1. #6661
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det första varvet sänker inget. du får kapa mer, jag brukar köra 3 varv fram o bak, alldeles lagom o du får på stora fälgar ändå
    jo visst men funderar på vad bilprovningen tycker om det
    ska dem sitta fast när man lyfter bilen?

  2. #6662

  3. #6663
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Japp de vill dom. Har hört att man kan sätta fast fjädrarna med slängklämmor i "skålen" som de ligger i, de kan gå igenom men inte säkert. Beror väll på hur tjuriga dom är
    Går den igenom med sänkningsfjädrar på 20 eller 40 mm tror du?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #6664

  5. #6665
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Så länge fjädrarna sitter fast i upphöjt läge t.ex billyft så ska de väll inte vara några problem Jag drog av två varv på min fjädrar o skulle jag ta ett varv till så tror jag de skulle sitta löst. Men de beror ju på va man har för bil oxå
    Jo det är sant

    Försäkrade bilen idag 3,4 k för helförsäkring med lägsta självrisk hos länsförsäkringar, självklart står den på morsan så jag kan fixa mer styling till bilen
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #6666

  7. #6667
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jo det är sant

    Försäkrade bilen idag 3,4 k för helförsäkring med lägsta självrisk hos länsförsäkringar, självklart står den på morsan så jag kan fixa mer styling till bilen
    Använder dina föräldrar den och kör mycket med den? Eller du övningskör mycket i den? För varför skaffa försäkring och sånt om du inte ens får köra den?
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  8. #6668
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Använder dina föräldrar den och kör mycket med den? Eller du övningskör mycket i den? För varför skaffa försäkring och sånt om du inte ens får köra den?
    Ja de använder den, sen så övningskör jag med den väldigt mycket.
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Mitt vrålåk :
    Namn:  DSC00781.jpg
Visningar: 688
Storlek:  105,0 KB

    Namn:  DSC00763.jpg
Visningar: 714
Storlek:  96,3 KB
    Lär var något mer lättparkerad än min! Tillverkades den under tiden som SAAB ägde Lancia?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #6669
    Cylinder 2 vill inte gå. Stiftet är torrt och luktfritt i princip, har spänning till spridaren, läste att man skulle mäta ohm också och de pendlade mellan ungefär 55-70 på tomgång, om jag nu mätte rätt. Nån som vet va de ska va?

    I vilket fall låter de som att spridaren har gett upp, eftersom det är spänning till kontakten. Eller?

  10. #6670

  11. #6671

  12. #6672
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Haha jo de e ju så man kan ställa två på p-ruta nästan^^ Ja, Saab va de som lanserade bilarna här i sverige
    vågar man fråga vad du varit uppe i med den? ser inte jätte stabil ut hehe
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  13. #6673

  14. #6674
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Haha jo de e ju så man kan ställa två på p-ruta nästan^^ Ja, Saab va de som lanserade bilarna här i sverige
    Lancia är ett italienskt lyxbilsmärke från Turin, som ingår i Fiat-koncernen sedan 1969.

    Lancia är Fiats lyxbilsmärke. Det har som en del av Fiat-koncernen tidigare haft samarbete med Saab. Lancia har haft stora framgångar i rally-VM och är känt för sina innovationer (bland annat den första självbärande karossen) samt som en av Europas mest traditionsrika biltillverkare. Fram till 1972 tillverkade Lancia även lastbilar, en division som gick in i Iveco 1975.

    Ett samarbete inleddes med Saab vilket gjorde att Saab började sälja Lancia i Sverige. Lancia Delta såldes i Sverige under namnet Saab-Lancia 600 men fick snart sitt riktiga namn i Sverige. Ett problem var att Saab-verkstäderna inte hade någon erfarenhet av att serva Lancia. Det fanns också rostproblem och Lancia säljs inte längre i Sverige. Rostproblemen gjorde också att Lancia lämnade den brittiska marknaden 1994. Lancia förbereder f n (2008) en omfattande relansering av märket på ett flertal europeiska marknader där man idag inte finns representerade, till exempel Storbritannien och även Sverige. Det finns också planer på att senare börja sälja Lancias bilar även på den amerikanska marknaden. Under 1980-talet firade Lancias Delta-modell stora framgångar inom rally.
    Från wikipedia
    SAAbs ända små bil? Din bil är ju riktigt söt!

    Btw de fixar en FIAT 500 nu hos Wheeler Dealers @ discoverychannel
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2011-08-08 klockan 14:29.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #6675

  16. #6676
    grenrörsbygge åt en herrejösses turbo, och herrejösses ladd till diiseln
    bara rörmokarjobb kvar, byggt med t4 pulssplit kollektor och en tial kopia till wastegate, kommer mer bilder vartefter




  17. #6677
    Skrev ju förut att jag fixat diesel/olje injektion i bilen.

    Vad säger besiktningen om det ryker ur avgasröret från oförbränd motorolja? (Kommer inte ryka mycket såvida dom inte trycker på "the secret button") men kommer ju ryka lite från sista trycket.

    Blir det nå konstiga värden eller något?

  18. #6678

  19. #6679
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Blev en kantstötning idag Skit att flickvännen skulle distrahera mig lite

  20. #6680
    acezzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    492
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Blev en kantstötning idag Skit att flickvännen skulle distrahera mig lite
    Whaaaat Slog du i hårt? Bild på skadan/skadorna? "/
    Nä, det är nog fel på kolvuppstötarfjädern

  21. #6681
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av acezz Visa inlägg
    Whaaaat Slog du i hårt? Bild på skadan/skadorna? "/
    Njaa, inte så mycket, blev typ ett varv runt med repor bara för däcket spann när jag backade ut. Men fälgen var skadad innan sen tidigare ägare som tur var. Men får nog bli fälg doktorn snart

  22. #6682

  23. #6683
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    gjort världens ful lagning på skååådan! Trösklarna och bakskärmarna hade rostat som fan, gick o hugga hål i tröskeln. så slipade lite lätt och la en fet kaka med spackel! samt spacklade igen springan mellan flaken o tröskeln! Blir dock snyggt som fan, men rosten lär krypa fram snart igen. kan komma med bild sen haha
    Jag "högg" hål i min dörr där den var genomrostad fick med mig typ en sjätte del av dörren Bara å slipa, spackla å lacka
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #6684
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Antar att du kollat gnista? Annars, testa byta spridaren med en annan. Följer problemet till den andra cylindern då ?
    Kommer en beg. spridare på posten på onsdag, 150kr med frakt. Är de inte det som är problemet tar jag fan och eldar upp biljäveln!

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    gjort världens ful lagning på skååådan! Trösklarna och bakskärmarna hade rostat som fan, gick o hugga hål i tröskeln. så slipade lite lätt och la en fet kaka med spackel! samt spacklade igen springan mellan flaken o tröskeln! Blir dock snyggt som fan, men rosten lär krypa fram snart igen. kan komma med bild sen haha
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jag "högg" hål i min dörr där den var genomrostad fick med mig typ en sjätte del av dörren Bara å slipa, spackla å lacka
    Ni är la ändå inte seriösa med att ni spacklade igen stora rosthål? Ränka med 2 månader sen kommer de va värre än första gången.
    En rostfri dörr till 940 får du ju för 200kr dessutom...

    Varför inte göra de riktigt med en gång?

  25. #6685
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Kommer en beg. spridare på posten på onsdag, 150kr med frakt. Är de inte det som är problemet tar jag fan och eldar upp biljäveln!




    Ni är la ändå inte seriösa med att ni spacklade igen stora rosthål? Ränka med 2 månader sen kommer de va värre än första gången.
    En rostfri dörr till 940 får du ju för 200kr dessutom...

    Varför inte göra de riktigt med en gång?
    Ska fixa 4 nya dörrar från en V90 sen Sen fanns det inga dörrar i min färgkod
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  26. #6686
    Någon SAAB nisse här inne som håller koll på hur servicerna är på Saab 93 SS 03?

    Bilen fick en service precis innan 11000 mil. Antar att det är den stora servicen?
    Nu lyser servicelampan igen glömde dem och nollställa den kanske? Har för mig att att nästa service är vid 14000 mil. Den har gått 12xxxx.

  27. #6687
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Sen fanns det inga dörrar i min färgkod
    Men du ska ju ändå lacka om den spacklade dörren, då är det ju bättre att köpa t.ex. ex rostfri vit dörr och lackera om den istället.. Eller?

    Va hos lackfirman idag, beställde tid till 540in den 5/9. Blir omlack på motorhuv, stötfångare fram (stenskott), båda vänster dörrarna (pga dörruppslag), vänstra tröskeln (riktning+lack domkraft som slant) och bagageluckan. 11k inklusive moms. Frågan är dock om man inte också ska lacka om båda flyglarna fram och båda backspeglarna + stötfångare bak. Då blir ju bilen i 100% toppskick, utan ett minsta fel. Lär ju ändå inte kosta så många 1000 extra.?

    Fick även AC'n påfylld idag på både 540in och morsans 545a Inte för att det behövdes, men ändå. I Veckan blir det påfyllning på 500E'n och 607an också :p

    Edit: Någon som vet om wisco kopplingen sitter "fel" eller rätt gängad på 500E w124? Hur brukar det vara? Har nämligen plockat ned kylare osv, men fläkthelvetet sitter som berget

  28. #6688
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Men du ska ju ändå lacka om den spacklade dörren, då är det ju bättre att köpa t.ex. ex rostfri vit dörr och lackera om den istället.. Eller?

    Va hos lackfirman idag, beställde tid till 540in den 5/9. Blir omlack på motorhuv, stötfångare fram (stenskott), båda vänster dörrarna (pga dörruppslag), vänstra tröskeln (riktning+lack domkraft som slant) och bagageluckan. 11k inklusive moms. Frågan är dock om man inte också ska lacka om båda flyglarna fram och båda backspeglarna + stötfångare bak. Då blir ju bilen i 100% toppskick, utan ett minsta fel. Lär ju ändå inte kosta så många 1000 extra.?

    Fick även AC'n påfylld idag på både 540in och morsans 545a Inte för att det behövdes, men ändå. I Veckan blir det påfyllning på 500E'n och 607an också :p


    Edit: Någon som vet om wisco kopplingen sitter "fel" eller rätt gängad på 500E w124? Hur brukar det vara? Har nämligen plockat ned kylare osv, men fläkthelvetet sitter som berget
    Ska bygga om bilen till en V90 så fort som ekonomin tillåter Sen ville jag inte slösa pengar på dörr( skulle gått på runt 700-1000, 1500 kr för en fin i min färgkod). Sen orkade jag inte flytta över elhissar osv Hur mycket kostade AC-påfyllningen? Sen får man väll inte enbart fylla på gas utan de måste väll också täta "gastanken"? Behöver fixa min AC någon dag men nu kommer ju hösten och vinter så då känns det mindre värt.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  29. #6689
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Kommer en beg. spridare på posten på onsdag, 150kr med frakt. Är de inte det som är problemet tar jag fan och eldar upp biljäveln!

    ?

    Varför tog du inte bara en av dem andra spridare på den cyl som inte går och kollar om du får liv i den ?
    To much is never enough.. !

  30. #6690
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Varför tog du inte bara en av dem andra spridare på den cyl som inte går och kollar om du får liv i den ?
    Ska jag vara helt ärlig, så orkade jag inte.

    Är inte spridaren problemet skiter jag i det och säljer fanskapet som den står, jävla tattarbil.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in