1. #6451
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Nåt i den stilen..alt. bara kört och inte brytt sig :p tänkte slänga ut den för 60k,nybes o skattat. Finns något lacksläpp och mugghållaren i bilen är borta annars fin. Finns en liten rostfläck vid bagageluckan :p

    Blir e46 tror Jag, 325/330.. bara en slit o släng bil tills Jag hittar nån e91/e61
    Typiskt e39 touring att rosta på bagageluckan.. min började i vintras runt "shoppingluckan", men åtgärdade det nu innan jag åkte på semester

    Saknar mina bilar som fan.. Har inte kört någon av dem på över en månad

    Fått nöja mig med 545an


  2. #6452
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    vilken?
    Audi S2 med Rs2 chippet och diverse annat bytt
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  3. #6453
    Som jag ska ner till England snart och shoppa bil. Snorbilligt ju!

  4. #6454
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Som jag ska ner till England snart och shoppa bil. Snorbilligt ju!
    Skyline,Supra?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #6455
    Tips på första bil? Max 10k, driftsäker o mycket plats där bak.

    Hade tänkt mig 745/945, men de drar lite för mycket soppa. Så nått annat tips än de skulle uppskattas

  6. #6456
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Tips på första bil? Max 10k, driftsäker o mycket plats där bak.

    Hade tänkt mig 745/945, men de drar lite för mycket soppa. Så nått annat tips än de skulle uppskattas
    Bensin kostnaderna får du igen vid service och reparationer
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #6457
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Skyline,Supra?
    Dom jag ska kolla på är: Skyline R34 GT-R, Supra (Targa), Evo 9, Audi RS2 och RS4 B5.

    Finns en mängd olika alternativ från varje kategori så ska välja och braka, sen ta ledigt och åka ner några dagar så man kan strosa runt och kika lite men lutar mest åt att det blir en RS4:a.

  8. #6458
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Dom jag ska kolla på är: Skyline R34 GT-R, Supra (Targa), Evo 9, Audi RS2 och RS4 B5.

    Finns en mängd olika alternativ från varje kategori men lutar mest åt att det blir en RS4:a.
    Okej skall du vänsterkonvertera bilen sen eller köra högerstyrt(om det nu är en högerstyrd bil du ska kolla på dvs)?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #6459
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej skall du vänsterkonvertera bilen sen eller köra högerstyrt(om det nu är en högerstyrd bil du ska kolla på dvs)?
    Tycker personligen att det är mycket skönare med högerstyrt en vänsterstyrt så nån "vänsterkonvetering" kommer utebli.

  10. #6460
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Tycker personligen att det är mycket skönare med högerstyrt en vänsterstyrt sån nån "vänsterkonvetering" kommer utebli.
    Köra postbil med andra ord



    Blir säkert bra.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #6461
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Bensin kostnaderna får du igen vid service och reparationer
    Jo, de är ju förstås sant

    Vad ska man kolla efter när man ska köpa sig en 745/945? Hur långt får den ha gått, hur långt är för långt så att säga? Någon årsmodell man ska akta sig för?

  12. #6462

  13. #6463
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Jo, de är ju förstås sant

    Vad ska man kolla efter när man ska köpa sig en 745/945? Hur långt får den ha gått, hur långt är för långt så att säga? Någon årsmodell man ska akta sig för?
    Här har du lite bra läsning :http://www.vibilagare.se/test/begbil...olvo-940-12571 Motorena kan gå väääldigt långt om de har en bra ifylld servicebok. Ekans 945a här på forumet tror jag har gått runt 40 k mil, min har dock bara gått 14 k mil Ang årsmodel så är det upp till dig beroende vilken modell du vill ha. Ska du ha en turbo + (fulltryckare med runt 190hk så finns de vad jag vet bara bland de tidigare modellerna, 940in med 16v motorn tillverkades bara år 1991 då den ansågs kanibalisera 850 GLT. Sen så om du vill ha airbag så finns de (oftast) inte hos de tidigare modellerna.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  14. #6464

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Dom jag ska kolla på är: Skyline R34 GT-R, Supra (Targa), Evo 9, Audi RS2 och RS4 B5.

    Finns en mängd olika alternativ från varje kategori så ska välja och braka, sen ta ledigt och åka ner några dagar så man kan strosa runt och kika lite men lutar mest åt att det blir en RS4:a.
    har också funderat på detta , vad är det man tjänar på då istället för o köpa en driekt här i sverige? Inte så hajj på det med registrering o sånt så en förklaring vore enormt uppskattad! Är själv inne på supra just nu.

    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Tycker personligen att det är mycket skönare med högerstyrt en vänsterstyrt så nån "vänsterkonvetering" kommer utebli.
    Håller med, rått är det!

  15. #6465

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Va i Västervik vid Mc-dagarna och satte upp farsans tält.
    Tog även en bild på 500'an i solskenet, dock mobilkamera och fotat i motljus, men ni ser hur bilen ser ut iallafall!


  16. #6466
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Här har du lite bra läsning :http://www.vibilagare.se/test/begbil...olvo-940-12571 Motorena kan gå väääldigt långt om de har en bra ifylld servicebok. Ekans 945a här på forumet tror jag har gått runt 40 k mil, min har dock bara gått 14 k mil Ang årsmodel så är det upp till dig beroende vilken modell du vill ha. Ska du ha en turbo + (fulltryckare med runt 190hk så finns de vad jag vet bara bland de tidigare modellerna, 940in med 16v motorn tillverkades bara år 1991 då den ansågs kanibalisera 850 GLT. Sen så om du vill ha airbag så finns de (oftast) inte hos de tidigare modellerna.
    min går över till 42000 om ca 30 mil. men den är bra mkt fräschare än de flesta 940s som gått 30. piskar ändå skiten ur polarens bsr trimmade a4 1.8t.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  17. #6467
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Bensin kostnaderna får du igen vid service och reparationer
    Nej verkligen inte...

    Volvo 700-900 serien är verkligen ingen billig bil att varken äga eller köra! Väldigt lite körglädje och effekt jämfört med bränsleförbrukningen. Ska man åka billigt för små pengar så ska man satsa på små bilar, tex golf!

    Edit : Men vill du åka volvo så har jag en 945 classic -98 bes o skattad med avställd som säljs billigt! En bit under 10k
    To much is never enough.. !

  18. #6468
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Nej verkligen inte...

    Volvo 700-900 serien är verkligen ingen billig bil att varken äga eller köra! Väldigt lite körglädje och effekt jämfört med bränsleförbrukningen. Ska man åka billigt för små pengar så ska man satsa på små bilar, tex golf!

    Edit : Men vill du åka volvo så har jag en 945 classic -98 bes o skattad med avställd som säljs billigt! En bit under 10k
    För det första så är den billig att försäkra(syftar på LTT). Skatten ligger väll på ca 2,1 k men bilen är somsagt stor. Orginal så är den väldigt slö men bilen är dock hyffsat lättrimmad (för 4,3 k får man ut 70 extra hk hos Bsr, detta på en LTT). Sen så är delarna väldigt billiga. Visst om man vill åka billigt kan man köpa en tråkig polo eller golf (syftar inte på en GTI eller en VR5/VR6). Men killen ville ha en stor bil med mycket plats där bak och det får man inte av en polo eller golf.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #6469
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    skattad med avställd

  20. #6470

  21. #6471
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    så jävla billiga är dom inte min golf gti var billigare min kostar 3000 i trafik per år på mig. den dricker 1.2 liter milen eftersom jag har chippat och höjt ladd mm. skatten ligger på 2004kr tror ja det var.
    så nej, inte ekonomiskt alls enligt mig, men trivs bättre i min 945a än jag gjorde i min bmw 525a
    Nej givetvis inte det en stor och ganska törstig bil, men den är säker, har stor bagage och ett riktigt skönt baksäte. Sen skiljer givetvis försäkringen beroende på var man bor osv. Jag är väldigt nöjd med min iaf
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #6472
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    För det första så är den billig att försäkra(syftar på LTT). Skatten ligger väll på ca 2,1 k men bilen är somsagt stor. Orginal så är den väldigt slö men bilen är dock hyffsat lättrimmad (för 4,3 k får man ut 70 extra hk hos Bsr, detta på en LTT). Sen så är delarna väldigt billiga. Visst om man vill åka billigt kan man köpa en tråkig polo eller golf (syftar inte på en GTI eller en VR5/VR6). Men killen ville ha en stor bil med mycket plats där bak och det får man inte av en polo eller golf.
    Billig och försäkra.. finns en hel del billigare bilar och försäkra!? Sen så är det inte delarna så jäkla billiga heller, är det något chip du hittat som ska ge "70" hk eller? Ltt går ju dock att få lite fart i med bara en ny wastegate klocka, det är ju ett "billigt" trim eftersom det är strypt original. Men visst, turbobil kommer alltid vara billigare att trimma än sugbil.. Men varför ska man hålla på och "trimma" sin förstabil, det går och åka fort.. väldigt fort med en tex en orginal polo..

    Jag förstår inte hur du kan utrycka en polo tex som tråkig, det enda som kan utryckas som roligt med en volvo turbo är väl just att dem går att vässa relativt enkelt, men sen håller ju verkligen inte ett orört chassie med om man ska börja åka fort och det börjar svänga.. Jag har själv haft en 945 ltt och jag köper aldrig mera en gammal volvo. Men jag ska inte bara tracka ner på volvo, förstår att man kan fastna för ett bilmärke..



    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Bra att du la märke till det, självklart är bilen inte skattad eftersom den är avställd..
    To much is never enough.. !

  23. #6473

  24. #6474
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    bagaget är det inget fel på, du får in en jääävla masssa.
    men säker är bilen inte, krockar du med en nyare småbil stryker du med.
    jag har min för att det är kul med bakhjulsdrift och turbo, och så gillar ja såklart volvo med!
    men när jag har råd köper jag en ny bil.
    Du är inte sugen på 945an då Eric ? Du får den ruuuskigt billigt
    To much is never enough.. !

  25. #6475

  26. #6476
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    bagaget är det inget fel på, du får in en jääävla masssa.
    men säker är bilen inte, krockar du med en nyare småbil stryker du med.
    jag har min för att det är kul med bakhjulsdrift och turbo, och så gillar ja såklart volvo med!
    men när jag har råd köper jag en ny bil.
    Enligt folksam så är bilen säker i verkliga olyckor Samma här när jag får råd köper jag troligtvis en impreza eller 328/330 men den duger helt klart som första bil och turbon och bakhjulsdriften är ett stort plus
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #6477

  28. #6478
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    och jag köper förhoppningsvis en Camaro RS 67a <3
    får dock fixa 200 000 först.
    lätt en av dom finaste bilarna som finns
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  29. #6479

  30. #6480
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    åja, en sån som finbil och en typ golf 4 som bruksbil sen
    låter bra!

    om du hade mycket pengar hade du väll köpt: Dodge Charger R/T 68?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in