många tyskstukade bilar jag såg på bilsport action meetet idag
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Tack Tror jag satsar på 235/35-19 däck Hur går det med dina bilar förresten?
    Okej, vad sitter original då?

Går väl bra med dom.
    Drog en riktigt nice rekond på 540in här om dagen och drog även dit bättre beg framlykteglas, så den är verkligen fin nu. Dock stör jag mig på lite stenskott bläster på huv + front, och en mindre buckla (ca 2x1cm) på ena "sidokjolen", så ska dra tilllackfirma för att beställa tid för lack + riktning på måndag.

Då jag har bestämt mej för att behålla båda bilarna så ska jag fixa upp båda två lite till! Ska troligen vänta typ ett år innan jag skaffar ny brukis. Och då ska det bli något riktigt häftigt : Wub:

Mercan ska stå avställd nu i augusti då jag ska fixa upp lite saker på den, som tex ny stereo, koppla el-antenn, slänga i xenon och byta wisco koppling. Den ska nog också få en ordentlig rekond nu i augusti Sen är den redo för att inta vägarna i september

Mercan förtjänar också en bild (Måste sänkas bak, jag vet.. )

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Okej, vad sitter original då?

Går väl bra med dom.
    Drog en riktigt nice rekond på 540in här om dagen och drog även dit bättre beg framlykteglas, så den är verkligen fin nu. Dock stör jag mig på lite stenskott bläster på huv + front, och en mindre buckla (ca 2x1cm) på ena "sidokjolen", så ska dra tilllackfirma för att beställa tid för lack + riktning på måndag.

Då jag har bestämt mej för att behålla båda bilarna så ska jag fixa upp båda två lite till! Ska troligen vänta typ ett år innan jag skaffar ny brukis. Och då ska det bli något riktigt häftigt : Wub:

Mercan ska stå avställd nu i augusti då jag ska fixa upp lite saker på den, som tex ny stereo, koppla el-antenn, slänga i xenon och byta wisco koppling. Den ska nog också få en ordentlig rekond nu i augusti Sen är den redo för att inta vägarna i september

Mercan förtjänar också en bild (Måste sänkas bak, jag vet.. )
    Orginal är det som du nämnde i första inlägget Kanske skjiljer nån mm bara.
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Fälgen menar du? För däcket sticker ju inte ut..

Aa menar fälgen, märkte att jag skrev däcket sen

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Haha.
    Aja, snyggt äre.

Kanske köper batteri till bilen imorrn, rätt jobbigt att behöva flytta emellan bilarna hela tiden..

Sen borde jag köpa en annan förgasare, men jag vet inte om det är värt det, det bästa är nog att prova besikta först och se vad som behöver fixas, och om det är värt det.

Fan asså. Tror jag ska köpa en Volvo som första bil istället för tysk Då blire iaf en stylad/trimmad 740 eller stylad/trimmad 240

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Fan asså. Tror jag ska köpa en Volvo som första bil istället för tysk Då blire iaf en stylad/trimmad 740 eller stylad/trimmad 240
    Men först ska du ju ha en epa Duett?
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Men först ska du ju ha en epa Duett?

Ja men sen efter när jag blivit 18, så vill jag nog ha en Volvo som första bil

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vilken Volvo, och vad tilltalar dig i just den modellen? Varför Volvo framför "tysk"? Vilka "tyskar" har du funderat på?

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Vilken Volvo, och vad tilltalar dig i just den modellen? Varför Volvo framför "tysk"? Vilka "tyskar" har du funderat på?
    "Asså typ 240 eller 740, såg en video på youtube med en sjukt trimmad 740, sen snackade jag med nån som sa att dem går som faaan! "

Man stylar väl ändå inte en 740 eller 240... Det man kan göra är ju att fixa lite rat stuk och sänka den om något, fast nog kan du dra på kolfibervingar och neonlysen, blir nog bra...

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Men alltså jag föredrar 740 framför tyska bilar för dem är så snygga, har bra komfort och är riktigt snabba! En jag inte känner sa det iallafall!

Senast redigerat av HEDIN den 2011-08-06 klockan 21:25.

Reg.datum
    May 2011

240 eller 740. Annars blire en tysk bil, Audi, BMW eller Volkswagen.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Man stylar väl ändå inte en 740 eller 240... Det man kan göra är ju att fixa lite rat stuk och sänka den om något, fast nog kan du dra på kolfibervingar och neonlysen, blir nog bra...
    Men alltså jag föredrar 740 framför tyska bilar för dem är så snygga, har bra komfort och är riktigt snabba! En jag inte känner sa det iallafall!

200/700/900 serien kommer dock alltid var så mycket snyggare än SAABs 900-serie ovasett om det är de nya eller äldre SAABarna(som inte lär finnas länge till, haha)! Gör man det seriöst så blir det riktigt bra!

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    200/700/900 serien kommer dock alltid var så mycket snyggare än SAABs 900-serie ovasett om det är de nya eller äldre SAABarna(som inte lär finnas länge till, haha)! Gör man det seriöst så blir det riktigt bra!
    Jämför en Saab och en Volvo från, säg 80-talet. Saaben är snygg och aerodynamisk, volvon är helt fyrkantig som en skolåda. Dock gillar jag faktiskt utseendet på 245 och 745, coola på sitt sätt, dock inte vackra!

Sen finns det givetvis fula Saabar precis som det finns fula Volvos.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Jämför en Saab och en Volvo från, säg 80-talet. Saaben är snygg och aerodynamisk, volvon är helt fyrkantig som en skolåda. Dock gillar jag faktiskt utseendet på 245 och 745, coola på sitt sätt, dock inte vackra!

Sen finns det givetvis fula Saabar precis som det finns fula Volvos.
    Asså de är en smaksak en stylad och sänkt 744 med 18" super dtm är bland de snyggaste bilarna jag vet, sen kan du med boltonfästen fixa i en T5-motor(kräver jobb men blir kanon). Sen tycker jag om den nya saab 9-5 men det är ju en smaksak.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Sen kan man ju fråga sig vad motorn har med utseendet att göra
    Där skrev jag fel, tänkte syfta på hur mycket roligare det är med Rwd, specielt med en motor med 225-250 hk under huven. Sen skulle jag aldrig köpa en nyare Volvo eller SAAB då de har Fwd.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Där skrev jag fel, tänkte syfta på hur mycket roligare det är med Rwd, specielt med en motor med 225-250 hk under huven. Sen skulle jag aldrig köpa en nyare Volvo eller SAAB då de har Fwd.
    Sant, sant. Dock tycker jag inte det spelar så stor roll, skulle vara på vintern isåfall. Men det går att åka sidleds med framhjulsdrift också.
    Ska vi snacka motorer så kan man lika gärna hiva i en T16 motor en Saab 90, som väger 1200kg. En 740 väger runt 1600kg.. *

* Taget från Wiki, så vet itne hur bra det stämmer, men dem är en hel del tyngre!
    Senast redigerat av HEDIN den 2011-08-07 klockan 00:13.

Sant, sant. Dock tycker jag inte det spelar så stor roll, skulle vara på vintern isåfall. Men det går att åka sidleds med framhjulsdrift också.
    Ska vi snacka motorer så kan man lika gärna hiva i en T16 motor en Saab 90, som väger 1200kr. En 740 väger runt 1600kg.. *

* Taget från Wiki, så vet itne hur bra det stämmer, men dem är en hel del tyngre!
    Du mena Kg

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Du mena Kg
    Menade kanske att dem inte är värda mer än 1200kr?
    Kanske borde gå och lägga mig..

Menade kanske att dem inte är värda mer än 1200kr?
    Kanske borde gå och lägga mig..
    Haha precis;D
    Ja kanske

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ska vi snacka motorer så kan man lika gärna hiva i en T16 motor en Saab 90, som väger 1200kg. En 740 väger runt 1600kg.. *

740in lär piska 90in ändå då Saabs växellådor är skit i jämförelse med Volvon.

Reg.datum
    May 2010
    740in lär piska 90in ändå då Saabs växellådor är skit i jämförelse med Volvon.
    Sedan är 90in framhjuldriven så hjulen kommer säkert bara spinna

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in