-
2010-08-06, 17:21 #991
-
2010-08-06, 18:35 #992
- Reg.datum
- May 2010
Nja, det handlar om bilhandlare isf. Dvs företag. Köper du från företag så har du absolut rätt att returnera även en begagnad bil om du kan påvisa att felet fanns där från början men inte var något som du märkte.
Däremot mellan två privatpersoner är det "runt-hörnet-garanti" som gäller, dvs ingen garanti överhuvudtaget.
Lärde jag mig efter MX-3ans kamrem gick sönder efter 1 dag i nya ägarens ägo och han ville ha tillbaka köpet. Tacka vet jag att mor arbetar på advokatfirma =)
-
2010-08-06, 20:40 #993
-
2010-08-06, 22:04 #994
Ursäkta att man inte svarat men haft skitmycket att göra med huset och dem ändringar det kräver för att passa det nya egna företaget.
280 knyck i en stenhårt fjädrad banracingbil med arslet 20 cm från gatan och en kakafoni av växellådsyl och ett hysteriskt motorvrål är en upplevelse, och det går jääääävligt fort i kurvorna, när ett eller två hjul är i luften i kurvorna...... det är en brutal upplevelse minst sagt, och så in i helvete kul. Ingenting på gatan slår den upplevelsen. Inte ens en riktigt snabb gatbil.
-
2010-08-06, 23:18 #995
-
2010-08-06, 23:32 #996
-
2010-08-07, 02:30 #997
[QUOTE=alleexs;51946]US blinkers på! Väntar fortfarande på nya baklyktorna
*määrsch*
För jävla fin 500 du har
-
2010-08-07, 11:28 #998
Är galet sugen på denna http://www.blocket.se/varmland/Volvo...4.htm?ca=7&w=1
men pappa är inte lika sugen på att försäkra den
-
2010-08-07, 14:37 #999
- Reg.datum
- May 2010
Är ni helt pantade i kolan eller ? En Rosengårdsbil är en rostig opel omega med chromade navkapslar. Alleexs bil har ju stil förfan, riktigt stilig, sen har jag alltid varit svag för mercedes. Men bara för att mercedes överlag är förknippat med ziggos och kulturberikare så betyder inte det att just Alleexs merca hade passat på Rosengård.
Och jag kan förstå att alla är lite anti mot honom pga. eran förra diskution kring motorvägar.
-
2010-08-07, 14:43 #1000
Det är just vad en rosengårdsbil INTE är .. du har visst missuppfattat något. En Rosengårdsracer är en PHET BMW 650 med stora fälgar och arabmusik, eller en PHET merca. Eller varför inte typ en stor jävla SUV, en Cayenne eller något. DET är rosengårdsbilar. En rostig gammal opel med chromade navkapslar är en fattig zigenare som bara bor där och är en hederlig gäst i sverige, för det är allt dom har råd med egentligen. Alla andra svartskallar som kör runt i feta bilar lever på oss, säljer droger/langar sprit, håller på med skattefiffel och annat skit..
-
2010-08-07, 15:53 #1001
Vem bryr sig om definitionen kring rosengårdsbilar överhuvudtaget? Småpotatis ffs, inget och bli ovänner om.
Åretrunt-hinken
Beemern har fått en ny kat och ny koppling som ska i. Håller på med avgaset för tillfället, hoppas det blir bra!Kopplingen ska bytas när jag orkar, ska trots allt inte ut mer på vägarna i år
Mnf is back in blue, Sjuan too!
-
2010-08-07, 17:03 #1002
Du glömmer dock att man faktiskt har lagen på sin sida där säljaren inte berättat om fel som man borde ha gjort, alltså undanhållit information om dolda fel. Det kan i rättsak göra att man får köpa tillbaka bilen. Så självklart finns det garanti.
Nja, du har rätt fel där Joachim. Allt handlar om prioriteringar då min sk. "svartskallefamilj" också har all möjlighet att åka feta bilar men istället lägger pengar på att utveckla företagen och såvitt jag vet säljer vi varken knark eller skattefifflar?
Det är en prioriteringsfråga om vad man som person väljer att lägga sina pengar på, vissa väljer bra bilar framför bra hushåll.
Handlar egentligen ingenting om etnicitet där. Vill man ha en "fet" bil och har ekonomin för det, då är det klart att man ska unna sig det.
Så skärpning angående liknande påståenden tack.
Sann. +1
-
2010-08-07, 18:14 #1003
Nu sätter jag ju inte direkt dig/er i mängden svartskalle, utan dom med två ton gelé i håret och nike skor, samt 2 liter axe parfym på sig, som alltid ska spela Allan. Dom kör runt och tror dom är något i sina feta bilar, sen åker dom hem och äter middag med sin släkt på 25 pers i sin lilla tvåa i centrala rosengård. Där modern bär slöja och är hemmafru, och fadern äger en liten butik nere på hörnet alternativt städare. Där är en viss mängd av folket i bla. rosengård som går under benämning svartskalle enligt mina åsikter, och inte är det dom som ärligt jobbar och sliter som alla andra dödliga för att kunna leva ett bra liv, utan dom som glider runt och är arbetslösa men ÄNDÅ lyckas dom leva precis som dom vill...
Kan ju dra ett exempel: En god vän till mig bad om skjuts till Malmö för att handla lite kläder osv. Visst tänkte jag, så kan vi ju kuta runt och snacka lite skit osv. Så mot slutet av dagen frågar han om vi kan köra inom en polare till honom påvägen hem. Givetvis kunde vi det och då är vi tillslut ute i ett av Malmös värre ställen - Inte som rosengård sett, utan mer med droger och vapen och skit. Han säger vänta här och jag tänkte, ok, han ska väl köpa några gram. Efter ungefär 10 min kommer han tillbaka, med en sk. Svartskalle. Vi kör den här killen 200 meter bort till kvarterets lokala butik där vi släpper av honom. När vi sedan kör hemåt säger min polare: Han som vi skjutsade precis, han och hans polare styr denna delen av stan, honom ska man inte jävlas med.
Där ser jag en typisk svartskalle. Jag ger väl blanka fan i om han styr stället. Han kan väl fan åka hem och styra något sönderbombat område i sitt eget land istället för att komma hit och ställa till trubbel. JA, snubben hade vapen på sig och jag kände mig jävligt obekväm och tänker ALDRIG köra min polare dit igen.
Hoppas detta var svar på fråga/uttal och förklarar min syn på racism lite bättre. Racist är jag, stenhårt, när vi kommer till denna typen! Annars är jag neutral!
-
2010-08-07, 18:47 #1004
Fast nu har knarkbrott inte så mycket med vad för bil man åker.
Däremot har Sverige väldigt förmånliga kreditlagar och med dagens ränta samt lånutbud kan man köpa loss en hel del med väldigt låg kontantinsats, vilket gör att man inte behöver ha så mycket pengar för att även äga en fräsch bil såvida man har råd med ammorteringarna.
Därav det jag skrev, att vissa proiroterar fräsch bil framför bra levnadsstandard. Väljer man att åka lyxbil men att bo i en liten lägenhet så har man ju gjort det valet, medans andra köper cykel och bor i fin bostad istället. En högst inviduell sak.
Sedan finns ju fåtalet som även har råd med både och men då dagens bankregler gör att svarta pengar varken kan användas till att betala lån eller som säkerhet (mer än till levnadskostnader) så är det mer myt än regel att det faktiskt går. Lyckas folk med bluffaffärer utan att åka fast, då är det bara att gratulera dem. Däremot så kan man inte avundas deras brist på levnadssätt.
Att säga att det är "tyipiskt svartskallar" att göra på liknande sätt så är du ute på tunn is. Det är inte en etnisk sak utan en allmän sak som finns bland alla typer utav kriminella. Hur tror du min kära granne HA kunde köpa loss Ferrarin till sin fru för 10 år sedan? Inte tusan genom att snickra hus.
Om din vän där tror att killen ni körde var någonting har han fel, då BC styr de delarna och förmodligen äter upp hans huvud om det uttalandet når dem.
-
2010-08-07, 18:56 #1005
har 3 svar.
1. Givetvis har det inte nödvändigtvis med etnisk bakgrund att göra, då det givetvis finns "vita" skattefifflare osv också. Däremot var vi inne på snacket om Rosengårdsracer och därav just den typen.
2. Det går alltid att leva på svarta pengar, gör det på rätt sätt... Om det kommer en snubbe och vill köpa din bil för 200k och du får pengarna kontant, säger du nej till köpet då? Detta sker ju ofta "typer" emellan och är ett sätt att tvätta pengarna så att säga. Om du kommer till banken och vill sätta in 200 000kr i sedlar börjar dom ju givetvis undra, men du har bara sålt en bil - resten är "none of your business" ...
3. Killen är ju förfan HA snubbe, så det tror jag inte.
-
2010-08-07, 21:25 #1006
- Reg.datum
- May 2007
men föresten? vem bryr sig om en fet merca är en rosengårdsbil? bara för att dom Sk "svartskallarna" kör runt i dom så kan väll vilken vanlig vit mäniska som helst kunna äga den å tycka den e fin? jag gillar BMW bilar. Å jag skiter fullständigt i om massa turkar kör omkring i dom. jag tycker köper ju bilen för att den är snygg och jag tycker den är bra endå eller? inte fan tänker jag såhär "FAN va fin BMW 325 är! synd bara att jag inte kan köpa den för att det är en kebabräcer!"
-
2010-08-08, 04:06 #1007
men skål... jag äger ju förfan själv en BMW E36 nu och får höra dagligen att det är en Rosengårdsracer. Men det är jag bara trött på att höra. Jag är trött på att det har kommit MÄNNISKOR till Sverige och fått oss att vända oss mot oss själva. Tänk att man inte kan ha vilken bil man vill, för att det är en ******bil. SJUKT!!
-
2010-08-08, 11:20 #1008
- Reg.datum
- May 2007
har väll inget att dricka men skål på dig med! jag fattar inte vad som är problemet? så du menar att invandrare inte ska få köra en fin BMW? det är ju sjukt nog tycker jag.. det är ju samma sak som om en tysk skulle komma fram till dig å be dig sälja din BMW för att det är en tysk bil egentligen. dom som kommer till mig å säger att jag kör ****** bil skiter jag i. det bevisar bara hur fega folk är som dömer ett bil märke bara för att några invandrare kör omkring i dom.
-
2010-08-08, 11:27 #1009
- Reg.datum
- May 2007
har väll inget att dricka men skål på dig med! jag fattar inte vad som är problemet? så du menar att invandrare inte ska få köra en fin BMW? det är ju sjukt nog tycker jag.. det är ju samma sak som om en tysk skulle komma fram till dig å be dig sälja din BMW för att det är en tysk bil egentligen. dom som kommer till mig å säger att jag kör ****** bil skiter jag i. det bevisar bara hur fega folk är som dömer ett bil märke bara för att några invandrare kör omkring i dom.
-
2010-08-08, 19:17 #1010
-
2010-08-08, 20:03 #1011
En nyckelpiga som fått stå modell?
Går en bubbla här omkring i samma tema.
Men en skillnad.
Många "blattar" kör som om de fortfarande körde i saharaöknen. inga blinkers, hastighetsmätare vet dem inte vad det är. byter körfält erratic utan att ge tecken, tvärnitar för minsta lilla, mm.
-
2010-08-08, 20:43 #1012
Saltar dom inte vägarna i norrland?
-
2010-08-08, 20:50 #1013
-
2010-08-08, 21:27 #1014
-
2010-08-08, 21:43 #1015
-
2010-08-08, 22:13 #1016
- Reg.datum
- Jul 2010
-
2010-08-08, 22:35 #1017
-
2010-08-08, 23:05 #1018
- Reg.datum
- Jul 2010
-
2010-08-08, 23:51 #1019
-
2010-08-09, 00:13 #1020
- Reg.datum
- May 2010
Bara en fråga om en bil på blocket
En golf gti från 1985, om man sätter trimkam, större spridare och smidder kolvarna, kan den gå från 111 till 200 häst då?