1. #11341

  2. #11342

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Mjo.. Faktiskt så tycker jag den är värd all tid den kan få. Skicket är enormt fint, det enda är väl massa skrapmärken i underredet. Får se vad som händer under vintern, men just nu ser det ut som sänka, spacra ut hjulen, byta lyktor runt om, reconda invändigt samt utvändigt, byta ut lite stickers. Hoppas jag behåller den ett tag.. Svårt att hålla i bilarna haha, men just nu tror jag den blir kvar ett tag. Sjukt skön känsla att köra hem från garaget när man e helt slut och bara glida hem haha, den är wunderbar.

    Självklart är det stance som gäller! Här i Tuna vet jag fan inte om nån ens kör stance förutom kusinen som har en stancad Volvo C30 R-design sen har man väl sett några bmw/merca med 20" fälgar och småsänkning toppat med lite camber det är väl det närmsta man kommer här. Dock så är det jävligt många tyskstukare i E-tuna faktist Fan asså när jag skaffar bil kommer jag vara tvungen att ha vinterbil för stancad Golf/Bmw vettefan om det funkar så bra på vintern haha
    Yeah Aha okey, frågan är väl vad alla stancade bilar håller hus. Okej, tyskstuk är väl ingen favorit i mina ögon. (rostad huv med massa skit på taket) Okej Det berors ju på vad det är för bil och skicket på den, är det en halvrunkig golf 3 är det ju inte värre än att höja den. Jag personligen tycker det är bättre att köpa vinterbil dock, som man kan ha kul med och skita i vilket, slippa vara rädd om bilen.

  3. #11343
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Tyskstuka går ju inte direkt, men stancea går..
    beror ju på hur man tolkar ordet stance. enligt mig är stance och tyskstuk samma sak, då det är samma stuk.man kan ju tyskstuka också, men det är ju enbart fel.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #11344
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    lägger väl upp en liten bild på vår verkstad. här står min caddy bra!



    jo visst, man ska inte vara som alla andra. ladda upp lite bilder på den

    Får försöka fixa några bilder snart då Kommer dock dröja minst en vecka för han åker till Italien om några timmar och ska va där i en vecka.



    Har fått skruvat på en Audi A6 Quattro från början på 2000 i skolan och helvete vad jobbig bil haha allt har kåpor över sig så det ska se snyggt ut och det är tight som fan för att komma åt allt. Fast motorn låter ganska trevligt så det är nått positivt med bilen En 2,7L Dubbelturbo V6a är det i bilen. Fast fyfan så inredningen ser ut efter en kabelbrand i instrumentbrädan.

    Sen har vi 3 till bilar i skolans verkstad och det är en 740 GLE , En Renault Megane och en Volvo S60 (Sprillans ny) alla dessa är skrotade bilar som skolan fått och alla utom S60n har fel men S60n har felet att det är fel färg på tanklocket så då klassas bilen automatiskt som en skrotbil pga det.
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  5. #11345
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Mjo.. Faktiskt så tycker jag den är värd all tid den kan få. Skicket är enormt fint, det enda är väl massa skrapmärken i underredet. Får se vad som händer under vintern, men just nu ser det ut som sänka, spacra ut hjulen, byta lyktor runt om, reconda invändigt samt utvändigt, byta ut lite stickers. Hoppas jag behåller den ett tag.. Svårt att hålla i bilarna haha, men just nu tror jag den blir kvar ett tag. Sjukt skön känsla att köra hem från garaget när man e helt slut och bara glida hem haha, den är wunderbar.
    kul att höra att du är nöjd! ja det är spännande att byta bil!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #11346

  7. #11347
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jo jag håller med, men säga att en Volvo eller Nissan är tyskstukad, neh.
    haha man kan ju köra på det stuket, men det är fortfarande fel, enligt mig att försöka tyska en svensk/japansk bil!
    dock tycker jag stancade nissan är feta!
    håller med dig
    på tal om tyskstuk, caddyn jag länkade på sidan före ska tyskstukas är det tänkt. eller iallafall stancas med coils och bbs fälgar
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #11348
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Mjo.. Faktiskt så tycker jag den är värd all tid den kan få. Skicket är enormt fint, det enda är väl massa skrapmärken i underredet. Får se vad som händer under vintern, men just nu ser det ut som sänka, spacra ut hjulen, byta lyktor runt om, reconda invändigt samt utvändigt, byta ut lite stickers. Hoppas jag behåller den ett tag.. Svårt att hålla i bilarna haha, men just nu tror jag den blir kvar ett tag. Sjukt skön känsla att köra hem från garaget när man e helt slut och bara glida hem haha, den är wunderbar.



    Yeah Aha okey, frågan är väl vad alla stancade bilar håller hus. Okej, tyskstuk är väl ingen favorit i mina ögon. (rostad huv med massa skit på taket) Okej Det berors ju på vad det är för bil och skicket på den, är det en halvrunkig golf 3 är det ju inte värre än att höja den. Jag personligen tycker det är bättre att köpa vinterbil dock, som man kan ha kul med och skita i vilket, slippa vara rädd om bilen.
    Blir väl att köpa en 740 eller nått som vinterbil för vill inte köra sönder en Golf MK1/MK2 eller BMW 328a E46 under vintern Tyskstuk är väl inte direkt nån favorit i mina ögon heller men vissa bilar kan det se fint ut på iaf
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  9. #11349

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Jao det är ju det.. Ev köpa en bil till, har lite planer nu. Tror dem flesta vet vilken bil "rusty" är, var en rostad e36. Som numera är skrotad, funderar på att bygga en sån.. Fast med 6cyl motor istället för 318 som dom hade gjort. Sa precis att tyskstuk inte var någon favorit, men en rostad e36 är en klass för sig!

    haha man kan ju köra på det stuket, men det är fortfarande fel, enligt mig att försöka tyska en svensk/japansk bil!
    dock tycker jag stancade nissan är feta!
    håller med dig

    Yes! Skillanden på tyskstuk och stance är väl att stance är mer cleant. Stanca en japanare kallas väl jdm? Spelar väl ingen roll vad man säger, folk fattar ändå.
    på tal om tyskstuk, caddyn jag länkade på sidan före ska tyskstukas är det tänkt. eller iallafall stancas med coils och bbs fälgar
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Blir väl att köpa en 740 eller nått som vinterbil för vill inte köra sönder en Golf MK1/MK2 eller BMW 328a E46 under vintern Tyskstuk är väl inte direkt nån favorit i mina ögon heller men vissa bilar kan det se fint ut på iaf
    Jo då är 740 bättre. Eller mercedes

  10. #11350
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jao det är ju det.. Ev köpa en bil till, har lite planer nu. Tror dem flesta vet vilken bil "rusty" är, var en rostad e36. Som numera är skrotad, funderar på att bygga en sån.. Fast med 6cyl motor istället för 318 som dom hade gjort. Sa precis att tyskstuk inte var någon favorit, men en rostad e36 är en klass för sig!




    Jo då är 740 bättre. Eller mercedes
    http://www.stanceworks.com/forums/sh...ad.php?t=10970 Rusty's byggtråd Fan asså den bilen börjar få kultstämpel redan


    Japp! Nej förfan ingen Merca haha farmor har haft flertalet Merca och jag är så trött på dom dessutom rostar ju dom bort
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  11. #11351

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    http://www.stanceworks.com/forums/sh...ad.php?t=10970 Rusty's byggtråd Fan asså den bilen börjar få kultstämpel redan


    Japp! Nej förfan ingen Merca haha farmor har haft flertalet Merca och jag är så trött på dom dessutom rostar ju dom bort
    Jo detta är väl den riktiga rust, dock en e28.. Syftade på e36an.


    Hahah! Ja vilka bilar alltså, mina är inte så satans rostig. Men fan vad turkiga dom är haha.

    Denna menade jag.



    Var inne på att köpa den för ngt år sedan, men blev aldrig av. Tyvärr..

  12. #11352
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jo detta är väl den riktiga rust, dock en e28.. Syftade på e36an.


    Hahah! Ja vilka bilar alltså, mina är inte så satans rostig. Men fan vad turkiga dom är haha.

    Denna menade jag.



    Var inne på att köpa den för ngt år sedan, men blev aldrig av. Tyvärr..
    Jaha den där! Den har jag sett irl fast jag måste säga att den äkta Rustyn är tokfet! Dock så har dne där ett riktigt gött rått stuk över sig! Gör det på Mercan?
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  13. #11353

  14. #11354
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jao det är ju det.. Ev köpa en bil till, har lite planer nu. Tror dem flesta vet vilken bil "rusty" är, var en rostad e36. Som numera är skrotad, funderar på att bygga en sån.. Fast med 6cyl motor istället för 318 som dom hade gjort. Sa precis att tyskstuk inte var någon favorit, men en rostad e36 är en klass för sig!





    Jo då är 740 bättre. Eller mercedes
    precis! enligt mig finns det då ingen fetare bmw än the rusty slammington! älskar att han sätter kapen i en e28 m5 för en jävla massa pengar, taksänker och rostar den och dränker den i diesel! sitter även en supra 2jz-GTE motor i den, dvs twinturbo motorn
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #11355

  16. #11356
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    de var väl ingen m5? den brann upp förresten

    framhjulsdrivna bilar är fan bara så jävla tråkiga:/ påtal om annat!
    jo det var det e28 m5 var det. ja den brann, men han skrev att den ska byggas upp igen!
    haha jo det är dom
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #11357

  18. #11358
    Riktigt fet! Synd på motorn bara!

    I Uppsala så rullar ju wescrape´s hela liga: https://www.facebook.com/media/set/?...2369634&type=3 Samt en jävla massa andra stukade bilar. Uppsala är rätt bra på den fronten må jag säga.

    I vinter ska jag försöka få till lite schysst stuk på Saaben. Sitter man fyra pers i bilen så skrapar de satfläsk ibak, medans ifram är den skithög trots 40mm fjädrar runtom.
    Så de blir att: Valsa, sänka nån cm bak, flertalet cm i fram, röktoning på alla ljus och blinkers runtom samt gultoning på dimljus. Lite schyssta klibbor på bakrutan, tona rutor inkl framrutorna sen påsikt när man kört slut sommardäcken försöka hitta några som ger lite stretch. Sen ska Manston-spacers tillkomma på 25mm ibak och 15 ifram...
    "When we put a turbine in an airplane, we turned it into a jet. When we put one in a car, we turned it into a Saab."

  19. #11359
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ja det är grymt.. Gillar man rostade e28or kan man ju köpa denna Tråkigt motor dock.
    http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_....htm?ca=20&w=3
    mjo men motor går ju alltid att byta! fast jag sparar för fullt till en rx7a, saknas typ hälften haha!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #11360

  21. #11361
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ja klart! Jaså? Det låter nice, wankel.. Verkar som man har en s2000 på gång, ska man haha?
    jajemän, 1.3l twinturbo
    s2000 är fräcka! men du ska väl inte byta bort bmw'n?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  22. #11362

  23. #11363
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Det är fint

    aah.. Haha jag vet inte! Får se hur bra affären verkar.. Kommer nog ångra mig om jag byter, men vafann!
    haha, okej!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #11364

  25. #11365
    Någon som kan komma med lite förslag på hatchbacks ? Som man inte vet om.. (golf, clio, ds3, civic, focus, fiesta, mini, s3, 130i) är vad jag kommer på, på rak arm iallafall, men tips är alltid trevligt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  26. #11366

  27. #11367

  28. #11368
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    ae86.
    försök komma över en sån du
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #11369

  30. #11370
    Vill man så kan man.
    räknas det som hatchback? snarare mini coupe skulle ja villja säg
    Finns ju som 2D och 3D, och 3D är hatchback.
    Aja skitsamma, grymma bilar iaf, skulle inte tacka nej till en!
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in