Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Har också tänkt på de, totalt dött nu förtiden
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3

  4. #4

  5. #5

  6. #6

  7. #7

  8. #8

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Majoriteten av dagens 15åringar är datornördar/fjortisar. De har säkerligen inte intresset av motordrivna fordon utan kollar troligen när pubishåret växer.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Själv tycker jag nästan de går mer och mer ner Det updateras aldrig ngt i racingbyggena nu längre..
    I racingavdelningen är det enda projektet som uppdateras regelbundet mitt eget just nu, utanför finns det några projekt som uppdateras då och då men annars är det dött.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Finns liksom inga "häftiga" projekt längre..
    Jag håller med dig till viss del, visst när hyperpersson byggde sin Gilera med kapad bakram då var det ganska nytt bara någon som hade gjort det innan tror jag. Sen kom parmakitet än sålänge är det väl bara MRX_stefan och Sillen som byggt något liknande? Det är dyrt med EU- moped och det kostar att trimma, jag vet när första killen byggde om sin beta rr till ktm stuk med bakparti och grejer på det förra forumet då var det liksom gjort, sen gjorde alla likadant ett tag.

    Många av oss orkar inte: ta bilder på allt, skriva massa, filma något, kanske inte har pengar om man stöter på något problem.

    Jag själv har aldrig varit riktigt stor varken här eller på gamla sidan MNF men jag har varit med länge. Jag började lägga upp ett projekt men hojen blev stulen. Fick tillbaka den men hade liksom ingen ork, sen börjar det bli färre och färre meets vilket gör att vi med hyprar inte orkar, man vill ju lite mer än 3-4 meets "centralt" per säsong.

    Så känner jag iaf.
    Ska försöka ta tag i MNF tröjorna igen, men har inte fått något svar i den tråden, liksom dött helt enkelt!

    Men vi som är kvar får försöka göra lite reklam, även om man inte får betalt.
    Citat Ursprungligen postat av risodlarn Visa inlägg
    Tycker att det blir snyggt! Hade lust.
    Spara vikt, drar lite mindre bensin.

  11. #11
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Jag tror det updateras mindre eftersom knappt någon komenterar,då försvinner lusten att fortsätta med det.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  12. #12
    Det som förstör mest är att det inte är några meets längre, skulle det vara de så skulle jag kanske försöka fixa något bättre att köra, men det är inte så kul när närmsta är i gbg en gång om året, typ..

    Jag tror det updateras mindre eftersom knappt någon komenterar,då försvinner lusten att fortsätta med det.
    Skittråkigt när man inte får några svar, ibland kan man göra 3-4 updates utan att någon skriver..
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  13. #13
    Meets då kopplar du in Cruise osv också? Det är en go stämning jag tänker mig mer meets som en mötesplats med race och utställning typ. Lite performance/show'n'shine
    Citat Ursprungligen postat av risodlarn Visa inlägg
    Tycker att det blir snyggt! Hade lust.
    Spara vikt, drar lite mindre bensin.

  14. #14

  15. #15
    Får hoppas att det blir åtminstone en seriös träff nästa sommar så att man kan prova hojen.

  16. #16
    Okej

    Tror också att ansökningsfunktionen på förra forumet lyfte det en hel del, det var liksom coolt att bli medlem.
    Sen tycker jag det ser lite tråkigt ut/bidrar till den "döda looken" när man ibland hittar trådar med topic "ta bort!" Det borde ju gå att lösa så skaparen kan ta bort sin egna tråd, skulle bli renare.
    Citat Ursprungligen postat av risodlarn Visa inlägg
    Tycker att det blir snyggt! Hade lust.
    Spara vikt, drar lite mindre bensin.

  17. #17
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Jag gjorde lite som dig Zäta ..
    La ner hyper byggandet och köpte cross.

    Jag hade inte råd att fortsätta men planerar ett bygge någon gång iframtiden igen som kommer bli något bättre än de jag haft då man kanske har något bättre än ekonomi en barnbidraget ..
    Kör på cross ettag då det blir sjukt mycket billigare i längden så får man se vad som händer senare

    Hoppas att folket börjar bygga igen snart , väldigt svårsålt med hyper delar nu för tiden har jag märkt också .
    man får väl se vart värden tar vägen men förhoppnings vis efter några år så blir säkert forumet större och mer folk ser vad en moped har att erbjuda
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  18. #18
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    jag var aldrig medlem på förra forumet eller så, men liksom det var ju uppe ett tag, och det här forumet har inte vart ute så länge sen många vände sej väll till TSR eller bara sket i det fullkommligt, det kommer säkert ta sin tid innan det kommer folk tillbax för jag tror inte moppevärlden är helt död.
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  19. #19
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Majoriteten av dagens 15åringar är datornördar/fjortisar. De har säkerligen inte intresset av motordrivna fordon utan kollar troligen när pubishåret växer.
    +1
    Sen så får man ju köra a-traktor/Epa på am-kortet vilket säkerligen har lett till att fler skiter i moppe och kör traktor istället.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  20. #20
    1. Skaffa EU-körkort är så mycket krångligare och dyrare i dagens läge än när jag tog de (5 år sedan).
    2. Försäkra en moppe kostar mer än att försäkra en bil.
    3. Priserna på allt har blivit så mycket dyrare som t ex, bensin, reservdelar, skyddsutrustning osv.
    4. Du får ju skaffa lätt MC vid 16 och även börja övningsköra med bil.
    5. De finns inget som lockar längre, träffar, erbjudande eller va fan som helst.
    6. Dagens 15-åringar är för slappa för att göra något så dom väljer dator eller tv-spel i första taget.

  21. #21
    Sebbos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg, Hisingen.
    Inlägg
    52
    Tja.

    Intressant att ni märker av detta - det ni skriver stämmer mycket bra.
    Detta ger dock ett negativt utslag för oss som har företag i branschen.

    För i Göteborg:

    • där gick Rapiarshop i konkurs.
    • där gigantiska Johans MC plockat bort mopedsortimentet (efter bara 24 månader)
    • där EM-Scooters ryktas lägga av. (men inte EM-Motor (verkstaden))
    • där Bloms enbart lever på cyklar och klassiker och postmopeder.
    • där ATV-huset som säljer massa ATV - bara sålde 60-talet mopeder 2010.
    • där Motocity avvecklar butik och verkstad.


    så Göteborg kommer/är en ganska död stad när det gäller mopeder.
    Samtidigt sålde Baotian rekord i Stockholm.

    Det är skillnad på stad och stad men nu lever moppebranschen bäst i Stockholm.
    Vi får se vad som visas på mässan På Två Hjul här nere i Ullevi i Januari/Februari.

    //Sebbe
    På besök efter att senast varit här 2012. Kul att MNF lever.

  22. #22
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Jag tänker fortsätta med detta intresse tills jag är lika gammal som Harrison Ford.

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Jag tänker fortsätta med detta intresse tills jag är lika gammal som Harrison Ford.
    Samma här! ska fanimej hålla på med moppar länge! det gör mig glad!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  24. #24

  25. #25
    Ja det är riktigt tragiskt att det blir som det blir... Jag har tagit kontakt med tryckeriet för nya MNF-tröjan idag. Så får vi se om det kanske kan kicka igång något..
    Citat Ursprungligen postat av risodlarn Visa inlägg
    Tycker att det blir snyggt! Hade lust.
    Spara vikt, drar lite mindre bensin.

  26. #26
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    hm, han blir ju äldre hela tiden...?
    Det som är poängen?

  27. #27

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Det låter bra Mwidén!
    Japp så ska hålla det "hemligt" tills jag får mitt slutgiltiga svar från presenttryck. Så får vi se om någon köper tröjan. Nu har jag tagit mitt ansvar och hållit mitt löfte, i alla fall.
    Citat Ursprungligen postat av risodlarn Visa inlägg
    Tycker att det blir snyggt! Hade lust.
    Spara vikt, drar lite mindre bensin.

  29. #29
    Känns tråkigt att bygga om det inte blir några träffar eller möjlighet att visa upp det man byggt

  30. #30
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Mwidén Visa inlägg
    Japp så ska hålla det "hemligt" tills jag får mitt slutgiltiga svar från presenttryck. Så får vi se om någon köper tröjan. Nu har jag tagit mitt ansvar och hållit mitt löfte, i alla fall.
    Jag köper minst en om de blir nått av detta
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in