1. #1
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961

    piaggio rör på liggande minarelli?

    tja, kollade runt lite igår på tyska moppeforum och grejer, ser att dom flesta av dom har satt piaggio rör eller nått liknande för dom har värsta vinkeln på röret, som denna video. och jag tänker om de passar bra, men jaa mods finns väl för att göra det fäste, men skulle det göra nå effekt skillnad eller nått sånt, eller är det bara billigare? sett att folk säljer ganska billiga piaggio rör, så kanske värt att köpa ett då kanske?



    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  2. #2
    det där är typ ett rör till ett stående! O.o
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  3. #3

  4. #4
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av ruben Visa inlägg
    Borde gå, sen vet jag ju inte hur avstämningarna stämmer från piaggio till minarelli osv. Men hade du gjort avgasmynningen på cylindern plan (vill minnas att den är något vinklad) borde de göra på sig enormt, eftersom piaggio har plan yta där. Dock ingen du bör ta på dig med vinkelslip, eftersom det är en tätningsyta vilket många verkar glömma har jag märkt.
    tänkte också på om man hittar ett billigt high-end rör då. så är det väl en adapter mot cylindern? och jag har adapter från mitt r1400 som ska kanske passa ganska bra eller?
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  5. #5

  6. #6
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    det där är typ ett rör till ett stående! O.o
    då skulle det tagit i backen för längesen martin
    Citat Ursprungligen postat av ruben Visa inlägg
    Jo men du har ju fortfarande den vinklade ytan på cylindern som sabbar de för dig, om du tänkte få det i nåtsådär "vanlig" vinkel. Men lättast är väl att få någon att svetsa en adapter till dig som går rakt ut i förhållande till avgaskanalen, Annars är det att spänna upp cylindern i fräsen vilket inte är så motiverande kan jag tänka.
    Men röret lär ju passa, no doubt, men ska du få bra vinkel på de så tillkommer lite jobb.
    vad menar du? att avgasröret har för stor vinkel eller att adaptern på röret är inte som på minarelli? annars har jag ju avgas adapter från R1400 som jag sa tidigare,
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  7. #7

  8. #8
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av ruben Visa inlägg
    Asså, vinkeln på avgasfästet på cylindern som har för stor vinkel.
    Namn:  2ia9xxg.jpg
Visningar: 169
Storlek:  22,3 KB
    Hade du fått den plan, eller gjort en adapter som blir plan så hade de nog gått bra
    men paiggio cylindern är ju vinklad uppåt litegrann

  9. #9

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in