Sidan 97 av 400 Första ... 47879596979899107147197 ... Sista

Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    och du har belastningstestat batteriet?
    Japp, hade dock 7.5v i det när ja tog det tll jobbet, laddade batteriet ca 5h, sen belastade det. och helt ok värden, inte för dåliga men inte superduperbra heller. batterit är knappt ett åtr gammalt, bosch S4 95ah

Reg.datum
    Apr 2008
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Japp, hade dock 7.5v i det när ja tog det tll jobbet, laddade batteriet ca 5h, sen belastade det. och helt ok värden, inte för dåliga men inte superduperbra heller. batterit är knappt ett åtr gammalt, bosch S4 95ah
    Provat chocka batteriet? ctek laddarna har den ''funktionen''.

Om du behöver ett nytt batteri så är det 3 års garanti på biltemas, även bra pris.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

Har fått problem med bilen igen...

Är så att startmotorn bara klickar efter vi bytte koppling. Tycker att de inte borde spela någon roll eftersom man inte rör startkransen. Trodde att de var batteri torsk så laddade batteriet över natten men blev ingen skillnad, klickar fortfarande. Så har ni några tips om vad de kan vara?

EDIT; Var samma problem vid vissa tillfällen innan också men då räckte det med att vrida av tändningen och sedan vrida på igen, kanske finns några självklara misstankar kring detta problem? Isåfall får ni gärna skriva det
    Senast redigerat av JuppeN den 2010-11-06 klockan 14:25.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Förmodligen dålig jordning på batteri eller startmotor.

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Förmodligen dålig jordning på batteri eller startmotor.
    Okej, för de var så innan ibland men räckte med att vrida av tändningen och vrida på igen.

får testa dra en extra kabel från - pol på batteri till kaross sen samma sak på startmotorn eller?
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Körde CTSen till Linköping och tillbaka. Rätt grymma värden på snittförbrukningen i mitt tycke.

70km/h - 5,6
    90km/h - 6,2
    110km/h - 6,6
    140km/h - 8,0

Körde cirka 15min på varje mätning.

Vad är det för motor?

Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Körde CTSen till Linköping och tillbaka. Rätt grymma värden på snittförbrukningen i mitt tycke.

70km/h - 5,6
    90km/h - 6,2
    110km/h - 6,6
    140km/h - 8,0

Körde cirka 15min på varje mätning.
    Men har du räknat med riktigt snitt, dvs full tank med nollad trippmätare och sedan se hur långt du kommer på en tank? Bilars färddatorer är lite si och så med ärligheten ibland, beror på uträkningsmetod i datorn.

Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Vad är det för motor?
    Toyota Corolla T-sport. 2-liters 192-hästars sugfyra.

/Michél

lät ju ganska bra ändå!

Körde ju mammas fram och tillbaka till Karlstad förut. Snittade 130 km/h och 0.48

Körde S5an igår med, satan vilken bil!

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Har fått problem med bilen igen...

Är så att startmotorn bara klickar efter vi bytte koppling. Tycker att de inte borde spela någon roll eftersom man inte rör startkransen. Trodde att de var batteri torsk så laddade batteriet över natten men blev ingen skillnad, klickar fortfarande. Så har ni några tips om vad de kan vara?

EDIT; Var samma problem vid vissa tillfällen innan också men då räckte det med att vrida av tändningen och sedan vrida på igen, kanske finns några självklara misstankar kring detta problem? Isåfall får ni gärna skriva det
    Kolla så kabelskorna sitter åt ordentligt, med åtdragna skruvar, på båda sidor om det finns två.

Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Men har du räknat med riktigt snitt, dvs full tank med nollad trippmätare och sedan se hur långt du kommer på en tank? Bilars färddatorer är lite si och så med ärligheten ibland, beror på uträkningsmetod i datorn.

Toyota Corolla T-sport. 2-liters 192-hästars sugfyra.

/Michél
    Trippmätaren går inte heller rätt. Först får man kolla vad fel den går, jämföra med gps.

Bra jobbat med 96 literhästar, något som min 940 B230FB bara skulle drömma om... (nästan 57 literhästar).

Edit, det är ju bara 1,8 liter! 106 literhäst är inte dumt. En sådan bil borde gå rätt gött?
    Senast redigerat av Casal den 2010-11-06 klockan 23:54.

Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Trippmätaren går inte heller rätt. Först får man kolla vad fel den går, jämföra med gps.

Bra jobbat med 96 literhästar, något som min 940 B230FB bara skulle drömma om... (nästan 57 literhästar).

Edit, det är ju bara 1,8 liter! 106 literhäst är inte dumt. En sådan bil borde gå rätt gött?
    T-sportet går friskt! Men det är när den får varva som det händer ordentliga grejer!
    6,5rpm till 8,5rpm om jag minns mig rätt! Där anvnänds alla 192 hästar

Resten får michél svara på :>

Kolla så kabelskorna sitter åt ordentligt, med åtdragna skruvar, på båda sidor om det finns två.
    Dom 2st kabelskor som sitter på startmotorn sitter åt ordentligt sen antar jag att du menar dom på andra änden av dom kablarna?

dra en grov jord från batteri till jord på startmotor. tror dock att startmotorn jordas igenom blocket?

Sitter 2 kablar på denna startmotor, en relativt grov röd kabel om jag inte missminner mig sedan en mindre svart? (tror jag) men om de nu jordas genom blocket? Vad ska jag göra då? Då har den redan direkt kontakt?

Har även testat knacka på startmotor lite då farsan hade samma fel på sin gamla 940'i och du hjälpte de med att knacka lite i bland, men inte här inte...

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Dom 2st kabelskor som sitter på startmotorn sitter åt ordentligt sen antar jag att du menar dom på andra änden av dom kablarna?

Sitter 2 kablar på denna startmotor, en relativt grov röd kabel om jag inte missminner mig sedan en mindre svart? (tror jag) men om de nu jordas genom blocket? Vad ska jag göra då? Då har den redan direkt kontakt?

Har även testat knacka på startmotor lite då farsan hade samma fel på sin gamla 940'i och du hjälpte de med att knacka lite i bland, men inte här inte...
    Kabelskorna på batteriet alltså.

Kabelskorna på batteriet alltså.
    Yes, dom sitter fast ordentligt.

Tycker att de är skumt att de funka någorlunda innan vi rev ner kopplingen... Men ska som sagt inte ha med de att göra.

Kan ju vara startmotorn som är slut med men tycker inte den borde ge upp bara sådär :S

Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Tackar!

Tack så mycket!

Tackar, är mycket nöjd änså länge! Finns ju såklart rost lite varstans som ska fixas!

Morsan står på bmwn och hon får betala 2200 för trafik hos trygghansa!
    Och jag vill inte ens veta vad den skulle kosta om den skulle stå på mig.

Lite övrig info om bilen för den som vill veta lite om den.
    24-ventils rak 6:a på 192 hk. Daytonaviolett metallic.
    Många nya delar som ny ljuddämpare, fjädrar och stötdämpare runt om, samtliga bromsrör och bromsslangar,
    bussningar i bakvagnsbrygga och samtliga styrstag.
    Utrustad med centrallås, abs, servostyrning, elhissar fram, elspeglar, stora färddator, stereo med cd, m o k värmare.
    Fräscha 17 tums sommardäck på Ace fälgar och 15 tums Nordfrost med dåliga dubbar på TSW fälgar. Xenon 50w i helljus
    Låter som ett bra köp!
    samma utrustningsnivå som jag har på min, alldeles lagom, enda som saknas är svart skinn :/
    nån av er som har elektronisk styrsnäcka på eran? om ni haft uppe den på nån lyft märker man det genom att kolla ifall de går in kablar i den.. har de på min å har vart krångel ett tag.

lite bilder från helgens arbete med min 940 som jag fått

Objektet! arbetet: Trasig toppackning och skev topp

toppen efter 35k

Toppen efter 35k

fick en topp med ventiler å kam som ENDAST gått 9500 mil! farsans kompis har haft en inomhus i en garderob i typ 8 år eller nått! helt otroligt fin!

ursäkta för dom gigantiska bilderna..
    Senast redigerat av hablam den 2010-11-07 klockan 17:47.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Reg.datum
    Sep 2010
    här har vi min och min kompis lekbil, en opel omega med svetsdiff och rakt rör, ganska pigg ändå.

vi skulle köra på stubben förra helgen, men det var så surt så vi kom ingenstans, men sen hittade vi ett par gamla peugotfälgar i deras skrotcontainer och med lite svets och modifiering av hålen så fick vi ett par riktigt härliga däck som drog bra!

under byggandet:

såhär såg dom ut efter en sväng på stubben:

det va ett sjujävla grepp! drog som en stridsvagn så länge den inte hängde sig :p blev dock bara 6cm hög under till avgassystemet när vi stog på betong, så blev nog betydligt lägre på stubben.
    dock går de djävulskt illa på asfalt, känns som bilen skakar sönder vid 10 km/h.:p

inte den blekaste vadå?
    kul grej bara trodde den va kass för ett tag sen (det visade sig vara en ABS sensor som jag e för fet för att byta;D). så jag tänkte då leta efter en ny på skroten men dom hade nästan aldrig sett en sån innan! ska enligt dom vara väldigt ovanlig! hade vart kul å veta ifall de va sant;D den fungerar nämligen så att den reglerar hur mycket styrservo det ska vara. när jag precis hade köpt den funkade den prima å då va den ruskigt lätt att ratta när man stod still å sen lite trögare i högre hastighet så den inte skulle bli vinglig
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    BILD här har vi min och min kompis lekbil, en opel omega med svetsdiff och rakt rör, ganska pigg ändå.

vi skulle köra på stubben förra helgen, men det var så surt så vi kom ingenstans, men sen hittade vi ett par gamla peugotfälgar i deras skrotcontainer och med lite svets och modifiering av hålen så fick vi ett par riktigt härliga däck som drog bra!

under byggandet: BILD

såhär såg dom ut efter en sväng på stubben: BILD

det va ett sjujävla grepp! drog som en stridsvagn så länge den inte hängde sig :p blev dock bara 6cm hög under till avgassystemet när vi stog på betong, så blev nog betydligt lägre på stubben.
    dock går de djävulskt illa på asfalt, känns som bilen skakar sönder vid 10 km/h.:p
    Sjuka "däck"

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Sjuka "däck"
    greppet är underbart (A)

hastighetsjusterande servostyrning fint ede, ska kolla om ja har de på min
    jaa precis! men oftast (på e39 iallafall) brukar det vara servopumpen som är elektronisk. här e de snäckan! innan va de SKIT gött! nu funkar de dock inte längre.. samma med färdatorn och farthållaren.. hastighets sensorn e kass står de på felkoderna men vet inte vilken sida de e.
    den sitter ju på ABS sensorn vet jag iallafall!
    Ris i föggen?

mät upp sensorerna bara?
    hur då?O.o
    Ris i föggen?

haha, det är nu folk önskar dom gick fordonslinjen ;D?
    går transport! men just hur ska man mäta upp dom? för farsan mätte upp ena ABS sensorn på en SAAB å den va "tydligen" dålig men det blev då fan inte bättre efter han bytt den!XD
    Ris i föggen?

Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Provat chocka batteriet? ctek laddarna har den ''funktionen''.

Om du behöver ett nytt batteri så är det 3 års garanti på biltemas, även bra pris.
    Jag har inte chockat batteriet men eftersom det håller ström när det inte är ikopplat så borde det vara iskick tycker man ju? och har provat ett annat batteri med so mden drog ur till va 8 volt under en natt :/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in