1. #10111
    Vilken timing! Eller ni kanske inte fick snö idag?

    Såg bra ut i alla fall.
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  2. #10112
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Vilken timing! Eller ni kanske inte fick snö idag?

    Såg bra ut i alla fall.
    Jo fast det är dock bart på gatorna så det är lugnt.
    Tack

  3. #10113
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Ser lite slitna ut?
    dem ska våtslipas med 2000 papper och klarlackas så kommer dem se ut som nya.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #10114

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    dem ska våtslipas med 2000 papper och klarlackas så kommer dem se ut som nya.

    kör annars våtslip med 200 som du planerat, och sen polering, lika bra resultat, fast mindre jobb, och ignen risk för att något ska släppa

  5. #10115
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    kör annars våtslip med 200 som du planerat, och sen polering, lika bra resultat, fast mindre jobb, och ignen risk för att något ska släppa
    men vanligt autosol t.ex då eller?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #10116
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    men vanligt autosol t.ex då eller?
    Autosol är värdelöst på plast, det lägger sig som en vet geggig hinna över och blir ett helvete att få bort.

  7. #10117

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    men vanligt autosol t.ex då eller?
    se om du kan låna en polerings maskin och släng på lite vanlig bilpolering

  8. #10118

  9. #10119
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Bmw e38 730 (3.0L V8 som levererar 215hk samt 290Nm) tjänstevikt runt 2000kg.

    VS

    Bmw e34 525 (2,5liters rak 6A som levererar 192hk samt 245Nm) tjänstevikt runt 1800kg.

    Vilken tror ni är den skönaste bilen som första bil?

  10. #10120

  11. #10121

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Vet du omkostnaderna till såna här bilar? Värdelös förståbil om jag får säga mitt. Visst dina päron kanske payar bra. Jag tycker inte om e38an. Hade hellre valt e34an då.
    Inte särskilt smart o glida runt med v8 som en kåt 18 åring som du lär bli
    Kollat något på e39?

    kan inte mer än hålla med dig fast han kanske har nåt jobb som drar in lite pengar, isf så kan det ju gå dock så måste slitage delar räknas in då du inte lär ligga och köra eco drive när du har lite pollar

  12. #10122
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Autosol är värdelöst på plast, det lägger sig som en vet geggig hinna över och blir ett helvete att få bort.
    okej.
    Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    se om du kan låna en polerings maskin och släng på lite vanlig bilpolering
    åhfan, jag har båda delarna i våran verkstad. tack för tipset
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #10123
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Bmw e38 730 (3.0L V8 som levererar 215hk samt 290Nm) tjänstevikt runt 2000kg.

    VS

    Bmw e34 525 (2,5liters rak 6A som levererar 192hk samt 245Nm) tjänstevikt runt 1800kg.

    Vilken tror ni är den skönaste bilen som första bil?
    hm jag hade då inte tagit e38an iallafall. e34an är iallafall pigg och har ett ganska aggressivt utseende som jag gillar mer. nu vet jag inte vad du har för ekonomi men annars hade jag spanat efter en e28, riktigt brutala.
    kolla in rusty slammington, riktigt vacker innan han började "förstöra den", även om den blev jävligt grym efteråt också man sitter skönt i dem och åker bra.
    http://www.stanceworks.com/forums/sh...ad.php?t=10970
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #10124

  15. #10125
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Denna snubben är 94 tror jag. Fyller alltså 18 i år och går i skolan, då har man normalt inget tillräckligt bra jobb för att glida runt i en 730 haha.. Är ju försäkring, skatt, och då slitage delar som du säger.. Bmw delar är inte gratis heller.
    Jag jobbar som fotbollsdomare (dvs har inget "fast" jobb). Visst går det att äga en Volvo 940, men då får man glömma att festa, köpa dyrare kläder osv. Bilens inköpspris är typ som en droppe i havet om man jämför med vad försäkring, skatt, delar och inte minst den "billiga" bensinen kostar.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #10126

  17. #10127

  18. #10128

  19. #10129

  20. #10130

  21. #10131
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Tror jag säkert inte att du gör Men tar inte åt mig utav en 17 åring utan körkort Är den enda i sverige som har exakt denna dekalen, och bsr är framförallt till bmw om du inte vet det. Sen att jag inte har några bsr saker i min bil är väl en annan sak.

    Faktumet att det är den enda sådana dekalen i Sverige gör inte saken bättre, det är en jävla dekal, ingen bryr sig om den är unik. Ser väldigt smaklöst ut.
    F.d summertime

  22. #10132

  23. #10133
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Precis!

    Fått på nya dekalen nu iaf! Passaten åker nog imorgon.



    typ 15e gången jag blir stoppad under ett halvår haha. Och 3e gången av denna civilbilen. då ska man betala in 2600kr nu. Så tobbe, det är inte bara bilens inköp man får räkna med. Kommer alltid lite till
    Jo, när man var 16 år trodde man att man kunde köpa en 330 E46 som förstabil och att pengarna skulle komma av sig själv. Men verkligheten är en helt annan om man inte är redigt bortskämd och får allt gratis..

    Böter är aldrig roligt Förresten gillar dekalen, ser bra mycket bättre ut än Alpine-dekalen!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #10134

  25. #10135

  26. #10136
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Köpte min första 540 när jag var 18, betalade bil,skatt,försäkring och bensin själv. Dock stod den på morsan! hade ca 5000kr i månaden att leva på, det mesta gick åt på bilen
    Dom flesta 18åringarna har bara 1050 att leva på.

  27. #10137

  28. #10138
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Kommer ihåg hur du snackade om de där! Dock tycker jag de är rätt bortskämt för som jag förstått de på dig står dina päron för: Försäkring, soppa och körkort?



    R.I.P!
    De betalade försäkring + skatt när jag köpt bilen, men jag betalade tillbaka så fort som jag tjänat i de pengarna. Körkortet får jag mot att jag inte börjar röka/snusa någon gång i mitt liv, annars får jag betala tillbaka till föräldrarna i efterhand.
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Köpte min första 540 när jag var 18, betalade bil,skatt,försäkring och bensin själv. Dock stod den på morsan! hade ca 5000kr i månaden att leva på, det mesta gick åt på bilen
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Jo det var lite det jag syftade på, hade 5000 och det mesta gick åt på bilen. I att bara äga!
    Dvs, många som drömmer om bilar innan de köpt sin första o ser vad det kostar!
    Dock är det jävligt nyttigt när drömmare som tex jag själv får känna på verkligheten!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  29. #10139
    Vad tror ni gubbar? Är riktigt sugen på att fara och kolla på den här http://www.blocket.se/vasterbotten/B...5.htm?ca=4&w=2

  30. #10140
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in