1. #4471

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Polisman har ju rätt att göra en grundlig flygande besiktning ?
    Säker? Måste de inte ta ut besiktningsbussen för det?

  2. #4472

  3. #4473

  4. #4474
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    tycker de här med att E10-bensin kommer ersätter vanlig 95-oktanig bensin är helt cp..

    hur mycket högre kommer bränsle förbrukningen bli? kommer effekten förändras något?
    Handlar om en halv dl mer per mil knappt de, beror nog lite på vilken bil med, tycker dock de är skit att ST1 som köpt upp Shell ska lägga ner V-Power
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  5. #4475
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Handlar om en halv dl mer per mil knappt de, beror nog lite på vilken bil med, tycker dock de är skit att ST1 som köpt upp Shell ska lägga ner V-Power
    Vet du om priset för e10 kommer vara likadant som för den 95-oktaniga?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #4476

  7. #4477
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  8. #4478

  9. #4479

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Mycket snack om vad som är "rätt" förstabil eller ej. Faktum är att det inte finns någonting som är rätt eller fel i det läget.

    Jag skaffade min Audi S6 efter att ha haft körkort i 3 månader och inte tusan var det någon direkt skillnad att köra den jämfört med Corsan jag hade innan. Skillnaden var att jag kanske hade mer respekt mot vad jag körde än vad andra har. Jag körda hårdare med Corsan då det var mer skitsamma eftersom man inte upplevde bilen som speciellt speciell. Att köra S6 var en annan sak, man tog det lugnare då man inte hade samma behov utav att bekräfta att man var snabb.

    Man garvade mer åt de stackare som försökte och kuggade ibland ner en eller två växlar och vrålade förbi. Men körglädje, oh nej, All form utav körglädje saknades.

    Har man råd att handla det man vill ha, så ska man givetvis handla det. Det viktigaste är att man lär sig respektera det man kör, samt att acceptera att man suger på att köra bil de första 10 åren med körkort..

    +1. Bilintresse och allmänt förnuft går inte hand i hand. Bara för man är 18år, inte har något direkt bilintresse och har tillgång till en bil med 200hk+ så betyder inte det man kommer sätta det i första bästa träd...
    Jag tror nästan mer på att det är större risk att man sätter sin skrotiga golf i diket snarare än sin nya fina STI då man dels har mindre respekt för bilen och är antagligen inte lika rädd om den heller.

    964an, som inte direkt är världens lättaste bil att köra snabbt med och som jag kört en jäkla massa med har jag aldrig ens varit nära att smälla, men däremot min förra BMW som jag kunde drifta med i sömnen iprincip satte jag i diket efter någon månad... Mycket pga. körunderlaget men jag körde/kör ändå ganska ofta över min förmåga då man blir "lurad" av bilen.

    Citat Ursprungligen postat av KarossMackan Visa inlägg
    Gött att alla tjötar om bmw m3 och Imprezor och sånt. hur kul bil är de att ha i 19 års åldern? och när man väl vill uppgradera sig så är de näst intill omöjligt för humana priser. börja på något gammalt som en audi 100 . eller en gt coupe . en e30. en saab 900 t16 en volvo 940 eller v70. så har iaf ja gjort. började på en saab 90 ( 100 häst ) gått upp till en saab aero 9-3 (250 häst) nästa steg blir ju en STR10 Viper Gött snack och gött mos! haj!

    Väldigt mycket drömmare. Jag själv satte o bolla mellan Evo IX och M3 E46 när jag var 17, sen när de faktiskt kom till kritan så hamna jag med en Suzuki Vitara.
    Senast redigerat av kocke den 2011-02-18 klockan 21:46.

  10. #4480

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Fäskekörkan
    Inlägg
    45
    Sitter och bollar mellan vilka jävla sommardäck man ska köpa och alla däcktester man läser ger ju givetvis olika svar.....
    Någon som vet några däck dom verkligen kan rekommendera?

    Pris klass: 1300-2000

  11. #4481
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Markai Visa inlägg
    Sitter och bollar mellan vilka jävla sommardäck man ska köpa och alla däcktester man läser ger ju givetvis olika svar.....
    Någon som vet några däck dom verkligen kan rekommendera?

    Pris klass: 1300-2000
    Enligt senaste bilsport är det inte så stor skillnad på hastighet mellan däcken, men däremot är det skillnad på broms sträcka, så ifall man stannar precis framför älgen med dom bästa däcken, klipper du älgen med dom sämsta.

  12. #4482

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Fäskekörkan
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Enligt senaste bilsport är det inte så stor skillnad på hastighet mellan däcken, men däremot är det skillnad på broms sträcka, så ifall man stannar precis framför älgen med dom bästa däcken, klipper du älgen med dom sämsta.
    Hastighet är väl inte det man söker när man ska skaffa däck utan mer att man vill ha bra grepp på torr och blöt vägbana, givetvis ska däcket vara bäst på det torra!
    Mina sommardäck som jag hade förra året var så jävla värdelösa, vill bara inte köpa liknande igen. Dom var som att köra på snö när de var lite fuktig vägbana...
    Storleken jag har är 235/35/19''.

  13. #4483
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Vet du om priset för e10 kommer vara likadant som för den 95-oktaniga?
    De sägs att de ska sänkas något men tvekan verkligen på de.
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  14. #4484

  15. #4485
    Citat Ursprungligen postat av Riejukillen Visa inlägg
    någon som har koll på hur mycket mos drivlinan på en audi s4 (b5) klarar. Letar vettig bil för kommande turbobygge
    Det är oftast det sista man behöver vara orolig för med en Audi med torsen. Det är nog bland det sista som rasar på b5:an.. lådan likaså är svår att ha sönder då oftast kopplingen slutar fungera innan.









    Sen får man ju inte missa denna även fast friktionensförlusten är stor som direkt inte påverkar din fråga

  16. #4486
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg

    Har man inte balls att köra en billig bil så får man nog börja leta efter självförtroendet, och kanske köpa tillbaka det innan man ger sig ut på vägarna överhuvudtaget. Vågar man inte synas i en bil under 100k i Danderyd så bör man tänka över sitt liv en del... (Har förövrigt hus i Danderyd, och lägenhet på Lidingö och skäms inte direkt mycket när jag glider i min "billiga" bil för 80k. Fått en del fina kommentarer om den däremot, från vänner som glider i både Ranger Rovers och Porsche)
    Var inte så att jag syftade på mig själv ifall det uppfattades så. Själv är man billös, har inget större behov utav bil och lånar därför föräldrarnas ifall det skulle behövas. Har inga som helst problem att rulla i en ''billig'' bil som din för 80k. Men att köpa en 740 och dra runt i kan jag öppet erkänna som något jag aldrig skulle göra.

    Nog med det.

    Mvh
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  17. #4487
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Äntligen har Volvo V70 blivit ner puttad ifrån första platsen i Sverige, nu är Golf den mest sålda istället. Men Volvo är fortfarande det största märket i Sverige.

  18. #4488
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tänkte svara först men glömde bort det igen.
    Audi A4 är helt klart ett vettigt alternativ för dom pengarna.
    Dom alternativen jag kom på
    BMW 525i
    Opel Vectra OPC
    Subaru Legacy
    Kanske inte så aktuell för dig men ändå en rolig bil, Alfa Romeo GT
    BMW 325
    Ford Mondeo
    Audi A3
    Mitsubishi Evo 6
    Honda Civic Type-R
    kanske inte heller tilltalar dig men också en rolig bil, Mini Cooper S
    Där fick du lite alternativ också, alla kanske inte faller dig i smaken men
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kan hoppa in och hjälpa till; Ska du satsa på en Audi A4, kör på 2,0T. Mycket bättre motor än 1,8T.
    Förövrigt en väldigt trevlig bil, men som tyvärr bygger på en äldre plattform och även ser likadan ut inuti som en Audi A4 från 2001, som enligt mig blir lite trist...
    För en sportigare bil, med samma motor men lite annorlunda ändå finns ju även Skoda Octavia RS. Många tänker att Skoda är skit, men de har blivit bra mycket bättre på senare tid och är helt klart värda att ges en chans!

    I samma klass finns ju även BMW 3-serie som i många avseenden är den bästa bilen i klassen.
    Idag har ju även dessa kommit ner i acceptabla priser, och man får den trevliga 6an i 325i för samma pris:

    http://www.blocket.se/halland/Bmw_32....htm?ca=11&w=3

    Och sen finns ju även Bmw 5-serie som kommit ner bra i pris, och där får man verkligen mycket för pengarna kan jag lova. (Är egentligen den bil jag skulle satsat på om jag ville ha en "vanlig sedan").
    Kanske inte lika rolig som en BMW 325 men bra mycket trevligare.

    http://www.blocket.se/goteborg/BMW_5....htm?ca=11&w=3

    Om du vill glida med stil finns ju även Jaguar X-type:
    http://www.blocket.se/goteborg/Jagua....htm?ca=11&w=3

    Är väl de jag skulle tipsa om i den klassen, finns ju självklart Saab 9-3, Volvo S60, Chrysler 300c osv men personligen känner jag bara NEJ på de om jag kan välja en Audi/Bmw istället...

    (ps, länkarna är endast för att ge en bild av bilen, självklart finns säkert bättre val av den modellen än just de länkar jag lagt upp)

    Tackar. Tycker ni att man vid audi ska satsa på quattron eller räcker framhjulen? Har annars kikat lite på denna, även om den har gått en bit.

    http://www.blocket.se/halland/Audi_A....htm?ca=15&w=3

  19. #4489
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Neverstop Visa inlägg
    Tackar. Tycker ni att man vid audi ska satsa på quattron eller räcker framhjulen? Har annars kikat lite på denna, även om den har gått en bit.

    http://www.blocket.se/halland/Audi_A....htm?ca=15&w=3
    Satsa på en quattro, nästan ett måste enligt mej. Själv tycker jag denna verkar vara vettig: http://www.blocket.se/halland/Audi_A....htm?ca=11&w=3


    Fy fan va fläskig, blir ju inte så lite sugen på en w220

  20. #4490
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Satsa på en quattro, nästan ett måste enligt mej.
    Instämmer, att köpa en Audi utan quattro då har man förlorat mer än halva upplevelsen.

  21. #4491
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Håller med aallexs, ska du köpa en Audi ska du givetvis ha quattro

  22. #4492

  23. #4493
    Det var nog ett halvår sedan jag var aktiv här men tänkte att det kan vara kul att visa upp förstabilen! Iofs körde jag runt, och spenderade en hel tid i diket, på lyktstolpar mm med mormors gamla Mazda 323a, men första egna bilen i alla fall!

    Bmw 318iS -96

  24. #4494

  25. #4495
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Äntligen har Volvo V70 blivit ner puttad ifrån första platsen i Sverige, nu är Golf den mest sålda istället. Men Volvo är fortfarande det största märket i Sverige.
    inte konstigt med att volvo ligger högt uppe med tanke på att vi bor i sverige förstår dock inte varför då man får så mycket mer av andra märken enligt mig. men de e väll bara vad jag tycker.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  26. #4496

    Min bil...

  27. #4497
    Citat Ursprungligen postat av Budda Visa inlägg

    Min bil...
    Ouch.. Vad hände?

  28. #4498
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    inte konstigt med att volvo ligger högt uppe med tanke på att vi bor i sverige förstår dock inte varför då man får så mycket mer av andra märken enligt mig. men de e väll bara vad jag tycker.
    Nej jag håller med dig. Tjänstebilar borde väl räckas in i dom siffrorna med? Men Volvo är ju fortfarande riktigt dyra ifall man vill ha lite utrustning och en större motor när man köper dom nya, vet dock inte riktigt om dom är värda det. Vi har ju en XC90 i familjen som är tjänstebil men morsan och farsan har sagt att dom aldrig kommer köpa en Volvo framför BMW och liknade

  29. #4499

  30. #4500
    Letar efter ett forum jag va på för längesen. Mestadels tyskstuk, svenskt, inte tyskstuk.de.

    Någon som kan hjälpa mig?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in