1. #7951

  2. #7952

  3. #7953
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Det är tvåkrets bromssystem på 140an. Försök använda stycke indelning, underlättar enormt för de som försöker läsa ditt inlägg.
    Volvo kallade faktiskt sitt system för 3-krets i reklamen. Det är ju 2-krets, men indelat så att man alltid har broms på båda framhjulen. Flerkolvsok med dubbla rör. Dom kan vara skitsvåra att lufta, men om man googlar kan man hitta rätt ordning, annars kan luften gå runt runt i systemet.
    BTW, bromsklotsar stavas med ETT t....

  4. #7954

  5. #7955

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Volvo kallade faktiskt sitt system för 3-krets i reklamen. Det är ju 2-krets, men indelat så att man alltid har broms på båda framhjulen. Flerkolvsok med dubbla rör. Dom kan vara skitsvåra att lufta, men om man googlar kan man hitta rätt ordning, annars kan luften gå runt runt i systemet.
    BTW, bromsklotsar stavas med ETT t....
    Om man ska vara helt petig så är det ett triangeldelat tvåkrets bromssystem.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  6. #7956

  7. #7957
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Tänkte ställa in 500E'n i garaget nu vilken dag som helst, faktiskt mycket senare än vad jag först trodde, men vintern kommer ju aldrig..
    I alla fall, vad ska man tänka på och vad har jag glömt?
    Nyservad för några mil sedan.
    Glykolen byttes förra veckan.
    Bromsvätskan byttes i juni, så den är bra.
    Hjulhus och insida av fälgarna tvättades idag. (7/11) Underedet tvättades så gott det gick med bilen ca 50cm upp i luften.
    Exteriört så blev bilen tvättad idag. Tycker det är lite onödigt att polera och vaxa, då omlackering (igen...) står på listan inför 2012års uppdateringar.

    Kvar att göra: Putsa av motorn, och bagagerum. Textiltvätta mattor och den stora golv mattan under allt, rengöra och smörja lädret, damsuga bilen, putsa rutorna.

    Har jag glömt något? Är det att föredra att ha bilen under kapell, eller fuktar det?


  8. #7958

  9. #7959
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Du glömde en rejäl ursotning till vintern
    Haha, en ursotning är nog det sista bilen behöver nu, Blev rejält piskad i sommras, minns själv inte hur många gånger jag har dragit ur den ordentligt i över 250km/h Som mest fick den smaka på 270km/h Gött med ostrypt

  10. #7960

  11. #7961
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Haha, en ursotning är nog det sista bilen behöver nu, Blev rejält piskad i sommras, minns själv inte hur många gånger jag har dragit ur den ordentligt i över 250km/h Som mest fick den smaka på 270km/h Gött med ostrypt
    Ska den stå i garage? Då ska du ju absolut ha utan kapell, ev en silvertopp, dom andas. Ha alla fönster nere en cm om den inte står stöldkänsligt. Alla bilar har lite fukt i sig även om man kör med AC:n på mest. BTW, det är nog ändå bäst att du sotar ur den en gång till, man kan aldrig vara nog försiktig!

  12. #7962
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    koppla helst bort batteri, om bilen står kallt.
    Mm jo, hade tänkt det, eller så ska jag koppla in en laddare på underhållningsladdning. Garaget är isolerat och har tre element + frostvakt, får dock se om jag värmer upp ordentligt eller bara kör på runt 5+ dvs väldigt låg värme.

    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Ska den stå i garage? Då ska du ju absolut ha utan kapell, ev en silvertopp, dom andas. Ha alla fönster nere en cm om den inte står stöldkänsligt. Alla bilar har lite fukt i sig även om man kör med AC:n på mest. BTW, det är nog ändå bäst att du sotar ur den en gång till, man kan aldrig vara nog försiktig!
    Japp den ska stå i garage, minimal stöldrisk, då det är ett eget garage och om dem gör inbrott där så lär ju inte stängda rutor stoppa tjuvarna, så lämnar rutorna öppna lite för ventilation. Vad är en silvertopp? Köpte ett silvrigt tunt överdrag till bilen förra året, men har aldrig använt det.
    Får se om det kanske blir en sista ur sotning

  13. #7963

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Då var ena bilen såld! Känns skönt att ha lite mer plats på uppfarten nu.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  14. #7964

  15. #7965
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Lagt handpenning på ny bil nu
    Vad blir det för något??

  16. #7966

  17. #7967

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Efter vilket miltal brukar en bil kallas långmilare? På ett ungefär
    På en Volvo, typ 40-45.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  18. #7968

  19. #7969
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Mm jo, hade tänkt det, eller så ska jag koppla in en laddare på underhållningsladdning. Garaget är isolerat och har tre element + frostvakt, får dock se om jag värmer upp ordentligt eller bara kör på runt 5+ dvs väldigt låg värme.



    Japp den ska stå i garage, minimal stöldrisk, då det är ett eget garage och om dem gör inbrott där så lär ju inte stängda rutor stoppa tjuvarna, så lämnar rutorna öppna lite för ventilation. Vad är en silvertopp? Köpte ett silvrigt tunt överdrag till bilen förra året, men har aldrig använt det.
    Får se om det kanske blir en sista ur sotning
    Precis en sån menade jag. Dom är ju inte vattentäta men skitbra mot damm osv. Dom är ju lätta oxo och repar inte lacken när man lägger på den.

  20. #7970
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Mm jo, hade tänkt det, eller så ska jag koppla in en laddare på underhållningsladdning. Garaget är isolerat och har tre element + frostvakt, får dock se om jag värmer upp ordentligt eller bara kör på runt 5+ dvs väldigt låg värme.



    Japp den ska stå i garage, minimal stöldrisk, då det är ett eget garage och om dem gör inbrott där så lär ju inte stängda rutor stoppa tjuvarna, så lämnar rutorna öppna lite för ventilation. Vad är en silvertopp? Köpte ett silvrigt tunt överdrag till bilen förra året, men har aldrig använt det.
    Får se om det kanske blir en sista ur sotning
    Du pallar väl upp den då också?

  21. #7971
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Körde V60 idag, första Volvon som väger ha-begär

  22. #7972

  23. #7973

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Tyskt, V6, dubbelturbo, -04
    Audi A6 2.7T?

  24. #7974

  25. #7975
    Engdaaahls avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Körde V60 idag, första Volvon som väger ha-begär
    Usch, farsan hade sin ett halvår sen vart det ny bil. Saab 9-3 Sportcombi Turbo X. 280 HK, 4wd. Bättre kan det inte bli när det är svenskt
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  26. #7976
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Usch, farsan hade sin ett halvår sen vart det ny bil. Saab 9-3 Sportcombi Turbo X. 280 HK, 4wd. Bättre kan det inte bli när det är svenskt
    Det kan bara bli bättre än så!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  27. #7977
    Namn:  gammla bettan01a.jpg
Visningar: 695
Storlek:  106,1 KB

    Gammla bettan bara står,Hon vill ha ett nytt hem
    00a med snål V8a

  28. #7978
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Engdaaahl Visa inlägg
    Usch, farsan hade sin ett halvår sen vart det ny bil. Saab 9-3 Sportcombi Turbo X. 280 HK, 4wd. Bättre kan det inte bli när det är svenskt
    Tänker inte ens kommentera Volvo/Saab snack.

  29. #7979

  30. #7980

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in