1. #10801
    Vet någon om det är någon skillnad på effekt/ljud mellan biltemas sportluftfilter?

    Det finns det som är öppet i botten och toppen och det som är stängt i botten och toppen.

    Då man ska fixa lite schysst ljud i motorutrymmet på atosen
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  2. #10802
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Seriösare iallafall.. I vinter blir det nog att fortsätta på motorn =)
    Mys, upp mä lit bilder nu pöjk .

    Blir att bonnhöja huven idag samt kapa ett varv till på fjädrarna fram . Måste fixa lägre profil innan jag kan ta bort dom helt
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-07-24 klockan 15:01.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  3. #10803
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Mys, upp mä lit bilder nu pöjk .

    Blir att bonnhöja huven idag samt kapa ett varv till på fjädrarna fram . Måste fixa lägre profil innan jag kan ta bort dom helt
    Vafan ska du höja huven för?

    Hurrö grabbar, vad skulle ni välja mellan: en BMW 540I/6 sedan e39 (manuell, annars typ fullmatad) alla uppdateringar då det skulle vara en år 02/03 (dvs i slutet av modellens tid) Eller en BMW 745Ia e65 i princip all utrustning också, år runt 02-04. Motivera gärna

  4. #10804

  5. #10805
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    går dock sämre o sämre haha..
    Dårå? Lagom otur du verkar ha med dina bilar

  6. #10806
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Tack! går dock sämre o sämre haha..
    Otur du har med dina bilar

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Vafan ska du höja huven för?

    Hurrö grabbar, vad skulle ni välja mellan: en BMW 540I/6 sedan e39 (manuell, annars typ fullmatad) alla uppdateringar då det skulle vara en år 02/03 (dvs i slutet av modellens tid) Eller en BMW 745Ia e65 i princip all utrustning också, år runt 02-04. Motivera gärna
    Gött mä 'bonn-stuk'
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  7. #10807

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Haha mjo, alltid ska de krångla :o nej men wastegaten är kass, så tappar ladd. Nu tycker jag att den blivit riktigt seg, beställde dock ny wg förra helgen, men inte kommit än. Får jag inte hem den innan man ska sälja är det bara o ge fan i det, går som en original nu typ.
    Otur du har med dina bilar


    Gött mä 'bonn-stuk'
    Jao, det är väl så de är xd då är frågan hur mkt tur man kommer ha med en Subaru -95 xd

    Jag vet inte men, krånglar aldrig era bilar? Tycker att inga bilar går felfritt? Har iofs polare som aldrig behöver skruva i funktionsmässig väg..
    Senast redigerat av BlasterGurra^ den 2012-07-25 klockan 16:50.

  8. #10808

  9. #10809

  10. #10810
    Ska man ha gröna eller vita plåtisar på röd bil?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  11. #10811
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Ska man ha gröna eller vita plåtisar på röd bil?
    Nej......

  12. #10812
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Nej......
    Namn:  okay meme.jpg
Visningar: 519
Storlek:  22,1 KB
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  13. #10813

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Snubben med subarun hade fått 2 andra bytesförslag.. En lotus Elise där han lägger imellan, och en Audi 80 cab där han fick en bra summa imellan tydligen. Står i annonsen att han är helst ute efter en cab.. Skrev iallafall att jag kan ge 10k imellan. Mer är de väl knappast inte värt att ge..? Får se vad han svarar hursomhelst


    10 lök var tydligen inte intressant för 5 öre. Han ville ha 15, känner att jag nog sträcker mig till 15! 5 tusen hit och dit. Men då kan han glömma att han får mer stereon, får dra i nån gammal sunk
    Bara byt bort den. Trevligare med subaru!

  14. #10814

  15. #10815

  16. #10816

  17. #10817

  18. #10818

  19. #10819
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Bara en vanlig slungdiff, men jag hoppas den ska vara roligare än en öppen i alla fall.
    Och roligare än min svetsade som gick sönder..
    Inget är roligare än svetsdiff dock sålänge det håller iaf

  20. #10820

  21. #10821
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jo det var ju kul men det funkar nog bäst om man har lite effekt och bara buskör hela tiden.
    Går ju att åka med en vanlig b230f o diff rätt bra Tycker det funkar rätt bra till vardags också jag körde mycket släp med min osv va aldrig några problem, svårt att komma rakt in på trånga parkeringar bara

  22. #10822

  23. #10823
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nja, jag tycker de va lite smådrygt när bilen studsade fram när man svängde tvärt.
    Men det var ju klart roligare än med öppen, hoppas slungen släpper på båda ibland iaf.
    Det gör den bara man gasar ordentligt de är en ltt du har va ?

  24. #10824

  25. #10825
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Har B20, B21, B23 och B230 samma motorfästen? passar växellådorna mellan modellerna också? m47, m90, m46 och allt vad det heter. (4växlade, 4växlade+OD, 5vxl...)
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  26. #10826
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nää, GL.. B230FB, så den går väl något bättre än en F.
    Där ser man
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Har B20, B21, B23 och B230 samma motorfästen? passar växellådorna mellan modellerna också? m47, m90, m46 och allt vad det heter. (4växlade, 4växlade+OD, 5vxl...)
    B21, b23 har samma, vet ej med b20 men tror de e samma och m46, m47 passar rakt på dem, m90 lådan ska också passa rakt på, kanske att man måste modda nåt, nån som har bättre koll får svara

  27. #10827
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    B21, b23 har samma, vet ej med b20 men tror de e samma och m46, m47 passar rakt på dem, m90 lådan ska också passa rakt på, kanske att man måste modda nåt, nån som har bättre koll får svara
    Okej, men vi säger att jag formulerar mig såhär istället:
    Jag har en volvo 945a, snurrade (inte volta) i vinter så länkarmar behövs nya o bucklig plåt, lampor trasiga etc men motorn är intakt. gammal tjänstebil från volvo, alltså en upptrimmad (chippad förmodligen) fulltryckare. Automat dock.
    Skulle jag kunna hitta en gammal 142, 240 eller 740 och slänga över den här motorn i den bilen utan större problem? Och då köra med manuell låda, som sitter i den bilen jag hittar.
    Jag vet att det blir jobbigt med besiktning, så det får ni gärna skriva lite fakta om också, om det är möjligt!
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  28. #10828

  29. #10829

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Då var man turbo ägare
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  30. #10830

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in