Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Baotian är sveriges mest sålda iallafall dem senaste åren så då måste det vara svaret! Köp en Baotian

    Nä men ska du ha org så scoot. Trimmat så är de skitsamma finns för ock nackdelar med båda.
    Jo men nu är inte en Senda något man får när man köpt en mobil eller dyl på elgiganten.
    Fan vad minnen man haft med den mopeden, saknar och kommer alltid att sakna moppetiden...
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Så pass alltså. Blev nyfiken då jag själv aldrig upplevt dom problemen du pratar om, men man kan ju ha otur också. Tråkigt iaf.
    Ja jag har väl haft en del otur också men riktigt dålig kvalite på vissa grejer osv!
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Har inte märkt av detta alls, och har t.ex. kört 60km, sedan 60km hem.

    Allt annat you speak of, ovan, så har jag inte märkt av heller. Har t.ex. en gaffel som sägs vara rätt bra, lacken ser rätt bra ut efter sju år..
    Enda jag stört mig på, med min Derbi är elsystemet, som verkar har enorma brister.
    Min 06a SM vibrerade som satan iallafall, men beror väl på hur mycket man väger också kanske

    Om det är din DRD racing du snackar om så är ju den finare modell än sendan Dock är det samma elsystem på dom o de strular en del tyvärr :/

  3. #33
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Min 06a SM vibrerade som satan iallafall, men beror väl på hur mycket man väger också kanske

    Om det är din DRD racing du snackar om så är ju den finare modell än sendan Dock är det samma elsystem på dom o de strular en del tyvärr :/
    Kan bra hända, dock har den ju bara annan gaffel, sving och stötdämpare, men gaffeln åtminstone borde vara jävlit bra!
    Har också testat en kompis Gilera RCR, den vibrerade mycket mer..
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  4. #34
    jag har kört min kompís drd, víbrerar som fan! + att de nästan bara är jobbigt att växla när man typ ändå bara kommer upp 7.5 km/h på varje växel (ungefär.... 45/6) så jag tycker att du ska köpa en aerox eller runner, de är de bästa scootrarna enligt mig vätskekyld + att de är skiva fram och bak, stora tankar, stabila som fan, de är också pålitliga !

  5. #35
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    du kan ju inte tveka på att köpa en slider!?

  6. #36
    Att Derbis motorer vibrerar är för att det inte sitter nån balansaxel som i AM6.

  7. #37

  8. #38
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag tycker inte Derbis motorer vibrerar mycket, dom am6 jag testat har vart lika.
    Beror ju på vad man gör med motorerna. Dina am6 kan inte ha mått bra så det kan bero på det? Men jag håller med dig i vilket fall som helst, de crossmopeder som jag har kört har vibrerat lika mycket. Och då har jag provat både am6 och derbi (ebs och D50BO).

  9. #39
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag tycker inte Derbis motorer vibrerar mycket, dom am6 jag testat har vart lika.
    De am6 jag har haft har det både varit balansaxel och utan och jag plockade bort det på en va de men det var ingen skillnad!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in