1. #10741
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Måste väll varit några defekter på den? Ser ju sjukt fräsch ut!
    Inge direkta defekter, lite bubblor i lacken samt 2 lister som saknades efter min incedent med däcket
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  2. #10742

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Yes jag har 2.0T motorn. Har för mig att cylinderväggarna var dåliga på t4ans motor, många som trimmade sina t4or strulade som fan.
    Jag skulle nog säga att dom kör med t4 turbon? Jag har ju 2.0 och lättryckare. T4an har 1.9l motor och fulltryckare.
    Så hade dom slängt om det lite hade dom haft en roligare bil..
    Yes det stämmer, t4an har 200 och min 160. Fas 2 har typ 163hk om jag inte minns fel Nu har jag runt 200 hk i min. Men som jag sa innan blir det ev t4 turbo i min. Då kommer jag landa på ca 260hk om min motor är relativit frisk, det känns lite mer lönt än 200 hk och en lättrycksturbo..
    Det var Renault som tillverkade T4:an, därför säger många att den är sämre vilket den absolut inte är!
    Mindre borrning i lika stort block = tjockare cylinderväggar, den klarar överladdning bättre än 2,0:an.


    Min banpreppade fas1 2,0t(skärmar och lampor m.m från fas2)



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us


    (guuud vad länge sen det var jag var inne på mnf)

  3. #10743

  4. #10744

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Okejokej,vad jag hört är det bättre att trimma 2.0an.. Vad har du gjort med din om den är banpreppad då?

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    äh pallar inte bry mig får fixa v40n ist
    Haha jo det är sant

  5. #10745
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    fan va goooo!

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Okejokej,vad jag hört är det bättre att trimma 2.0an.. Vad har du gjort med din om den är banpreppad då?



    Haha jo det är sant
    ska lämna den till polarn nu i veckan, är lat så orkar inte lägga tid på den, lägger tid på 740n ist
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  6. #10746

  7. #10747

  8. #10748

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Okejokej,vad jag hört är det bättre att trimma 2.0an.. Vad har du gjort med din om den är banpreppad då?



    Haha jo det är sant
    T4:an har 2mm tjockare cylinderväggar samt tåligare kolvar, fas1 alltså 98-00!

    Hårda coilovers, justerbara droplinks/krängningshämmarstag och Toyo r888 r-däck.

    Tnx Ekan!!

  9. #10749

  10. #10750

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    okeyokey D2 coils eller? Är det något gjort i motorväg då?
    Blir det stor skillnad med bytta krängningshämarstag? Tycker min är styv som fan i framvagnen redan nu. Men damaskerna e dåliga, om man skulle köpa hårdare kanske, om det är lönt dvs?
    Fk coils som är gjorda för fas2, men kör med fjäderbensfästen från fas2 också, så det blev skumt med krängningshämmarstagen så justerbara var ett måste!
    Byt om dem är slut, man märker ingen megaskillnad hursom.. beror lite på hur bilen ska användas!

    Min är standard i motorn, den duger bra så, kör ifrån många (i kurvorna...)

  11. #10751

  12. #10752

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Aha okey, det var lite jobb att få dit fas2 coils på en 1 va? Yes får göra det, känns dock inte kasst, märkart iallafall. Har d2 coils på min, ligger som en padda, och kan ta kurvor riktigt jävligt med
    Släng i en t4 turbo som jag tänkt göra då? Då kör du ifrån många både raksträcka och i kurvorna
    Ganska enkelt faktiskt! passar rakt av bak, och fram behöver man bara köpa lösa fjäderbensfästen från fas2 då, sen passar allt!
    Jag vill inte ha mera kraft i den

  13. #10753

  14. #10754

  15. #10755

  16. #10756

  17. #10757

  18. #10758

  19. #10759

  20. #10760

  21. #10761
    Någon här som ska till Västerås träffen på lördag?

  22. #10762
    Några här som kommer te 'Skogenracing' träffen?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  23. #10763
    Namn:  IMG_0688v2.jpg
Visningar: 527
Storlek:  106,8 KB

    Kommer ni ihåg när jag var här inne i tråden och bad om råd vilken bil jag skulle kirra? Det blev en nästan ny Atoz!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  24. #10764

  25. #10765
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jahopp! Blir kanske att sälja volvon o leta efter annat igen! Orkar inte lägga ut till koppling..
    låter kul, har du funderat något på vad för bil du ska köpa?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #10766

  27. #10767
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Namn:  IMG_0688v2.jpg
Visningar: 527
Storlek:  106,8 KB

    Kommer ni ihåg när jag var här inne i tråden och bad om råd vilken bil jag skulle kirra? Det blev en nästan ny Atoz!

    Fulare får man leta efter...
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  28. #10768
    Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Fulare får man leta efter...
    Så jävla sant! xD

    Men den är bensinsnål och behaglig att köra!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  29. #10769
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    haha nej det är inte vidare kul.. Bilen är förövrigt inne på kamremsbyte, gör det kanske enklare att bli av med dock. Vart sjukt nöjd o bokade tid till trimmningen nästa helg, så skiter allt sig

    Nja jag vet inte riktigt. Kollar runt lite, måste vara något ballt iallafall. Lite smått sugen på e36 m3, eller nån impreza. Får se vad som händer, kopplingen håller säkert i 1 år till på volvon minst så.. Kanske får för mig att byta den, eller om jag hittar något annat som jag blir sugen på. Aldrig gillat volvon till 100%, tråkigt motorljud, aldrig varit nöjd med utseendet osv. Det enda är väl att den går bra.

    Han som har denna är kanske sugen på att byta.
    haha, men byten är väl alltid skoj! iallafall om man tjänar på affären. subaru är ju riktigt fina bilar. har länge varit sugen på en subaru så vi får se, jag kanske säljer audin och alla delar och försöker hitta någon impreza för en rimlig summa.
    angående den där, så såg den ju riktigt fin ut på bilden!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #10770
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Så jävla sant! xD

    Men den är bensinsnål och behaglig att köra!

    Vrf köpte du inte diesel om du vill spara cash?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in