1. #5791
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    på volvo räknas inte cm, bara varv den är säkert sänkt runt 7-8cm.
    någon cm kvar till genomslagsgummit.



    så ska det se ut

    mx fidde: hissa upp bilen så ska du se att fjädrarna hänger löst, för det finns inte så låga sänkningssatser, kan dock vara kapade sänkfjädrar, men det glappar ändå!
    besiktning dont like at all.

    hedin: går pumpen/pumparna?
    k jetronic alltså mekaniskt insprut. prova om du kan lufta ur skiten på något vänster?


    Vet att man brukar säga varv, men tänkte ifall någon visste hur mycket bilen sjunker efter 1 varv


    Haha halvlåg törstförti på bilden
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  2. #5792
    Kollade på en 740 och där stod det följande i annonsen:
    Har startat hela vintern utan några problem, går bra i motor och låda.
    Bara att det är nått fel på urtrampningslagret.
    Bytte växellåda(beg), lameller(nytt), urtrampningslager(nytt kvitto finns), och en kardan(beg) innan vintern men det skriker om urtrampningslagret ändå.



    Är det något allvarligt?
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  3. #5793
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Lämnade in S60n idag för reparation efter jag hade varit lite våldsam mot henne. Och då fick jag en S40 1.8F som lånebil och den har fått kämpa den stackaren


  4. #5794

  5. #5795

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    på volvo räknas inte cm, bara varv den är säkert sänkt runt 7-8cm.
    någon cm kvar till genomslagsgummit.

    *bild*

    så ska det se ut

    mx fidde: hissa upp bilen så ska du se att fjädrarna hänger löst, för det finns inte så låga sänkningssatser, kan dock vara kapade sänkfjädrar, men det glappar ändå!
    besiktning dont like at all.

    hedin: går pumpen/pumparna?
    k jetronic alltså mekaniskt insprut. prova om du kan lufta ur skiten på något vänster?
    Det var kapade org fjärdrar, dock rätt styva! Kollade och 3 varv var borta fram. Fjärdern var dock inte lös, satt berget. Den var som sagt nyligen besiktigad med de fjärdrarna på så.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  6. #5796
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Lämnade in S60n idag för reparation efter jag hade varit lite våldsam mot henne. Och då fick jag en S40 1.8F som lånebil och den har fått kämpa den stackaren

    döda aset!
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  7. #5797
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    "Nya" däck på och ny balanserade! Gick smort som fan. Gjorde även avgasmätning, HC halten var way too much... Allt annat var fint. HC halten låg på 500 - 700... Nån aning om vad det kan bero på?
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  8. #5798
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Ställde in lyktorna och bytte bromsvätska på 500E'n idag. Redo för besiktning den 3/6!
    Senast redigerat av alleexs den 2011-05-26 klockan 21:02.

  9. #5799
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Ställde in lyktorna och bytte bromsvätska på 500E'n idag. Redo för besiktning den 3/6!
    Vill också. Just fan! Måste ha nytt relä till mina jävla lyktor... Helvete vad mycket som ska göras känns det som. :o
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  10. #5800
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Vill också. Just fan! Måste ha nytt relä till mina jävla lyktor... Helvete vad mycket som ska göras känns det som. :o
    Jo så är det på gamla bilar. Tyvärr :/ När har du besiktning? Man kan väl fiffla till något med etanol så den går igenom?

    Edit: Hög hc kan bero på att motorn bränner en massa olja. (om du har otur)

  11. #5801
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Jo så är det på gamla bilar. Tyvärr :/ När har du besiktning? Man kan väl fiffla till något med etanol så den går igenom?

    Edit: Hög hc kan bero på att motorn bränner en massa olja. (om du har otur)
    Njä, det tror jag inte. Då jag precis har renoverat topplocket...

    Men ja, får väl kolla olje nivån imorrn då...
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  12. #5802
    jävlar vad mycket Volvo det blev plötsligt. Då är väl alla nissar glada iaf

  13. #5803
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Njä, det tror jag inte. Då jag precis har renoverat topplocket...

    Men ja, får väl kolla olje nivån imorrn då...
    Om den drar olja så kan de ju också bero på slitna kolvringar.

  14. #5804
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Om den drar olja så kan de ju också bero på slitna kolvringar.
    Eller slitna ventilstyrningar.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  15. #5805

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Njä, det tror jag inte. Då jag precis har renoverat topplocket...

    Men ja, får väl kolla olje nivån imorrn då...
    Antar att du pratar om din glt. På vänster sida (om du står framför bilen och tittar över motorn) under/innanför insuget är det en smal slang som går från insuget in till en ventilations slang. Kolla så den sitter där den ska och är hel. Motorvärdena blir helt fel när den inte sitter där. Farsan fick för högt co värde på bess efter jag bytte topplocks packning på vår 855 glt. Tryckte dit slangen då den hoppat av och vipps, rätta värden.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  16. #5806
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    ska kolla det. bilen har bara gått 21000 mil, så tror inte det är Kolv ringarna heller. men det beror ju på hur man har kört med den också...
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  17. #5807
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Är det någon här som vet ungefär hur mycket 24k mila servicen på en Volvo V70 (årsm -99) kostar? Samt hur är Golf 2/3 som första bil?
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2011-05-27 klockan 16:47.

  18. #5808

  19. #5809
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är det någon här som vet ungefär hur mycket 24k mila servicen på en Volvo V70 (årsm -99) kostar? Samt hur är Golf 2/3 som första bil?
    Fattar mig inte på dig... KÖP BARA EN BIL! Det är för fan bara första bil... Behöver inte fråga om varenda bil som finns ute på marknaden.

    Ont: Olje nivån är perfekt! Betyder att det INTE är att den dricker olja. Där med är kolvringarna inte slut ännu. Blev lite lättad... Men vad kan felet vara då? :o
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  20. #5810
    har rasat klumpen på min 320 automat. o en bekant har en liggandes från en 530 automat. passar den ? och är det samma utväxling?

  21. #5811
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Antar att du pratar om din glt. På vänster sida (om du står framför bilen och tittar över motorn) under/innanför insuget är det en smal slang som går från insuget in till en ventilations slang. Kolla så den sitter där den ska och är hel. Motorvärdena blir helt fel när den inte sitter där. Farsan fick för högt co värde på bess efter jag bytte topplocks packning på vår 855 glt. Tryckte dit slangen då den hoppat av och vipps, rätta värden.
    Hittar inte den... Så jävla trångt! Får damp snart! (sorry för dubbel)
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  22. #5812

  23. #5813
    320 e36 ja. 530 är ja inte säker men tror de är från en e34. någon som vet vad det är för utväxling på min klump? 12 13 683 är de enda nr jag hittar på den iaf

  24. #5814
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Funtar på att beställa nya fälgar till 540in. Vad tycker ni om BBS Le mans 19" 8.5" fram och 9.5" bak? Tycker fan dem är sjukt snygga


    Eller möjligen m-parallel med samma mått som bbsen.

  25. #5815

  26. #5816

  27. #5817
    345N 187 står det på dne lappen, säger dock inte mig mycket..

  28. #5818

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Hittar inte den... Så jävla trångt! Får damp snart! (sorry för dubbel)
    Den slangen som är inringad ska på nippeln på insuget.

    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  29. #5819

  30. #5820
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Verkar vara lilla huset, dvs 187 huset.. det står inte 3:45 möjligen?
    de är svårt att sen. den va lite rostig så va tvungen o slipa ren den. men ser ine så ut. men har kollat lite o de verkar vara 3:45 på e36 320, så de borde ju vaa 3.45.dock har jag bara hittat manuell är de samma utväxling på dom?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in