-
2010-10-05, 00:12 #2161
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Haninge
- Inlägg
- 52
Jag tror nog att jag har tänkt/fattat lite fel tyvärr.
Är somsagt inte helt inne i utrustning på Bmw/E39.
Finns det 3 olika stolar?
Standard
Komfort ("knä"stödet?)
Sportstolar (modell sportstol fast mer svensson)?
Sen el/manuellt till dessa?
Den som vet kan gärna förklara.
Dom 2 jag kört har bara haft "plana" helskinnet med manuell styrning (stora handtag på sidan).
-
2010-10-05, 01:42 #2162
-
2010-10-05, 02:06 #2163
Standar stolarna finns i både skinn/tyg och både el-styrda och manuella.
Sportstolarna finns i både tyg/skinn/tyg&mocka. och både i elstyrda och manuella.
Komfortstolarna är alltid elstyrda och i regel skinnklädda. Har sett en e39 och en e38 med tygklädda komfortstolar. detta var i tyskland.
Komfortstol. Ser i princip ut som standarstolen men med delat ryggstöd, och knapp för inställning inringat. komfortstolen har även annat nackstöd.
Sportstolen. "helt" ryggstöd som i standarstolen men med inställbart knästöd och lite djup i stolarna.
Standar stolen. Ser i princip ut som komfortstolen fast utan delat ryggstöd.
-
2010-10-05, 05:20 #2164
-
2010-10-05, 09:19 #2165
-
2010-10-05, 13:01 #2166
-
2010-10-05, 13:34 #2167
-
2010-10-05, 13:56 #2168
-
2010-10-05, 16:07 #2169
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
haha igår när jag gick in på bmw och skulle köpa lite delar till e30in så direkt när han i reseptionen ser mig slår han in mitt regg nummer ( han har lärt sig de utantill så mycket jag handlat där xD ) rätt komiskt
fick iallafall hem nya pinnbultar till grenrör och ventilkåpan samt muttrar , packning till avgasröret , servo pumps spännare och lite plast ringar till växelspaken
ska byta alla pinbultar till grenröret och till ventilkåpan var där någon som råkade knäckas, hoppas det knäktes så dom går att få upp lätt bara, har hört om något verktyg som ska finnas speciellt för att få upp knäckta pinbultar , någon som vet ? har för mig man borra ett hål i bulten och sen slog ner en stav av något slag och den skulle de gå och skruva upp.
-
2010-10-05, 16:21 #2170
-
2010-10-05, 16:30 #2171
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve...tdragare-5-st/
detta är det närmsta jag hittar, men det ser inte ut som de jag har hörtom , men kan funka ändå ? hur funkar dom ?
-
2010-10-05, 18:03 #2172
http://www.blocket.se/malmo/Ban_prep...m?ca=23_11&w=0
behöver inte säga mer.
-
2010-10-05, 18:51 #2173
Har lite tankar angående ett bilköp.
Det är så att på Verkstaden så har det kommit in en Saab 9-5 Aero av 2001 årsmodell. Toppackingen behövs bytas, vilket är det som är värst sedan lite andra grejor så som bromsar osv.
Personen som äger bilen kommer antaglien inte ha råd att reparera den, så hon tänker sälja den för en billig peng, någonstas mellan 5000-10000..
Är det värt att köpa en sådan bil? Tänker inte lämna in den, då jag ska utföra arbetet själv och ha det som projektarbete. Räkande att Materialet till bytet av toppackning går på ca 4100;-.
Det blir ju ändå grymt bra, jag menar då kan du ha en fin bill med ca 235 ponnys för en billig peng.. Men sedan så kostar den ju endel i försäkring osv..
Kul att höra lite tankar från andra,Ursprungligen postat av Sogat
-
2010-10-05, 19:30 #2174
-
2010-10-05, 20:24 #2175
http://motor.msn.se/nyheter/2010/10/...il-pa-en-tank/
inte dåligt 246 mil på en tank men kan ju inte vara en speciellt rolig bil att köra. har aldrig kört en bil med start stopp funktion men det måste ju vara rätt irriterande tycker man?
-
2010-10-05, 21:19 #2176
någon som vet om golf -88 bromsskivor passar på fiat 128 kombi -76?
en polare åkte på ombesigtning på den *nya* bilen, så den ska fixas till lite. verkar inte va lätt att få tag på delar till fiaten, så tänkte plocka delar från golfen om de passar. dom har iaf samma bultmönster.
-
2010-10-05, 21:32 #2177
Vet inte till 100%
Tror dock inte dem passar alls!
-
2010-10-05, 21:43 #2178
-
2010-10-05, 21:46 #2179Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909
-
2010-10-05, 22:07 #2180
Kolla på denna sidan, de har garanterat delar till din bil, eller kompis bil.. http://www.eubildelar.se/Ursprungligen postat av Sogat
-
2010-10-05, 22:18 #2181
Glöm inte att toppen bör riktplanas, nya toppbultar, packning till toppen inklusive packningar till insug och grenrör, packning till downpipe plus allt annat du lika gärna kan göra då toppen är lös.
Start/stopp märker man knappt av, är en vanesak. För övrigt en onödig detalj då man knappt sparar något bränsle på det.
Grymt rekord utav Passaten däremot, det är inte illa utav en stor familjebil!
Med vridmomentet dieseln ger så är den inte så hopplöst trött man kan tro.
Är inte ens samma bultmönster. Fiaten har 4*98 nämligen, precis som Alfa.
-
2010-10-05, 22:40 #2182
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Helsingbog
- Inlägg
- 134
-
2010-10-05, 23:32 #2183
-
2010-10-06, 00:16 #2184
-
2010-10-06, 00:38 #2185
-
2010-10-06, 11:56 #2186
-
2010-10-06, 13:04 #2187
Jojo! självklart, men finns somsagt kontroller att göra! jag försöker inte jävlas med dig, säger bara möjligheter! man kan ju kontrollera toppens planhet, och isåfall spara pengar om tillfälle finns ju?
Edit:
blir nog Volvo 740 igen snart, jag vet inte varför dessa modeller lockar så mycket, men håller dessa kära ändå^^Kikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!
-
2010-10-06, 13:18 #2188
Jag menar mer att det är självklart att man renoverar det seriöst då man ändå har bitarna borta, just för att minska antalet felkällor (inte minst om man tänkt behålla bilen). Att då gå igenom alla ventilstyrningar, slipa in ventiler och liknande bitar är en väldigt bra idé om man har toppen liggandes på bordet. Inte minst för att man sparar pengar på det.
En riktplaning gör rätt bra nytta, ser man sedan till att skaffa +0,3-packning och limmar den ordentligt så kan man åka med GT30-aggregat utan att oroa sig för hållbarhet...Investera även i ARP-bultar till toppen så har du en bra grund. Vanliga 12.9-bultar från järnhandel duger bra.
-
2010-10-06, 13:34 #2189
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=168557 en drifting bil vore inte fel...
men man kanske ska satsa på en med sr20de http://www.blocket.se/ostergotland/N....htm?ca=14&w=3 eller vqrför inte allas älskade 6a http://www.blocket.se/orebro/Nissan_....htm?ca=14&w=3.
dock lär ju ingen av de sissta gå att regga in, vilket betyder mkt..
-
2010-10-06, 13:50 #2190
givetvis! allting är relativt min kära biltokige stockholmare, men är det typ en vinterrace 240 så är det inte så komplicerat, handlar bara om hur mkt tid och noggrannhet man vill lägga ner!
okej men vad är du sugen på då? sladdar du mycket på fritiden? vad har du för körstil isåfall?Kikar in ibland o kollar läget!
Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!