1. #9691
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  2. #9692
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Funderat på etanol nu när bensinen är så dyr, och försäkringen på diesel bilar gör så man får hicka.
    Min S60 idag drar runt 0.9l/milen, och skillnaden i snitt mellan etanol och 95 är 5kr/litern. Hur mycket mer får en etanol bil dra för att jag ska spara pengar på det? Visste inte riktigt hur jag skulle räkna ut det

  3. #9693
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Funderat på etanol nu när bensinen är så dyr, och försäkringen på diesel bilar gör så man får hicka.
    Min S60 idag drar runt 0.9l/milen, och skillnaden i snitt mellan etanol och 95 är 5kr/litern. Hur mycket mer får en etanol bil dra för att jag ska spara pengar på det? Visste inte riktigt hur jag skulle räkna ut det
    du får samma milkostnad i soppa om man jämför din bil med en bil som drar 1.35 l etanol/mil

    säg att bensinen kostar 15kr och etanol 10kr. 0.9*15=13.5
    13.5/10=1.35

  4. #9694
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    du får samma milkostnad i soppa om man jämför din bil med en bil som drar 1.35 l etanol/mil

    säg att bensinen kostar 15kr och etanol 10kr. 0.9*15=13.5
    13.5/10=1.35
    Så ifall jag ska spara pengar måste jag hitta en som drar mindre än 1.35l/milen?

  5. #9695
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Så ifall jag ska spara pengar måste jag hitta en som drar mindre än 1.35l/milen?
    Ja

  6. #9696
    Hittade en bild på Värsting 240in

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  7. #9697
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ja
    Tackar

  8. #9698
    Någon som vet hur länge bensin håller?

    Har haft 15liter~~ soppa i en tank i ungefär 4månader. Något man kan använda? . I värsta fall får man väl spä ut skiten lite
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  9. #9699

  10. #9700
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Tankade etanol i 9-3kombin idag, då får man 200hk och en snitt förbrukning runt 1,15 i stan vilket jag tkr är HELT OK! 30liter kostade 315kr vilket är bra imo!
    går det att tanka etanol i vilken bil som helst?

  11. #9701

  12. #9702
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Nääääääähä eller jo lite men tankar du för mkt blire skit!
    okej

  13. #9703
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Det är ju ungefär 5% etanol i den vanliga 95oktaniga idag, sen kommer vi ju få köra med E10 istället inom några år, det ersätter ju 95oktan. Och då rör det sig om 10% etanol och 90% bensin

  14. #9704

  15. #9705

  16. #9706
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Inga problem, bara att tuta och köra.
    Skönt, ska inte behöva blanda ut de heller då?

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Den är ju bra brutal..
    Men tyvärr är den död nu, eller har jag fel?

    Idag tvättade jag alla bilarna här på gården, va ju helt perfekt väder..
    Haha! Jo den är död. Slängde i ett å annat i den motorn madens den stod på varvstoppet Den är pressad nu med

    Bakdörren går ju nästan å använda som framdörr Tänkte på hur den var böjd

    Då kan du komma hit å fortsätta med bmwn
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  17. #9707

  18. #9708

  19. #9709
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Absolut inte, skulle eventuellt vara en annan sak om det var fyra år.
    Perfekt. Skulle ju kännas bra jobbigt å typ elda upp eller kasta bort 15L bensin
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  20. #9710

  21. #9711

  22. #9712

  23. #9713
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Passar kanske inte in i biltråden.. Men jävla damp anus! Bor i stan typ, så jämte där jag bor ligger willys där jag brukade parkera om nätterna. Nu har dom jävla asen ställt till med parkeringsförbud efter klockan 22.00.. Och var visst 500 kr i böter. Samt att på gatan är det numera proppfullt, ställt mig i kö för parkeringsplats, som kan ta upp till 1 år. Svinkul att inte ha någonstans att parkera bilen! Står helt där man inte får parkera nu pga att jag inte hade någonstans att ställa bilen, kan ge mig fan på att det sitter en böteslapp där nu!
    Skapligt surt
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  24. #9714
    Hittade en liten film också

    Tegelsten på gasen är de som gäller
    7minuter på varvstoppet utan kylarvatten tycker jag är godkänt

    Mobilbatteriet dog efter 1½min

    Skruva ner volymen!



    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  25. #9715

  26. #9716

  27. #9717
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Passar kanske inte in i biltråden.. Men jävla damp anus! Bor i stan typ, så jämte där jag bor ligger willys där jag brukade parkera om nätterna. Nu har dom jävla asen ställt till med parkeringsförbud efter klockan 22.00.. Och var visst 500 kr i böter. Samt att på gatan är det numera proppfullt, ställt mig i kö för parkeringsplats, som kan ta upp till 1 år. Svinkul att inte ha någonstans att parkera bilen! Står helt där man inte får parkera nu pga att jag inte hade någonstans att ställa bilen, kan ge mig fan på att det sitter en böteslapp där nu!

    Så har jag haft det i många många år innan jag fick en plats. Vissa kvällar så får man parkera där det är billigast att få
    böter... Får man en bra plats i närheten drar man sig från att flytta på bilen.
    Moppemorfar

  28. #9718

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Aah drygt som fan!

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Vad kostar boendeparkering hos dig?

    Här hemma är jag rätt van att gå ett kvarter eller två när man väl ska parkera - boendeparkeringen kostar 2000 kr/månad. Billigt, för att vara Stockholm.

    Sjukt dyrt i realiteten.
    Ouff! Nej så dyrt är det absolut inte här, det rör sig bara om någon hundralapp i månaden. Är dock inte det som är problemet, är ju kön.. Jo så jävligt har dock inte jag det, inte för jag vet vart man kan parkera annars heller, dåligt med parkeringsplatser som inte är reserverade :S

    Jag har dock suttit och tänkt lite, karborreband till skyltarna funkar ju.. Men finns det risk att någon kommer och hämtar/kör bort bilen om man står utan reg skyltar? Då hade man ju kunnat stå på willys parkeringen igen gratis..

    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Så har jag haft det i många många år innan jag fick en plats. Vissa kvällar så får man parkera där det är billigast att få
    böter... Får man en bra plats i närheten drar man sig från att flytta på bilen.
    Tråkigt som fan! Nog ett stort problem det där med parkeringsplatser..

  29. #9719
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ouff! Nej så dyrt är det absolut inte här, det rör sig bara om någon hundralapp i månaden. Är dock inte det som är problemet, är ju kön.. Jo så jävligt har dock inte jag det, inte för jag vet vart man kan parkera annars heller, dåligt med parkeringsplatser som inte är reserverade :S

    Jag har dock suttit och tänkt lite, karborreband till skyltarna funkar ju.. Men finns det risk att någon kommer och hämtar/kör bort bilen om man står utan reg skyltar? Då hade man ju kunnat stå på willys parkeringen igen gratis..
    Jag tror inte dom bogserar bort bilen, men kanske "klampar" dom den eller liknade?

  30. #9720

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in