-
2010-10-27, 22:38 #2761
-
2010-10-27, 22:43 #2762
Joda jag vet jag klankar inte ner på någon ville bara berätta för honom att det GÅR att klara sig på studiebidraget
Visst ska man alltid vara medveten om att det kan komma oförberedda händelser men har man bara bilen som hobbyfordon så kan man ju bara spara till man har råd att laga, och ett fordon BRUKAR man ju inte vara i behov av när man går i skolan
Jag kör inte mycket eftersom jag gillar att meka mer än att köra så det kostar mig max 400 kr i bensin varje månaden, som ni då kan förstå så är det inte många bilfan rullar varje år
-
2010-10-27, 22:58 #2763
Jag är mycket partisk för bmw, så jag tycker du ska köpa en bmw
Kolla bmw 3-serien e36, går att köpa relativt billigt med 323/325/328 och fortfarande ha en mycket rolig bil! (ca 0.9 billig körning) Eller E34. Jag själv är svag för E28, inte lika billiga att köra dock men förbannat fina o roliga!
Somsagt, jag och har erfarenhetKörde a-traktor från 2an i gymnasiet o framåt. Fick min försäkring betald av morsan då dock och skatt var 400 om året, jag klarade mig knappt och precis på studiebidraget. Sen fick jag lite extra inkomster på affärer osv som jag gjorde, men kläder osv var det inte tal om att köpa utan pengar från morsan då
-
2010-10-27, 23:07 #2764
Nej jag har inget erfarenhet men ville som sagt bara påpeka att det går att klara sig, det senaste året har jag nog lagt ca 500 på kläder, 500 på sprit i månaden, ~200 på övrigt i månaden kanske och lite på bilen sen sparas allt.
Det bror sig precis på vart man lägger pengarna.
Men jag förstår att inte speciellt många klarar att ha en bil med 1050 kronor i månaden, jag är ju bara så förbannat snål att jag faktiskt klarar mig på det...
-
2010-10-27, 23:24 #2765
- Reg.datum
- Sep 2010
- Ort
- västervik
- Inlägg
- 975
om jag får moppeskrället sålt nu i helgen så ska jag investera i en gammal saab 90, blir mest skogvägskörning tror jag. men problemet är då att jag måste höja den då den är så jävla låg att oljetråget kommer sitta i första sten. vad är bästa sättet? om det finns ngt?
mvh.
-
2010-10-28, 06:15 #2766
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- I din säng
- Inlägg
- 592
-
2010-10-28, 09:22 #2767
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- w
- Inlägg
- 163
-
2010-10-28, 22:31 #2768
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Hemma
- Inlägg
- 38
Gissa försökringskostnader
North Korea is the Best Korea!
-
2010-10-28, 23:14 #2769
-
2010-10-29, 10:59 #2770
Kooolt! En harlequin Polo till salu på blocket!
http://www.blocket.se/skaraborg/VW_P...m?ca=23_11&w=3
-
2010-10-29, 12:44 #2771
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Hemma
- Inlägg
- 38
-
2010-10-29, 13:26 #2772
-
2010-10-29, 13:34 #2773
-
2010-10-29, 13:38 #2774
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- I din säng
- Inlägg
- 592
-
2010-10-29, 13:42 #2775
-
2010-10-29, 15:39 #2776
-
2010-10-29, 17:07 #2777Nissan Skyline R33 GTR
http://www.garaget.org/?car=186820
-
2010-10-29, 19:26 #2778
r en lycklig pojk! Fick 2st 2'er:
-Varningstriangel saknas
-Vänster fram stötdämpare otillräckligt stötdämpning (var för mjuk)
Mycket bättre än vad som var väntat! Hade co2 värde på 0.2 och hc på 1200, tur att det inte finns hc krav på den
-
2010-10-29, 20:19 #2779
Såg detta nu http://www.aftonbladet.se/bil/article8031479.ab
Men hur otroligt högt måste inte luften vara komprimerad för att man skulle kunna köra i 60 tex?
-
2010-10-29, 21:19 #2780
- Reg.datum
- Jun 2010
- Ort
- Hemma
- Inlägg
- 38
-
2010-10-30, 01:56 #2781
Provade en BMW 750i idag, max 3 år skulle dan vara. Massa utrustning och skit.
Men något jag blev lite snopen på var att den inte rörde sig som den borde gjort. V8 på 350 hk borde ju kännas mycket piggare än t ex 330D (184 hk) eller gammal s80 med 6:a utan turbo (200 hk). Tyckte den gick som s80:n ungefär.
Automat var det, Testade alla lägen. S verkade bäst, men M gav bättre uppfattning om motorns karaktär.
Någon mer som testat?
-
2010-10-30, 03:09 #2782
En BMW 750i e65 sprintar 0-100 på 5.9sec med automat.
En s80 2.9 gör 0-100 på 8.2sec med manuell. Allt i papprena då, Men troligtvis så var det nog något fel på bilen. Den kanske gick i något slags felsäkert läge med kraftigt reducerad effekt eller liknande.
Är du 100% på att det verkligen var en 750. Kanske var en med lilla v8'an (735/740 beroende på årsmodell)?
-
2010-10-30, 09:17 #2783
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2010-10-30, 16:33 #2784
-
2010-10-30, 17:42 #2785
-
2010-10-30, 17:43 #2786
-
2010-10-30, 20:20 #2787
- Reg.datum
- May 2007
- Ort
- älvängen
- Inlägg
- 436
-
2010-10-30, 23:14 #2788
Jepp, det var 750:n, 100 %.
Mmm, funderar på om det var något fel, för hastighetsmätaren rörde sig inte så som den borde tyckte jag.
Funderat på det med. Körde en 523 -98 (170 hk) lite tidigare, den jämfört med min 940 var ju verkligen skillnad, men där la jag verkligen märke till att ryggen flyttade sig i sätet när man drog på. I 750:n så ligger ju ryggen redan rätt på plats. Så jag vet inte vad det är. Kanske inte går bättre än då med den vikten.
http://www.youtube.com/watch?v=DXzV0caCrGg
Äh, denna går nog likvärdigt, tycker ljudet känns samma, alltså tiden för att varva ut. Aja, jag måste ha ställt förväntningarna lite väl högt.
-
2010-10-31, 01:16 #2789
- Reg.datum
- May 2010
- Ort
- Täby
- Inlägg
- 136
Tips på bra bilar?
Vill nog att nästa bil ska vara en bra, komfortabel bil. Gärna lite soppasnål alt. nyare diesel.
Låga mil är viktigt få jag blir galen på att se när milentalen börjar rulla upp mot 25k mil..
Har kollat på Golf 4 1.6, Golf 5 1.6 alt diesel, E46 320, Passat. Problemet är med att jag älskar utrustning, skinnstolar, ac, svart innertak etc.
Budgeten är egentligen inte så stor, men kan väl möjligtvis skrapa ihop 60k utan lån. Får jag en fast anställning någonstans så blir det nog lån och en Golf 5 2.0 Tdi..
Bilen ska användas för att bygga ljud i samt KÖRAS.
Langa på med allt!
-
2010-10-31, 13:47 #2790