1. #10261
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Vad gav du för den? Börjar bli lite småsugen på V40

    http://www.blocket.se/goteborg/Volvo...1.htm?ca=8&w=3
    Jag tycker den ser riktigt fräsch ut i lacken, så bläddrar man lite bland bilderna och så har det rostat hål i skärmkanterna, är det normalt på dom?
    Ja dom brukar rosta som fan tyvärr..
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  2. #10262
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ja dom brukar rosta som fan tyvärr..
    Det är väl bara i främskärmskanterna?

  3. #10263

  4. #10264

  5. #10265
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ferrita avgassystem är det. är 205 hk/ 334 nm. Så den är väl helt okej! Bra drag iallafall, men rycker som fan i ratten när man drar på o växlar, skulle varit rwd haha..
    Okej, har du några planer för den eller är det en brukisbil?
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Brukar inte gilla v40 men denna såg rätt okej ut måste jag erkänna!


    Har funderingar på att köpa mig en 945 ltt efter Bmwn.
    Byta wg klocka, chip,
    btr, å sen ställa ladd sen duger den å åka omkring i
    +1 Man blir ju nästan sugen
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    du e bara kärring som inte vågar/får kapa fjädrarna.

    mitt nya projekt som ja håller på med förresten: http://www.garaget.org/?car=284805
    väntar på min nya turbo så de kan börja hända lite!
    Det finns inget som jag hatar mer än fordonskillar som skryter om hur mycket de sänkt sina bilar och om hur ont man får i ryggen osv. Men du som ingen av de andra kan ha läst inlägget där jag tydligt skrev att jag inte ville starta någon diskussion om detta.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #10266
    Svempas avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    1 315
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Vad gav du för den? Börjar bli lite småsugen på V40

    http://www.blocket.se/goteborg/Volvo...1.htm?ca=8&w=3
    Jag tycker den ser riktigt fräsch ut i lacken, så bläddrar man lite bland bilderna och så har det rostat hål i skärmkanterna, är det normalt på dom?
    Fullt normalt

  7. #10267
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    du e bara kärring som inte vågar/får kapa fjädrarna.

    mitt nya projekt som ja håller på med förresten: http://www.garaget.org/?car=284805
    väntar på min nya turbo så de kan börja hända lite!
    Såg videon du lagt upp på gorg, såg ut å gå rätt friskt ändå. Med tanke på de lilla som är gjort.

    EDIT;
    Diesel
    http://www.garaget.org/video/121465
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-05-07 klockan 22:17.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  8. #10268
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Fullt normalt
    Jaså, vad är det som gör det då? Hur kommer det sig att det är så dåligt just där?

  9. #10269

  10. #10270
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    v40 var helt enkelt dåligt konstruerade sägs det, har för mig det är hälften volvo hälften mitsubishi, blir aldrig bra. kolla bara på volvos 400 serie? volvo/renault
    Aha, har för mig att jag läste nånstans att S40 är en Carisma med Volvomärke. Men det är ändå intressant, rost går ju att laga och dom ser helt okej ut

  11. #10271
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Aha, har för mig att jag läste nånstans att S40 är en Carisma med Volvomärke. Men det är ändå intressant, rost går ju att laga och dom ser helt okej ut
    Tror att de nya v40/s40 modellerna, från typ 05/06 ska vara bättre. de första ska inte vara det bästa som volvo tillverkat om man säger så...
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  12. #10272
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Tror att de nya v40/s40 modellerna, från typ 05/06 ska vara bättre. de första ska inte vara det bästa som volvo tillverkat om man säger så...
    Har man begränsad budget så räcker det inte till en sån, tror inte heller jag hade lagt dom pengarna på en S40.

  13. #10273

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Har man begränsad budget så räcker det inte till en sån, tror inte heller jag hade lagt dom pengarna på en S40.
    Köp en s40/v40 fas 2. Något förbättrad och snyggare än fas 1an

  14. #10274
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Tror att de nya v40/s40 modellerna, från typ 05/06 ska vara bättre. de första ska inte vara det bästa som volvo tillverkat om man säger så...
    V40 lades ner kring de åren och ersattes av V50. Sen finns ju S/V40 FAS 2 med som vad jag har hört skall vara förbättrade på över 1000 punkter. Hur mycket "Volvo" bilen är beror på motorn, har för mig att Gurras V40 (2,0t) samt T4an skall ha en Volvosnurra (samt bättre låda?)i sig medans Dieslarna samt GDI-motorerna var hämtade ifrån Mitsubitshi. Är dock inte helt 100
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #10275
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Köp en s40/v40 fas 2. Något förbättrad och snyggare än fas 1an
    Vilken årsm?

  16. #10276

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Vilken årsm?
    Den började komma 2001 om jag minns rätt...

  17. #10277
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Den började komma 2001 om jag minns rätt...
    Okej

  18. #10278

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Tackar!

    Brukar inte gilla v40 men denna såg rätt okej ut måste jag erkänna!

    Jag har alltid gillat något med v40, och denna var ett utmärkt exemplar av min smak
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Vad gav du för den? Börjar bli lite småsugen på V40

    http://www.blocket.se/goteborg/Volvo...1.htm?ca=8&w=3
    Jag tycker den ser riktigt fräsch ut i lacken, så bläddrar man lite bland bilderna och så har det rostat hål i skärmkanterna, är det normalt på dom?
    Jag gav 22,5. Jag tycker jag fick jävligt mycket bil för pengarna. Inga fel alls, det enda är väl gasdämparna som frös i vintras, sen mest småpill. Men inget vad det gäller motor/bromsar osv. Kamrem ska jag dock byta nästa vecka

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ja dom brukar rosta som fan tyvärr..
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, har du några planer för den eller är det en brukisbil?

    +1 Man blir ju nästan sugen

    Eftersom kärringen klagar hela tiden blir det nog inte så mycket.. Nej men detta blir nog en brukis, kommer självklart hända en del men inget större! Tycker den duger gott som den är.

    Det finns inget som jag hatar mer än fordonskillar som skryter om hur mycket de sänkt sina bilar och om hur ont man får i ryggen osv. Men du som ingen av de andra kan ha läst inlägget där jag tydligt skrev att jag inte ville starta någon diskussion om detta.
    Precis.. Kör med sänkfjädrar och 35 profil, fan det känns haha

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    v40 var helt enkelt dåligt konstruerade sägs det, har för mig det är hälften volvo hälften mitsubishi, blir aldrig bra. kolla bara på volvos 400 serie? volvo/renault
    Var dock 1.6an som kom som mitsubischi. Jag har renault motorn i min, men volvolåda. Inget jag har något emot dock + att 2.0t är inte känd för att krångla. Den är ju bättre än t4an så!

    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Tror att de nya v40/s40 modellerna, från typ 05/06 ska vara bättre. de första ska inte vara det bästa som volvo tillverkat om man säger så...
    Då snackar vi inte ens samma kaross, är ju inte samma bil.. Den sista som kom i min kaross var 04. Min är 99, dock med alla classic prylarna på. Förutom listerna.

    Rosten är vanligt på s40/v40. Min är dock inget av måndagsexemplaren. Har en blomma på bakluckan som en 1 krona, bara på utan. Har även lite på yttersidan av tröskeln, bara yta det med. Som jag ska fixa. Sen är den ren, ingenting i dörrarna osv.


    Sen finns det ju självklart haters som ekan som tycker s40 är rena skiten. Jag är ingen volvoälskare, att det inte är en "riktig" volvo pga renault gör mig ingenting, blir ju mindre bonnigt då

  19. #10279
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    sen när har ja påstått att det är en skitbil? tittar själv på en 2.0t för tillfället. skrev bara att dom var felkonstruerade angående rostskyddet och att dom är hälften mitsu? alla volvo e fina volvo! förutom 480es då

    Såg videon du lagt upp på gorg, såg ut å gå rätt friskt ändå. Med tanke på de lilla som är gjort.

    EDIT;
    Diesel
    http://www.garaget.org/video/121465
    ja faktiskt nya turbon o nya spridare sen får de nog räcka säger jag nu -.-
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  20. #10280
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    sen när har ja påstått att det är en skitbil? tittar själv på en 2.0t för tillfället. skrev bara att dom var felkonstruerade angående rostskyddet och att dom är hälften mitsu? alla volvo e fina volvo! förutom 480es då

    ja faktiskt nya turbon o nya spridare sen får de nog räcka säger jag nu -.-

    Hehe, brukar vara just "detta får räcka"

    Som jag skrev några inlägg upp har jag funderat på en 945 ltt. Så blir att byta Wg klocka, chip, fixa soppatryck, graderad laddtrycksmätare sen ställa upp ladd. Något rimligt ladd?~~ 0.7-1.0?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  21. #10281

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Vad är en fräsch v70R från 97/98 fwd modellen värd ungefär? eller vad skulle ni max ge för en sån? Manuell låda
    Senast redigerat av Ködden den 2012-05-08 klockan 20:45.

  22. #10282
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Tackar!





    Jag gav 22,5. Jag tycker jag fick jävligt mycket bil för pengarna. Inga fel alls, det enda är väl gasdämparna som frös i vintras, sen mest småpill. Men inget vad det gäller motor/bromsar osv. Kamrem ska jag dock byta nästa vecka





    Precis.. Kör med sänkfjädrar och 35 profil, fan det känns haha



    Var dock 1.6an som kom som mitsubischi. Jag har renault motorn i min, men volvolåda. Inget jag har något emot dock + att 2.0t är inte känd för att krångla. Den är ju bättre än t4an så!



    Då snackar vi inte ens samma kaross, är ju inte samma bil.. Den sista som kom i min kaross var 04. Min är 99, dock med alla classic prylarna på. Förutom listerna.

    Rosten är vanligt på s40/v40. Min är dock inget av måndagsexemplaren. Har en blomma på bakluckan som en 1 krona, bara på utan. Har även lite på yttersidan av tröskeln, bara yta det med. Som jag ska fixa. Sen är den ren, ingenting i dörrarna osv.


    Sen finns det ju självklart haters som ekan som tycker s40 är rena skiten. Jag är ingen volvoälskare, att det inte är en "riktig" volvo pga renault gör mig ingenting, blir ju mindre bonnigt då
    Kan du lägga upp lite fler bilder eller finns det fler upplagda nånstans?

  23. #10283

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819

  24. #10284

  25. #10285
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    1: chip 2: höja ladd, wg klockan på ltt hänger på ett bra tag, bara att lägga muttrar mellan den o i turbon där den e fäst. jag själv kör distanserad klocka med t kors. ligger på ladd runt 0.9 just nu. har olika storlekar på t kors så kan byta till 1.4 bars ladd med.
    laddtrycksmätare är en självklarhet, börja inte pilla nått utan det.
    ska du köra relativt orginal så duger org spridare ett tag, o då duger org soppatryck med, iaf upp till 1.2 bars ladd med orginal 13c turbo.
    nästa steg är kam. beroende på vad du har för körstil så finns de två olika vettiga, eller rättare sagt tre, A kam V kam och Vx3. a är lågvarvigast, och v högvarvigast, vx3 är lite mitt i mellan, men det är olika hur man upplever det.

    ska du sedan trimma mer kan guldbox plus chip vara ett alternativ, sedan turbo, det är trotsallt turbon som du ska bygga motorn runt, inte tvärtom.
    i b230 sitter den största strypningen i avgasventilen, så byta till större ventiler där, o gärna en 531 eller 405 topp om du känner för det, liiiite lägre komp i 531 samt bättre flöde. gäller även 405.
    530n duger den med inget snack om det, men är lite högre komp i den. då den egentligen är bättre som sugtopp.

    ska du bygga herrejösses motor är m stakar absolut nödvändigt, eller ännubättre h profil,
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  26. #10286

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Nu så har pappa äntligen godkänt att jag får köpa bil. Ska eventuellt kolla på denna på söndag! Ska bara ringa å höra lite med ägaren.
    Vad tycker ni om priset? Ser väldigt fin ut!
    http://www.blocket.se/blekinge/Volvo....htm?ca=22&w=2

  27. #10287
    http://www.blocket.se/alvsborg/Bmw_e....htm?ca=16&w=2

    Stämmer bränsleförbrukningen han anger i annonsen?

  28. #10288
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    http://www.blocket.se/alvsborg/Bmw_e....htm?ca=16&w=2

    Stämmer bränsleförbrukningen han anger i annonsen?

    BMW > 3-SERIE (E46) > BMW 3-SERIE (E46) 318i 2002
    BMW 3-SERIE (E46) 318i 2002
    Ekonomi & miljö
    Nypris (exkl utr):
    246 500 kr kr
    Bränsleförbrukning:
    Blandad: 7,20 l/100km
    Stad: 10,20 l/100km
    Landsväg: 5,50 l/100km
    Bränsletyp:Bensin
    Co2-utsläpp:175 g/100 km
    Motor & prestanda
    Antal cylindrar:4
    Cylindervolym:1995 cc
    Max effekt:
    143 hk vid 6000 rpm
    Max vridmoment:
    200 Nm vid 3750 rpm
    0–100 km/tim:9,30 sek
    Maxhastighet:218 km/h
    Växellåda:Manuell 5 växlad
    Drivning:Bakhjulsdrift
    Mått & vikt
    Längd:447 cm
    Bredd:174 cm
    Höjd:142 cm
    Vikt:1395 kg
    Däckdimension:
    205/55 R16

    Källa: Bilstart
    Karosseri:
    SEDAN
    Antal dörrar:4
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  29. #10289
    Nya bilen, lite att fixa men går fint


  30. #10290
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    BMW > 3-SERIE (E46) > BMW 3-SERIE (E46) 318i 2002
    BMW 3-SERIE (E46) 318i 2002
    Ekonomi & miljö
    Nypris (exkl utr):
    246 500 kr kr
    Bränsleförbrukning:
    Blandad: 7,20 l/100km
    Stad: 10,20 l/100km
    Landsväg: 5,50 l/100km
    Bränsletyp:Bensin
    Co2-utsläpp:175 g/100 km
    Motor & prestanda
    Antal cylindrar:4
    Cylindervolym:1995 cc
    Max effekt:
    143 hk vid 6000 rpm
    Max vridmoment:
    200 Nm vid 3750 rpm
    0–100 km/tim:9,30 sek
    Maxhastighet:218 km/h
    Växellåda:Manuell 5 växlad
    Drivning:Bakhjulsdrift
    Mått & vikt
    Längd:447 cm
    Bredd:174 cm
    Höjd:142 cm
    Vikt:1395 kg
    Däckdimension:
    205/55 R16

    Källa: Bilstart
    Karosseri:
    SEDAN
    Antal dörrar:4
    Hur väl stämmer det där? På V40 så står det att 00:ans årsm 2.0T drar 8.3 blandat, 99:ans 9.5 och 98:an 8.9. På Saab 9-5 är förbrukningen helt fel så jag skulle inte lita på siffrorna som står där.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in