Sidan 48 av 400 Första ... 3846474849505898148 ... Sista
  1. #1411
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Vet du orsaken till detta med M46? M90 pallar helt enkelt inte för vridet i turbosnurran. M90 måste vara den sämsta växellådan någonsin i Volvos historia på den manuella sidan.
    Tror du har blandat ihop det.
    M46 och M47 är riktigt dåliga lådor som rasar med original effekten.

    M90 är den starka låda med 3 växelstockar. Även den är väl knappast speciellt hållbar.

  2. #1412

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Tror du har blandat ihop det.
    M46 och M47 är riktigt dåliga lådor som rasar med original effekten.

    M90 är den starka låda med 3 växelstockar. Även den är väl knappast speciellt hållbar.
    satt alxdrig i turbon aqv någon orsak
    En tekniker från Volvo jag känner sa att den inte höll bakom turbosnurran.

  3. #1413
    Konstigt att alla som kör med lite mer effekt har en m90 låda(många har BMW låda iof) med 3ns växel förstärkt isf... M46 ska hålla bra också, bara OD'n som aldrig funkar M47 är den sämsta
    Sen avgör körstilen ofta om lådan håller eller inte.

    Michél, ska kolla glapp i turbon Annars är det toppen för den hade ägaren innan varit och pillat på.

  4. #1414

  5. #1415

  6. #1416

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    satt alxdrig i turbon aqv någon orsak
    En tekniker från Volvo jag känner sa att den inte höll bakom turbosnurran.
    Du har ganska mkt fel där, m90 sitter i 940 ltt/ftt från 95-98. Om du ska döda den lådan så ska de mycket till.

  7. #1417

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Panceta Visa inlägg
    Du har ganska mkt fel där, m90 sitter i 940 ltt/ftt från 95-98. Om du ska döda den lådan så ska de mycket till.
    Vet jag flera som lyckats.

  8. #1418

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Vet jag flera som lyckats.
    När dem hade M90 i tidigare modeller var den en usel låda, fast allt uvecklas, dessutom finns M90 i ett antal utföranden efter -95

    Liksom även M47:an. Någon hade lyckats stoppa på M410-lådan från nån P1800/polisbil och den höll för ta mig tusan allt!

  9. #1419
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    När dem hade M90 i tidigare modeller var den en usel låda, fast allt uvecklas, dessutom finns M90 i ett antal utföranden efter -95

    Liksom även M47:an. Någon hade lyckats stoppa på M410-lådan från nån P1800/polisbil och den höll för ta mig tusan allt!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M90_transmission

    Läs och lär.

    Lär dig även lyssna på andra.

  10. #1420

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_M90_transmission

    Läs och lär.

    Lär dig även lyssna på andra.
    Skiter i vilket, kommer ändå ALDRIG att äga en bil med M90.

  11. #1421
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  12. #1422
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Skiter i vilket, kommer ändå ALDRIG att äga en bil med M90.
    Inte jag heller, då det trots allt är Volvos starkaste låda (!) Så kommer den aldrig i närheten av en Zf.
    Kommer antagligen aldrig äga en Volvo heller för den delen.

  13. #1423


    SATAN! En polo med attityd

  14. #1424

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Vet jag flera som lyckats.
    Jo gör jag med, men de är när 3an inte e förstärkt och när nått annat har rasat så har motorn inte vart snäll precis... Har en kompis med 16v turbo med för många häst. Han har pajjat 4 lådor på en sommar så
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    När dem hade M90 i tidigare modeller var den en usel låda, fast allt uvecklas, dessutom finns M90 i ett antal utföranden efter -95

    Liksom även M47:an. Någon hade lyckats stoppa på M410-lådan från nån P1800/polisbil och den höll för ta mig tusan allt!
    Tidigare modeller? Vad jag vet så fanns den bara från -94 turbomodellen av 940 sen kom den i alla 940 efter -95.

  15. #1425

  16. #1426
    Någon som kan hjälpa mig att reda ut vilka clips som ska vara till dörrsidorna samt sidokjolarna (M-tech) på E36? Samt hur många man behöver?
    Sjuan, Exxe?
    http://www.schmiedmann.se/3_serien/E...da1.htm#paging

    Så surt att beställa fel..

  17. #1427

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599

  18. #1428
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    de e så dom ska tas!;D
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  19. #1429
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  20. #1430
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Är inte kostnaden densamma av att beställa direkt från BMW, sett till att du slipper frakt?
    Har ingen aning? Visste inte ens om att det gick att köpa såna grejer till en så gammal bil?

    Får ringa dom sen då

    Däremot hade jag ändå tänkt beställa andra grejer från Schmeidman.

  21. #1431

  22. #1432
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    de e så dom ska tas!;D
    "Trimmad med spett"

  23. #1433

  24. #1434

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Lådorna efter -97 hade förstärkt 3a.

    Lådorna utvecklades ju innan dess och fanns i testmulor från Volvo. Men i produktionsbil (som är det som räknas) fanns den från -94.
    Okej, ännu en anledning att köpa svågers bil =)

    Okej, man har lärt sig nått nytt då =)

  25. #1435

  26. #1436

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Lådorna efter -97 hade förstärkt 3a.

    Lådorna utvecklades ju innan dess och fanns i testmulor från Volvo. Men i produktionsbil (som är det som räknas) fanns den från -94.
    Kunde ha köpt en av dem mulorna, komplett med den lådan i. En 760 TIC-83 på pappret, men den bilen var allt annat än original under huven/golvet. Från Volvos tid.......

    Ägt 2 andra ex- mulor, alla 704-kodade och med en helsickes massa speciallösningar ombord.

  27. #1437
    Nu när det talas växellådor. Konvertera från Automat till manuell låda, hur stort jobb är det egentligen, och är det värt det med kostnader osv? Bilen ifråga är en Saab OG93 Aero -01.

  28. #1438
    Citat Ursprungligen postat av GaJoL Visa inlägg
    Nu när det talas växellådor. Konvertera från Automat till manuell låda, hur stort jobb är det egentligen, och är det värt det med kostnader osv? Bilen ifråga är en Saab OG93 Aero -01.
    Onödigt att göra det på en SAAB där automatlådorna klarar med än vad det manuella gör...

  29. #1439
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Onödigt att göra det på en SAAB där automatlådorna klarar med än vad det manuella gör...
    Nu var det dock inte kvalitén på Saabs lådor som jag tog upp utan arbetat att konvertera (byta pedalställ osv osv..)

  30. #1440
    Citat Ursprungligen postat av GaJoL Visa inlägg
    Nu var det dock inte kvalitén på Saabs lådor som jag tog upp utan arbetat att konvertera (byta pedalställ osv osv..)
    Ja om du vill göra det svårt för dig så http://www.saabturboclub.com/forum/v...p?f=4&t=145463

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in