1. #10981

  2. #10982
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Fan, är de inte lönsammare att köpa en nyare A8 för lite mer som du inte behöver lägga en massa pengar på att fräscha upp? Förstår självklart grejen med att pilla med sina saker och förfina dom, men ändå.. Just a thought!
    Bild på fälgarna? Anar att dom lär sitta rätt schysst på kärran!
    De är det nog säkert, men även en nyare typ 07a skulle nog behöva lite lack och så för att bli av med stenskott. Så där ryker ju pengar också. Men tanken var ju att bara fräscha upp den här A8'an lite grann, och sen byta till Nya modellen A8 4.2fsi år 11 eller nyare eller den modellen jag har nu fast facelift 08-10, dvs utan kamrem (sparar 30000:- på bytet) eller S8, sen om 1-2 år när jag känner att jag har råd med det, och kanske har gått klart högskola om jag börjar. Men tycker att det är kul att hålla på helt enkelt. Skulle nog vart billigare (+ bättre andra hands värde) om jag t.ex köpte en faceliftad 540Iat-m direkt än att bygga på min. eller om jag köpte en fin 500E istället för att hålla på med min.

    Har ingen bild på fälgarna nu, köpte dem via mejl av firman som hade ett set i lager (Tror inte dem tillverkas längre?)
    Får se om jag hittar någon bild, annars fixar jag när dem är hemma.


    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Byt mot 540. drar väl strax över 1 liter.
    Skulle också bytt utan tvekan. Men 1L per mil är rena drömsiffran med en 540. Räkna med årminstonde 1.5L per mil om du kör lite längre sträckor, men ändå gasar lite ibland. Min ligger betydligt över det i vanliga fall. Men då kör jag rätt hårt, och en del korta sträckor.

  3. #10983
    Blev ett litet impulsköp på nya 19" A8 OEM fälgar, ganska illa valt tillfälle kanske då säsongen närmar sig sitt slut men kunde inte låta bli.



    Sitter som hand i handske enligt mig men skulle vara kul att höra andras åsikter!

  4. #10984

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av MaWa_aka_H^5 Visa inlägg
    Blev ett litet impulsköp på nya 19" A8 OEM fälgar, ganska illa valt tillfälle kanske då säsongen närmar sig sitt slut men kunde inte låta bli.



    Sitter som hand i handske enligt mig men skulle vara kul att höra andras åsikter!
    Ser riktigt bra ut, sitter perfekt på den bilen !

    btw, togs bilden på HGY-parkeringen ?
    Kåtmorfar<3

  5. #10985
    Citat Ursprungligen postat av löfarn Visa inlägg
    Ser riktigt bra ut, sitter perfekt på den bilen !

    btw, togs bilden på HGY-parkeringen ?
    Stämmer bra det, om det är korsningen bredvid skolan intill 226:an där i Huddinge.
    Tack för komplimangen!

  6. #10986

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av MaWa_aka_H^5 Visa inlägg
    Stämmer bra det, om det är korsningen bredvid skolan intill 226:an där i Huddinge.
    Tack för komplimangen!
    Exakt, det var där jag menade
    Kåtmorfar<3

  7. #10987

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Tycker inte det är värt de helt enkelt. Som jag sa innan, skulle aldrig kunna tänka mig att ha en automatare i dagsläget. Kör långa sträckor både landsväg + en massa stadskörning. Är inte särskilt snål på min högerfot heller, samt att det var en e34. Tycker inte dem är överdrivet snygga. Så njaa fick ett intressant mail om en 525 touring- 01. Men även den auto

  8. #10988
    Någon som ska till gislaveds träffen imorrn?
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  9. #10989

  10. #10990

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    nja pallar nog inte det, typ 12 mil enkel resa för mig så jag kör på gamla goda hederliga markaryd streetrace
    blir kanske markaryd för mig också
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  11. #10991

  12. #10992

  13. #10993

  14. #10994

  15. #10995

  16. #10996

  17. #10997
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Brabus fälgarna på 9.5x20" runt om. Beställde Falken fk452 255/35-R20. Hoppas dom blir bra

  18. #10998
    Helt slut bil

    Tar bort fjädrarna helt idag. Bild på de kommer å


    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  19. #10999

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Bjöd just hem ett armstöd med mugghållare och ett par v70 handtag för sammanlagt 500 + frakt te åttfämtin
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  20. #11000

  21. #11001
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Fan vad det mailas massa bilar hela tiden! Av 40st har jag 2 som är lite intressanta nu.

    Vad tycker ni?

    En polares v70r. 98, automat, chippad (300hk). 19" fälgar, kapade fjädrar. Får med 17" r fälgar som vinterdäck. Kamrem bytt för 1000 mil sedan. Rullat 27k mil. Får en tusenlapp imellan. skinn/mocka. även skärmen som fäller upp sig, allt en r bör ha. Det positiva är att han ägt den sen 2009, även åkt o kört den 1000 gånger så vet vad det är för något. Negativa är att den rullat långt..



    Eller en bmw 523. 98, automat. 19" fälgar, coilovers samt nya däck. Rullat 17k mil, byter rakt av isåfall. Han ville dock fundera lite. En svensk som har bilen.


    Även fått lite annan skit, bla 540 manuell som kanske kunde varit något. Jävla massa 5 serien, chevrolet blazer, japanare som mailat haha..


    Då jag inte tycker om att sälja till polare tycker jag nästan 523an..
    Skulle valt v70n alla dagar, om du endå ska pendla så kan man likaväl åka gött.
    Fast de gör man ju i bmwn med, men dom är ju väldigt mycket dyrare att reparera om jag inte är helt ute och cyklar?
    samt 27k mil är inte speciellt mycket, har mycket kvar att ge.
    Satsa på nått säkert
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  22. #11002

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Fan vad det mailas massa bilar hela tiden! Av 40st har jag 2 som är lite intressanta nu.

    Vad tycker ni?

    En polares v70r. 98, automat, chippad (300hk). 19" fälgar, kapade fjädrar. Får med 17" r fälgar som vinterdäck. Kamrem bytt för 1000 mil sedan. Rullat 27k mil. Får en tusenlapp imellan. skinn/mocka. även skärmen som fäller upp sig, allt en r bör ha. Det positiva är att han ägt den sen 2009, även åkt o kört den 1000 gånger så vet vad det är för något. Negativa är att den rullat långt..



    Eller en bmw 523. 98, automat. 19" fälgar, coilovers samt nya däck. Rullat 17k mil, byter rakt av isåfall. Han ville dock fundera lite. En svensk som har bilen.


    Även fått lite annan skit, bla 540 manuell som kanske kunde varit något. Jävla massa 5 serien, chevrolet blazer, japanare som mailat haha..


    Då jag inte tycker om att sälja till polare tycker jag nästan 523an..
    Jag hade valt v70r. Trevlig bil och sköna att pendla med dock kanse dom dra lite mycket om det är awd modellen också?
    Har den taklucka? Sakna de som fan i min R

  23. #11003

  24. #11004

  25. #11005

  26. #11006

  27. #11007
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Mjo att en v70 har bättre komfort en en 5 serie är väl lite konstigt
    Menade självklart inte att de är bättre komfort i volvon, ni missuppfattade mig helt fel
    Vet att bmwn är bra mycket finare och skönare än en volvo.
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  28. #11008
    Citat Ursprungligen postat av jjoel Visa inlägg
    Menade självklart inte att de är bättre komfort i volvon, ni missuppfattade mig helt fel
    Vet att bmwn är bra mycket finare och skönare än en volvo.

    Jag har åkt både 3/5 serie samt "nya" v70. Båda har sina fördelar. Volvo sitter man förbannat gött i, riktigt bra stolar! Snygg interiör tycker jag med. 3/5 serie är väl isolerade ifrån väg& motorljud. Iallafall de nya modellerna, som jag åker varje dag. Det bästa är ju rwd!

    Överlag är BMW en bättre bil IMO.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  29. #11009
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Nae det är sant.. Menmen.. Bytte med bmwn idag! Åkte och kollade på den, kände nästan direkt att jag hellre tog denna än volvon. Känns som en jävla lyxbil haha! Vart riktigt fin, inte en rostfläck eller ett enda fel. Lådan växlar som den ska, ingen tickande motor eller något. Det enda man kan klaga på är lite pixelfel i stereon. Är galet nöjd iallafall, var något fetare irl än på bilden.. Riktigt go komfort och kan ratta fullt utan att de skrapar Kommer bilder imon Den känns bra slö om man jämför med subarun, men kan inte säga att den är tråkigt långsam.
    Mjo att en v70 har bättre komfort en en 5 serie är väl lite konstigt
    kul att höra att du är nöjd, grattis till en snygg och förhoppningsvis bra bil! det tycker jag fan du förtjänar med tanke på allt krångel med dina bilar, haha
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #11010
    Jag väntar bara på att gurra ska skriva att kamkedjan gått av...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in