1. #8341
    Citat Ursprungligen postat av moppe_baghee_ Visa inlägg
    Själv har man gått o köpt en Tysk-skit-bil haha! en 530IA med en bensin slukande v8.. Dörren och ytrosten är lackad nu som ni ser längre ner





    EDIT: Förstår inte vad folk ser i dessa jäkla bilar? När jag köpte bilen och öppnade huven, de enda jag möttes av var en stor plastkåpa över hela motorummet, inte en motor. Man kommer inte åt ett piss i motorummet bara för de är så trångt. Och dricker bensin gör den så inihelvete, mer en vad en jänkare gör kan man nästan säga. jävligt bekväm är den att åka i osv, och släpper lätt gör den ju också me tanke på den motorn + bakhjulsdrift. Men pajar den så står man ju där, inget man kan laga på platts som en volvo inte.. och dyrt o laga dom är de också.

    Nefan, nog om BMW för min del, snart blir de volvo igen
    nu har jag visserligen aldrig haft en e34 med lilla åttan.. Bara med lilla sexan, däremot haft 2 E39 med 4.4L åttan. Tyckte den var tvärtom mot hur du beskrev din, tappa aldrig greppet (visserligen 265 resp 275er bak). Plastkåpor fanns det visserligen, med lätta att ta bort. Gjorde alla jobb på motorn och var inte speciellt krångligt eller trångt Inte mer än i morsans v70 eller min nuvarande audi a6 iallafall!
    Och förbrukningen låg runt litern, inte så farligt

  2. #8342
    Citat Ursprungligen postat av moppe_baghee_ Visa inlägg
    Själv har man gått o köpt en Tysk-skit-bil haha! en 530IA med en bensin slukande v8.. Dörren och ytrosten är lackad nu som ni ser längre ner





    EDIT: Förstår inte vad folk ser i dessa jäkla bilar? När jag köpte bilen och öppnade huven, de enda jag möttes av var en stor plastkåpa över hela motorummet, inte en motor. Man kommer inte åt ett piss i motorummet bara för de är så trångt. Och dricker bensin gör den så inihelvete, mer en vad en jänkare gör kan man nästan säga. jävligt bekväm är den att åka i osv, och släpper lätt gör den ju också me tanke på den motorn + bakhjulsdrift. Men pajar den så står man ju där, inget man kan laga på platts som en volvo inte.. och dyrt o laga dom är de också.

    Nefan, nog om BMW för min del, snart blir de volvo igen

    ska man ha en snål lättmekad bil väljer man väll inte en V8? då e man ju ganska så dum faktiskt. gällande BMWs v8:or (iallafall 540 på e39) så brukar dom vara ganska snåla om man kollar på vilken effekt dom ger ut
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  3. #8343

  4. #8344
    Kolla så det inte sitter M40-motor i den, den brukar inte må så bra närmare 20k mil!
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  5. #8345

  6. #8346

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Det är väl m40 i 316?

  7. #8347

  8. #8348

  9. #8349
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Den här har gått 25k Men vad är det som man ska kolla efter när det gäller motor osv
    lyssna om det tickar,kolla oljan och sen brukar vakum slangarna vara spruckna på de.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  10. #8350

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Ska man byta min v40 mot en Bmw 316i -92?
    Volvon:
    http://www.blocket.se/ostergotland/V...48113.htm?ma=1

    Bmwn:
    *bild*
    Bmwn är servad, bes,skattad till april. en hel del byta grejer.
    MOTORDATA

    Bränsle: Bensin
    Motorkod: M40-B16
    Effekt: 73
    Enhet: DIN

    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  11. #8351
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Ska man byta min v40 mot en Bmw 316i -92?
    Volvon:
    http://www.blocket.se/ostergotland/V...48113.htm?ma=1

    Bmwn:

    Bmwn är servad, bes,skattad till april. en hel del byta grejer.
    Nej tycker jag inte, lägg ut lite till pengar på en 318 isf, minsta motorn är aldrig roligt varken för körglädjen eller plånboken.

  12. #8352

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Det är inget att ha! Kan se endast på denna bilden hur sunkigt det ser ut. Räkna med en hel del pengar + meck om du köper en sån gammal goding!


    Edit: Behöver lite hjälp..

    Köpte en baslåda igår, med slutsteg och bajs. Slutsteget är ett GAS 4x100w ( vilket är klent?)

    Idag tänkte jag iallafall att jag kopplar mina 6x9or till slutsteget med. Har 4 utgångar till "front" och 4 till "back". Baslådan sitter i "front". Dum som man var kopplade jag 6x9orna i back, och lågnivåkablarna sitter just nu i "front", så 6x9orna vart helt döda.

    Så fick helt enkelt koppla ihop 6x9orna o trycka i "front" så jag hade båda högtalarna på 1 utgång. Det funkade ganska bra, förutom att då blev baslådan helt död. Testade då att koppla bort 6x9orna ur slutsteget, då funkade lådan igen.

    Beror detta på att slutsteget är för klent för att orka driva både basen + 6x9orna?
    Samt om det finns någon gren till lågnivåkablarna? ( dem som sitter i stereon, så man kan använda alla 4 lågnivå utgångar till steget?)
    Senast redigerat av BlasterGurra^ den 2011-12-08 klockan 22:05.

  13. #8353

  14. #8354

  15. #8355

  16. #8356
    Då vart s4an hemma, blir nog en bra vinterbil

  17. #8357

  18. #8358

  19. #8359
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    BMW e39 535? trevliga motorer? ska kolla på en släktings, automatare med tiptronic tjofräs, k sport coils, slitsade borrade skivor runt om osv.
    gått 26k skitfin, han ska ha 25, värt? dock har startspärren gått i men de kommer dras av från priset. nån som vet vad det kostar o få startspärren urkopplad igen? stod nämnligen utan batteri ett tag
    Jo 535I ska vara en trevlig motor, ungefär som 540 4.4 fast 51hk mindre kan man säga. Din släktings bil verkar vara påkostad, och om den är fin så KAN det vara ett riktigt bra köp för dem pengarna! E39or är tyvärr väldigt svåra att hitta i fint skick. Ibland så hittar man ju fina bilar, men då kostar dem drygt dubbla priset mot resten av liken som säljs.

    Att få startspärren urkopplad kan kosta allt mellan 1000:- för något som bara låser upp nått skit via datorn, till upp emot 20-30k ifall man ska börja dra i nya databoxar osv. Dock så brukar det gå att fixa mer än vad BMW verkstäderna vill erkänna med bara programering och begagnade delar.
    Fick själv någon bugg i hastighetsmätaren och grundmodul som gjorde att vissa saker krånglade, tex: DSC lampa börja lysa, interiörbelysningen tändes inte när man öppnade framdörrarna, men tändes när man stängde bakdörrarna, Lilla luckan på bagageluckan började krångla, låsknappen i kupén slutade fungera, Servotronic funktion slutade att fungera, blev vanligt servo.
    Hastighetsmätaren programerades av en BMW firma i Huddinge för 1500:- har jag för mej, då försvan DSC problemen. Resten av problemen skulle troligtvis bli fixade med byte till helt ny grund modul och ljusmodul + omprogramering. Kostnad 20-25K. Alla styrenheter MÅSTE vara nya enligt firman då man inte kan programera om begagnade.
    Vi köpte sedan begagnad GM modul + en begagnad ljusmodul, kostnaden blev under 5k i alla fall + att farsan sedan restartade styrenheterna med carsoft. ALLA problem borta förutom lilla luckan (grundmodul från sedan) Köpte sedan modul från en touring och alla problem försvann.

    Det jag vill säga är att det kan vara en djungel med helt olika priser vad det kan kosta att reparera/ låsa upp startspärr. Släktingen kanske går med på att du köper bilen för 25K om han själv fixar felet, dvs lämnar in bilen på verkstad (eller om han är händig själv, försöker med carsoft eller liknande)

  20. #8360
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Jo 535I ska vara en trevlig motor, ungefär som 540 4.4 fast 51hk mindre kan man säga. Din släktings bil verkar vara påkostad, och om den är fin så KAN det vara ett riktigt bra köp för dem pengarna! E39or är tyvärr väldigt svåra att hitta i fint skick. Ibland så hittar man ju fina bilar, men då kostar dem drygt dubbla priset mot resten av liken som säljs.

    Att få startspärren urkopplad kan kosta allt mellan 1000:- för något som bara låser upp nått skit via datorn, till upp emot 20-30k ifall man ska börja dra i nya databoxar osv. Dock så brukar det gå att fixa mer än vad BMW verkstäderna vill erkänna med bara programering och begagnade delar.
    Fick själv någon bugg i hastighetsmätaren och grundmodul som gjorde att vissa saker krånglade, tex: DSC lampa börja lysa, interiörbelysningen tändes inte när man öppnade framdörrarna, men tändes när man stängde bakdörrarna, Lilla luckan på bagageluckan började krångla, låsknappen i kupén slutade fungera, Servotronic funktion slutade att fungera, blev vanligt servo.
    Hastighetsmätaren programerades av en BMW firma i Huddinge för 1500:- har jag för mej, då försvan DSC problemen. Resten av problemen skulle troligtvis bli fixade med byte till helt ny grund modul och ljusmodul + omprogramering. Kostnad 20-25K. Alla styrenheter MÅSTE vara nya enligt firman då man inte kan programera om begagnade.
    Vi köpte sedan begagnad GM modul + en begagnad ljusmodul, kostnaden blev under 5k i alla fall + att farsan sedan restartade styrenheterna med carsoft. ALLA problem borta förutom lilla luckan (grundmodul från sedan) Köpte sedan modul från en touring och alla problem försvann.

    Det jag vill säga är att det kan vara en djungel med helt olika priser vad det kan kosta att reparera/ låsa upp startspärr. Släktingen kanske går med på att du köper bilen för 25K om han själv fixar felet, dvs lämnar in bilen på verkstad (eller om han är händig själv, försöker med carsoft eller liknande)
    den är verkligen fullt utrustad, men han tog av plen på batteriet i några dagr bara sen gick den i. ska ringa lokala bmwn dealern o fråga
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  21. #8361
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    den är verkligen fullt utrustad, men han tog av plen på batteriet i några dagr bara sen gick den i. ska ringa lokala bmwn dealern o fråga
    Gissar på ett svar i stil med: Bilen måste in på felsökning a'2000:- för 10 min.

  22. #8362

  23. #8363
    Hamnade i race mot en sketen volvo med 2 bönder i som åkte upp bredvid mig på en 90 väg och varvade motorn.

    Drog dom i min familjs röda prius PRICELESS!
    En svensk tiger!

  24. #8364

  25. #8365
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Hahah, förmodligen en 740 med 40k+ mil på mätaren och väldigt mycket ventiltick?
    Ja säkerligen men ändå så jävla priceless att dem försökte leka balla eftersom jag helt galet nog körde lagligt då jag pratade i telefon.

    Deras miner var värda alla pengar i världen när jag drog på power mode och sänkte foten

    För övrigt märkte jag att vi hare en stänga av antispin/antislad knapp i våran ena bil.

    Namn:  132334828832.jpg
Visningar: 771
Storlek:  76,4 KB
    Senast redigerat av Flarsson den 2011-12-10 klockan 20:05.
    En svensk tiger!

  26. #8366

  27. #8367

  28. #8368
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    din?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  29. #8369
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    din?
    har för mig det är hans brors eller nåt sånt

  30. #8370
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    din?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    har för mig det är hans brors eller nåt sånt
    Min brors, japp!
    Åkte med den i helgen innan bakaxeln pajjade, Sjuuukt kul när det är snö ute

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in