Sidan 396 av 400 Första ... 296346386394395396397398 ... Sista
  1. #11851
    Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    jafan bettar på bra slitit av en drivaxel + bytt koppling på den på 2 år och då har ja kört hårt kan ja lova, är helt sjukt nöjd med bilen! helt fruktansvärt kul på vintern med


    Längesen man var här nu men den här bilen tycker ja ni borde köpa ligger ute billigt på blocket nu haha Hyper perry t.e.x som redan mailat

  2. #11852

  3. #11853
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg

    skylinen då ja.
    Smidda kolvar, gtr stakar
    racelager n1 pumpar mm. Pallar 650hk+
    Mappad till ca 370hk på 0.9bar för tillfället
    nu ska den dock bort. Saknar rwd volvo...
    Har en 740gl du kanske kan få få byta emot, en sån fin pärla så vet ej om jag vill släppa den. Släpper på ett hjul om man har tur och dåligt med bensin och själv i bilen.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  4. #11854

  5. #11855

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Nej alltså att knulla i bilen får ju bara ske vid riktigt akuta nödfall!! Jag ber fortfarande till gud i tacksamhet för att V70in som har halvskinn klarade sig senast..

    Rwd borde fungera då, för som du säger så är det knappt aldrig ett sådant kaos.

    Ja du borde typ lämna resturangbranschen för att bli typ motorjournalist eller liknande med ditt engagemang och dina kunskaper!

    Gillar också A8an nu när jag tänker efter, bara det med en Alu-kaross liksom! Sen att den ser så pass ny ut gör den inte sämre heller. Har dock beslutsångest precis som dig. Vet inte om jag vill lägga alla 100-120 k på bil eller om man ska köpa en billigare bil, typ 330 e46 eller den äldre A8/S8an och spara till kontantinsatsen på en lägenhet.. A8an måste ha blivit en enorm succé när den kom 2003 där omkring. Enligt Teknikensvärld var den äldre versionen fortfarande modern då, vilket säger en del om den nya..

    Haha jag måste ju göra det. Men 210 i en "bondetrimmad" 940 måste ju vara som om du hade legat i 300+ i din A8.. Var direkt livrädd då och de tog en evighet att få stopp på bilen, nu när man tänker i efterhand så var det direkt livsfarligt. 940in är ju ingen "Autobahnkryssare" som dina bilar direkt!

    Ser grymt fräsch ut! 1000 gånger bättre än min skrothög..

    Grymt kul att du också loggar in Gurra! Din e39 var riktigt fräsch! Enligt mig en av de fetaste och fräschaste i Sverige. Men jag förstår att du sålde den av praktiska skäl. Kan tänka mig att Imprezan är en riktigt rolig bil, har inte du ägt en tidigare?

    Tack! Ja den var otroligt fräsch.. Ja den är skoj, tanken var att ha en ballare bil i sig. e39an var fet, men en vanlig bil. Jo det har jag, det var dock en, GT gc8. Karossen innan denna, och den var röd!

    Härligt att det sitter i! När jag skulle till Varberg så maxade jag V70in där (tråkig med sina 2 liter och 145 häst), riktigt stolt över att den klarade 200 faktisk..

    Att citera så många inlägg med bilder på en 12"s laptop är något jag ogärna gör om. Men ni har grymt fina och fräscha bilar killar!
    Tack så mycket! Kul att folk gillar den Jo, jag förstår varför du tröttnade på att åka så lågt även om din e39a var ruskigt fin, garanterat den finaste e39 jag sett.
    Jo, det är snyggt att åka lågt men fan vad stumt det är, och jag förstår vad du menar med att man får planera vart man kör, jag sitter på helspänn hela tiden och tittar över vägen efter gupp att undvika! Men vill man vara fin, så får man lida pin
    Kul att du skaffade en impreza wrx, jag har faktiskt länge suktat efter en sådan. Min ska in på lackering av skärmar och stötfångare den 16onde då någon avundsjuk pundare repat min bil och efter det så ska jag försöka sälja den just till förmån för en impreza wrx!
    Tack! Kul att höra. Ja den var inte kul alls att köra, vid minsta lilla ojämnhet slog bakfälgarna upp i skärmarna.. Så man fick vara på sin vakt hela tiden typ..
    Jaså du, det gör du rätt i! Försök att hitta en "välvårdad" då.. Bilar som går hårt och sköts för lite. Väldigt viktigt med täta oljebyten på boxer motorn. Jag köpte min med nyrenoverad motor, hade kostat tidigare ägare 50 000kr..

    Uppdaterar väl lite till då. Går utför här med.. Ställbara topplagringar både fram och bak.


  6. #11856

  7. #11857
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #11858
    Blastergurra jag har för mig jag har sett projekttråd på din e39, har du någon sådan? isf länka! eller har jag drömt.

  9. #11859
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Eller vinterbil iaf, med quattro, sätesvärme osv så borde den duga? Läste dock att den motorn är relativt slö om man jämför med V8an på 4,2 liter. A8or från den första generationen med 3,7litersmotorn gör tex 0-100 på över 9 sekunder, vilket är jämförbart med en 940 TURBO (som visserligen har en lägre toppfart, men också 60 hk mindre..)

    Har bestämt mig för att åka traktor den här vintern, men får jag en heltidstjänst på jobbet så blir det en bil i klass (eller iaf närheten) av Alexs bilar till våren.

    940in är rätt het ändå, även om handbromsen sa upp sig idag..
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  10. #11860

  11. #11861
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Det har du helt rätt i.

    Den finner du här!
    http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?t=9663

    La ju upp bild på coilsen.. Men inte hur det blev! Nu är vi back on track, fast JDM









    Hjulen ska ut mer i framtiden.. Fälgarna är förövrigt till salu om nån rullar 5/100 här inne.
    Se där ja, då kommer man väl inte kunna sova inatt om man ska kolla igenom 50 sidor projekt.
    Subban ser också jävligt bra ut, personligen tycker jag den skulle upp nån cm.

  12. #11862
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Eller vinterbil iaf, med quattro, sätesvärme osv så borde den duga? Läste dock att den motorn är relativt slö om man jämför med V8an på 4,2 liter. A8or från den första generationen med 3,7litersmotorn gör tex 0-100 på över 9 sekunder, vilket är jämförbart med en 940 TURBO (som visserligen har en lägre toppfart, men också 60 hk mindre..)

    Har bestämt mig för att åka traktor den här vintern, men får jag en heltidstjänst på jobbet så blir det en bil i klass (eller iaf närheten) av Alexs bilar till våren.

    940in är rätt het ändå, även om handbromsen sa upp sig idag..
    Jaa, fast en quattro har jag ju redan men den är nog lite för dyr för att sladda sönder i vinter Jo, 3,7an är väl inte så mycket att ha egentligen. Vi får se hur det blir, vill iallafall ha en andrabil att leka med i vinter!
    På måndag har audin stått i två veckor, då en backventil under insuget satt igen så det blir övertryck i motorn, vilket resulterar i att jag kan blåsa topplockspackningen om jag kör med den som den är. På måndag ska den iallafall till bilmetro i borlänge där dom ska byta den. Gissa om det är kul att vara utan bil i 2 veckor, man känner sig helt handikappad
    Jaa, 940 är kul på vintern iallafall
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Det har du helt rätt i.

    Den finner du här!
    http://www.oijoij-society.com/viewtopic.php?t=9663

    La ju upp bild på coilsen.. Men inte hur det blev! Nu är vi back on track, fast JDM


    Hjulen ska ut mer i framtiden.. Fälgarna är förövrigt till salu om nån rullar 5/100 här inne.
    Den är riktigt fin gurra!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #11863
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Har en 740gl du kanske kan få få byta emot, en sån fin pärla så vet ej om jag vill släppa den. Släpper på ett hjul om man har tur och dåligt med bensin och själv i bilen.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Fan ska man med en Skyline till när man kan ha en gammal Volvo?
    242 16v turbo på 500hp smäller högre och man vågar vålda den hårdare ju)
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  14. #11864

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Haha ja det är ganska långt.. Yes jag får se hur det slutar! Kommer förhoppningsvis bli andra fälgar om någon köper dessa!

    Jaa, fast en quattro har jag ju redan men den är nog lite för dyr för att sladda sönder i vinter Jo, 3,7an är väl inte så mycket att ha egentligen. Vi får se hur det blir, vill iallafall ha en andrabil att leka med i vinter!
    På måndag har audin stått i två veckor, då en backventil under insuget satt igen så det blir övertryck i motorn, vilket resulterar i att jag kan blåsa topplockspackningen om jag kör med den som den är. På måndag ska den iallafall till bilmetro i borlänge där dom ska byta den. Gissa om det är kul att vara utan bil i 2 veckor, man känner sig helt handikappad
    Jaa, 940 är kul på vintern iallafall


    Den är riktigt fin gurra!
    Tack så mycket!

  15. #11865
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Jaa, fast en quattro har jag ju redan men den är nog lite för dyr för att sladda sönder i vinter Jo, 3,7an är väl inte så mycket att ha egentligen. Vi får se hur det blir, vill iallafall ha en andrabil att leka med i vinter!
    På måndag har audin stått i två veckor, då en backventil under insuget satt igen så det blir övertryck i motorn, vilket resulterar i att jag kan blåsa topplockspackningen om jag kör med den som den är. På måndag ska den iallafall till bilmetro i borlänge där dom ska byta den. Gissa om det är kul att vara utan bil i 2 veckor, man känner sig helt handikappad
    Jaa, 940 är kul på vintern iallafall


    Den är riktigt fin gurra!
    Jo, ja kör mest V70in ändå, eller åker med polaren i hans X1a. Så det är egentligen ingen panik att köpa bil. Fast de känns sådär att åka till jobbet, eller skjutsa brudar i en snart 18 år gammal traktor..
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #11866
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jo, ja kör mest V70in ändå, eller åker med polaren i hans X1a. Så det är egentligen ingen panik att köpa bil. Fast de känns sådär att åka till jobbet, eller skjutsa brudar i en snart 18 år gammal traktor..

    Dom gillart
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  17. #11867
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jo, ja kör mest V70in ändå, eller åker med polaren i hans X1a. Så det är egentligen ingen panik att köpa bil. Fast de känns sådär att åka till jobbet, eller skjutsa brudar i en snart 18 år gammal traktor..
    ah men då är det lugnt ju! Haha, berättade för tjejen att jag funderar på att köpa en volvo 940 som jag ska leka med i vinter, hennes reaktion: neeeeeeeeeeej, du får inte bli någon jävla volvoraggare!!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #11868
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ah men då är det lugnt ju! Haha, berättade för tjejen att jag funderar på att köpa en volvo 940 som jag ska leka med i vinter, hennes reaktion: neeeeeeeeeeej, du får inte bli någon jävla volvoraggare!!
    Du får ju säga att du var Volvoraggare en gång i tiden när du körde epa!

  19. #11869
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Dom gillart
    Nja är inte den typen av brudar jag är med..
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    ah men då är det lugnt ju! Haha, berättade för tjejen att jag funderar på att köpa en volvo 940 som jag ska leka med i vinter, hennes reaktion: neeeeeeeeeeej, du får inte bli någon jävla volvoraggare!!
    Skön brud . Men de som rullar 2/7 eller 940 där ja bor, ja vad ska man säga? De är extremt WT..

    V70in har de flesta brudar gillat dock, troligen bara för att den är relativt ny haha..
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #11870
    Man åker la i bilfan man själv gillar oh inte vad alla "försöka vara fin" brudar gillar.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  21. #11871
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Du får ju säga att du var Volvoraggare en gång i tiden när du körde epa!
    hahaha, ja jag får väl göra det
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Nja är inte den typen av brudar jag är med..

    Skön brud . Men de som rullar 2/7 eller 940 där ja bor, ja vad ska man säga? De är extremt WT..

    V70in har de flesta brudar gillat dock, troligen bara för att den är relativt ny haha..
    haha ja v70 funkar ju iallafall
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Man åker la i bilfan man själv gillar oh inte vad alla "försöka vara fin" brudar gillar.
    jaa, och jag gillar min audi. Och det är ju ett plus att de flesta tycker den är fin
    edit: märkte nu att jag lät väldigt skrytsam i min kommentar. det var inte min mening. jag formulerar om mig: och det är ju ett plus att folk tycker den är fin.
    Senast redigerat av hyperperry den 2013-09-19 klockan 15:55.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #11872
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Man åker la i bilfan man själv gillar oh inte vad alla "försöka vara fin" brudar gillar.
    Vet inte vart finspång ligger, men där jag kommer ifrån(Borås) tänker 99% av alla killer på vad tjejer tycker om deras bil...

  23. #11873
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Man åker la i bilfan man själv gillar oh inte vad alla "försöka vara fin" brudar gillar.
    "Tyvärr" är det så där jag bor. Men samtidigt förstår jag dem när man ser till beteendet hos de som är "Volvoraggare" där jag bor. Sen är jag hellre med fräscha brudar än WT-brudar..

    Idag fick jag nöjet att köra en S60 T6 som var Polestaroptimerad. Det var fruktansvärt roligt!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #11874
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    haha ja, min flickvän frågade mig om jag också skulle parkera på raggarparkeringen och jämföra motorer med de resterande raggarna.
    Men så är det ju med allting, det är samma sak med t.ex kläder och stil, vissa vill klä sig "snyggt" och andra känner sig bekväma i mjukisbyxor och en oljig keps. Det är helt upp till en själv hur man vill vara.
    Men jag förstår mickeidikets poäng. Man ska åka i det man känner sig bekväm i. Det min tjej sa var mer menat som ett skämt.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  25. #11875

  26. #11876
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    haha ja, min flickvän frågade mig om jag också skulle parkera på raggarparkeringen och jämföra motorer med de resterande raggarna.
    Men så är det ju med allting, det är samma sak med t.ex kläder och stil, vissa vill klä sig "snyggt" och andra känner sig bekväma i mjukisbyxor och en oljig keps. Det är helt upp till en själv hur man vill vara.
    Men jag förstår mickeidikets poäng. Man ska åka i det man känner sig bekväm i. Det min tjej sa var mer menat som ett skämt.
    Där "har" du mig!
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    tror Zäta håller med mig om detta, men skyline är pussymagnet, bmw x1 hit o dit, men skyline funkar fint! visst ny flådig audi funkar bättre men skajlajn det är exotiskt ;D
    Brudarna tror att du är James Bond när du glider in i en högerstyrd bil!

    Idag skall ja få provköra en BMW 545i, ska bli riktigt roligt! Speciellt då jag är intresserad av att köpa en framöver och då de inte känns orealistiskt dyra.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #11877
    Här är lite bilder på pärlan, passat 1.8l turbo
    Kommer få antagligen på tjäna som projekt bil här på MNF inom en snar framtid, det som är ett måste att göra på denna är först och främst blir att chip trimma bland annat , säg vad ni tycker ^

    Namn:  image.jpg
Visningar: 576
Storlek:  108,3 KB
    Namn:  image.jpg
Visningar: 579
Storlek:  114,4 KB
    Namn:  image.jpg
Visningar: 571
Storlek:  105,9 KB
    Namn:  image.jpg
Visningar: 561
Storlek:  115,2 KB
    Namn:  image.jpg
Visningar: 550
Storlek:  111,7 KB
    Namn:  image.jpg
Visningar: 574
Storlek:  118,5 KB

  28. #11878
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    Här är lite bilder på pärlan, passat 1.8l turbo
    Kommer få antagligen på tjäna som projekt bil här på MNF inom en snar framtid, det som är ett måste att göra på denna är först och främst blir att chip trimma bland annat , säg vad ni tycker ^
    Sänka, andra fälgar, tona rutor är alltid en bra början.
    Den ser fräsch ut.

  29. #11879

  30. #11880

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in