1. #9721

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Vad innerbär "klampar"? Haha sorry men de ordet kan jag inte! Känns dock som att det säkert skulle kunna reta upp någon, så rätt som det är åker man på det ändå..


    Klamp
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  2. #9722
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Vad innerbär "klampar"? Haha sorry men de ordet kan jag inte! Känns dock som att det säkert skulle kunna reta upp någon, så rätt som det är åker man på det ändå..
    Detta


  3. #9723

  4. #9724

  5. #9725

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Jaha ja! Undra om dom tar till såna medel i halmstad Är väl bara att ha sönder i såna fall, den fidde länkade kan ju inte vara några problem med tigersåg haha.

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Står den helt utan skyltar är risken STOR att den dras iväg. Parkerar du på samma plats hela tiden så har de ju även koll på din bil, vilket gör att den kommer dras iväg för att markera.

    Jo det känns väl som att det knappast är lönt.. Stått o blockat en väg 3 dagar nu, utan att få böter. Helt vansinnigt när man varit o fixat bilen o kommer hem vid 22.00, finns inte en platsjävel ledig..

    Ont:

    Var o skulle rycka airbag lampan igår. "Inga problem" tänkte jag. Fick bort hastighetsmätaren ganska lätt, utan att ta av ratten. Drog lampan o satte tillbaka allt, det enda problemet var att det lös fortfarande. Så fick ta isär det igen, smälta isär mätarhuset för att komma åt en liten diod. Funkar förmodligen som en extra lampa ifall den riktiga går sönder. Var ett rent helvete iallafall, inte världens roligaste grejj att plocka isär det.

    Detta kanske fler borde lägga märke till när dom ska ta bort sina airbaglampor, att förmodlgen dem flesta bilmärkerna har 2 lampor. Dum som jag var tog jag inga bilder, kunde gjort en guide annars. Jävla bilprovning som ställer till med allt..

    Bytte även lampa till mitt strålkastar reglage, funkade dock inte nu heller. SKulle även provstarta bilen innan jag åkte hem då jag inte haft ignåg den sedan uppstart.
    Så fort jag vred om nyckeln gick någon huvudsäkring, kommer mer o mer problem hela tiden, hade lust att dra en slägga i bilen igår.. Så får åka ut o se om man kan hitta vad som kan göra att säkringen löser ut, satans helvete..

    Jag höll på så för 3-4 år sedan då jag parkerade ofta inne i stan, ryckte av skyltarna men då stod jag parkerad korrekt (dock utan att betala P-avgift á la 50 kr/tim i centrala Sthlm). Det fungerar eftersom man aldrig är på samma plats, men för din del blir det betydligt mer risk.

  6. #9726
    Hämtade ut tråget idag! Så nu är de bara oljeplugg, packning samt oljefilter som ska inhandlas . Så förhoppningsvis fixar jag skiten snart
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  7. #9727

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Fasen vad dött det är i tråden!

    Slängde upp den nya bilen på garaget.org förrut.. Blev en tredje E46 Coupe
    http://www.garaget.org/?car=284905

  8. #9728

  9. #9729
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Vare inte nån här som var sugen på denhär bilen för ett tag sen..?

    http://www.blocket.se/sodermanland/V....htm?ca=10&w=2

    är inte det där riktigt billigt?

  10. #9730

  11. #9731

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Fräsch!
    Tack så mycket

  12. #9732
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Vare inte nån här som var sugen på denhär bilen för ett tag sen..?

    http://www.blocket.se/sodermanland/V....htm?ca=10&w=2

    Har för mig att jag la upp en bild på en liknande (kan ha fel). Hade inte varit fel att köpa den och slänga i en T5-motor!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #9733

  14. #9734
    Oljefilter, packning till tråget samt koppar bricka till oljepluggen inhandlat idag. Börjar närma sig nu krappar
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  15. #9735
    Satt å titta runt på lite hemsidor å kom fram te något som heter "PowerPedal accelerator response modul", någon som har lust att förklara vad de är?


    EDIT; Sorry dubbel
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  16. #9736
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Satt å titta runt på lite hemsidor å kom fram te något som heter "PowerPedal accelerator response modul", någon som har lust att förklara vad de är?


    EDIT; Sorry dubbel
    Det låter som att den ska göra så den reagerar snabbare på gasen, typ som att ändra över till sportläge i en sportbil så reagerar den snabbare, går också ryckigare. Gasen blir mer som en av och på knapp, det märks mer tydligt iaf.
    Men för övrigt så är det ungefär som att klibba fast en metrakit dekal på en original moppe..

  17. #9737
    http://www.garaget.org/?car=283711
    Lite bilder på min 855 glt.

  18. #9738

  19. #9739
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Satt å titta runt på lite hemsidor å kom fram te något som heter "PowerPedal accelerator response modul", någon som har lust att förklara vad de är?


    EDIT; Sorry dubbel
    låter ju som en bilvariant på Hobbex gamla snabbgashandtag för moppar! "-För snabba och riviga starter". Om man är gammal nog att minnas....

  20. #9740

  21. #9741
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jaha ja! Undra om dom tar till såna medel i halmstad Är väl bara att ha sönder i såna fall, den fidde länkade kan ju inte vara några problem med tigersåg haha.
    Eller!


  22. #9742

  23. #9743
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Det låter som att den ska göra så den reagerar snabbare på gasen, typ som att ändra över till sportläge i en sportbil så reagerar den snabbare, går också ryckigare. Gasen blir mer som en av och på knapp, det märks mer tydligt iaf.
    Men för övrigt så är det ungefär som att klibba fast en metrakit dekal på en original moppe..
    Haha, okej. Kunde tänka mig att de var något sånt.

    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    låter ju som en bilvariant på Hobbex gamla snabbgashandtag för moppar! "-För snabba och riviga starter". Om man är gammal nog att minnas....
    Haha
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  24. #9744
    Har börjat leta efter en "Lekbil" och har hittat en Vw golf där ägaren beskriver att kylarvätskan ska bli varmt fort, någon som vet vad det kan vara för problem?
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  25. #9745
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Har börjat leta efter en "Lekbil" och har hittat en Vw golf där ägaren beskriver att kylarvätskan ska bli varmt fort, någon som vet vad det kan vara för problem?
    Luft i systemet?
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  26. #9746
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Luft i systemet?
    Låter ju rimligt, några fler vanliga fel som kan ha uppstått?
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  27. #9747
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Låter ju rimligt, några fler vanliga fel som kan ha uppstått?
    Dåligt med kylarvätska,vattenpumpen trasig,igensatt kylare,spricka i toppen.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  28. #9748
    Någon som vill köpa baklysen? Nästan nya

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  29. #9749
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Har börjat leta efter en "Lekbil" och har hittat en Vw golf där ägaren beskriver att kylarvätskan ska bli varmt fort, någon som vet vad det kan vara för problem?
    Konstig beskrivning... Ju fortare den blir varm desto bättre! Men kokar den eller? Och är det luft i systemet så brukar ju inte vattnet bli märkbart varmt förrän det plötsligt kokar. Pga att det inte cirkulerar....

  30. #9750
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Konstig beskrivning... Ju fortare den blir varm desto bättre! Men kokar den eller? Och är det luft i systemet så brukar ju inte vattnet bli märkbart varmt förrän det plötsligt kokar. Pga att det inte cirkulerar....
    Det tänkte jag också, att den blir varm fort borde väll inte vara något problem. Står inget om att den blir överhettad utan bara att den blir varm fort och att hon inte inte vet hur man fixar det... Får väll slå en signal så man får lite tydligare info
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in