1. #10651
    Jomen visst är de tråkigt att lägga pengar på saker för o fåt kördugligt. Bara surt när man på alla roligare saker man kunde lagt pengarna på men så är de när man kör äldre bilar, jag ska sälja alla mina bilar o köpa en nyare, inte bestämt mig för vad än dock... Bakaxeln håller på att rasa på 940in nu också så lär ju inte få något för den heller (y)

  2. #10652

  3. #10653
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    273hk 441Nm - 80-120 på 3.9s med nästan 2ton rörande så är det ruskigt snabbt
    Inte för att vara den som är den, men så "ruskigt snabbt" tycker jag faktiskt inte det är... 273hk i en Saab 9-5 är väl egentligen inget speciellt.

  4. #10654
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Inte för att vara den som är den, men så "ruskigt snabbt" tycker jag faktiskt inte det är... 273hk i en Saab 9-5 är väl egentligen inget speciellt.
    Vad är speciellt då?

  5. #10655
    Nån som kommer ihåg denna folka? Såg den i Västerås för en massa år sedan, Så otroligt låg. Framhjulen är 13 tum med riktigt låg profil, och huven är lägre än dom!!!
    Bilen var lite högre än till knät, helt galet. Fick krypa på alla fyra för att kolla in i den. Dom hade tom sektionerat fläktkåpan på den för att få ner maskin. Den syntes en del i tidningar, men nu är den borta..... Vad jag vet så var den den lägsta bilen som reggats i sverige. Nån som har en aning om vad som blev dess öde?
    Namn:  typ3.jpg
Visningar: 714
Storlek:  26,3 KB

  6. #10656
    Letar efter en första bil nu. Jag är rätt så sugen på en BMW E30. Någon som har erfarenhet av dessa och vilken motor är roligast, både ekonomiskt och att köra?
    sen kom en snut o då va sagan slut.

  7. #10657

  8. #10658
    Nuvarande bilen, jetta mk1 diesel -81 coupe, kommer 13x9 plåtisar nästa månad förhoppningsvis.
    Stoppat dit coilovers också

    Slipat hela bilen själv har bara höger sida kvar, ska ta det imorgon tror jag

  9. #10659

  10. #10660
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Mer bilder både utvändigt och invändigt vill vi se.
    Måste få klart inredningen först, har blå inredning som är skitfult så har bytt stolar fram till gråa och ska klä över baksätet och hatthyllan med något tyg sen har jag rensat innertaket och tagit bort förstärkningarna så det låter ganska roligt då man kör/pratar i bilen

  11. #10661

  12. #10662

  13. #10663
    Hallå krappar! Slängt på nya däck på fälgarna nu. Men är ju så att de vibrerar helvete mellan 80-90, inget alls innan å inge större vibrationer över 100~~. Kan de vara en styrled? Glappar en aning när man drar ratten fram å tillbaka. Däcken är självklart balanserade

    Var lika dant innan jag bytte däck.
    Men vibrerar inte alls med vinterdäcken fram?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  14. #10664
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hallå krappar! Slängt på nya däck på fälgarna nu. Men är ju så att de vibrerar helvete mellan 80-90, inget alls innan å inge större vibrationer över 100~~. Kan de vara en styrled? Glappar en aning när man drar ratten fram å tillbaka. Däcken är självklart balanserade

    Var lika dant innan jag bytte däck.
    Men vibrerar inte alls med vinterdäcken fram?
    Skev eller skadad fälg kanske eftersom de försvinner med vinterdäcken

  15. #10665
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Skev eller skadad fälg kanske eftersom de försvinner med vinterdäcken

    Något skeva är dom, men om de är så mycke vette fan. Å är dom skeva hjälps de inte av balanseringen heller

    Men testade byta till dom däcken som satt i bak, å skakar fortfarande, så tvivlar på att alla 4 är så pass skeva?

    Tänkte om allt känns mer i 17"arna, eftersom de är bredare å större, mer anläggningsyta Därför de inte känns i vinter?
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-07-09 klockan 22:05.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  16. #10666
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Något skeva är dom, men om de är så mycke vette fan. Å är dom skeva hjälps de inte av balanseringen heller

    Men testade byta till dom däcken som satt i bak, å skakar fortfarande, så tvivlar på att alla 4 är så pass skeva?

    Tänkte om allt känns mer i 17"arna, eftersom de är bredare å större, mer anläggningsyta Därför de inte känns i vinter?
    Kan ju bero på det isåfall

    Svårt o tro det men kanske behövs en hjulinställning med större fälgarna

  17. #10667
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Något skeva är dom, men om de är så mycke vette fan. Å är dom skeva hjälps de inte av balanseringen heller

    Men testade byta till dom däcken som satt i bak, å skakar fortfarande, så tvivlar på att alla 4 är så pass skeva?

    Tänkte om allt känns mer i 17"arna, eftersom de är bredare å större, mer anläggningsyta Därför de inte känns i vinter?
    vi åker 17" på de flesta bilarna i familjen och de går så mjukt och fint, dock är ju det nya bilar. vad kör du?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #10668
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    vi åker 17" på de flesta bilarna i familjen och de går så mjukt och fint, dock är ju det nya bilar. vad kör du?
    Dock syftade jag inte på de, utan att bredden på däcket förstärkte styrledens glapp
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  19. #10669
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Dock syftade jag inte på de, utan att bredden på däcket förstärkte styrledens glapp
    aha okej.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #10670
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Kan ju bero på det isåfall

    Svårt o tro det men kanske behövs en hjulinställning med större fälgarna

    Jo kan ju behövas en sån också
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  21. #10671

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Jo kan ju behövas en sån också
    Tror inte det har något med att den skakar, Ovalt däck kan de också vara om de är billigaredäck . Kollar så de är rätt däcktryck körde med förlite och skakad då också mellan 80-90... Annas är de väl något i framvagnen som är fel.

  22. #10672

  23. #10673

  24. #10674
    Hej! Undrar om någon har eller vet vad det är för vanliga fel på Volvo S40 t4 -03 ?
    Eller bara bra att veta saker om s40 t4 ??
    Bilen är till min mamma som kör 2,5 mil dagligen och runt 14mil på helgen!

    Mvh Anton

  25. #10675
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Tror inte det har något med att den skakar, Ovalt däck kan de också vara om de är billigaredäck . Kollar så de är rätt däcktryck körde med förlite och skakad då också mellan 80-90... Annas är de väl något i framvagnen som är fel.

    Kör med 2.5bars tryck nu. För lite kanske? 2.9-3.2bar läste jag någon stans att de var lagom? Har 225/45-17@ däck dimension.

    Jo tippar på framvagnen jag med, tvivlar på så pass skeva fälgar. Och att alla skulle vara så skeva så de blev samma skakningar när jag skiftar emellan.

    Däcken är ju billigare däck, men de är inte orsaken till problemet nu då de satt märkes däck på innan, och då var de likadant.
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-07-10 klockan 11:55.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  26. #10676

  27. #10677
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Säker på att de är ballanserade efter däckbytet?
    Jag själv som krängde å balanserade
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  28. #10678

  29. #10679
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag skulle nog ha kört på 2.7-2.8, men det borde inte bli vibrationer med 2.5 i tycker jag..

    I 2 av mina 15tumshjul så har jag vibrationer emellan 90 och 100, dom är pålagda utan att balanseras så dom gamla vikterna sitter kvar!
    Så jag skulle nog rekommendera att du provar balansera hjulen igen, eller prova dom på en annan bil om det går!
    Balanserade däcken och körde dom i maskinen igen, visst fick 5gram hit och dit, men man kan ju ha spel upp till 20gram~~
    Är inte lite ska heller, skakar sjukt sidleds. Men skakar inte i bak? Bara i fram, så troligtvis är de något i framvagnen.
    Sorry dubbel
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  30. #10680

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in