1. #10531
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Gillade färgen. Passar alla eller har dom olika kontakter?
    Fundera på ögonlock men vet inte...
    Här har du dom olika värmetalen.

    Jag anser att efter 5000k börjar de övergå till blått sken. Som Zäta/Emil säger. Enligt mig så är 5000k de snyggaste värmetalet, men de är ju vad jag tycker 5000k ger de vitaste skenet!
    Senast redigerat av JuppeN den 2012-06-12 klockan 11:13.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  2. #10532

  3. #10533

  4. #10534
    Köp inte biltemas lampor som ska ge blått sken, de håller inte alls länge
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  5. #10535
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Nja, beror på hur man ser det! E92 kom 06/07 men de är ju typ bara facelift om jag förstått de rätt, men annars så var de väll från -04 till -12 ja Men nästan alla BMW modeller har ju hållt sig på banan många år, ta e39 tex
    Jo det är sant. e39 (i alla fall kombiversionen) ser riktigt bra ut!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #10536

  7. #10537

  8. #10538
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Tycker dock inte denna bilden är rättvis! 4300K ser ut och lysa iprincip gult, men de gör de inte. samma med 6000K, en kompis hade 6000K och det lös som 15000/20000K enligt bilden. så stirra dig inte blind på denna över 4300K tycker jag om du vill ha blått sken.
    Dock så är denna bild rätt bra.
    För 4300 har sjukt mycket gulare sken än 5000k tex. Hade 4700k i vänstra lyktan samt 5000k i högra på v70in, och då såg men verkligen de gula i 4700k.. Så nog är bilden relativt rättvis allt. Men visst man får ha lite överseende, är ju svårt att få upp ljusets verkliga sken på bild.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  9. #10539

  10. #10540

  11. #10541

  12. #10542
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    din feta snopp! här är en rättvid bild om hur de lös med mina 4300K lampor. gammal menmen

    Namn:  dwdq.jpg
Visningar: 616
Storlek:  20,7 KB va liten den blev..hmm
    Citera om mig din Sunne idiot . Jag skrev om texten lite!

    Nej men klart de är lite svårt att få lampans verkliga sken på bild. men nog är den relativt rätt visande
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  13. #10543

  14. #10544
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    dubbelpostEEEEEEEEEEEn
    Vafan händer med postsen?

    Helt åt helvete..
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  15. #10545

  16. #10546

  17. #10547
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Funderar på att göra mig av med Audin och köpa en bmw 540 igen För att sedan spara pengar till en 535D -07 till vintern!
    Tycker de låter som en perfekt ide
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  18. #10548
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Funderar på att göra mig av med Audin och köpa en bmw 540 igen För att sedan spara pengar till en 535D -07 till vintern!
    Klart du ska ha en 540 igen, svårt att få bättre bil för pengarna, sedan om du hittar en med m-paket, facelift och 16:9 så är dom ju riktigt läckra. Kanske lite partisk, men älskar min
    Och när du skaffar e60/e61 så satsa på en fullsmetad, morsan kör ju en 545 e61, i princip fullmatad, Aktiv styrning, komfortstolar i läder, röststyrning, panorama, stora navin osv,osv. Brutalt skön bil som slår e39an på fingrarna alla dagar i veckan. Går knappt att jämföra. Den aktiva styrningen är verkligen underbar

    Själv är jag lite på G att kanske göra mig av med den blåa 540in, och handla Audi A8 4.2 03-05 typ. Verkligen SJUKT sugen + har råd utan problem nu när jag har tagit studenten, men känns också ganska onödigt. Men, men får se om man handlar en sån

  19. #10549
    Är rätt sugen, 540n blir fan mycket billigare att äga :p
    Klart du ska ha en 540 igen, svårt att få bättre bil för pengarna, sedan om du hittar en med m-paket, facelift och 16:9 så är dom ju riktigt läckra. Kanske lite partisk, men älskar min
    Och när du skaffar e60/e61 så satsa på en fullsmetad, morsan kör ju en 545 e61, i princip fullmatad, Aktiv styrning, komfortstolar i läder, röststyrning, panorama, stora navin osv,osv. Brutalt skön bil som slår e39an på fingrarna alla dagar i veckan. Går knappt att jämföra. Den aktiva styrningen är verkligen underbar

    Själv är jag lite på G att kanske göra mig av med den blåa 540in, och handla Audi A8 4.2 03-05 typ. Verkligen SJUKT sugen + har råd utan problem nu när jag har tagit studenten, men känns också ganska onödigt. Men, men får se om man handlar en sån
    Aafan, saknar fan mina 540s.. vet ju vad det handlar om blir nog en -0 eller framåt isf.

    Yes, e61 blir så gott som fullsmetad. Tänkte få nya motorn o lådan samt utrustning. Lägga typ 180-190k

  20. #10550
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  21. #10551

  22. #10552

  23. #10553
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Tjenamors,

    Tänkte dela med mig av lite bilder på nya pärlan! Rx-8an blir kvar i familjen men detta blir min "förstabil".

    Bmw 535, 91a, Ac Schnitzer fälgar, sportstolar fram, tonade rutor, öppet filter, Hr dämpare fram samt sänkningssats runtom (Vet ej dock hur mkt) One block framlysen samt baklysen och avgassystem från M5

    Den är även folierad mattsvart (Sjukt smutsig på bild) Den har stått i 6 månader och bilderna togs innan tvätt





    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  24. #10554
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Bmw 535, 91a, Ac Schnitzer fälgar, sportstolar fram, tonade rutor, öppet filter, Hr dämpare fram samt sänkningssats runtom (Vet ej dock hur mkt) One block framlysen samt baklysen och avgassystem från M5
    Även om jag ogillar Mazda av hela mitt hjärta och älskar BMW av hela mitt hjärta så gör du ju ett grovt nedbyte. Skulle alla dagar om året hellre köra runt i RX8an än en burkig gammal e34, okej om det va en 540 eller M5 e34. Men du gör som du vill, ska inte såga ditt bilval

    Vad tycker ni som komplement till min 540Iat-m och 500E'n? Mercedes S500 W220, BMW 745 e65 eller Audi A8 4.2 quattro D3. Säger inte att jag ska köpa en till. Men är som sagt SJUKT sugen.

  25. #10555
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Även om jag ogillar Mazda av hela mitt hjärta och älskar BMW av hela mitt hjärta så gör du ju ett grovt nedbyte. Skulle alla dagar om året hellre köra runt i RX8an än en burkig gammal e34, okej om det va en 540 eller M5 e34. Men du gör som du vill, ska inte såga ditt bilval

    Vad tycker ni som komplement till min 540Iat-m och 500E'n? Mercedes S500 W220, BMW 745 e65 eller Audi A8 4.2 quattro D3. Säger inte att jag ska köpa en till. Men är som sagt SJUKT sugen.
    Haha visst är det ett nedbyte, det är jag medveten om! Vill dock ha en "slitosläng" bil som man inte behöver vara så rädd om. Rx8an kommer stå kvar i garaget och jag kommer kunna använda den varje dag om jag så vill. Fick bmwn billigt och tycker det är roligt med omväxling!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  26. #10556
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Haha visst är det ett nedbyte, det är jag medveten om! Vill dock ha en "slitosläng" bil som man inte behöver vara så rädd om. Rx8an kommer stå kvar i garaget och jag kommer kunna använda den varje dag om jag så vill. Fick bmwn billigt och tycker det är roligt med omväxling!
    Det är alltså fortfarande din egna rx8a eller är det pappsens som du får låna nu? förstår inte hur du kan dissa 13b motorn... skulle nästan döda för att få en sån bil, hade dock valt rx7an istället!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  27. #10557
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    Det är alltså fortfarande din egna rx8a eller är det pappsens som du får låna nu? förstår inte hur du kan dissa 13b motorn... skulle nästan döda för att få en sån bil, hade dock valt rx7an istället!
    Det är pappsens! Har har dock typ 20bilar så har lite o välja på grejen är att jag (kanske är retard) tycker inte rx8an är särskilt rolig att köra! Det är kul att nöta i svängarna men annars naaeh:/
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  28. #10558
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Det är pappsens! Har har dock typ 20bilar så har lite o välja på grejen är att jag (kanske är retard) tycker inte rx8an är särskilt rolig att köra! Det är kul att nöta i svängarna men annars naaeh:/
    hm okej, jag har aldrig kört en rx8a så jag ska inte uttala mig om det. nja, retard vill jag inte kalla dig, alla har ju sin egna smak!
    haha åhfan, ni har pengar med andra ord
    edit: har just fått ihop audi 5an efter byte till venolia stakar och svarvat ner kolvarna 1mm.
    mycket jobb kvar men det går framåt!
    Senast redigerat av hyperperry den 2012-06-15 klockan 15:59.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #10559

  30. #10560

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in