1. #10891
    Jasså det var du som bytte den mot en Subaru impreza?

    Ja det finns sannerligen konstiga människor.. Innan jag köper bil så lämnar jag in den på en verkstad som kollar igenom HELA bilen. Kostar runt 3000:- men värt om man köper en dyrare bil och vill vara säker. Dock är det ju inte säkert att ägaren går med på detta.. Men om han inte gör det betyder det att han döljer något så då är det bara att åka vidare!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  2. #10892

  3. #10893

  4. #10894
    Tja!

    Måste man besikta om bilen om man kapar bort ljudämparn på bilen och sätter dit en sådanhär istället? http://www.scstyling.com/slutdampare...69-c-4338.aspx

    Måste man besikta om bilen om man har sportluft? Om man nu skaffar sportstolar måste man besikta om den då? Med det här med bälten, fästen etc?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #10895
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Tja!

    Måste man besikta om bilen om man kapar bort ljudämparn på bilen och sätter dit en sådanhär istället?
    http://www.scstyling.com/slutdampare...69-c-4338.aspx

    Måste man besikta om bilen om man har sportluft? Om man nu skaffar sportstolar måste man besikta om den då? Med det här med bälten, fästen etc?
    Nej, du måste inte besiktiga om den med den ljuddämparen. Du får köra raka rör (Förutom katten då) så länge den har bra avgasvärden och inte låter för mycket.

    Stolarna beror det nog lite på vad det är för stol, borde vara lagligt så länge bältet sitter bra.
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  6. #10896
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej, du måste inte besiktiga om den med den ljuddämparen. Du får köra raka rör (Förutom katten då) så länge den har bra avgasvärden och inte låter för mycket.

    Stolarna beror det nog lite på vad det är för stol, borde vara lagligt så länge bältet sitter bra.

    Var går gränsen för "för mycket" då? På mcn så sa polisen att det är personligt eller nått sånt iaf så om det nu stämmer är det helt sjukt
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  7. #10897
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej, du måste inte besiktiga om den med den ljuddämparen. Du får köra raka rör (Förutom katten då) så länge den har bra avgasvärden och inte låter för mycket.

    Stolarna beror det nog lite på vad det är för stol, borde vara lagligt så länge bältet sitter bra.
    Jag ska kirra en sånna här stolar, http://www.scstyling.com/sportstol-b...49-c-3174.aspx

    Mattyyy det får max vara 100 Db.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  8. #10898
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Du la ju upp en tråd på oijoij med dina bilar och sa att du hade planer på att börja stuka dem.
    Och med 245 på en 8.5" respektive 285 däck på 10.5" fälgar skulle jag nog inte kalla stance stukat.
    Det handlar ju mycket om stretch och poke inom stance så jag skulle satsa på även lite bredare framtill. Men det är ju bara vad jag tycker.
    Yes har mer planer på Mercan med strech, sänkning osv, då det är en "finåkarbil" som jag använder sällan, och mest ska stå och se snygg ut

    Funderade även på att skaffa strech däck på feta rims i början till a8'an, typ 245/255 på 10" runt om eller liknande. för att få det hela att sitta med snygg passform måste ju bilen sänkas en hel del. Men så åkte jag och skulle köpa Pizza, där rök planerna på sänkning direkt, iaf sån sänkning som behövs för snygg passform med strech. Hade bilen i Auto läge på luftfjädringen, dvs medelhöjd, och den skrapade i underedet på två vägbulor in mot pizzerian. Detta är en bruksbil, så vill inte behöva vara rädd för vägbulor och sånt skit, så blir det en sänkning så blir det ytterst lite. Därför tänkte jag skita i att stanca A8'an i alla fall, nya fälgar blir det nog, men inget "tysk stuk" med botten sänkning.

  9. #10899
    Det får väl polis/besiktiningsman bestämma själv, så är det en sur jävel kan man ha otur..
    Jag ska kirra en sånna här stolar, http://www.scstyling.com/sportstol-b...49-c-3174.aspx

    Mattyyy det får max vara 100 Db.
    Svårt att säga, eller det går inte att säga om det kommer funka, jag har en Sparco Sprint i 245an och där sitter bältet lite halvtaskigt, men jag besiktigade med orgstolen för att vara på den säkra sidan.
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  10. #10900
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Jag ska kirra en sånna här stolar, http://www.scstyling.com/sportstol-b...49-c-3174.aspx

    Mattyyy det får max vara 100 Db.
    Fullvarv eller tomgång?
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  11. #10901
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det får väl polis/besiktiningsman bestämma själv, så är det en sur jävel kan man ha otur..

    Svårt att säga, eller det går inte att säga om det kommer funka, jag har en Sparco Sprint i 245an och där sitter bältet lite halvtaskigt, men jag besiktigade med orgstolen för att vara på den säkra sidan.
    Ok då vet jag, tack för hjälpen grappar!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  12. #10902

  13. #10903

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Jahopp, då tankade man fulltank för 3e gången på mindre än 1 vecka.. Frågan är hur detta slutar. Visserligen ganska liten tank, blir runt 700 kr per tankning. Detta var ingen bra bil för mig, som man dessutom får pendla med 7 mil om dan. med lite snabb räkning blir det 8400kr i bensinpengar i månaden. På ett år blir det 100 880 tusen kronor. Bara bensinen kostar mer än hälften än vad jag tjänar i månaden, sen försäkring på 1000 kr med.
    Känner fan att detta kommer inte funka. Jag visste att dem drack mycket, men fan inte 1.8L milen. Detta är blandat med pådragningar osv, hur lugnt man än kör verkar man inte kunna ligga under litern..
    Tror inte denna bilen blir kvar länge tyvärr.

    Var ett jävla drag i hbg ikväll iallafall. Parkerade bilen, så kommer de fram 2 snubbar o går o kollar runt bilen. min tanke var att så snygg är den inte. Då visade det sig vara förr förra ägaren. Jävla rövjävel jag köpte bilen av, han köpte bilen i september för att sedan ha den som vinterbil. Han har även lyckats fejka serviceboken med kamremen. Den skulle vara bytt i mitten av 2011 enligt boken. När den förrförra ägaren såg dedär sa han : då ägde jag bilen, och jag bytte ingen kamrem.
    Så denna snubben jag köpte bilen av har alltid lyckats fejka i boken.
    Killen jag köpte bilen av var 32 år gammal och såg ut att vara seriös, både i utseendet och hur han var som person av vad jag uppfattade det hela som.

    Gnistan ligger inte på topp nu!

  14. #10904
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jahopp, då tankade man fulltank för 3e gången på mindre än 1 vecka.. Frågan är hur detta slutar. Visserligen ganska liten tank, blir runt 700 kr per tankning. Detta var ingen bra bil för mig, som man dessutom får pendla med 7 mil om dan. med lite snabb räkning blir det 8400kr i bensinpengar i månaden. På ett år blir det 100 880 tusen kronor. Bara bensinen kostar mer än hälften än vad jag tjänar i månaden, sen försäkring på 1000 kr med.
    Känner fan att detta kommer inte funka. Jag visste att dem drack mycket, men fan inte 1.8L milen. Detta är blandat med pådragningar osv, hur lugnt man än kör verkar man inte kunna ligga under litern..
    Tror inte denna bilen blir kvar länge tyvärr.

    Var ett jävla drag i hbg ikväll iallafall. Parkerade bilen, så kommer de fram 2 snubbar o går o kollar runt bilen. min tanke var att så snygg är den inte. Då visade det sig vara förr förra ägaren. Jävla rövjävel jag köpte bilen av, han köpte bilen i september för att sedan ha den som vinterbil. Han har även lyckats fejka serviceboken med kamremen. Den skulle vara bytt i mitten av 2011 enligt boken. När den förrförra ägaren såg dedär sa han : då ägde jag bilen, och jag bytte ingen kamrem.
    Så denna snubben jag köpte bilen av har alltid lyckats fejka i boken.
    Killen jag köpte bilen av var 32 år gammal och såg ut att vara seriös, både i utseendet och hur han var som person av vad jag uppfattade det hela som.

    Gnistan ligger inte på topp nu!
    Lider med dig.

  15. #10905

  16. #10906

  17. #10907
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Så jävla tråkigt! Sur än idag, att fuska i serviceboken med olja köper jag, för det kan man ta reda på enkelt om den är bytt. Men kamrem.. Det är fan fel! Har riktigt go lust att åka upp till jönköping o slå in alla rutor på någon av hans bilar.

    Fattar inte vad det är med mig och bilar haha, ska fan inte ha någon bil
    vilken jävla idiot.. sälj bilen illa kvickt innan remmen går för dig!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #10908

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Mhm..

    vilken jävla idiot.. sälj bilen illa kvickt innan remmen går för dig!
    Ska försöka byta bort den i såna fall! Beställer stänklappar nu i dagarna och drar dit en japs, kanske får bilen att se lite mer intressant ut vid försäljning.

    jävla rövhål



    En fråga bara. Hur fan förklarar man sig när man säljer bilen efter 1 vecka?
    Senast redigerat av BlasterGurra^ den 2012-08-05 klockan 15:35.

  19. #10909
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Mhm..



    Ska försöka byta bort den i såna fall! Beställer stänklappar nu i dagarna och drar dit en japs, kanske får bilen att se lite mer intressant ut vid försäljning.

    jävla rövhål
    vilken jävla *****. vad arg man blir..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #10910

  21. #10911
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ja som inihelvete. Tyckte det kändes kul o köpa en "riktig" bil, det var ju kul som fan.. i 2 dagar.

    Som jag skrev innan, hur förklarar man sig när man säljer bilen efter 1 vecka?
    säg att du var trött på din gamla volvo och att du blev erbjuden att byta mot en impreza, som inte visade sig vara nå vidare bruksbil för att den drar lite för mycket
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #10912
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ja som inihelvete. Tyckte det kändes kul o köpa en "riktig" bil, det var ju kul som fan.. i 2 dagar.

    Som jag skrev innan, hur förklarar man sig när man säljer bilen efter 1 vecka?
    Vad kostar ett rembyte på Subarun då? Antar att det är dyrare och svårare än att byta på en 940. Lider med dig i vilket fall.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #10913

  24. #10914
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    remkit ligger på några tusen vad jag läste mig till..

    säg att du var trött på din gamla volvo och att du blev erbjuden att byta mot en impreza, som inte visade sig vara nå vidare bruksbil för att den drar lite för mycket

    Ja det kan man iofs göra..
    Läste igenom lite snabbt nu, vilken jävla idiot som sålde den till dig!
    Bara upp till jkpg och slå rutor för den jävla idioten..
    Men lägg ut den och säg som hyperperry sa, att den helt enkelt drog för mycket för ditt ändamål..
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  25. #10915
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    remkit ligger på några tusen vad jag läste mig till..

    säg att du var trött på din gamla volvo och att du blev erbjuden att byta mot en impreza, som inte visade sig vara nå vidare bruksbil för att den drar lite för mycket

    Ja det kan man iofs göra..
    Lättast är väll att säga att du tänkte byta bil och hade din gamla ute på annons och fick ett erbjudande på imprezan som var för bra för att tacka nej till och att du hade hoppats på att kunna tjäna en slant/kunna sälja fortare.
    En svensk tiger!

  26. #10916

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Yes! Dedär med att skriva i att kamremen är bytt e fan över min gräns.. Jag kommer dock göra samma sak nu.

    Lättast är väll att säga att du tänkte byta bil och hade din gamla ute på annons och fick ett erbjudande på imprezan som var för bra för att tacka nej till och att du hade hoppats på att kunna tjäna en slant/kunna sälja fortare.
    Mjo jag vet inte.. Är de inte bättre att säga att jag börjat jobba på annan ort och har helt enkelt inte råd att ha denna bilen som pendlarbil, samt att det känns dumt att köra 20 mil om dagen i en impreza?

    Morsan ringde idag och klagade direkt, att alla mina bilköp är helvete osv.. Nu har jag fattat det själv, behöver ingen upplysning om det. Blev jävlar så sur att jag la på luren

  27. #10917
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Yes! Dedär med att skriva i att kamremen är bytt e fan över min gräns.. Jag kommer dock göra samma sak nu.



    Mjo jag vet inte.. Är de inte bättre att säga att jag börjat jobba på annan ort och har helt enkelt inte råd att ha denna bilen som pendlarbil, samt att det känns dumt att köra 20 mil om dagen i en impreza?

    Morsan ringde idag och klagade direkt, att alla mina bilköp är helvete osv.. Nu har jag fattat det själv, behöver ingen upplysning om det. Blev jävlar så sur att jag la på luren
    Men ärligt, den ska ju inte behöva dra mer än 1 liter milen vid normal körning.... Det är ju nåt fel på skiten. har du kollat avgasvärden?

  28. #10918

  29. #10919
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Yes! Dedär med att skriva i att kamremen är bytt e fan över min gräns.. Jag kommer dock göra samma sak nu.



    Mjo jag vet inte.. Är de inte bättre att säga att jag börjat jobba på annan ort och har helt enkelt inte råd att ha denna bilen som pendlarbil, samt att det känns dumt att köra 20 mil om dagen i en impreza?

    Morsan ringde idag och klagade direkt, att alla mina bilköp är helvete osv.. Nu har jag fattat det själv, behöver ingen upplysning om det. Blev jävlar så sur att jag la på luren
    det funkar ju bra. det är ju delvis sant att det är därför du vill sälja den. det är ju ingen hemlighet att de dricker lite soppa, är ju bara att du säger att du inte räknat med att de ska dra så mycket och att du insett att du inte har råd att äga en sådan bil
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #10920
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Jag ska kirra en sånna här stolar, http://www.scstyling.com/sportstol-b...49-c-3174.aspx

    Mattyyy det får max vara 100 Db.
    Lite beroende på årsmodell är det 74 eller 72 dB som gäller. Äldre bilar har 80 som gränsvärde. 100 dB är väldigt mycket. Ljudet skall mätas på marschvarv, altså ca 3000....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in