Sidan 397 av 400 Första ... 297347387395396397398399 ... Sista
  1. #11881

  2. #11882

  3. #11883

  4. #11884
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Har tänkt plasti dippa bilen i vinter, någon som har någon erfarenhet angående detta?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #11885

  6. #11886

  7. #11887

  8. #11888

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Nya bruksbilen, V70 glt automat. Coils å lite sånt mys på den.
    Rösta gärna! http://www.garaget.org/?car=341363
    Namn:  image.jpg
Visningar: 672
Storlek:  102,5 KB

    Även skaffat ny vinterbil, 965 3.0 204hk.

    Namn:  image.jpg
Visningar: 658
Storlek:  105,0 KB
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  9. #11889
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Nya bruksbilen, V70 glt automat. Coils å lite sånt mys på den.
    Rösta gärna! http://www.garaget.org/?car=341363
    Namn:  image.jpg
Visningar: 672
Storlek:  102,5 KB

    Även skaffat ny vinterbil, 965 3.0 204hk.

    Namn:  image.jpg
Visningar: 658
Storlek:  105,0 KB
    Dig va längesen man såg! Har du inte kvar din 740?

  10. #11890

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Dig va längesen man såg! Har du inte kvar din 740?
    Var ett tag sen man visade sig här ja! Den är såld, suget efter turbo är redan tillbaka så en 945 ltt står på vill ha listan.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  11. #11891
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Nya bruksbilen, V70 glt automat. Coils å lite sånt mys på den.
    Rösta gärna! http://www.garaget.org/?car=341363
    Namn:  image.jpg
Visningar: 672
Storlek:  102,5 KB

    Även skaffat ny vinterbil, 965 3.0 204hk.

    Namn:  image.jpg
Visningar: 658
Storlek:  105,0 KB
    Kul och se att du loggar in! Jag gillar verkligen din V70!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  12. #11892

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Lägger upp på en bild på min bil! Ingen här inne som har någon go vinterbil runt blekinge/skåne? Krav bakhjulsdrift helst volvo då det blir billigast så
    Dock hög men det ska ändras



    Uploaded with ImageShack.us

  13. #11893
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Här var ett tag sen man var, jag fortsätter leka med min Caddy. Blir ev. luftfjädring i vinter, men jag får se.
    Aldrig har jag vänt så mycket huvuden förut iaf. Nu ska den bli lägre, på med andra större fälgar och troligen facelifta. Så vill någon ha äkta Borbet A 17x8.5 & 17x10 så är det bara hojta till! Däcken har gått ca 50mil, man får med en extra uppsättning dit bak som är 255or.









    Brumbrum!

  14. #11894

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Kul och se att du loggar in! Jag gillar verkligen din V70!
    Tack! Ögonlock och vinge är på lackering för tillfället, lär göra stor skillnad sen.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  15. #11895
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har tänkt plasti dippa bilen i vinter, någon som har någon erfarenhet angående detta?
    lite erfarenhet måste jag väl säga att jag har då jag har plastidipat framläpp, samt sidor och bakre stötfångare på audin med riktigt bra resultat. oerhört tåligt mot stenskott även om det blivit något litet hål någonstans i fronten, men då har jag bara lagt i det med lite mer plasti. Det gick åt 4 burkar för att göra runt hela bilen, men om du ska plasti dippa hela bilen så rekommenderar jag att du köper en stor "hink" som du sprutar på med färgspruta, blir ca 4000kr. Blir mycket billigare och bättre än spray.
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Tänkte hx35 men vet ej hur fort den spoolar:/
    Har annars en nyrenoverad hx40 liggandes som jag endast hade på min gamla audi när jag höll på att turbokonvertera den, men aldrig använd sen renoveringen, om du är sugen
    spol borde inte vara något jätteproblem på en hyfsat stor sexa, tycker jag. Men det beror ju på vad för användningsområde du har bilen till.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #11896
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    lite erfarenhet måste jag väl säga att jag har då jag har plastidipat framläpp, samt sidor och bakre stötfångare på audin med riktigt bra resultat. oerhört tåligt mot stenskott även om det blivit något litet hål någonstans i fronten, men då har jag bara lagt i det med lite mer plasti. Det gick åt 4 burkar för att göra runt hela bilen, men om du ska plasti dippa hela bilen så rekommenderar jag att du köper en stor "hink" som du sprutar på med färgspruta, blir ca 4000kr. Blir mycket billigare och bättre än spray.


    Har annars en nyrenoverad hx40 liggandes som jag endast hade på min gamla audi när jag höll på att turbokonvertera den, men aldrig använd sen renoveringen, om du är sugen
    spol borde inte vara något jätteproblem på en hyfsat stor sexa, tycker jag. Men det beror ju på vad för användningsområde du har bilen till.
    Har kollat som fan på det där och hittade dipyourcar.com som är en amerikansk hemsida som säljer sånt där. De säger man ska ha 3-4 "gallons" (alltså hinkar) för en hel bil med färgspruta.
    4 hinkar tror jag de va, inkl. färgspruta och allt som behövs därtill gick på c:a 3000kr på deras hemsida! Så ska försöka luska fram något sätt så de går o få hit till Sverige så billigt som möjligt
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  17. #11897
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har kollat som fan på det där och hittade dipyourcar.com som är en amerikansk hemsida som säljer sånt där. De säger man ska ha 3-4 "gallons" (alltså hinkar) för en hel bil med färgspruta.
    4 hinkar tror jag de va, inkl. färgspruta och allt som behövs därtill gick på c:a 3000kr på deras hemsida! Så ska försöka luska fram något sätt så de går o få hit till Sverige så billigt som möjligt
    låter bra det.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #11898
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    låter bra det.
    hoppas på det
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  19. #11899
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Tack! Ögonlock och vinge är på lackering för tillfället, lär göra stor skillnad sen.
    Oja, förresten är det samma motor i din som Volvo S80in som också har 170 hk? Den var riktigt trevlig att glida fram i faktiskt!
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    [I]Lägger upp på en bild på min bil! Ingen här inne som har någon go vinterbil runt blekinge/skåne? Krav bakhjulsdrift helst volvo då det blir billigast så
    Vad gör din R 0-100 på ungefär? En kompis till mig har en och de var förvånansvärt pigga, tom orginal.
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Här var ett tag sen man var, jag fortsätter leka med min Caddy. Blir ev. luftfjädring i vinter, men jag får se.
    Aldrig har jag vänt så mycket huvuden förut iaf. Nu ska den bli lägre, på med andra större fälgar och troligen facelifta. Så vill någon ha äkta Borbet A 17x8.5 & 17x10 så är det bara hojta till! Däcken har gått ca 50mil, man får med en extra uppsättning dit bak som är 255or.
    Jobbar du också på VTD? Jobbade där innan ja började i resturangbranschen, men då fick ja enbart köra deras Hyundai I30, den var faktisk hyffsat trevlig, men kvalitén för att vara en så pass ny bil var långt sämre än tex BMW och till och med Volvo haha
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #11900
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Oja, förresten är det samma motor i din som Volvo S80in som också har 170 hk? Den var riktigt trevlig att glida fram i faktiskt!

    Vad gör din R 0-100 på ungefär? En kompis till mig har en och de var förvånansvärt pigga, tom orginal.

    Jobbar du också på VTD? Jobbade där innan ja började i resturangbranschen, men då fick ja enbart köra deras Hyundai I30, den var faktisk hyffsat trevlig, men kvalitén för att vara en så pass ny bil var långt sämre än tex BMW och till och med Volvo haha
    detta tar emot att säga, men volvo är faktiskt riktigt bra bilar, bra kvalité iallafall. Jag personligen har aldrig gillat volvo, men det är mest för att dom är så jäääävla mainstream, samt att deras 4wd är skit imo. Sen gillar jag t.ex inte de platta stolarna och lite annars men allt är ju individuellt.

    Men även fast det tar emot att säga så är det bra bilar
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #11901
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    men volvo är faktiskt riktigt bra bilar, bra kvalité iallafall.
    Kan inte annat än att hålla med.
    Namn:  det finns en bil som får sverige att rulla.jpg
Visningar: 630
Storlek:  95,3 KB
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  22. #11902

  23. #11903
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Kan inte annat än att hålla med.
    Namn:  det finns en bil som får sverige att rulla.jpg
Visningar: 630
Storlek:  95,3 KB
    haha
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Ska säga dig att volvos kvalitetskönsla konkurrerar med bmw mercedes och audi. Särskilt nu 2015 när dom ska öka kvaliteten ännu mera!
    Hur fan kan du jämföra en asiatisk bil med en nordeuropeisk/tysk?
    måste nästan hålla med trots att jag inte gillar volvo. Däremot så känns tyskarna lite mer "påkostade" när det kommer till vissa saker, t.ex de skålade recaro sportstolarna i skinn som är i min audi från 03 känns 1000 gånger mer robusta och påkostade än de nyaste volvo-bilarna. Något jag vill ge volvo cred för är ljudet, samt motorerna. Körde en v70 d5 i somras och jag måste faktiskt erkänna att den gick helt fantastiskt.
    Men angående kvalitén så är nog volvo lika bra som de dyra tyskarna.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #11904

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    haha

    måste nästan hålla med trots att jag inte gillar volvo. Däremot så känns tyskarna lite mer "påkostade" när det kommer till vissa saker, t.ex de skålade recaro sportstolarna i skinn som är i min audi från 03 känns 1000 gånger mer robusta och påkostade än de nyaste volvo-bilarna. Något jag vill ge volvo cred för är ljudet, samt motorerna. Körde en v70 d5 i somras och jag måste faktiskt erkänna att den gick helt fantastiskt.
    Men angående kvalitén så är nog volvo lika bra som de dyra tyskarna.
    Kvalitetkänslan i bmw,audi,mercedes mm känns inte som något specielt längre. Tycker dom blivit sämre.

  25. #11905

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Tack! Ögonlock och vinge är på lackering för tillfället, lär göra stor skillnad sen.
    Kommer nog bli bra. Sätt fast ögonlocken så dom sitter som fan. Mina flög av när jag låg i runt 240km/h... Inte funderat på att lackera grillen svart. Tycker det bli rätt mycket bättre än original.
    http://www.garaget.org/?car=292586&image=3124475

  26. #11906
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Kvalitetkänslan i bmw,audi,mercedes mm känns inte som något specielt längre. Tycker dom blivit sämre.
    jag kan inte hålla med riktigt.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  27. #11907
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag kan inte hålla med riktigt.
    Nya BMW har riktigt go Comfort och känns lyxiga tycker jag.
    Jag tycker BMW bara blir bättre och bättre.

  28. #11908
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Nya BMW har riktigt go Comfort och känns lyxiga tycker jag.
    Jag tycker BMW bara blir bättre och bättre.
    håller helt med, då jag fick låna min lärares bmw x5-13 för någon vecka sedan, riktigt trevlig bil. Mercedes däremot har jag ingen uppfattning om när det gäller dom nya förutom att dom är riktigt snygga, jag tror inte komforten är sämre där heller.
    Jag har alltid varit en audifantast, då min familj åkt audi de senaste 20-25 åren och jag tycker även dom har riktigt go komfort. Trots min gamla bil(03) så är den ändå riktigt trevlig innuti enligt mitt tycke. (se länk) http://www.garaget.org/?car=328829&image=3103796

    Morsan och jag var och kollade på en audi a5 quattro 3.0tdi-13 med 0 mil på mätaren(i andra ord helt ny) förra veckan men oturligt nog blev den såld, men fyfan vilken trevlig bil!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #11909
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    håller helt med, då jag fick låna min lärares bmw x5-13 för någon vecka sedan, riktigt trevlig bil. Mercedes däremot har jag ingen uppfattning om när det gäller dom nya förutom att dom är riktigt snygga, jag tror inte komforten är sämre där heller.
    Jag har alltid varit en audifantast, då min familj åkt audi de senaste 20-25 åren och jag tycker även dom har riktigt go komfort. Trots min gamla bil(03) så är den ändå riktigt trevlig innuti enligt mitt tycke. (se länk) http://www.garaget.org/?car=328829&image=3103796

    Morsan och jag var och kollade på en audi a5 quattro 3.0tdi-13 med 0 mil på mätaren(i andra ord helt ny) förra veckan men oturligt nog blev den såld, men fyfan vilken trevlig bil!
    Jag åkte faktiskt en sådan audi som du har idag, jag har aldrig haft ögonen på audi innan, men jag blev riktigt sugen på en nu faktikst. : ) Dom känns väldigt goa med bra komfort och rätt lika bmw.
    Men egentligen har väl alltid bmw, mercedes och audi varit lite mer vardagslyx, eller vad man ska kalla det?

  30. #11910
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Jag åkte faktiskt en sådan audi som du har idag, jag har aldrig haft ögonen på audi innan, men jag blev riktigt sugen på en nu faktikst. : ) Dom känns väldigt goa med bra komfort och rätt lika bmw.
    Men egentligen har väl alltid bmw, mercedes och audi varit lite mer vardagslyx, eller vad man ska kalla det?
    jaha, trevligt! en quattro också? jag längtar till vintern när man får utnyttja quattron, fan vad roligt det kommer bli! Ja, de är väldigt moderna inuti för sin ålder, och interiören är precis lika som i morsans a4 08 (b7) förutom multifunk. ratten, dubbeldin stereo och lite mer som skiljer! och sen har morsan recaro-stolar hon också men bara i halvskinn
    Jag valde audi enbart för den grymma fyrhjulsdriften, och nu när bilen är i toppskick är den helt fantastisk!
    Ja, det skulle man kunna kalla det
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in