1. #10441

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Mjo.. Hade 2 bilar innan, men det blir dyrt alltså

    Vill självklart behålla den. Men känns som att kunna ha råd att köra den ligger väldigt långt fram. Har väl mina planer att köpa en e34 senare fast en Tds eller en 525. Går lite billigare ialf.

    Men visst kommer jag ångra mig. Får ju fortfarande en del blickar när man åker i byn.

    Men känns ju lite "lyxigt" att åka en bil som drar 1.3 vid relativt gubbig körning.

    Haha, kan tänka mig de. Samma med min umgänges krets, dom som köpt fwd har bytt tillbaka inom snart framtid
    Mjo det är klart..

    Haha aah, fast behåller denna ett tag ändå tror jag. Är helnöjd faktiskt, pinnar på bra. Och väldigt go o köra osv, all utrustning jag kan tänka mig och vill ha, bra bil med andra ord Möjligt att man kanske köper sig en e30 sen, men då har jag volvon med.

  2. #10442

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Fyfan för vparts som skickar fel saker som ska till en helt annan person. Dom har lyckats skriva fel adress på paketet. Så jag ha fått en annans paket...

  3. #10443
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Vad ska du sälja den för då?
    Tycker samma behåll den.
    Tänkt mig 15tusen ~~


    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Mjo.. Hade 2 bilar innan, men det blir dyrt alltså



    Mjo det är klart..

    Haha aah, fast behåller denna ett tag ändå tror jag. Är helnöjd faktiskt, pinnar på bra. Och väldigt go o köra osv, all utrustning jag kan tänka mig och vill ha, bra bil med andra ord Möjligt att man kanske köper sig en e30 sen, men då har jag volvon med.
    Jo absolut. Fina bilar är de
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  4. #10444

  5. #10445
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ja vill ha 19t
    okej men jag tror inte jag vill byta rakt av, min är sprillans ny och kostade närmare 7.000 tror jag :p
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #10446

  7. #10447
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    hha nej de förstår jag, men vrf duger inte 19t då? lite klent med effekt men

    btw streetrace ikväll i Markaryd!
    vill ha värre grejer till audin
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #10448

  9. #10449
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Dina bilar är schysta! Go smak! Mercan är snuskigt fet..
    Tackar, jo gillar dem, även om jag är riktigt jävla sugen på nytt just nu. Börjat suga rejält i lyxbilstarmen just nu

  10. #10450

  11. #10451

  12. #10452
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Haha jaså Mercan borde du iallafall inte göra dig av med..



    Jo, det måste vara saab. Allt annat suger!
    +1 Ser riktigt bra ut(det gör även 540in)!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #10453
    Jätte beslutsångest! Måste ha ny bil, har varit inne på BMW 530d antingen sista års. e39 eller tidiga e60 men det känns som att jag skjuter mig själv i foten i och med skatten och försäkring...
    Vad finns det för likvärdiga bilar för mellan 50k och 80k? Kan gå upp lite mer men då måste det vara värt att åka skrotbil en till månad.

    Krav:
    Låg förbrukning
    Grym komfort
    Lagom med effekt
    Mycket utrustning(AC, farthållare, bra ljud osvosv gärna navi också)

    Jag kan inte komma fram till något annat än en tysk bil men jag är bra trångsynt också! Någon som kommer på något?
    Kör 50+mil/vecka och har tröttnat på gamla skrotbilar...

    Ingen volvo eller saab, åkt med/kört de mesta men det är inget jag faller för.

    Edit: Skatt och försäkring som kostar under 10 om året, helst...
    Senast redigerat av Yoohan den 2012-06-03 klockan 21:40.

  14. #10454

  15. #10455
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    hade satsat på en diesel, skatten jämnar ut sig
    Vad för diesel? 5 serie 2,5 o 3 liters går på ca 13lök om året i skatt o försäkring, lite för saftigt imo... Men jag har inte kollat så mycket, kanske är där man hamnar?

  16. #10456

  17. #10457
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Kommer förhoppningsvis köpa ett sportgrenrör + 100cell cat idag till Minin!

  18. #10458
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Hejsan alla bilpojkar!

    Snart får jag vara med i erat gäng :$

    Nejmen ont. Har ju en Rx8a som skulle vara förstabilen men känner att det inte är lämpligt! Kommer inte kunna hålla mig inom rimliga hastigheter, buskörning mm.

    Funderar på att göra mig av med den och ha en mer "normal" bil!?

    Någon vänlig själ som skulle kunna tipsa om bilmodeller (gärna blocket annonser)

    Krav: Budgeten ligger på runt 60 -70k, gärna kombi, lite hästar vill man ju ha så helst inte under 160hk, bak/fyrhjulsdriven gärna manuell

    Tack på förhand

    Edit: inte volvo/saab
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  19. #10459
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Hejsan alla bilpojkar!

    Snart får jag vara med i erat gäng :$

    Nejmen ont. Har ju en Rx8a som skulle vara förstabilen men känner att det inte är lämpligt! Kommer inte kunna hålla mig inom rimliga hastigheter, buskörning mm.

    Funderar på att göra mig av med den och ha en mer "normal" bil!?

    Någon vänlig själ som skulle kunna tipsa om bilmodeller (gärna blocket annonser)

    Krav: Budgeten ligger på runt 60 -70k, gärna kombi, lite hästar vill man ju ha så helst inte under 160hk, bak/fyrhjulsdriven gärna manuell

    Tack på förhand

    Edit: inte volvo/saab
    Jag hade ju samma budget för inte så länge sen.
    För mig slutade det på en Mini Cooper S 2004.
    Men dom andra jag tittade på var Audi TT, Nissan S13/S14, BMW 530/528 E39, BMW 328/330 E46, BMW M3 E36. E39an är ju snuskigt billig idag.

  20. #10460

  21. #10461
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Hejsan alla bilpojkar!

    Snart får jag vara med i erat gäng :$

    Nejmen ont. Har ju en Rx8a som skulle vara förstabilen men känner att det inte är lämpligt! Kommer inte kunna hålla mig inom rimliga hastigheter, buskörning mm.

    Funderar på att göra mig av med den och ha en mer "normal" bil!?

    Någon vänlig själ som skulle kunna tipsa om bilmodeller (gärna blocket annonser)

    Krav: Budgeten ligger på runt 60 -70k, gärna kombi, lite hästar vill man ju ha så helst inte under 160hk, bak/fyrhjulsdriven gärna manuell

    Tack på förhand

    Edit: inte volvo/saab
    du kan ju bara inte dissa en wankel
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #10462
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag hade ju samma budget för inte så länge sen.
    För mig slutade det på en Mini Cooper S 2004.
    Men dom andra jag tittade på var Audi TT, Nissan S13/S14, BMW 530/528 E39, BMW 328/330 E46, BMW M3 E36. E39an är ju snuskigt billig idag.
    Nån mini cooper blir det inte iaf :$ ska kolla runt lite på dem

    Tack för tipsen

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ballt o komma i rx8an ju! Jag kan köpa den billigt av dig annars

    Nej men, en bmw z3 coupe? 2.8l motor med runt 190hk är ju rätt lagom. Fräcka bilar, inte lika bögiga som cabben heller!
    Jo visst är den söt! Haha tror farsan vill ha kvar den, han gillar den mer än jag

    Nja, vill ha en lite större bil! Kollat på A6 kombi

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    du kan ju bara inte dissa en wankel
    Nja det kan man väll inte.. Farsan verkar vilja behålla den så blir väll kvar i familjen ändå
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  23. #10463
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg


    Nja det kan man väll inte.. Farsan verkar vilja behålla den så blir väll kvar i familjen ändå
    helt rätt
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #10464
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Just det! Glömde ju helt bort Audi S4, A6 2.7T och Allroad 2.7T. Alla dom tre använder ju samma motor, går att få som kombi och går riktigt fort och relativt snål för den pengen.

  25. #10465

  26. #10466
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    5 serie är en tung bil, 3 serie är betydligt billigare i skatt men dyrare i inköp oftast.
    en 330d är ju dyrare i skatt än 530d från samma års?

    dyrare försäkring också

  27. #10467

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Hejsan alla bilpojkar!

    Snart får jag vara med i erat gäng :$

    Nejmen ont. Har ju en Rx8a som skulle vara förstabilen men känner att det inte är lämpligt! Kommer inte kunna hålla mig inom rimliga hastigheter, buskörning mm.

    Funderar på att göra mig av med den och ha en mer "normal" bil!?

    Någon vänlig själ som skulle kunna tipsa om bilmodeller (gärna blocket annonser)

    Krav: Budgeten ligger på runt 60 -70k, gärna kombi, lite hästar vill man ju ha så helst inte under 160hk, bak/fyrhjulsdriven gärna manuell

    Tack på förhand

    Edit: inte volvo/saab
    haha det kvittar nog vilken bil du köper så lär du busköra, jag kör en golf som inte ens går på alla fyra och kör ändå alldeles för jävligt, så satsa gärna på effekt sen e det väll inte så mycket hästar i en rx-8 ?

    finns dock många fina bilar för den summan, evo 1,2,3 ligger runt det för en ok, finns skyline r33 i befintligt skick för den summan med, bmw e39 och e46 e ju rätt trevliga med, sen finns ju nissan s13 t.ex, finns många fina bilar för den summan

  28. #10468
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Just det! Glömde ju helt bort Audi S4, A6 2.7T och Allroad 2.7T. Alla dom tre använder ju samma motor, går att få som kombi och går riktigt fort och relativt snål för den pengen.
    Vart fan hittar du en 2.7a som går snålt? Dessutom kan man få s4an med iaf 5 olika motorer?

    Jag vet inte vad du har för inkomst eller hur du får tag i pengar men inte en ända bil som nämnts går att köra som 18åring utan fast jobb.

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Du är ju redigt slut i skallen du. Hehe, lagom bögig du är då som skäms så mycket att du inte ens skrev ut att de va en 316i du hade på garaget.org.

    Din v40 ser riktigt trevlig ut!
    Väx upp nångång förfan, vem fan bryr sig om han skrev ut att de va en 316? Varför tar du åt dig såfort någon skriver något om saab?

    Peace

  29. #10469
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av Qaktuz Visa inlägg
    Hejsan alla bilpojkar!

    Snart får jag vara med i erat gäng :$

    Nejmen ont. Har ju en Rx8a som skulle vara förstabilen men känner att det inte är lämpligt! Kommer inte kunna hålla mig inom rimliga hastigheter, buskörning mm.

    Funderar på att göra mig av med den och ha en mer "normal" bil!?

    Någon vänlig själ som skulle kunna tipsa om bilmodeller (gärna blocket annonser)

    Krav: Budgeten ligger på runt 60 -70k, gärna kombi, lite hästar vill man ju ha så helst inte under 160hk, bak/fyrhjulsdriven gärna manuell

    Tack på förhand

    Edit: inte volvo/saab
    Blundade för "Inte volvo/saab" köp Saab!

  30. #10470

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in