1. #11911

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Kommer nog bli bra. Sätt fast ögonlocken så dom sitter som fan. Mina flög av när jag låg i runt 240km/h... Inte funderat på att lackera grillen svart. Tycker det bli rätt mycket bättre än original.
    http://www.garaget.org/?car=292586&image=3124475
    Helsvart grill föll mig inte i smaken, får vara som den är.



    Plockade bort lite mög på coilsen så den blev lägre, blev perfekt i mitt tycke! Tar inte i nån stans.
    Lånade polarns systemkamera, skillnad om man jämför med iphonen

    Namn:  image.jpg
Visningar: 1082
Storlek:  100,5 KB
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  2. #11912
    Kommer troligtvis sälja min s70 2.5T(denso motor) -99 i delar, rostfri kaross, så hojta om ni behöver något! Nya länkarmar, styrleder, krängningshämmarstag, ny koppling, tryckplatta, uttramplager(slavcylinder)...

  3. #11913
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    har köpt en ful jävla 740 gl -88 i totalt org skick, bessad till maj i onsdags. enda felet var att kopplingen var slut, så beställde en Luk koppling och monterade den igår på 3 timmar så nu går skrotet.
    Var ute och provsladdade i rondellen igår och blev stoppad av polisen som sa att det var vårdslöshet i trafik, och att jag kunde få indraget körkort för det. Efter att jag bett om ursäkt så släppte man mig.

    Men ser han mig sladda igen så ryker körkortet..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #11914
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Har nu en e46 o en s80. S80n slår e46 på fingrarna visst inte samma utrustning som s80n. men jag är nöjd iaf med s80n tycker den e kanon med tanke på vad den kostade.

    skylinen såld btw, håller på o bygger herrejösses 940 16v turbo blir fk block, smidd, zf låda, vems, coils mm buren e färdigsvetsad och nu ska motor lyftas i!
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  5. #11915
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Har nu en e46 o en s80. S80n slår e46 på fingrarna visst inte samma utrustning som s80n. men jag är nöjd iaf med s80n tycker den e kanon med tanke på vad den kostade.

    skylinen såld btw, håller på o bygger herrejösses 940 16v turbo blir fk block, smidd, zf låda, vems, coils mm buren e färdigsvetsad och nu ska motor lyftas i!
    där kan jag hålla med, en kompis har en e46-01 och hans morsa har en s80, troligtvis runt samma årsmodell och den är mycket goare än bmw'n, invändigt iallafall. Komforten kan jag inte säga så mycket om då han åker på coils. Men ja, jag håller med om att volvon känns mer påkostad.

    Roligt! blir kul att se när den rullar Ska småtrimma vinterbilen lite nu till veckan också. sitter en fruktansvärt slö f-motor i den. Men jag hittade en v-kam i garaget som jag tänkte montera, och i samma vända slänger jag upp toppen i fräsen och planar den, samt portar den lite. Det får räcka över vintern
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #11916

  7. #11917
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Har en komplett fk till salu med boxar osv annars?
    bara att slänga i? passar kabelhärva och allt det där? pris?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #11918
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    bara att slänga i?
    Detta kan jag svara på. Det beror på om din 740 är en 88A eller 88B. dvs tillverkad på första eller andra delen av året.
    Detta kollar du enklast genom att kolla om du har tändlägesgivare som går ner i sprängkåpan, eller om du har en hallgivare i fördelarlocket.
    Hallgivare= 88A, styrsystem LH 2.2
    Tändlägesgivare= 88B, styrsystem 2.4

    En 88B kan du sätta i FK-boxarna i, det enda du behöver göra på en sån för att få det att lira är att förlänga LMM-kabeln (Den kommer på andra sidan i motorrummet på turbo jämfört med sugis) och koppla in spridarmotstånd, då turbomotorn kör med låg-ohms-spridare, medans sugisarna kör hög-ohm.

    En 88A å andra sidan, måste du byta hela kabelhärvan, och det är rätt mycket jobb. Då är det enklast att ta en 240-härva med LH 2.4, och flytta in i bilen.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  9. #11919
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Detta kan jag svara på. Det beror på om din 740 är en 88A eller 88B. dvs tillverkad på första eller andra delen av året.
    Detta kollar du enklast genom att kolla om du har tändlägesgivare som går ner i sprängkåpan, eller om du har en hallgivare i fördelarlocket.
    Hallgivare= 88A, styrsystem LH 2.2
    Tändlägesgivare= 88B, styrsystem 2.4

    En 88B kan du sätta i FK-boxarna i, det enda du behöver göra på en sån för att få det att lira är att förlänga LMM-kabeln (Den kommer på andra sidan i motorrummet på turbo jämfört med sugis) och koppla in spridarmotstånd, då turbomotorn kör med låg-ohms-spridare, medans sugisarna kör hög-ohm.

    En 88A å andra sidan, måste du byta hela kabelhärvan, och det är rätt mycket jobb. Då är det enklast att ta en 240-härva med LH 2.4, och flytta in i bilen.
    bra sammanfattat. Jag får titta på det.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #11920

  11. #11921
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Finns det stereos med motoriserad skärm och aux ingång? Eller typ 5" utan motoriserad skärm fast med aux? Kassetstereon från 95 gav ju upp idag..
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  12. #11922
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Finns det stereos med motoriserad skärm och aux ingång? Eller typ 5" utan motoriserad skärm fast med aux? Kassetstereon från 95 gav ju upp idag..
    jag har en sån med bluetooth och aux, dvd och allting. möjlighet att koppla in backkamera finns! dock har jag aldrig provat AUX'en då han jag köpte den av sa att han bara fick ljud i halva bilen med AUX'en, han visste inte om det var telefonen eller stereon det var fel på, så jag har hela tiden kört med bluetooth. du får köpa den om du vill!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #11923
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag har en sån med bluetooth och aux, dvd och allting. möjlighet att koppla in backkamera finns! dock har jag aldrig provat AUX'en då han jag köpte den av sa att han bara fick ljud i halva bilen med AUX'en, han visste inte om det var telefonen eller stereon det var fel på, så jag har hela tiden kört med bluetooth. du får köpa den om du vill!
    Kanske är intresserad, beroende på märke och pris.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  14. #11924

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Ingen här som åker annat än volvo mer än perra och gurra med subban?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  15. #11925
    Jo bmw såklart!

  16. #11926
    Har kört BMW tidigare, riktigt fina bilar som ger ett gott intryck när man sätter sig bakom ratten även vid tidiga årsmodeller. Trots det har jag varit mycket mer nöjd med Volvo. Kör en V70 t5 för tillfället saknar dock bakhjulsdrift!
    Senast redigerat av Hilmersson den 2014-02-12 klockan 00:42.

  17. #11927
    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Ingen här som åker annat än volvo mer än perra och gurra med subban?
    Ägt och kört Honda civic, crx, Nissan 300zxTT, Skoda oktavia, Audi S4, Polo, pontiac firebird v6 och nu en BMW 320d -02 såklart ett tiotal olika volvo också...

    Beställt sänkfjädrar till bmw'n!

  18. #11928
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Kör SAAB nu, något som ja aldrig skulle tro om mig själv innan 9-3 Aero SS går som ett as men dricker nästan mer än 945an haha, 1,2 liter milen
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #11929
    Bra bild tobbe, haha Sköna bilar!

  20. #11930
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Bra bild tobbe, haha Sköna bilar!
    Haha den bilden tog ja när ja köpte den, 15- så ja ville in Ja, den går bra även om ja saknar bakhjulsdriften så klarar ja mig nog till sommaren haha
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  21. #11931

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Så ser min ut för tillfället. Ska valsa, andra däck,spacer men måste först få rätt stötdämpare bak. Fick fel :/

    Även en bild på motorrummet som inte är klart..

  22. #11932
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    bra sammanfattat. Jag får titta på det.
    Hur kommer det sig att du inte ska köra med coils på audin? Såg din annons på Garaget.org

  23. #11933
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    min audi S3 -07
    Namn:  IMG_1777.jpg
Visningar: 650
Storlek:  106,9 KB
    Namn:  2013-08-06 00.32.14.jpg
Visningar: 688
Storlek:  27,7 KB

    pendlarbilen lupo 3L kört 0,27/milen
    Namn:  039.jpg
Visningar: 710
Storlek:  113,4 KB
    Namn:  038.jpg
Visningar: 714
Storlek:  108,1 KB
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

  24. #11934
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Hur kommer det sig att du inte ska köra med coils på audin? Såg din annons på Garaget.org
    alldeles för stumt och jävligt, iofs kanske dom blir mjukare med tiden? dom är ju ändå nya. Men jag tror inte att jag kommer kunna sänka så mycket ändå då jag köpt 20" rs5 fälgar till sommaren nu.
    Ska förövrigt mappa bilen nu i vår, förhoppningsvis får jag ut 250-270hk.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  25. #11935
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    min audi S3 -07
    Namn:  IMG_1777.jpg
Visningar: 650
Storlek:  106,9 KB
    Namn:  2013-08-06 00.32.14.jpg
Visningar: 688
Storlek:  27,7 KB

    pendlarbilen lupo 3L kört 0,27/milen
    Namn:  039.jpg
Visningar: 710
Storlek:  113,4 KB
    Namn:  038.jpg
Visningar: 714
Storlek:  108,1 KB
    Fin Audi! Du som körde en Volvo 854 T5 innan va?
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    alldeles för stumt och jävligt, iofs kanske dom blir mjukare med tiden? dom är ju ändå nya. Men jag tror inte att jag kommer kunna sänka så mycket ändå då jag köpt 20" rs5 fälgar till sommaren nu.
    Ska förövrigt mappa bilen nu i vår, förhoppningsvis får jag ut 250-270hk.
    Funderar också på att köpa 19/20"s fälgar. Frågan är väl bara om ja vågar då de varit ganska mycket fälgstölder här. Men försäkringen kanske täcker de om man kör med godkända låsbultar?
    Ska rulla in min till BSR snart, med optimering + 3" hela vägen och racekatt hoppas ja på ~270hk
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  26. #11936
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    alldeles för stumt och jävligt, iofs kanske dom blir mjukare med tiden? dom är ju ändå nya. Men jag tror inte att jag kommer kunna sänka så mycket ändå då jag köpt 20" rs5 fälgar till sommaren nu.
    Ska förövrigt mappa bilen nu i vår, förhoppningsvis får jag ut 250-270hk.
    Nja de va väll billiga coils typ TA eller Maxx`? Dom är hårda

    Fan va sjyst! Blir nog bra

  27. #11937
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Fin Audi! Du som körde en Volvo 854 T5 innan va?

    Funderar också på att köpa 19/20"s fälgar. Frågan är väl bara om ja vågar då de varit ganska mycket fälgstölder här. Men försäkringen kanske täcker de om man kör med godkända låsbultar?
    Ska rulla in min till BSR snart, med optimering + 3" hela vägen och racekatt hoppas ja på ~270hk
    Ja, körde ju med 19x10" q5 s-line fälgar hela sommaren 2013 och de gick att svänga fritt trots att det bara var några millimeter från däck till skärm, men 20" fälgarna tar i när jag svänger fullt! Jag har inte ens kört med låsbultar men jag ska göra det i år tänkte jag.
    det låter gött, saabarna har fina motorer. Min ligger ju endast på 163hk original.
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Nja de va väll billiga coils typ TA eller Maxx`? Dom är hårda

    Fan va sjyst! Blir nog bra
    Ja, det var ta-technix! dom var inge trevliga alls, men snyggt är det.

    Jag hoppas det!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  28. #11938
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Ja, körde ju med 19x10" q5 s-line fälgar hela sommaren 2013 och de gick att svänga fritt trots att det bara var några millimeter från däck till skärm, men 20" fälgarna tar i när jag svänger fullt! Jag har inte ens kört med låsbultar men jag ska göra det i år tänkte jag.
    det låter gött, saabarna har fina motorer. Min ligger ju endast på 163hk original.


    Ja, det var ta-technix! dom var inge trevliga alls, men snyggt är det.

    Jag hoppas det!
    Får bli MC Guard bultar + dokumentera allt ifall något skulle ske. Är precis samma för polaren som har Dotz Roadster 20" till sin Aero SS, nya framdäck varje vår, om de håller en säsong haha
    Ja den jag har tycker jag är helt okej för vara 4-cylindrig, dragit några e39or med den i alla fall.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  29. #11939
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    till vänster, min a4 b6 1.8t quattro, mitten är farsans b7 s-line quattro med 245 dieselhästar, den till höger är morsans b8 s-line quattro(170hk diesel). Saknas bara en b5a så har vi alla generationers a4.

    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #11940

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Fixat allt som behövs för att slamma jettan, pillade ur ventilerna ur BBS fälgarna för nån vecka sen och har inte råd med nya däck än.. får vänta till löning innan jag kan skrapa tråg
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in