Sidan 91 av 400 Första ... 41818990919293101141191 ... Sista
  1. #2701

  2. #2702
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    http://www.blocket.se/vasterbotten/B...2.htm?ca=4&w=2 värt? ser ut som det saknas en list och vänster bakspegel.
    Den hår endast gått 15k mil ser inte ut att vara någon rost. Vad drar en sån bil milen vid vanlig körning?
    Vad tycker ni är det bara fara och köpa den på direkten? blir för övrig min första riktiga bil.
    2-literssexan trivs inte riktigt i 5-serien. Får jobba hårt för att få bilen att gå framåt. Faktum är att 518 presterar mer men med lägre förbrukning.

    Däremot är den billig samt har inte gått speciellt långt. Ett motorbyte är inte heller ett jättejobb.

    Citat Ursprungligen postat av Jonrad89 Visa inlägg
    Michél, tyckte du sa du visste vem ägaren till den turkosa va?
    Värt att satsa på den bilen? http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=1

    Funderar på att ringa och kolla på den.
    Ägaren brukade åka på en hel del bilträffar med den. Har granskat den en hel del (just för att färgen är såpass speciell) och den har varit fin i skicket. Färgen är lika mycket hata som älska men man är definitivt helt egen med den.

    Tycker absolut att du ska åka och kolla på den.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  3. #2703
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    idag blev det lite småhandel på biltema ^^
    oljetryck och oljetempmätare, mätarhållare samt oljefilter
    Fungerar dem bra? Av egna erfarenheter så suger biltemas mätare pung, men kanske har blivit bättre?

    Har fått erbjudande att köpa en 745 i bra skick för 3-4k men obes och har vart vinterbil innan. Eller en fin 945 -98 ltt classic för 9.. dock är den aut så det suger när det bara ska vara vinterbil
    To much is never enough.. !

  4. #2704

  5. #2705
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ägaren brukade åka på en hel del bilträffar med den. Har granskat den en hel del (just för att färgen är såpass speciell) och den har varit fin i skicket. Färgen är lika mycket hata som älska men man är definitivt helt egen med den.

    Tycker absolut att du ska åka och kolla på den.
    Det blir nog att ringa på den imorgon. 13k mil kanske t.o.m stämmer om man har tur.

    Kom ju in en svart 01a med 23k mil, men 78k är för mycket för oss. 50k och 528 tänkte vi i början, men man vill ju ha mer och mer :p

  6. #2706
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    http://www.youtube.com/watch?v=zCJR7cIWA-M

    Älska!

    Trans am 77 SE, Burt Reynolds Edit.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  7. #2707
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    http://www.blocket.se/vasterbotten/B...2.htm?ca=4&w=2 värt? ser ut som det saknas en list och vänster bakspegel.
    Den hår endast gått 15k mil ser inte ut att vara någon rost. Vad drar en sån bil milen vid vanlig körning?
    Vad tycker ni är det bara fara och köpa den på direkten? blir för övrig min första riktiga bil.
    en 520 innan 91 (innan den fick m50) blir redigt slö. sök efter en med m50m istället 91 och uppåt
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  8. #2708
    Det var kallt idag.. Brrrr


  9. #2709

  10. #2710
    Nån som vet om motorstativet på biltema är värt pengarna?




    Det var nog ett smart drag att förstärka tråget... Hehe



    Bilen uppe på pallbockar igen, väntar på ett grenrör och letar webers för fulla muggar...

    Fast egentligen står den bara där tillfälligt, ska besiktas först men sen ska motorbygget börjas!

  11. #2711
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    sladdeväder ju? bara rycketityckety kryck ju ;D

    igår var det halt, trampade bara på lite i tvåan i rondellen i byn igår, så släppte den
    Släpper gör det direkt! Släpper ju bara kopplingen sakta med lite gas så börjar det spinna Men min kryka är helt slut.. Måste byta belägg bak



    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Det var nog ett smart drag att förstärka tråget... Hehe
    Det är därför jag inte känner för att sänka min mer! Tycker redan jag slår sönder avgassystemet hela tiden! tredje gången min bil låter som en traktor (Sen jag skaffade körkort 6/9)
    Fast ska ju ta lite hjälp av michél att bygga ett nytt

  12. #2712

  13. #2713
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    nä inte koppling, bara gas
    Låt min Jetta 1,8l vara!
    Han har bara sina 90hästar att skryta med

  14. #2714

  15. #2715
    :
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    jag har bara 102 ;D
    Fortfarande mer

  16. #2716

  17. #2717
    har fått en volvo 940 av tjejens morsa å farsa. toppackningen e kass, så tänkte ha som projekt att byta topplockspackning på denna (har aldrig lyft en topp innan) nån som har en liten typ guide? vet hur man ska göra på ett ungefär men hade vart gött å ha en lista å följa ifall man skulle fastna! som tur e så e de en gammal volvo.. simpla motorer detta..
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  18. #2718

  19. #2719
    Gurkiz, när tar ditt avgassystem i och vart??

  20. #2720
    Kikade vinterbil idag, en tjejkompis volvo 340! Röd och ful men bessad och skattad och inga problem alls med den förutom lite rost i skärmkanter.. Det är ju billigt som fan och enligt henne så drog den inte så mycket soppa heller så det är ju ett +

    Men polaren har en mörkgrön 745 -92a som jag får för 4k efter han bessat den (ska in i veckan). Den är betydligt mycket snyggare och bekvämare att åka i..

    Svårt val dedär!

    Edit : en till kandidat http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=1
    Senast redigerat av Orre den 2010-10-26 klockan 18:25.
    To much is never enough.. !

  21. #2721
    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Gurkiz, när tar ditt avgassystem i och vart??
    Katten sticker ner några cm (Så den sitter väldigt utsatt) , Och i helgen skulle jag upp för en trottoarkant och på nåt så blev det hål igen

  22. #2722
    Vad tror ni om den här då? Kan det vara värt? Har ju inte gått många mil-
    http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_...4.htm?ca=9&w=2
    Vad kostar det att göra det som står?

  23. #2723
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Katten sticker ner några cm (Så den sitter väldigt utsatt) , Och i helgen skulle jag upp för en trottoarkant och på nåt så blev det hål igen
    Haha okej! Jag har ca 4-5cm mellan tråg/länkarmar och marken Ska plocka bort min ljuddämpare på mitten för den är bara i vägen.. Hehe



    Kass bild för att se hur låg den är men.. Vill ha den lägre nästa år

  24. #2724
    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Haha okej! Jag har ca 4-5cm mellan tråg/länkarmar och marken Ska plocka bort min ljuddämpare på mitten för den är bara i vägen.. Hehe

    BILD

    Kass bild för att se hur låg den är men.. Vill ha den lägre nästa år
    Haha Såfort jag har fixat katten så borde jag klara mig! Då är det inget stort som kommer ta i iallfall! Tror motorn klarar sig

  25. #2725
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    tänk alltid på när du köper en obes. bil, att det oftast är mer än som står som ska göras!
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  26. #2726

  27. #2727

  28. #2728

  29. #2729

  30. #2730
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Kikade vinterbil idag, en tjejkompis volvo 340! Röd och ful men bessad och skattad och inga problem alls med den förutom lite rost i skärmkanter.. Det är ju billigt som fan och enligt henne så drog den inte så mycket soppa heller så det är ju ett +

    Men polaren har en mörkgrön 745 -92a som jag får för 4k efter han bessat den (ska in i veckan). Den är betydligt mycket snyggare och bekvämare att åka i..

    Svårt val dedär!

    Edit : en till kandidat http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_....htm?ca=11&w=1
    Ska också köpa vinterbil nu, så säg till om du kan köpa loss en av bilarna så jag sedan kan köpa för samma pris av dig (okej, en 500ing kan du få för besväret)

    BMWn i nacka är jag jävligt sugen på faktiskt, ser fräsch ut och en gammal 5-serie i vinter lär man bli rätt ensam om!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in