gianelli på, vad behövs mer? munstycke mm.

halloj, ska sätta på mitt gianelli imorgon på min derbi drd pro 06 är de så att jag måste byta munstycke eller kan man dra in choken och ta bort luftburksstrypningen? vill inte byta munstycke själv så undrar om man kan göra något annat sålänge! tack på förhand

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Det går väl, hur bra den går är en annan sak, men säkert går den lite bättre iaf. Byt munstycke illa kvickt sen va.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

det klar den går ju bättre med annat munstycke, men frågan är om motorn kan skära om man kör med choken i och bort med luftstrypningen, då får den ju mer bränsle och luft?

davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av feffez Visa inlägg
    det klar den går ju bättre med annat munstycke, men frågan är om motorn kan skära om man kör med choken i och bort med luftstrypningen, då får den ju mer bränsle och luft?
    Nej, den kommer inte att skära på en dag, på t.ex. ett halvår med fel inställd fögge så skär den förmodligen..
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Nej, den kommer inte att skära på en dag, på t.ex. ett halvår med fel inställd fögge så skär den förmodligen..
    kan även gå fortare
    har man alldeles för snål inställning så kan den skära ganska fort, beroende på hur hårt man kör
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    kan även gå fortare
    har man alldeles för snål inställning så kan den skära ganska fort, beroende på hur hårt man kör
    Kan även gå mycket långsammare bör tilläggas det är ju en väldigt liten risk att den skär fort för bara det där

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Visst du kan glida runt så nån dag men skulle rekomendera dig att köpa munstycken och byta då det liksom tar 4 min att byta sen är allt ihop igen
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

är ingen höjdare på mopeder, bytte munstycke på en polares derbi drd racing, så den vita saken där inne och sen lilla pinnen åkte loss, då blev det lite krångel någon som har något bra tips hur man ska göra när man byter munstycke?

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Kan även gå mycket långsammare bör tilläggas det är ju en väldigt liten risk att den skär fort för bara det där
    läs det simon skrev. det var lika med min kompis med sin ltd edition, bytte inte munstycke när han slängde på gianelli, den skar efter 3 dagar
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Min nöp ganska kraftigt när jag körde hårt med för litet munstycke.
    precis

tror drd pro har 66-68 munstycke original, va skulle ni tippa på att jag behöver? 80-90?

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    tror drd pro har 66-68 munstycke original, va skulle ni tippa på att jag behöver? 80-90?
    ca 10 storlekar större brukar man säga bli lagom, så det borde vara ganska lagom, 10-15 strl större blir nog bra ! bättre att vara på den säkra sidan så inte moppen skär för dig, då det är en ganska dyr moped, bara onödigt att ta risken

okej tack ja de är ju bäst, jag låssade på de två spännen som gör så att förgasaren sitter åt, men fick ändå inte loss förgasaren, måste ja ta bort något annat också?

okej tack ja de är ju bäst, jag låssade på de två spännen som gör så att förgasaren sitter åt, men fick ändå inte loss förgasaren, måste ja ta bort något annat också?
    du tar bort förgasaren från luftburksslangen sen tar du bort den från insuget så att du kan lite bryta på förgasaren så att du kommer åt att skruva upp skruvanrna, rekomenderar att du har en stor målburk under motorn elr något och en trasa att torka motorn med sen är det bara att byta munstyck..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in