Sidan 96 av 400 Första ... 46869495969798106146196 ... Sista
  1. #2851
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg


    xD hur tänker en del folk?


    Edit: oj blev väldigt stor bild
    den är ju asfrän ju
    www.Earpill.com - addictive music

  2. #2852
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    urkopplingsfjädern är solfjädern! ;D
    dom andra är till för att få mjukare inkoppling
    Okej, Har funderat ifall de är glasad koppling? Då kopplingen låg i konstant och jag var lite hetsig på ut att köra. Så inte jag som gubbkört (A) haha.


    Så ifall någon har lameller och en tryckplatta till en volvo 240- 88'a hojta till
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  3. #2853

  4. #2854
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    1095, för lamell och tryckplatta på skruvat!
    bara kör upp bilen på pallbock och ta en liten titt? skadar ju inte
    Går på 300 på skroten^^ Är som sagt en åkerbil . Hur kan man se att de är glasat? lamellerna är typ exakt lika som ett par nya? Ialf dom vi hade i skolan.

    Har kollat, lamellerna såg fina ut men kan fortfarande vara glasade.
    Är första gången jag meckar koppling/låda.


    Är osäker på vad sk "solfjädern" är för någe? Någon bild?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  5. #2855

  6. #2856
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Sorry om jag blir lite "fientlig" här nu men måste ställa mig bakom Björviken här. Jag personligen hade aldrig tagit in bilen då. Antingen gör man ett heljobb eller så tackar man snällt nej. Kunden är aldrig en störande del av arbetet dom är ju fan skälet till att man får jobb och det där är inte att värna om kunderna. Kan säga att han som lämnade in bilen inte hade nåt positivt att säga om er till sina bekanta. Lätt hänt att sånt där sprids till 100 andra.

    Fortfarande det är en säljare inte en kund.. Och säljaren hade ingen lust att varken vänta eller att betala priset för en helrekond!
    Om det var en kund hade det varit en annan sak! Det var säljaren själv som bad om att få huven polerad när vi nämnde att det kommer ta samma tid som med en Saab som vi gjorde för nån månad sen som var värre en denna..
    Så ni har misstolkat eller så har jag skrivit dåligt.
    Vi tar inte ens in privata kunder i denna lokal, Det är bara bilar från Vw o Skoda.

  7. #2857
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    glasad är kopplingen om den är blank och hal istället för matt o knottrig
    solfjädern är den stora "solen" i mitten på tryckplattan som utrampningslagret pressar på!
    Okej, för vi fick in en glasad koppling till skolan och den var i princip som en ny

    Får dra ut och kolla igen. Hur många fjädrar är de då? 2st? Var nämligen farsan som tipsade om att fjädrarna i solfjädern gått sönder.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  8. #2858
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    glasad är kopplingen om den är blank och hal istället för matt o knottrig
    solfjädern är den stora "solen" i mitten på tryckplattan som utrampningslagret pressar på!
    Okej, för vi fick in en glasad koppling till skolan och den var i princip som en ny

    Får dra ut och kolla igen. Hur många fjädrar är de då? 2st? Var nämligen farsan som tipsade om att fjädrarna i solfjädern gått sönder.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  9. #2859





    det bästa är att jag i princip bara har slipar bort grader, ska kasnke förfina den lite till om ja orkar

  10. #2860
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Fick in en lite repig Bmw 5Serie på jobbet idag! Inte rolig för 5öre.. Men man måste ju vara lite snäll och hjälpa säljarna att sälja sina bilar. Han ville gärna ha en helpolering vilket jag inte gick med på eftersom det tar alldeles för lång tid och är ganska stressigt men många bilar etc!
    Så gick med på att köra lite på huven!(Som inte är så liten heller!) För att förbättra utseendet lite

    Offret! Även kallad PUH!


    Den fina huven!

    Är sjukt svårt att fota repor men lyckades få fram dem lite med PS

    Efter lite test med maskinen (Kollar ni noga ser ni min tejplinje Repor/glans)



    Somsagt sjukt svårt att få fram skillnaden! Men blev 10 gånger bättre, Men var mycket djupa repor som är omöjliga att polera bort! Så stor chans att bränna igenom lacken
    Men den såg iallfall inte ut som den gått igenom en maskintvätt 20gånger på raken med grus i borstarna!

    Oj detta blev ett långt inlägg! Men hoppas det uppskattas lite iallfall

    //Gurkiz
    Nice, vad använder du för produkter?

  11. #2861
    Någon som prövat något liknande?
    Hur svårt är det att mappa en bil med hjälp av detta?
    http://www.xposeracing.se/product_in...6qvifoaas93id7

    Eller denna:
    http://www.nistune.com/equipment-products-type2.php
    Senast redigerat av Yoohan den 2010-11-04 klockan 23:47.

  12. #2862
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  13. #2863
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    inte en aning, men så fort ja fixat min laptop ska ja sätta igång och börja mappa polarens 200sx
    Vad ska du använda för program osv?

  14. #2864
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Funderar på att bygga 540i touring e39 i vår. Dock så har jag stött på ett "litet" problem. Vart fan kan man hitta en m-sport bakdel till touring? Det kryllar av delar till sedaner, men hittar inte till kombi.
    Så om någon säljer en begagnad så säg till. Vet någon kanske om det finns kopior? Det enda jag har hittat är nya orginala bmw delar. Då går en jävla bakdel på nästan 10k

    Om någon säljer annat som tex M5 front, grill, facelift strålkastare (xenon), facelift baklyktor, 16:9 navi skärm. osv så pm'a

  15. #2865
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  16. #2866
    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Nice, vad använder du för produkter?
    Till den här bilen använde jag ett medel från 3M men har lite blandat från tex lahega (stavning) och smartab

  17. #2867

  18. #2868
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Asså Gurkiz ursäkta mig! men varje gång jag ser ditt namn kommer jag alltid att tänka på Ali G indahouse
    "come say hello to mister gurkin"
    HAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAH Morgonskratt!

  19. #2869

  20. #2870
    Det tar sig


  21. #2871
    Börjar bli less på mercan för den drar ström, tömmer batteriet till ca 5-7 volt på en natt från fulladdat.
    är inte:
    -förstärkare
    -stereon
    -batteriet själv
    -generatorn

    utan från + på batteriet så går (föutom förstärkarkablarna) en kabel till startmotorn och en klenare till en sånhär:

    så går 2 kablar från den till generatorn, 1 vet jag inte och sen är det en röd kabel som går bakåt i bilen som det går ström i konstant som jag misstänker drar strömen, vad kan den vara till tro??

  22. #2872
    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    Det tar sig

    GTI-snurra i Jettan?

  23. #2873

  24. #2874




    Såna här bilder som får en att sakna sin gamla älskling :/

  25. #2875

  26. #2876

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Börjar bli less på mercan för den drar ström, tömmer batteriet till ca 5-7 volt på en natt från fulladdat.
    är inte:
    -förstärkare
    -stereon
    -batteriet själv
    -generatorn

    utan från + på batteriet så går (föutom förstärkarkablarna) en kabel till startmotorn och en klenare till en sånhär:
    så går 2 kablar från den till generatorn, 1 vet jag inte och sen är det en röd kabel som går bakåt i bilen som det går ström i konstant som jag misstänker drar strömen, vad kan den vara till tro??
    Larm?

  27. #2877
    Så tog loss lamellerna idag och dom var tok slut xD var en stor jävla hög med lamell spån. Så Fick tag i lameller och tryckplatta, och kopplingen kändes mycket bättre. Ska starta upp dreten imörra då batteriet var dött... Skiten ba klicka när jag vred på tändningen.


    Så håll tummarna för att de ska funka
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  28. #2878
    har för mig det är strömen till bilen. e det på 190ian om jag inte missminner mig.

  29. #2879
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det är inte som jag hade med min 740 då?
    hade jordfel så torkare o allt sånt funkade utan att nyckeln var i låset.
    bra idé slka testa!

    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Larm?
    sitter inte larm i min bil

    men borde ha sagt från början. säkert kortslutning, eftersom jag jaa, byggde billjud så satt jag och spelade ganska länge, sen fanns det inte tillräkligt me ström för att starta så ja tog kablarna mella nfarsans bil och min, o klart som fan så trött som ja va la jag + på - på i min bil. jävla klant!

    btw går mner till ca 9 volt på bara en minut ifrån ca 12.5v.. måste gå enorma mängder ström

  30. #2880
    GTI snurra it is, 8v med dubbla weber 40 som ni ser på bilden + lättat svänghjul, extraktor mm.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in