1. #10291

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Är ju inte så svårt att tänka själv?

    Det folk ALLTID anger i annonserna är det absolut snålaste man kan köra. Räkna med 1/l milen istället vilket är ganska normalt. Relativt stor bil, men tänk efter en gång till innan du handlar! Hade det inte varit goare med sexa istället? Kommer aldrig mer köpa en bmw med 4 i, fyfan vilka tråkiga epatraktorer..

    Vet itne hur du tänker, men antagligen att det ska bli billigare med 4.. Men hade jag varit du hade jag satsat på 6

  2. #10292

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Nu så har pappa äntligen godkänt att jag får köpa bil. Ska eventuellt kolla på denna på söndag! Ska bara ringa å höra lite med ägaren.
    Ser väldigt fin ut!
    http://www.blocket.se/blekinge/Volvo....htm?ca=22&w=2
    Nu har jag ringt och åker och kolla på den på söndag.
    Var tydligen en liten spricka i framrutan och något litet klarlack släpp på bak kofångare!
    Då borde jag väl endå få ner den lite för dom felen dessutom?
    Vad tycks om priset han satt?
    Senast redigerat av Ködden den 2012-05-10 klockan 17:14.

  3. #10293
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Nya bilen, lite att fixa men går fint

    Haha, frän, men fixa original baklysen
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  4. #10294
    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Haha, frän, men fixa original baklysen
    Jo ska fixas andra lysen, vingen ska bort med

  5. #10295

  6. #10296

  7. #10297
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    behåll lysena, dom är fräcka, bara inte resten av bilen är bonnig, gör den clean o dom kommer sitta perfekt!
    Okej, tror dem e lite ovanliga med för dem jag har sett så har inte hela raden varit vit men vet ej. Men ska inte göras så mkt, några schysstare fälgar o lite fin puts på allt så
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    håller mää!

    Vet du någon som har vindavvisare ekan? Behöver endast vänster bak..
    Tror du kan köpa löst på l-m-r.se, maila dem o fråga

  8. #10298

  9. #10299
    Blev som en ny bil med jp fälgarna

  10. #10300
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    S60n såld! Satt fint med kontant betalning

  11. #10301
    Morsan vill byta ut sin rosthög mot en nyare! Har ni några förslag på bilar som går billigt och är driftsäker då hon kör runt 3mil/dag! Och 15mil på helgen Hon vill ha en bil som är över -04 ! Under den årsmodellen måste den vara jävligt fin isåfall! Max budget runt 50-60tusen! Några förslag?
    Senast redigerat av kingkong den 2012-05-12 klockan 10:12.

  12. #10302
    Citat Ursprungligen postat av kingkong Visa inlägg
    Morsan vill byta ut sin rosthög mot en nyare! Har ni några förslag på bilar som går billigt och är driftsäker då hon kör runt 3mil/dag! Och 15mil på helgen Hon vill ha en bil som är över -04 ! Under den årsmodellen måste den vara jävligt fin isåfall! Max budget runt 50-60tusen! Några förslag?
    Om du är ute efter en relativt snygg bil som drar lite och som också passar din mor så skulle jag nog tänka mig en golf... kanske denna

    http://www.blocket.se/jonkoping/VW_G....htm?ca=17&w=1

    Peugeot tillverkar också många mindre bilar men min erfarenhet av dom är att kvalitén är urusel...

    Denna är ganska fin också fast med högre bensinförbrukning ca 0.89 blandad
    http://www.blocket.se/jonkoping/Alfa....htm?ca=17&w=1
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  13. #10303
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Om du är ute efter en relativt snygg bil som drar lite och som också passar din mor så skulle jag nog tänka mig en golf... kanske denna

    http://www.blocket.se/jonkoping/VW_G....htm?ca=17&w=1

    Peugeot tillverkar också många mindre bilar men min erfarenhet av dom är att kvalitén är urusel...

    Denna är ganska fin också fast med högre bensinförbrukning ca 0.89 blandad
    http://www.blocket.se/jonkoping/Alfa....htm?ca=17&w=1
    Ja , jag har kollat lite på Golf , är ju ganska högt andra handsvärde och många som säger att dom är bra - så dom måste väll vara bra då!
    ÄR det något speciellt man ska kolla eller tänka på om man är intresserad av en Golf?

  14. #10304

  15. #10305
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg

    Det folk ALLTID anger i annonserna är det absolut snålaste man kan köra. Räkna med 1/l milen istället vilket är ganska normalt. Relativt stor bil, men tänk efter en gång till innan du handlar! Hade det inte varit goare med sexa istället? Kommer aldrig mer köpa en bmw med 4 i, fyfan vilka tråkiga epatraktorer..
    1 liter/mil i en 318? ja då får du fan ligga och gasa!

    What i'm glajding around in.


    brum brum

  16. #10306

  17. #10307
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jag låg på 1.2/1.3

    Hade visserligen inte 143 hästar så är inte samma sak. Men att köpa med dem små motorerna är ett rent vansinne! Grejen är ju att motorn får jobba som inihelvete för att dra iväg bilen, sen är man väl gasglad med och sladda o ha sig. + att motorn varvar nåt som in i när man ligger i 120+. Så nej 1 liter milen är inte särskilt ovanligt.
    Körde runt i en 318 ett tag, jag låg och snittade 0,8.

    Men alla har vi olika tyngd på högerfoten antar jag

  18. #10308
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Sålde S60n på en fredag, köper ny bil på lördag! Haha som det kan gå Lyckades pruta 14k vilket får anses okej!


  19. #10309
    Haha, när man anger en medelförbrukning brukar man inte säga vad bilen KAN dra om man sladdar o sådär... S4an drar 3liter milen, om man kör race mot nån annan flane genom Borås. När jag pendlar till jobbet(vilket den nya bilens uppgift kommer vara) så drar den ca 1,2, då är det 2 mil 100väg och 0,7 mil stadskörning ungefär.
    Det lutar åt en 320D kombi just nu

  20. #10310

  21. #10311

  22. #10312
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Om du är ute efter en relativt snygg bil som drar lite och som också passar din mor så skulle jag nog tänka mig en golf... kanske denna

    http://www.blocket.se/jonkoping/VW_G....htm?ca=17&w=1

    Peugeot tillverkar också många mindre bilar men min erfarenhet av dom är att kvalitén är urusel...

    Denna är ganska fin också fast med högre bensinförbrukning ca 0.89 blandad
    http://www.blocket.se/jonkoping/Alfa....htm?ca=17&w=1
    Vem fan betalar 50k för en bil som gått 20k+ ?


  23. #10313
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Vem fan betalar 50k för en bil som gått 20k+ ?
    Fan vet jag, den har fan vart inne på blocket sen helvetes fucking 20mars så man har ju lite motherfucking fan prutmåns helvete om man inte vill betala 50 fucking tusen förstår du vad jag fucking menar din fucking fuck?
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  24. #10314
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Vem fan betalar 50k för en bil som gått 20k+ ?
    Plus ett..

    Och vem i hela friden köper Alfa Romeo? Mer skit får man leta efter.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  25. #10315
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Är det en S? Vart lite sugen på en med, men 4a platser är no good
    Japp det är en S! För jävla rolig bil Nja man ska nog mer räkna med 2passagerare och förare. Det där sista sätet bakom föraren får man nog ha amputerade ben för att sitta i

  26. #10316
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Fan vet jag, den har fan vart inne på blocket sen helvetes fucking 20mars så man har ju lite motherfucking fan prutmåns helvete om man inte vill betala 50 fucking tusen förstår du vad jag fucking menar din fucking fuck?
    Ålder på dig egentligen?


  27. #10317
    Skulle mer en gärna ha en Alfa. Oförtjänt dåligt rykte imo, visst är det väl inte någon fullträff som bmw,audi osv i kvalitet. Men fan så vackra bilar dom gör och vilken körkänsla!

    Japp det är en S! För jävla rolig bil Nja man ska nog mer räkna med 2passagerare och förare. Det där sista sätet bakom föraren får man nog ha amputerade ben för att sitta i
    grymt, blev sugen på att kolla på en jag med nu vi har haft en i familjen tidigare, men var inte mer än 12-13år då så kommer inte ihåg mer än att jag gillade den starkt

  28. #10318
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Ålder på dig egentligen?
    spelar det för roll?
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  29. #10319
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Nöjd?

    Kul att se dig igen.
    Haft bilen i 2 år (4000mil), kört som en tok och aldrig behövt laga - så är helt klart nöjd.
    Men imorgon ska den in på en välförtjänt service!

    Är ju trots allt student, så man får nöja sig

    Tack


    (borde dragit 3an lite längre, men hade svårt att filma, styra, växla och hålla koll på trafik samtidigt..)
    Senast redigerat av Hejsvejs den 2012-05-13 klockan 21:52.

  30. #10320
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    grymt, blev sugen på att kolla på en jag med nu vi har haft en i familjen tidigare, men var inte mer än 12-13år då så kommer inte ihåg mer än att jag gillade den starkt
    Haha ja det är inte konstigt! Ja vi har haft en Mini Cooper Cab förut när jag var runt 15, älskade den bilen också. Så nu har jag min egna Mini! Har fått mer blickar idag än vad jag fick i 1år av S60


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in