1. #9931
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jaa. Milen är jag inte ett dugg säker på, skulle kunna fråga henne. Den är alltså damkörd utav en tant som är över 50, så buskörd är den då inte. Och över 45k ser jag inte att den kommer kosta. Bilen är svart med ljust läder. Skulle kunna ta ett foto på den imorgon ifall det låter intressant?
    Intressant kan det vara beroende på pris/miltal för jag har väl ca 90-100mil ner till er

  2. #9932
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Intressant kan det vara beroende på pris för jag har väl ca 90-100mil ner till er
    Ska höra med henne när hon kommer tillbaka, hon är ju i Sthlm just nu Ja fram och tillbaka så blir det ju det

    Men ska ta några foton och ge dig dom i PM imorgon. Är husvakt åt henne så.

  3. #9933
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Ska höra med henne när hon kommer tillbaka, hon är ju i Sthlm just nu Ja fram och tillbaka så blir det ju det

    Men ska ta några foton och ge dig dom i PM imorgon. Är husvakt åt henne så.
    Bor i Örnsköldsvik just nu

  4. #9934
    vad tror ni?
    Domhär fälgarna: http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1303444#adInfo
    På mercan? De kommer fylla upp ordetligt och e ser inte så pjåkiga ut heller men vad tycker ni somsagt?



    samt -40mm sänkning..

  5. #9935

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Aha okey

    Tung bil, stora o breda fälgar + slö motor.. Går visserligen inte dåligt heller, men vill ha mer.

    Ingen här på forumet som vill köpa bilen?

    aha, du kan ju dock lätta den och även få ut lite effekt, men hur många pollar ligger under huven nu?

    btw, the VOLF is alive

  6. #9936

  7. #9937
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    vad tror ni?
    Domhär fälgarna: http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1303444#adInfo
    På mercan? De kommer fylla upp ordetligt och e ser inte så pjåkiga ut heller men vad tycker ni somsagt?



    samt -40mm sänkning..
    blir nog bra det
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  8. #9938
    Hitta denna http://www.blocket.se/stockholm/Bmw3...1.htm?ca=4&w=3
    måste ju kunna få ner i pris då den legat ute sen 24 februari

  9. #9939

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Säker på att den finns kvar då?

  10. #9940

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Mja lätta är inte direkt lönt, inte sugen på att glida runt i någon som dånar så satans mycket.. StrAx över golfen haha! Ligger lite över 100hk, dock släpper den ju vid rödljus när det är torrt ute, och kör ju med 235 bak, så den går betydligt bättre än vws 1.8 motorer..

    mjo ska du ha den som bruksbil så e det inte särskillt kul och lätta skiten.. jo dem pinnar ju rätt bra även deras små motorer, vw har ju lite mer inriktad på komfort i det fallet tyvärr (förutom vr6 och gti när det gäller 3:orna)

  11. #9941
    6st nya stift trillade in idag

    Hoppas på att han kommer gå lite bättre nu . Dom gamla har gått runt 2-5000 mil..

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  12. #9942
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    fasen, nynäshamn är lite i längsta laget att hämta låter ju jävligt bra faktiskt! fb/msn så kan vi snacka mer?
    Adda på fb, Sebastian Nilsson nynäshamn så kan vi snacka mer

  13. #9943
    Gubbar hjälp mig. Är sugen på dena e30 med 525 v6 motor. Men mina frågor är, är det lagligt att köra så? eller måste man regga om den?
    http://www.blocket.se/vasterbotten/B...0.htm?ca=4&w=2
    Priset tycker jag var bra och jag har alltid velat ha en e30

  14. #9944
    Lagligt är det ju inte egentligen, men bestiktningsgubbarna brukar inte se nån skillnad/bry sig.
    Det enklaste skulle ju vara att köpa en 325 från början, skulle inte tro att priset skiljer något speciellt?
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  15. #9945
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Lagligt är det ju inte egentligen, men bestiktningsgubbarna brukar inte se nån skillnad/bry sig.
    Det enklaste skulle ju vara att köpa en 325 från början, skulle inte tro att priset skiljer något speciellt?
    Vill ju ha en e30 med lite fler hästar. Och det är ju skönt att slippa göra det själv då jag mest är intresserad av att fräscha upp den ute och invändig.
    Men det är det jag undrar om det kan bli problem någon gång för att det just sitter en 525a motor i den.
    Om jag skulle orsaka en större olycka, någon petig besiktnings gubbe/kärring s.o.v

  16. #9946
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Lagligt är det ju inte egentligen, men bestiktningsgubbarna brukar inte se nån skillnad/bry sig.
    Det enklaste skulle ju vara att köpa en 325 från början, skulle inte tro att priset skiljer något speciellt?
    Sen sitter det kraftigare bromsar på 325orna org så det är bara + med att köpa det direkt!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  17. #9947
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Sen sitter det kraftigare bromsar på 325orna org så det är bara + med att köpa det direkt!
    Har en e34 525 hos tjejen som bara står (motorn paj) Kan väl ta nästan allt under ifrån den och sätta på? eller passa det ej? på den är det nya bromsar runt om.

  18. #9948
    320 har väl billigare försäkring?

  19. #9949
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Har en e34 525 hos tjejen som bara står (motorn paj) Kan väl ta nästan allt under ifrån den och sätta på? eller passa det ej? på den är det nya bromsar runt om.

    Det ska nog inte vara några problem! Är den såpass dålig annars för att inte sätta i en ny motor?
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  20. #9950
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Det ska nog inte vara några problem! Är den såpass dålig annars för att inte sätta i en ny motor?
    Rätt mycket rost. Vad är det jag kan ta från e34 och sätta på e30 för att möjligen kunna regga om en e30? Blir det mycke modd eller kommer det passa rakt på?
    (Måste veta för att kolla om grejorna är fräscha på e34n.)

  21. #9951

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Rätt mycket rost. Vad är det jag kan ta från e34 och sätta på e30 för att möjligen kunna regga om en e30? Blir det mycke modd eller kommer det passa rakt på?
    (Måste veta för att kolla om grejorna är fräscha på e34n.)
    sakerna lär inte passa rakt på, e34:an är ju allmänt längre än e30, men med modd går allt antar jag

  22. #9952

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Det är inte lagligt. Du måste typa om bilen, alltså få ett typintyg på bilen med den motor. Ungefär samma sak som när bilar osv importeras och ska reggas i sverige. Bromsar osv måste du byta då 525an förmodligen har större bromsar än en e30. Har själv varit inne på detta med att byta upp mig i motor, men det kostar att få bilen på papper! Förresten, bmw v6 finns inte. Så snubben har nog lika mycket koll som du haha, görs bara med raka 6or Bättre att köpa en 320 och diffa, då har du minst lika roligt då bilarna inte väger ett skit!

    Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    mjo ska du ha den som bruksbil så e det inte särskillt kul och lätta skiten.. jo dem pinnar ju rätt bra även deras små motorer, vw har ju lite mer inriktad på komfort i det fallet tyvärr (förutom vr6 och gti när det gäller 3:orna)
    Nae vill försöka ha den så tyst inuti som möligt.. Förresten, har du lust att hjälpa mig att photoshopa en grej åt mig? Är absolut inget stort, tar ca 10 minuter. Mitt photoshop funkar inte så kan inte göra det själv.. Ska iallafall moddas på ett klistermärke bara, har en grejj på g Hade varit schyst om du orkat!


    Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    sakerna lär inte passa rakt på, e34:an är ju allmänt längre än e30, men med modd går allt antar jag
    Motor osv passar bolt on, har 2 polare som byggt om sina e30. Den ena har dock 535 motor i sin istället

  23. #9953

  24. #9954

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Vila i frid Marcus "Mäki" Källström.
    21år gammal med hela livet framför sig, sjukt tragiskt.

    http://gd.se/nyheter/sandviken/1.458...ka-i-sandviken
    http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=91540

    Kör lugnt ute på vägarna! När de väl går illa så går det fort...

  25. #9955
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Vila i frid Marcus "Mäki" Källström.
    21år gammal med hela livet framför sig, sjukt tragiskt.

    http://gd.se/nyheter/sandviken/1.458...ka-i-sandviken
    http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=91540

    Kör lugnt ute på vägarna! När de väl går illa så går det fort...
    Tragiskt att sånt ska hända, man vet själv hur ofta man kör på gränsen utan att tänka på riskerna. Senast igår fick min kompis slad framför mig när busade och körde om en bil på en 50 väg i mycket för hög hastiget. (ja vet omoget osv bla bla).
    Man blir riktigt skakis efter.

    Vila i frid Marcus.
    En svensk tiger!

  26. #9956

  27. #9957

  28. #9958

  29. #9959

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg

    Nae vill försöka ha den så tyst inuti som möligt.. Förresten, har du lust att hjälpa mig att photoshopa en grej åt mig? Är absolut inget stort, tar ca 10 minuter. Mitt photoshop funkar inte så kan inte göra det själv.. Ska iallafall moddas på ett klistermärke bara, har en grejj på g Hade varit schyst om du orkat!




    Motor osv passar bolt on, har 2 polare som byggt om sina e30. Den ena har dock 535 motor i sin istället

    klart jag kan ordna, bara skriv på msn

    sen mena jag mer andra delar som inte går rakt på, t.ex avgasrör osv, kan behövas kapas efter e30 chassit har aldrig gjort det men rent logiskt så borde ju saker och ting inte behöva moddas mycket från motorn men resten kan behövas skulle jag tro

  30. #9960

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in