Sidan 1 av 400 1231151101 ... Sista
  1. #1

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Min sopa till Volvo kommer inte upp.

    Dessutom orsak till att jag påtvingas bilkortet mot min vilja. gubben tjatade sönder min skalle om det och jag skrev på och skickade in körtillstånd, mm i ett svagsvint ögonblick, jag förbannar den dag detta skedde.

    Och i morgon blir det en ny runda terror mot mot när det blir en övningskörning.

    Så snälla be inte ens om att den skall up hit på bild.

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    utan att ens ha något syfte till det.
    Vet inte hur ni har lagt upp det men tror du inte många posthuntar endast för att bli av med "Ny Medlem" stämpeln?

  6. #6

  7. #7
    Jag har blivit så sjukt kåt på en E36. Kommer antagligen bli en också, emot alla mina odds. Ekonomin kommer nog få lida ett tag tills jag fått ordning på det hela. Vill bara höra om ni har några tips ang. försäkringen. Eftersom att pappa vägrar ha den på sig, så kommer den stå på mig själv - finns det några saker man kan göra för att få det billigare? Hjälper det att pappa har 3 bilar, hus osv ståendes hos bolaget jag väljer?

  8. #8
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Sierran är numera skrotad, imorn hämtar jag min nya E30 318iT
    Helvette va bilar du köper och slaktar

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Sierran är numera skrotad, imorn hämtar jag min nya E30 318iT
    Oscar Eriksson GILLAR DETTA!

    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Jag har blivit så sjukt kåt på en E36. Kommer antagligen bli en också, emot alla mina odds. Ekonomin kommer nog få lida ett tag tills jag fått ordning på det hela. Vill bara höra om ni har några tips ang. försäkringen. Eftersom att pappa vägrar ha den på sig, så kommer den stå på mig själv - finns det några saker man kan göra för att få det billigare? Hjälper det att pappa har 3 bilar, hus osv ståendes hos bolaget jag väljer?
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med försäkringsfrågan, men KÖP e36. Så underbara bilar. Älskar fan min

    Btw : Första posten wooooooooohoo!

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Helvette va bilar du köper och slaktar
    gamla fordar är inga bilar, det är skrothögar på våra vägar. I synnerhet skitbilarna som döptes till Sierra....

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Oscar Eriksson GILLAR DETTA!



    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med försäkringsfrågan, men KÖP e36. Så underbara bilar. Älskar fan min

    Btw : Första posten wooooooooohoo!
    Jag vet, fick köra sjuans igår. Och trots lite motorproblem så blev jag stenkåt. Och stuket han börjar få till på den nu Men dom är så dyra att försäkra. Om jag köper en kommer det antagligen bara bli trafikförsäkring och köra LUGNT som gäller.



    Jag och Sjuan drog oss till Vollsjö för att han skulle köpa 4 däck av "Flygare" på Tyskstuk.de .. Han som hade den rostiga E36an innan - Liite fin sak han hade i garaget då?! Till Salu för övrigt


  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Jag har blivit så sjukt kåt på en E36. Kommer antagligen bli en också, emot alla mina odds. Ekonomin kommer nog få lida ett tag tills jag fått ordning på det hela. Vill bara höra om ni har några tips ang. försäkringen. Eftersom att pappa vägrar ha den på sig, så kommer den stå på mig själv - finns det några saker man kan göra för att få det billigare? Hjälper det att pappa har 3 bilar, hus osv ståendes hos bolaget jag väljer?
    Svar ja.

    Både jag och kompisen har billigare försäkring eftersom övriga familjen har sina försäkringar i samma bolag. Tror jag fick 30% eller nånting.


    Min är till salu Jocke

    Vad handlade Freddy för fälgar?

  14. #14




    Mums






  15. #15
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Herregud vilka muppar som finns på Garaget.org asså Har en liten diskussion om oljefilter och en adapterplatta. Folk svarar och säger nej att det inte funkar. Fast dom inte provat :@. Jag svarar att jag har bildbevis och det funkar hur bra som helst ändå säger dom att det inte funkar.

    Haha så jäkla underbara människor det finns

    "Jag har gjort det... Och det funkar hur bra som helst. Har du gjort allt detta på en 850?

    Mvh "

    "nej är svaret på din fråga.
    men har ägt en 855 -94, o med tanke på hur oljefiltret sitter på denna så ser jag det som
    omöjligt att få dit en sandwichplatta."

    "Som *** skriver, det går inte pga oljefiltret. Jag har testat och har
    även bilder på de om du inte tror oss Jag testade på en 850 Turbo -94."

    Haha underbart

  16. #16
    Det behöver inte bli billigare, olika bolag kostar olika mycket. För mig har det än så länge inte lönat sig att dela bolag med familjen.

    Vad anser du är dyrt för en försäkring? 1200 kronor per månad går min egna smärtgräns på, rätt normal kostnad.

    Sierran är numera skrotad, imorn hämtar jag min nya E30 318iT
    Varför en bil med M40?

    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Herregud vilka muppar som finns på Garaget.org asså Har en liten diskussion om oljefilter och en adapterplatta. Folk svarar och säger nej att det inte funkar. Fast dom inte provat :@. Jag svarar att jag har bildbevis och det funkar hur bra som helst ändå säger dom att det inte funkar.

    Haha så jäkla underbara människor det finns

    "Jag har gjort det... Och det funkar hur bra som helst. Har du gjort allt detta på en 850?

    Mvh "

    "nej är svaret på din fråga.
    men har ägt en 855 -94, o med tanke på hur oljefiltret sitter på denna så ser jag det som
    omöjligt att få dit en sandwichplatta."

    "Som *** skriver, det går inte pga oljefiltret. Jag har testat och har
    även bilder på de om du inte tror oss Jag testade på en 850 Turbo -94."

    Haha underbart
    Är det inte bara olika modeller ni pratar om? Då de jämfört med turbobilarna och du själv har sugmotor...

  17. #17
    Då har man hittat in till de nya forumet då!

    Bilen man håller på med just nu, börjar snart bli klar






  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    gamla fordar är inga bilar, det är skrothögar på våra vägar. I synnerhet skitbilarna som döptes till Sierra....
    Ää! de beror vell på vem som äger bilen också! Själv har man en Vit Ford sierra sedan pinto turbo -88! fan va gött det är att åka runt med denna bil! och om inte det skulle räcka så kan man ju åka cosworth istället! I <3 Sierra



    It's gonna be legendary!

  20. #20
    Tycker dom är alldeles ypperliga vinterbilar för pengarna!

    Det behöver inte bli billigare, olika bolag kostar olika mycket. För mig har det än så länge inte lönat sig att dela bolag med familjen.

    Vad anser du är dyrt för en försäkring? 1200 kronor per månad går min egna smärtgräns på, rätt normal kostnad.



    Varför en bil med M40?



    Är det inte bara olika modeller ni pratar om? Då de jämfört med turbobilarna och du själv har sugmotor...
    Låt mig säga såhär, powerflex bussningar i hela chassit, bilstein dämpare, bes, skatt, taklucka och drag för 2000kr med trasig toppackning. Tanken är att köra med M40'n ett tag o sen hinka i en M42

    Citat Ursprungligen postat av Necra Visa inlägg
    Ää! de beror vell på vem som äger bilen också! Själv har man en Vit Ford sierra sedan pinto turbo -88! fan va gött det är att åka runt med denna bil! och om inte det skulle räcka så kan man ju åka cosworth istället! I <3 Sierra



    Min var också en pinto som jag byggt turbo på funderar på om jag ska sälja av turbogrejerna, skulle behållt sinterlamellen dock :/.. Känner igen din bil, antar att det är från skogenracing jag sett den?

  21. #21
    Helt sjukt vad få Golf-ettor det finns på blocket:/

  22. #22

  23. #23

  24. #24

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Herregud vilka muppar som finns på Garaget.org asså Har en liten diskussion om oljefilter och en adapterplatta. Folk svarar och säger nej att det inte funkar. Fast dom inte provat :@. Jag svarar att jag har bildbevis och det funkar hur bra som helst ändå säger dom att det inte funkar.

    Haha så jäkla underbara människor det finns

    "Jag har gjort det... Och det funkar hur bra som helst. Har du gjort allt detta på en 850?

    Mvh "

    "nej är svaret på din fråga.
    men har ägt en 855 -94, o med tanke på hur oljefiltret sitter på denna så ser jag det som
    omöjligt att få dit en sandwichplatta."

    "Som *** skriver, det går inte pga oljefiltret. Jag har testat och har
    även bilder på de om du inte tror oss Jag testade på en 850 Turbo -94."

    Haha underbart
    Görs ju fan på vartenda race-Volvo ..... Nötter!
    Sett det på turbo-konverterade 140:or, mm. Så nog fan går det!
    På Volvosar med det Interna oljefiltret är det dock svårare.

    varit ute och gjort vägarna livsfarliga. Med andra ord varit och "övningskört" eller som jag vill kalla det, skrämma vettet ur mig i trafiken.
    Är rädd som fan vartenda gång bakom ratten. Och rädslan bara ökar.
    Kör dessutom som en full och blind höna i trafiken, och med två ord sagt hur det kan uppfattas Fullstädigt livsfarlig.

    Jag kommer absolut inte att klara bilkortet. Hur mycket jag än försöker, för rädd för trafiken för att kunna klara det
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-05-26 klockan 17:32.

  25. #25

  26. #26

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Nu har bilen varit inlämmnad och det var tydligen block packningen som hade gått och dom ville ha 12k för o laga det... och det är ju inte bilen ens värt så tänkte kolla här hur svårt det skulle vara o byta denna packning på ett ungefär ,måste man plocka ur motorn ur bilen tro?

    Har klyvt ett antal moped motorer men det är väll en aning lättare än bil.

    eller ska jag kanske lägga ut bilen på blocket för 2k och sälja den?


    Bilen är pappas gamla renluat megane -95 gått 15k mil
    Du kan byta den själv, men ett råd är att köpa haynes rep-handbok till modellen.

  27. #27
    Jupp Skogenracing är grejor de
    It's gonna be legendary!

  28. #28

  29. #29
    Då jag sänkte ner M42 i min 318 med M40 var det helt olika motorfästen. Om man får med dem eller beställer själv, det väljer man själv. M40 passade däremot inte speciellt bra.

    Styrboxen sitter på passagerarsidan bakom handskfacket om jag inte minns fel (är trots allt 3 år sedan). Lite pilligt att få ut kabelhärvan. Hela främre röret, med adapterplatta, skiljer sig mellan M42 och M40. Därför är det en klar fördel om man får med det främre röret.

    Kabelhärvan sitter relativt lätt till, fungerar mycket smidigt. E30 var den första bil jag gjorde motorlyft på och det var simpelt, bör inte vara ett problem för dig.

    Motorlyft med urtag av boxar och liknande gjorde vi på 6 timmar, då tog man det rätt lugnt och var med om lite problem. Gör inte samma misstag som oss att glömma lossa motordämparen! Jävlar vad man undrade varför motorn inte ville lossna.

    Pilotlagret sitter vid utgående axeln om jag kommer ihåg rätt. Ser dock inte varför det ska bytas då motorn delar låda med vanliga M40. Brukar bara göras då man konverterar manuell till automat / tvärtom.

    Min hade jag Getrag 240 till, med 325-kardan/stödlager samt stora lamelldiffen och bakvagn med skivor till.


    Viktigast är att du har styrboxar och kabelhärva. Motorfästen och grenrör finns ju att köpa separat.



    Vet du vad jag har liggandes förresten? Kolvar+stakar för turbobygge till M42... Köptes av PPF, satt i deras isbil. 300 stabila hästar åkte de med vintern igenom med originaltopp. Kanske något för dig?

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Görs ju fan på vartenda race-Volvo ..... Nötter!
    Sett det på turbo-konverterade 140:or, mm. Så nog fan går det!
    På Volvosar med det Interna oljefiltret är det dock svårare.

    varit ute och gjort vägarna livsfarliga. Med andra ord varit och "övningskört" eller som jag vill kalla det, skrämma vettet ur mig i trafiken.
    Är rädd som fan vartenda gång bakom ratten. Och rädslan bara ökar.
    Kör dessutom som en full och blind höna i trafiken, och med två ord sagt hur det kan uppfattas Fullstädigt livsfarlig.

    Jag kommer absolut inte att klara bilkortet. Hur mycket jag än försöker, för rädd för trafiken för att kunna klara det
    Då kan man ju fan undra varför du tar bilkort överhuvudtaget? Du verkar ju inte bara äventyra din säkerhet utan även alla som vistas på samma område som du kör på...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in