Sidan 63 av 400 Första ... 1353616263646573113163 ... Sista
  1. #1861
    Det är en riktigt bra bil.

    Däremot tjänar ni verkligen ingenting på att ha en bil som gått lite, det eftersom ni varken ska ha den som utställningsbil eller samlarbil utan enbart en brukspulka. I mina ögon betalar ni bara för luft.

    1,8-motorn är slitstark och känns likadan oavsett om den gått 10 000 mil eller 30 000 mil, en enkel och simpel konstruktion som sällan krånglar. Sista årsmodellen utav Golf Mk3 (1998 fanns endast kombin). Ni får en som gått 10 000 mil till för halva pengarna i samma skick som den du länkade. Ett klart bättre val om den endast ska bruksköras.

    Bra saker att kolla på är växellådsoljan (läckande packbox vid växellänkaget gör att oljan rinner ut), rost i skärmkanter fram och bak, rost vid bakluckans nedre kant, rost och galvsläpp i nederkant utav dörrarna och glappande länkarmsbussningar.

    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Överprisad du får ju en vr6 för det priset
    Fast vad säger att en Vr6 egentligen är bättre?

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hur är en saab 9-3 aero i årsmodell 2004-2006? för/nackdelar, ska ha en som ska ersätta våran t4 hur är den då? pigg osv?
    Klart vettigare motor än T4 med mer vridmoment och trevligare register (gällande 2,0T), problemen med Saabs växellådor är åtgärdade på 9-3 SS. Viktigt att bilen är utrustad med Vector samt Pilotpaket för att ni ska få ut någonting extra utav bilen.

    Om man ska välja 2,8T före 2,0T är en smaksak, man ska INTE stirra sig blind på effekten. Då 2,8T är betydligt tyngre ger den även mer nackdelar. Enda direkta fördelen är Haldexen.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  2. #1862

  3. #1863
    Värt? http://www.blocket.se/vasterbotten/B...6.htm?ca=4&w=2 kan jag få ner den lite i pris? eller är det bara skit? för och nackdelar?

  4. #1864
    FC
    North Korea is the Best Korea!

  5. #1865
    Jag tror jag blev kär i din bil precis, gött stuk!

  6. #1866
    Inte min men man får väl drömma
    North Korea is the Best Korea!

  7. #1867
    Oj, nä med tanke på skyltarna kanske det gick att räkna ut att det inte va din hehe drömma är helt okej!

  8. #1868
    börjar bli lite småkär i nissan 200sx s14 och 15..

    Någon som har något o säga om dessa bilar ?

    http://www.bhttp://www.moppenet.nu/i....htm?ca=14&w=3
    http://www.blocket.se/kronoberg/Niss...=14&w=3&last=1
    http://www.blocket.se/jonkoping/Niss....htm?ca=14&w=3


    Dock är ju s15 högerstyrda, hur är det o köra högerstyrt?

  9. #1869
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    börjar bli lite småkär i nissan 200sx s14 och 15..

    Någon som har något o säga om dessa bilar ?

    http://www.bhttp://www.moppenet.nu/i....htm?ca=14&w=3
    http://www.blocket.se/kronoberg/Niss...=14&w=3&last=1
    http://www.blocket.se/jonkoping/Niss....htm?ca=14&w=3


    Dock är ju s15 högerstyrda, hur är det o köra högerstyrt?
    Fina bilar och väldigt roliga att köra har dock fortfarande samma problem med vevlager som s13 men betydligt mindre problem med s14 och s15 se till så den är servad ofta och att där sitter en oljekylare då försvinner inprencip problemet.

    Ang högersstyrt så är de hur lätt som helst man vänjer sig efter ett tag och jag föredrar faktist nu att köra högerstyrt växlar av någon anledning mycket fortare med vänstern.

    Mer info om bilarna finns på nogs.se
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  10. #1870
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Fina bilar och väldigt roliga att köra har dock fortfarande samma problem med vevlager som s13 men betydligt mindre problem med s14 och s15 se till så den är servad ofta och att där sitter en oljekylare då försvinner inprencip problemet.

    Ang högersstyrt så är de hur lätt som helst man vänjer sig efter ett tag och jag föredrar faktist nu att köra högerstyrt växlar av någon anledning mycket fortare med vänstern.

    Mer info om bilarna finns på nogs.se
    Hur går det med din?

  11. #1871
    Hur får man tillbaka växelspaksknoppen på en m46:a ? Haha, växlade lite hastigt mellan 1:an och 2:an och satt med knoppen i näven.

  12. #1872

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Bara jag som tycker att SLSen ser ut som SLRens lilla flickvän?

  13. #1873

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Beddingestrand
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    börjar bli lite småkär i nissan 200sx s14 och 15..

    Någon som har något o säga om dessa bilar ?

    http://www.bhttp://www.moppenet.nu/i....htm?ca=14&w=3
    http://www.blocket.se/kronoberg/Niss...=14&w=3&last=1
    http://www.blocket.se/jonkoping/Niss....htm?ca=14&w=3


    Dock är ju s15 högerstyrda, hur är det o köra högerstyrt?
    Riktigt fina bilar!
    Kör själv högerstyrt nu och tycker det är mycket härligare. Just för att det är nytt och därför känns det roligare. Man vänjer sig enormt fort!

  14. #1874
    :läste lite på klracing om mitt turbogrenrör som jag köpte till min bmw e30 och där står ljefilterflyttare rekomenderas.

    har aldrig sett någon sådan att köpa på någon sida, någon som hört något om de ?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  15. #1875
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Hur får man tillbaka växelspaksknoppen på en m46:a ? Haha, växlade lite hastigt mellan 1:an och 2:an och satt med knoppen i näven.
    Trycker dit OD konstakterna och trycker tillbaka den?

  16. #1876
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Trycker dit OD konstakterna och trycker tillbaka den?
    Problemet är bara att kablarna är rekordkorta. Så antingen får man pilla som en jude, eller förlänga kablarna, tänkte om någon har ett hemligt knep.

  17. #1877
    Du svarade på din egen fråga Förläng kablarna eller pilla som en jude!
    På min hade förra ägaren förlängt kablarna, dock är problemet då att det kan bli trångt att få plats med dem i knoppen..

  18. #1878
    http://www.blocket.se/varmland/Trimm...tm?ca=23_3&w=3

    vad säger ni om den toppen ? 1000 kr för en portad och renoverad topp med trimm kam , nya ventiler och nya vipparmar.

    det måste vara väldigt billigt eftersom bara en kamm går på ca 4k till den motorn.


    vad krävs för att få på den på en m20b25 istället för m20b20 som den sitter på ? eller om jag ska ha den på min m20b20 som de ska turbo på, inte bestämt mig riktigt men de låter galet billigt




    edit*

    hittat en kille som bor närma mig som har en e30 323 diff som han påstår är en lamell diff, fanns de original på 323? hur kan jag annars kolla det ?
    Senast redigerat av ciao_i_huet den 2010-09-20 klockan 00:40.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  19. #1879
    Hans S13 är såld, numera kör han R33 GTR.

    :läste lite på klracing om mitt turbogrenrör som jag köpte till min bmw e30 och där står ljefilterflyttare rekomenderas.

    har aldrig sett någon sådan att köpa på någon sida, någon som hört något om de ?
    Finns väl hos dem att köpa? Oljefiltret sitter väl strax under grenröret annars och att värma upp filtret bör inte vara en höjdare.

    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    http://www.blocket.se/varmland/Trimm...tm?ca=23_3&w=3

    vad säger ni om den toppen ? 1000 kr för en portad och renoverad topp med trimm kam , nya ventiler och nya vipparmar.

    det måste vara väldigt billigt eftersom bara en kamm går på ca 4k till den motorn.


    vad krävs för att få på den på en m20b25 istället för m20b20 som den sitter på ? eller om jag ska ha den på min m20b20 som de ska turbo på, inte bestämt mig riktigt men de låter galet billigt




    edit*

    hittat en kille som bor närma mig som har en e30 323 diff som han påstår är en lamell diff, fanns de original på 323? hur kan jag annars kolla det ?
    Frågan är om han kan bevisa att någonting utav det hela är gjort då han inte vet vad det är för kam som sitter på? Kostar iallafall mindre än vad en tom topp kostar. Kan lika gärna vara en 323-kam samt tvättad topp, blir nyskick sett till utseendet.

    Gjorde en liknande grej med min topp:










    Att åka med en trimkam anpassad för sugmotor är inte alla gånger speciellt effektivt på en bil som man sedan turbokonverterar, toppen är gjord för sugtrim. Vill du ha den på ditt 325-block måste förbränningsrummen svarvas upp.

    Angående E30 323 så hade inte lamelldiff som standard, enbart stora diffhuset. Fanns däremot som tillbehör. Vrid ena drivknuten och se om knuten på andra sidan åker med i samma tempo eller väljer att stå stilla / snurra baklänges. Akta så det inte bara är en vanlig svetsdiff.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  20. #1880
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg

    Finns väl hos dem att köpa? Oljefiltret sitter väl strax under grenröret annars och att värma upp filtret bör inte vara en höjdare.



    Frågan är om han kan bevisa att någonting utav det hela är gjort då han inte vet vad det är för kam som sitter på? Kostar iallafall mindre än vad en tom topp kostar. Kan lika gärna vara en 323-kam samt tvättad topp, blir nyskick sett till utseendet.

    Gjorde en liknande grej med min topp:


    Att åka med en trimkam anpassad för sugmotor är inte alla gånger speciellt effektivt på en bil som man sedan turbokonverterar, toppen är gjord för sugtrim. Vill du ha den på ditt 325-block måste förbränningsrummen svarvas upp.

    Angående E30 323 så hade inte lamelldiff som standard, enbart stora diffhuset. Fanns däremot som tillbehör. Vrid ena drivknuten och se om knuten på andra sidan åker med i samma tempo eller väljer att stå stilla / snurra baklänges. Akta så det inte bara är en vanlig svetsdiff.
    får fråga han efter kvitto och så på toppen, va bara en sak jag såg på blocket och tyckte de såg för billigt ut för att va sant

    okej, jag skulle vilja ha stora huset på min bmw för den ska hålla bättre än lilla diffen har jag hört, rasa ju min egen lilla diffen redan med 320 motorn, 325 motorn kommer ju slakta en liten diff direkt

    om de är en lamell diff ska den om jag snurrar drivknuten på ena sidan så ska drivknuten på andra sidan följa med? men ska ändå kunna hålla emot och stå stilla ?

    en svetsad snurrar andra sidan med och går inte att hålla emot.

    och en vanlig diff snurrar andra drivknuten inte med ?

    har jag förstått rätt ?


    om jag förstod det lätt så läste jag att en lamell diff har ett "S" målat uppe på diff huset ( om de inte har rostat bort ) stämmer de ? tror till och med att de kan ha varit du som skrev de på ett annat forum ?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  21. #1881
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  22. #1882
    Har funderat på om jag ska köra fälgarna polerade eller lackerade. Såg dessa (likadana som mina) som var grålackerade/polerade. Skulle vara skönt att slippa polera faktiskt och man får ju lite fabriksstuk med lack.



  23. #1883

  24. #1884
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Som michél säger ytterbanan polerad och ekrarna lackade. Polera ytterbanan är ju tvärlätt bara pula upp bilen på någonting och gasa lite.

  25. #1885

  26. #1886
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    lär ju vara billigare köpa fälgar nu innan vintern än efteråt? (beggat)

  27. #1887
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Stämmer helt.

    Angående markeringar på diffhuset så har jag totalt glömt vad allt står för, så där vågar jag inte säga något.

    Hittade lite delar till dig:

    http://www.zatzy.com/bildelar-tillbe...ml#post4456500
    mailade han om han var intresserad av att sälja turbo paketet i delar då de ligger strax över vad jag har just nu :/ får se vad jag får för svar
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  28. #1888
    Värdet är rätt fast oavsett säsong. Det som man däremot kan fynda är däck (vinterdäck på sommaren, sommardäck på vintern).

    mailade han om han var intresserad av att sälja turbo paketet i delar då de ligger strax över vad jag har just nu :/ får se vad jag får för svar
    Jag tänkkte mer grundblocket då det är bra gjort för inga pengar alls.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  29. #1889
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Värdet är rätt fast oavsett säsong. Det som man däremot kan fynda är däck (vinterdäck på sommaren, sommardäck på vintern).



    Jag tänkkte mer grundblocket då det är bra gjort för inga pengar alls.
    aha du menar 2,7 liters motorn ? svårt som fan och få hem från falköping tyvärr bara :/ jag fråga han om den oringade toppen oxå, så slipper man slösa tid och pengar på att oringa sin egen hoppas den är svetsad oxå


    http://www.blocket.se/helsingborg/Ni...tm?ca=23_3&w=0

    min kompis köpte ny bil igår så nu är de viktigt att trimma bmwn så han inte kör ifrån mig ;P
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  30. #1890
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Värdet är rätt fast oavsett säsong. Det som man däremot kan fynda är däck (vinterdäck på sommaren, sommardäck på vintern).

    keey blir till o fixa rims till i vår då.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in