Sidan 93 av 400 Första ... 43839192939495103143193 ... Sista

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Amazon är mycket billig i skatt och försäkring, det är inte en m3 eller 540i som han pratade om. Då måste han även räkna in försäkring skatt högre än du gör. Sen är det klart att bilen kan klara sig helt utan problem, men det finns det inga garantier för så man borde räkna med en buffert till oväntade händelser. Annat är bara dumt!
    900kr över till bensin är inte speciellt mkt heller, men visst kan man klara sig på det. Men då får han inte köpa något godis, dricka, kläder eller något. Som om det skulle hända??
    Joda jag vet jag klankar inte ner på någon ville bara berätta för honom att det GÅR att klara sig på studiebidraget
    Visst ska man alltid vara medveten om att det kan komma oförberedda händelser men har man bara bilen som hobbyfordon så kan man ju bara spara till man har råd att laga, och ett fordon BRUKAR man ju inte vara i behov av när man går i skolan

Jag kör inte mycket eftersom jag gillar att meka mer än att köra så det kostar mig max 400 kr i bensin varje månaden, som ni då kan förstå så är det inte många bilfan rullar varje år

Jag är mycket partisk för bmw, så jag tycker du ska köpa en bmw Kolla bmw 3-serien e36, går att köpa relativt billigt med 323/325/328 och fortfarande ha en mycket rolig bil! (ca 0.9 billig körning) Eller E34. Jag själv är svag för E28, inte lika billiga att köra dock men förbannat fina o roliga!

Joda jag vet jag klankar inte ner på någon ville bara berätta för honom att det GÅR att klara sig på studiebidraget
    Visst ska man alltid vara medveten om att det kan komma oförberedda händelser men har man bara bilen som hobbyfordon så kan man ju bara spara till man har råd att laga, och ett fordon BRUKAR man ju inte vara i behov av när man går i skolan

Jag kör inte mycket eftersom jag gillar att meka mer än att köra så det kostar mig max 400 kr i bensin varje månaden, som ni då kan förstå så är det inte många bilfan rullar varje år
    Somsagt, jag och har erfarenhet Körde a-traktor från 2an i gymnasiet o framåt. Fick min försäkring betald av morsan då dock och skatt var 400 om året, jag klarade mig knappt och precis på studiebidraget. Sen fick jag lite extra inkomster på affärer osv som jag gjorde, men kläder osv var det inte tal om att köpa utan pengar från morsan då

Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Jag är mycket partisk för bmw, så jag tycker du ska köpa en bmw Kolla bmw 3-serien e36, går att köpa relativt billigt med 323/325/328 och fortfarande ha en mycket rolig bil! (ca 0.9 billig körning) Eller E34. Jag själv är svag för E28, inte lika billiga att köra dock men förbannat fina o roliga!

Somsagt, jag och har erfarenhet Körde a-traktor från 2an i gymnasiet o framåt. Fick min försäkring betald av morsan då dock och skatt var 400 om året, jag klarade mig knappt och precis på studiebidraget. Sen fick jag lite extra inkomster på affärer osv som jag gjorde, men kläder osv var det inte tal om att köpa utan pengar från morsan då
    Nej jag har inget erfarenhet men ville som sagt bara påpeka att det går att klara sig, det senaste året har jag nog lagt ca 500 på kläder, 500 på sprit i månaden, ~200 på övrigt i månaden kanske och lite på bilen sen sparas allt.

Det bror sig precis på vart man lägger pengarna.
    Men jag förstår att inte speciellt många klarar att ha en bil med 1050 kronor i månaden, jag är ju bara så förbannat snål att jag faktiskt klarar mig på det...

Reg.datum
    Sep 2010
    om jag får moppeskrället sålt nu i helgen så ska jag investera i en gammal saab 90, blir mest skogvägskörning tror jag. men problemet är då att jag måste höja den då den är så jävla låg att oljetråget kommer sitta i första sten. vad är bästa sättet? om det finns ngt?

mvh.

Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    om jag får moppeskrället sålt nu i helgen så ska jag investera i en gammal saab 90, blir mest skogvägskörning tror jag. men problemet är då att jag måste höja den då den är så jävla låg att oljetråget kommer sitta i första sten. vad är bästa sättet? om det finns ngt?

mvh.
    att inte köra på några stenar?

känns som både lättaste och minst smärtsamma alternativet iaf.

Annars kanske en förstärkning/skydd av oljetråget kan sitta på sin plats?

Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg

mvh.
    de roligaste skulle väll va att köpa en bil som inte är framhjulsdriven

Gissa försökringskostnader
    North Korea is the Best Korea!

Kooolt! En harlequin Polo till salu på blocket!

http://www.blocket.se/skaraborg/VW_P...m?ca=23_11&w=3

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    13+ helförsäkring om året
    6k/år helförsäkrad, på mig
    Senast redigerat av Fisk den 2010-10-29 klockan 13:04.

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    det var seriöst den fulaste bilen jag sett.

Citat Ursprungligen postat av bob_skill Visa inlägg

jag tankar för minst 400 i veckan
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det var seriöst den fulaste bilen jag sett.

jag tankar för minst 400 i veckan

Nu är detta iofs en Golf, men get the point!

Kan bli så jävla feta

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Kooolt! En harlequin Polo till salu på blocket!

http://www.blocket.se/skaraborg/VW_P...m?ca=23_11&w=3
    hahaha sååå fula, finns en sån här på ön... clownbil är allt jag kan säga! x)

EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    mjaaa, udda och lite cool var den, men inte fet
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

Citat Ursprungligen postat av Fisk Visa inlägg
    Gissa försökringskostnader
    Gissa kostnader för gamla wankelmotorer som kan bli..

Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fisk Visa inlägg
    6k/år helförsäkrad, på mig
    Var väll inte så farligt? hur gammal är du?

När ja va 18 kollade ja försäkringen på min 200:an dom ville ha mellan 19-23k, skylinen kostar 14k om året på mig nu dock rullar den bara 7 månader om året.
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

Såg detta nu http://www.aftonbladet.se/bil/article8031479.ab

Men hur otroligt högt måste inte luften vara komprimerad för att man skulle kunna köra i 60 tex?

Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Gissa kostnader för gamla wankelmotorer som kan bli..
    Nänä, nu ska vi inte va såna
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Var väll inte så farligt? hur gammal är du?

När ja va 18 kollade ja försäkringen på min 200:an dom ville ha mellan 19-23k, skylinen kostar 14k om året på mig nu dock rullar den bara 7 månader om året.
    17 är, blev så billig för kostnaderna ränknades endast efter motorvolym, så en Nissan Micra e lika dyr

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Provade en BMW 750i idag, max 3 år skulle dan vara. Massa utrustning och skit. Men något jag blev lite snopen på var att den inte rörde sig som den borde gjort. V8 på 350 hk borde ju kännas mycket piggare än t ex 330D (184 hk) eller gammal s80 med 6:a utan turbo (200 hk). Tyckte den gick som s80:n ungefär.
    Automat var det, Testade alla lägen. S verkade bäst, men M gav bättre uppfattning om motorns karaktär.

Någon mer som testat?

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Provade en BMW 750i idag, max 3 år skulle dan vara. Massa utrustning och skit. Men något jag blev lite snopen på var att den inte rörde sig som den borde gjort. V8 på 350 hk borde ju kännas mycket piggare än t ex 330D (184 hk) eller gammal s80 med 6:a utan turbo (200 hk). Tyckte den gick som s80:n ungefär.
    Automat var det, Testade alla lägen. S verkade bäst, men M gav bättre uppfattning om motorns karaktär.

Någon mer som testat?
    En BMW 750i e65 sprintar 0-100 på 5.9sec med automat.
    En s80 2.9 gör 0-100 på 8.2sec med manuell. Allt i papprena då, Men troligtvis så var det nog något fel på bilen. Den kanske gick i något slags felsäkert läge med kraftigt reducerad effekt eller liknande.
    Är du 100% på att det verkligen var en 750. Kanske var en med lilla v8'an (735/740 beroende på årsmodell)?

Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg

Någon mer som testat?
    tänk på att det är en väldigt tung bil! och att man åker väldigt bekvämt i den. de kanske inte känns på samma sätt då!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Då var man BMW ägare.

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Då var man BMW ägare.
    **
    **
    Vettigt val unge man!

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Då var man BMW ägare.

en 525 som mig! ser väldigt fräsch ut
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    En BMW 750i e65 sprintar 0-100 på 5.9sec med automat.
    En s80 2.9 gör 0-100 på 8.2sec med manuell. Allt i papprena då, Men troligtvis så var det nog något fel på bilen. Den kanske gick i något slags felsäkert läge med kraftigt reducerad effekt eller liknande.
    Är du 100% på att det verkligen var en 750. Kanske var en med lilla v8'an (735/740 beroende på årsmodell)?
    Jepp, det var 750:n, 100 %.
    Mmm, funderar på om det var något fel, för hastighetsmätaren rörde sig inte så som den borde tyckte jag.

Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    tänk på att det är en väldigt tung bil! och att man åker väldigt bekvämt i den. de kanske inte känns på samma sätt då!
    Funderat på det med. Körde en 523 -98 (170 hk) lite tidigare, den jämfört med min 940 var ju verkligen skillnad, men där la jag verkligen märke till att ryggen flyttade sig i sätet när man drog på. I 750:n så ligger ju ryggen redan rätt på plats. Så jag vet inte vad det är. Kanske inte går bättre än då med den vikten.

http://www.youtube.com/watch?v=DXzV0caCrGg

Äh, denna går nog likvärdigt, tycker ljudet känns samma, alltså tiden för att varva ut. Aja, jag måste ha ställt förväntningarna lite väl högt.

Tips på bra bilar?
    Vill nog att nästa bil ska vara en bra, komfortabel bil. Gärna lite soppasnål alt. nyare diesel.
    Låga mil är viktigt få jag blir galen på att se när milentalen börjar rulla upp mot 25k mil..

Har kollat på Golf 4 1.6, Golf 5 1.6 alt diesel, E46 320, Passat. Problemet är med att jag älskar utrustning, skinnstolar, ac, svart innertak etc.

Budgeten är egentligen inte så stor, men kan väl möjligtvis skrapa ihop 60k utan lån. Får jag en fast anställning någonstans så blir det nog lån och en Golf 5 2.0 Tdi..

Bilen ska användas för att bygga ljud i samt KÖRAS.

Langa på med allt!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in